{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål om klikker træning {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle sammen (:

jeg begyndte her for nogle måneder siden at lære min hest at smile med en klikker og hold da op den fes da hurtigt ind på lystavlen smiley men jeg har dog lige 2 spørgsmål om klikkeren:

1. er klikkeren ikke kun en indlæringsmetode? sådan at når hesten har lært tricket så kan man tage klikkeren væk, give kommandoen/signalet og så bare ellers rose og/eller godbid?

2. Jeg er på vej til at lære min hest noget løs longering men så langt er vi slet ikke endnu. Derfor har jeg tænkt at jeg gerne vil lære ham gangarterne på kommando.Men hvis jeg gerne vil bruge en klikker til det, har jeg svært ved at se hvordan uden at det bliver bøvlet. jeg mener fra skridt og så parade er jo nemt nok.. men fra skridt til trav? det bliver da bøvlet hvis jeg skal få ham i trav, klikke og afbryde det hele?
kom endelig med foreslag og erfaringer ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spørgsmål om klikker træning
  • #1   6. feb 2013 Klikkeren er rosen, så jeg ville mene du skulle fortsætte med at bruge den.

    Lige når han sætter frem i trav så klikker du og klikker ikke mere før du selv giver en kommando som han gør.


  • #2   6. feb 2013 Du kan enten bruge klikkeren konstant og hele tiden istedet for verbal ros, eller vælge at bruge klikkeren til indlæring og shaping af øvelser. Så fx når nu din hest KAN smile, forstår kommandoen og gør det korrekt, så kan du sagtens bare give godbid uden klikker smiley Jeg bruger kun klikker en sjælden gang imellem hvis jeg har brug for virkelig god timing eller der er en øvelse der bare ikke vil sidde. Min hest forstår det fint selvom jeg bare bruger den hver halve år og så et rosende ord + godbid resten af tiden smiley Dog skal man lige tjekke om klikkeren stadig er 'betinget' og hesten altså forstår den som ros/godbid.

Kommentér på:
2 spørgsmål om klikker træning

Annonce