Underlig tur på hesten i dag. :-) {{forumTopicSubject}}
Da jeg kom ud til hesten i dag var jeg lidt i tvivl om jeg ville ride eller longer. Jeg beslutter mig så for at ride selvom det blæste sådan. Jeg sadlede op og gik ud på ride banen. og så gik det eller løs. hesten ville ikke stå stille og drejede enlig bare rundt om sig selv og var rigtig træls. men efter 15 minutter kommer jeg endelig op. da jeg så kommer op kunne den slet ikke slappe af. den trippede rundt kiggede på ALT og sprang rundt fordi den blev bange for det hele. men jeg sad bare og lod som ingen ting da hesten jo stadigvæk er ung og har kun været på stedet snart 2 uger. Da jeg så ville trave gik den nogenlunde på venstre volte. men stadigvæk meget spændt. men på højre volte. hvad skal jeg sige jeg vil i hvert fald ikke kalde det trav det den gik. men en god gang blandning af trav og galop på samme tid. sådan red jeg rundt og skiftede volte hele tiden i 20 minutter. til sidst bliver jeg så træt af den her underlige trav at jeg til sidst siger til hesten at nu skulle den fanme tage sig sammen og trave ordenligt. uden jeg egentlig gjorde andet var faktisk klar til at tage den ned i skridt og opgive. men det nåede jeg ikke. for da jeg havde sagt det til hesten tog den hovedet ned gik præcis hvor vi vil have hende til at gå med hovedet og så travede den bare frem af. og tro mig jeg har aldrig siddet på en hest med sådan en trav. havde let kontakt til tøjlen og gjorde faktisk ikke andet og hesten gik der bare. jeg sad med det største smil på da jeg tager hesten ned i skridt og klapper den.
Men kan simpelthen ikke få ind i mit hoved hvad det lige var det gjorde at hesten pludselig bare gør det jeg tænker i mit hoved.
Hvordan har jeres dag været i dag :-)?
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Men har ellers haft meget fremskridt den sidste uges tid, hvor vi er kommet godt ind på hinanden og haft mange små succeser. Men i dag, jaah.. da startede hun bare ud med at være meget tændt og lidt vild. Da jeg så skulle longere, så satte hun bare i trav. Fint nok, tænkte jeg, at hun tager initiativ til det. Vi er først lige begyndt at lave skridt-trav overgange de sidste par dage, så det er kun dejligt, at hun selv tager initiativ til noget der er svært.
Meeen, trav kunne man nu ikke just kalde det, og hun ville ikke høre efter mine halve parader, og hun ville ikke stoppe. Og når jeg forstærkede, kastede hun hovedet i vejret, spændte underhalsen op, og gik bare i mod. Klappen gik bare ned, og ligemeget hvad jeg gjorde, ophidsede det hende bare.
Men så gik jeg lige helt tilbage til basics, og gik lidt rundt med hende i frem-og-ned bøjning-stilning. Ahhh... prrruuuh....
Og så fik jeg faktisk en god skridt-trav-skridt-parade overgang på begge volter.
Hmmmmh, mærkelige dyr.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Jeg ville træne så længe, at når hesten lystrer på ens stopsignal og små 'opgaver', som stå, drej og bak, så ville jeg hoppe af og trække ind.
Nu har min egen engang været fuldstændig ligeglad med signaler, bange, stresset, seperationsangst, flugtinstinkt på det højeste og ja, fuldstændig ustyrlig.
Jeg har idag en opmærksom, rolig(for det meste), velbalanceret og utrolig blid hest.
Jeg lader mig nu ikke slå ud af sådan nogle dage, jeg ser dem som læringsrige! Men det var da dejligt, at den endte godt, trodsalt.
Underlig tur på hesten i dag. :-)