1.399 visninger
|
Oprettet:
Rollkur under OL i London {{forumTopicSubject}}
Blot af nysgerrighed, er der nogle der kan spotte hvilken rytter og hest dette er?
Umiddelbart ville jeg skyde på Patrick Kittel, troede bare ikke han red sådan, så vil da lige have det bekfætet eller afkræftet.
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8b2vsOjtl1qiauzfo1_500.jpg
FEI som har forbudt denne træningsmetode er måske ikke inde indeover når det gælder OL?
Malou
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 79 Svar: 182
nov 2008
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 330
F.eks. i USA er det lovligt
Men lad nu være med at hakke helt ned på mig, for som sagt, er jeg ikke sikker
feb 2005
Følger: 117 Følgere: 164 Heste: 1 Emner: 495 Svar: 4.545
feb 2005
Følger: 117 Følgere: 164 Heste: 1 Emner: 495 Svar: 4.545
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
nov 2011
Følger: 48 Følgere: 128 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 1.555
Og 10 min.? Det er jo utrolig lang tid for det stakkels dyr?
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
(link fjernet)
Det står at ekstrem fleksion ikke bør forgå i længere tid, men ihvertfald ikke længere end 10min.. I mit hoved går det så allerede galt der.. Kort tid bliver lige, til lidt længere tid...
nov 2011
Følger: 48 Følgere: 128 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 1.555
apr 2005
De skriver nemlig at det også kan være andre hovedpositioner, ekstrem flexion er også inkluderet herunder, altså rollkur, der står også i deres rapport de lavede om rollkur/LDR for nogle år tilbage, hvor de forbød rollkur men samtidig lige lavede navnet om... Smart ikke
Det vil sige det er det samme, bare under et andet navn, du må bare ikke ride det som du måtte før, pga nogle tiltag..
Det er ihvertfald hvad jeg har fået ud af deres "fine" rapport
apr 2005
Men synes "rapporten" er lidt ensporet og peger meget i en retning.. Den har ingen konklusion (jo for FEI), men lader flere spørgsmål end svar stående åben og synes ikke der er blevet fulgt op på det siden..
Det kan jo være jeg har misset det selvfølgelig, skal jeg ikke kunne sige, følger ikke med i alt
apr 2005
Her er linket til deres fine rapport, hvis i skulle få lyst til at læse den
Læg især mærke til Professor Frank Odberg svar, det kan jeg godt lide.. At man skal se det som en helhed og ikke bare som et øjebliks billede..
Det er virkeligt værd at læse...
apr 2005
apr 2005
Er heller ikke selv perfekt, men håber da på at jeg lærer af mine fejl og ikke bare benægte alt og lukke mine øjne..
apr 2005
Så kan sagtens sætte mig ind i, hvis man er uskyldig og så lige bliver fanget i uheldigt moment.. Men så alligevel.. Er det mon ikke så en grundt til dette alligevel?
Men synes Frank Odberg har en god pointe, nemlig det med uddannelse, hvis du uddanner beridderne, dommerne, elverne, ja så vil det jo til sidst ende med at være normen og rollkur/LDR vil være noget der hører fortiden til..
LDR er ikke nødvendigt, man mener jo det træner alle muskler på hesten, gør den nem at træne bøgelig osv (ja ja føjelig er nok mere det rette ord) at den får brugt alle muskel grupper..
Det er jo bare ikke nødvendigt, det har mange ridemestre jo vist før, ham der grundlagde rollkur, han opdagede bare, hvordan man ligesom "bare" kunne springe nogle trin over og træne hesten hurtigere (sådan forstod jeg det ihvertfald, da jeg læste omkring træningsmetoden)..
Er det så gavnligt for hesten eller gavnligt for mennesket?
Tja.. Jeg ved godt hvad jeg synes..
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
De nuværende stewards, dommere osv. tør ikke domme en rytter ned, give rytteren en påtale eller diske.
Så må der jo komme nogle nye til, der tør.
Vi sidder utrolig mange mennesker her, der mener at kunne gøre det bedre. Burde vi så ikke gøre noget i den virkelige verden, istedet for, at ligge pres på, via den virtuelle verden.
Måske vi burde kontakte DRF og forsøge at blive steward. Det er en start i den rigtige retning. Så snart der er flere gode stewards, der tør age skridtet, så må der vel ske noget. Og hvis vi så samtidigt ligger et skriftligt pres på FEI, så må der da virkelig ske noget.
apr 2005
Tror ikke der er noget i vejen med de stewards der er der...
Der er noget i vejen med det system der styrer det..
Jeg ved ikke om du kan huske da LPS havde DRF's formand (Uffe Helgstrand) i tale omkring samme emne, der bliver han jo meget forsvarende og benægtende (synes jeg)...
Det er det der er problemet.. Man kan ikke kigge indad..
Tja, jeg ikke selv fejlfri og ikke et bedre menneske, bare fordi jeg råber op omkring rollkur, det bliver man ikke "frelst" af
Jeg synes bare ikke jeg ser noget formål og når der er så meget tvivl omkring, hvad det gør ved hesten, (synes så absolut der er meget der peger mod det sårlige) kan jeg slet ikke forstå, man bare forsætter, fordi det har været en ride tradition i mange hundrede år.. Tja, det er der så meget der har været, men man kan jo blive klogere
Engang smurte man radium på tænderne, kroppen ja endda drak det, fordi man troede det var sundt - Man blev så klogere med årene
Jeg tror netop det er fint der kommer pres udefra og bliver ved med at fortælle, hvad man ikke vil se..
