{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Muskelsætning {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig en masse tips til træning af hestens forskellige muskelgrupper, fx bagpart, ryg, bringe, hals..

(Pt leder jeg selv efter inspiration til opbygning af halsmuskler på en hest som ikke kan rides og helst ikke longeres)

Kom med alle jeres gode tips og tricks!

Mine bedste tips til bringe og bagpart:

Skridte i pløjemark - ikke for blød/dyb!
Ridning op og ned af bakke for løse tøjler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelsætning
  • #1   9. jan 2013 ej det lyder til at blive et spændende emne, jeg følger lige med smiley

  • #2   9. jan 2013 Lange skridture for hånd eller med rytter er en god træning til muskler i overlinie bagpart og hals. Det bliver da noget ujævn at skridte i halvdyb / ujævn optrukket underlag - du risikere hesten spænder op og blot trækker sig fri og dermed ikke arbejder korrekt sær i halsen smiley

  • #3   9. jan 2013 Kay, den med pløjemarken er et tip fra dyrlægen, da jeg for en del år siden arbejdede med en unghest smiley
    Det er selvfølgelig ikke noget jeg gør i en time, da det er meget tungt og hårdt, men 10-15 min, er helt fint smiley


  • #5   9. jan 2013 Bm! smiley

  • #6   9. jan 2013 Camilla
    Åh jeg ville SÅ gerne have mulighed for at ride i vand! Hvadenten det så var sø eller strand, kunne være så fedt! - og ja, skulle jo være rigtig sundt!

    Godt tip smiley


  • #7   9. jan 2013 Jeg synes også det er fint - alt med måde - men som hestemassør vil jeg aldrig anbefale den slags .
    Jeg er nysgerrig ? Hvorfor ikke ridning ?
    Vand er rigtig godt -især fordi hesten er ikke bliver belastet på samme måde ....


  • #8   9. jan 2013 Følger li med smiley

  • #9   9. jan 2013 Fordi han pt står med en nerveskade i kæben efter at blive sparket i hovedet, så han må ikke have trense på, heller ikke bidløs.. Så kan kun ride tur i grime som sidder løst smiley

  • #10   9. jan 2013 Kay
    Har også tit hørt det skulle være godt at ride på stranden i sandet, vil du så heller ikke anbefale det? For der vil jeg mene hesten synker i af samme grad som på en tør pløjemark?


  • #11   9. jan 2013 Nej det vil jeg heller ikke anbefale Sissel - Hvis du sammenligner en strandtur og en tur på fortovet ... hvad bliver du mest øm -træt af .....
    Hvis man skal bygge en hest op er det vigtigt man ikke starter med at køre den træt smiley
    har du en hest i god kondition , med gode stærke sener og velfungerende muskulatur er der ikke noget i vejen for at ride nogel strande og markture ....


  • #12   9. jan 2013 Nå så er det nok der vi går forbi hinanden smiley vi har menlig intet pøblen med konditionen smiley

    Tænkte også på dit ovenstående spørgsmål, at jeg får ondt i fødderne af en dag i gågaden, men kan mærke jeg har brugt mine lår og lægmuskler af en dag på stranden med diverse boldspil fx smiley


  • #13   9. jan 2013 Ja præcis - hvis der er tale om en hest som ikke har været i arbejde pga sygdom - og er muskelfattig i mere eller mindre grad - så skal man ikke kaste sig ud i dyb eller ujævn underlag med risiko for at hesten vender hjem og er halt istedet smiley


Kommentér på:
Muskelsætning

Annonce