{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Løbe - hvor tit? {{forumTopicSubject}}

Hej søde HG'er!

Jeg har nu haft nogle diskutioner med både min mor og nogle af mine venner omkring det med at løbe. - Vi kan ikke blive enige om, hvor tit man skal løbe. Nogle siger 2-3 gange om ugen, nogle siger hver anden dag og andre siger hver dag.

Så jeg ville lige spørger jer, hvor tit det er bedst at løbe?
Og hvis der er nogen herinde som selv løber, hvor tit og hvor langt løber I så? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbe - hvor tit?
  • #1   21. mar 2013 Det kommer helt an på hvad du vil have ud af løbetræningen, om det er for at tabe sig eller bare holde en god kondi. smiley Hvis man vil tabe sig er det hver dag hvor man veksler mellem løb og gå, er det for blot at holde en kondi oppe, jamen så ca hver 2-3 dag. smiley

Da jeg løb var det ca 10 minutter i mit eget tempo, mest for at få pulsen op og få "varmen" i kroppen.

Jeg kender en der snildt løber 15-20 km hver tredje dag. De andre dage bliver det kun til 10 km. smiley

• #2   21. mar 2013 Hvis man er i træning, kan man godt løbe 5-6 gange om ugen, hvor man løber 6+ km. Man kan også godt løbe hver dag, hvis man løber 5- km.
    Er man ikke i form, må man allerhøjest løbe hveranden dag 4- km.

Det er hårdt for knæene at få de stød, man får, når man løber. Så det er ikke alene konditionen man skal opbygge, men man skal styrke knæ og led smiley ellers ender man med knæskader og skinnebensbetændelse og sådan noget skidt - og så kan man slet ikke løbe!

• #3   21. mar 2013 Dine muskler har brug for noget tid til at restituere hvis du skal have gavn af din træning. Derfor vil du have mest gavn af at holde en pause ca. hver anden dag. Det er nok også det der menes med at løbe en 2-3 gange om ugen, selvfølgelig afhængig af hvor meget du presser dig selv i forhold til dine led, muskler og kondition.
    Dengang jeg gjorde i sådan noget løb jeg ca 5 km hver anden dag og 7-12 en dag om ugen.

• #4   21. mar 2013 det kommer an på hvad man vil, hvis du løber hver anden dag forbedre du kondien, men hvis du løber vær dag taber di dig... men det er ikke godt for kondien og man skal huske at holde fri i weekenden hvis man læber hver dag, selv løber jeg kun når været tillader det, det vil sige nogen gange alle dage i ugen andre gange måske kun en eller to gange, men jeg træner så også ved siden af, altså muskeltræning...
    det handler om at finde det som passer bedst til ens selv, og til ens krop, vi er ikke alle ens og kan ikke alle holde til det samme...

så alt efter hvad man vil opnå med at løbe. kommer det an på om det er hevr 3 dag, hver dag eller måske kun hver anden, og så skal man jo self kunne vide hvornår kroppen ikke kan mere smiley

• #6   21. mar 2013 Der er jo ikke nogle regler for hvor tit man må løbe.. Hvis du har lyst må du jo løbe 3 gange om dagen.

Det kommer også an på hvor meget du presser dig selv, og hvor meget din krop kan holde til. For et par uger siden var jeg lige på vippen til at få skinnebensbetændelse, og så holdt jeg pause i nogle dage. I perioder løber jeg hver dag, men nogle dage skynder jeg mig bare at løbe 1500 meter, mens andre dage er 5 km.

• #8   21. mar 2013 Som nogle af de andre nævner, så vil jeg foreslå hver anden dag, da kroppen bruger en dag på at restituere smiley

• #9   21. mar 2013 Jeg løbetræner, men ikke for seriøs løb, men motion og sådan. Jeg løber mandag onsdag og fredag smiley

• #10   21. mar 2013 Jeg løber hver anden dag (med mindre det er alt for glat, eller at min knæskade er slem)
    Når jeg løber alene løber jeg ca 7-8 km (+-)
    Går til fitness hver torsdag, og ellers laver jeg mave øvelser/styrketræning.
    Det har givet mig utrolig godt smiley

• #11   21. mar 2013 Løber gerne tre gange i ugen, når vejret tillader det. Ellers dyrker jeg hjemmefitness med noget pulstræning og så maveøvevelser. Jeg målte 86 om maven da jeg startede for tre uger siden, men er nu nede på 78 smiley

Skal siges jeg har løbet mere end et halvt år, og kan nu løbe omkring fem kilometer uden at dø smiley og det er selvom min BMI er på 25,6 (overvægtig) Husk lige, at selvom man er i god form skal ens led trænes op til at blive brugt på en ny måde. Så selvom du kan sprinte ti kilometer, så klap hesten. Dine muskler vil nok beklage sig en del :0)

• #12   21. mar 2013 Og ellers kan jeg anbefale at torturere dig selv med "planken", den giver en virkelig fast røv!

Kommentér på:
Løbe - hvor tit?

Annonce