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 143
Ville være godt at se dem "live" før man dømmer .
Jeg varmer en af mine heste op ned og frem--- han er slem til at putte sig!!! svær at ride frem til bidet, så hvis jeg blev filmet i det moment han putter sig, ja så ville I stemple mig for at ride rollkur og mishandle min hest.
Jeg kan godt se på de uheldige billeder , at det ikke er et kønt syn og hører ikke hjemme i træning af en hest--- men hold nu lige--- tvilver på de banker deres heste , som der så tit bliver skrevet top ryttere gør--- har I set dem gøre det????
aug 2009
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 799
http://www.youtube.com/watch?v=fXM9Vp1vYbw&lc=TZ3VWzmoRQ1AmYZgbLp1oDgSVkR52BcUYSvkPF6x_WE&feature=inbox
Undskyld snakkeriet i bagrunden min veninde havde fundet en lækker hest
nov 2008
nov 2008
apr 2005
Det handler ikke om manglende balance, muskler eller om folk banker deres heste, men om et bevidst træningsvalg..
Når jeg ser billeder af Patrik Kittel - der sidder og kigger på sin hest, men han hiver i tøjlen og når jeg ser trænings video af ham, hvor han holder dens hoved nede..
Når jeg ser Anky træne og hører hende forklarer om LDR er jeg SLET ikke i tvivl om, hvor bevidst et valg det er..
At Patrik Kittel så fralægger sig ansvaret bagefter, tja den må han selv have på sin samvittighed..
Som jeg selv skriver, jeg er ikke selv perfekt, der er også billeder, hvor min hest går bag lod og der var også en periode, hvor jeg rigtig meget for tøjlen, målet var godt nok lod, men alt andet, hang bare bagved som en karklud, for man ikke har gjort sit arbejde ordenligt..
Det er et valg man tager - Det kræver at man kigger indad..
Derfor mange også bliver sure, for det er sgu ikke rart at skulle erkende, at man måske kan tage fejl..
Hvor mange topryttere skal vi have set før vi kan udtale os?
Hvor mange har du set, siden du kan afgøre at det er en legal træningsmetode?
mar 2008
Så synes jeg at tonen skal bliver lidt bedre og stoppe mudderkastning mod dem, der ikke deler dette forum-- det er så let at hakke på nogen, der ikke kan svare igen.
Hvorfor ikke gå direkte til Anky på hendes facebook side eller Andreas og skrive hvad i mener om dem til dem , istedet for at svine dem til herinde--- det er så sygt -
I tør garanteret ikke sige det til deres ansigt !!!!
apr 2005
Det er jo også feks videoer over længere tid og det er clinics ved feks Anky, hvor hun selv forklare, hvordan hun bruger LDR som træningsmetode! Det er ikke til at tage fejl af..
Fordi det er jo blevet sagt til deres ansigter og de synes ikke der er noget galt..
Når de bliver konfronteret med det, så bliver man jo netop viftet væk..
De er forbilleder, idoler - deres træningsmetoder vil blive diskuteret og efterlignet - det tjener de jo også penge på.
Men det er så iorden at bruge dem som gode eksempler?
Kun rygklapperi, hvor er du god, aldrig dårlig.. Hvordan lærer man så, hvis der aldrig er nogen er fortæller en, at det man gør måske ikke er så smart?
Jeg tror netop det er bedre at folk bliver mere opmærksomme på, hvad dårlig (eller hvad jeg ser som dårlig) ridning er og hvad tegnene er på det - og nej god ridning er bestemt ikke bidløs, coredo ridning, tricks træning eller andre ting hvor man er "bedste venner" med sin hest.. Slet ikke det det handler om..
Nej uuuh vi tør ikke.. x) - he he hvad har det også med noget at gøre?
Man kan sagtens se og lære på afstand, uden at skulle gå hen og konfrontere nogen..
Men personer som feks Pia Munck som selv langer ud efter folk, med fjordheste, folk som ikke har penge nok til at købe heste, Andrew Mclean tilhængere og hvad hun nu mere finder på, tja...
Hun må jo selv finde sig i at folk stritter lidt tilbage på hende
mar 2008
nov 2008
Og jo, hvis jeg en dag mødt Anky eller Andreas Helgstrand, så ville jeg helt klart sige noget til dem, men at kontakte dem på facebook synes jeg ikke er rimeligt, for det er jo ikke dem vi er efter, det er FEI...
mar 2008
De skal lære at ride ordentligt--- og ponier/hestene skal have bedre vilkår !!!
De unge ryttere ser jo op til idolerne, så de skal "omvendes først", så de ser at det ikke er måden at ride heste på .
nov 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det er FEI der ikke håndhæver deres egne regler, derfor gås der efter dem.
Ligesom hvis DRF ikke gør, gås der efter dem - eller en rideklub ikke sørger for alle har ridehjelm på.
Rollkur under OL i London