{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Hvordan aktivere man bag parten? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg ved godt at i måske ikke kan give mig den perfekte opskrift på det men hvordan får man hesten til at bruge bagparten i stedet for forparten?
Altså helt kort og meget dårligt forklaret så skal man jo have energien fra bagparten op igennem og løfte ryggen og give energi til forparten (ret mig gerne i det der er forkert) hvorved hesten gerne skulle bøje i nakken?
Jeg har fået fortalt at man bare skal ride temposkift og få hesten til at søge ned men det kan da ikke være alt man skal gøre? Jeg har læst rigtig meget med at støtte op med schenklerne men jeg tror ikke jeg har forstået det rigtigt, betyder det bare at have schenklerne ved hesten? Hvorfor skulle det hjælpe? ... Ja altså hvordan aktivere man bagparten og får hesten til at bruge ryggen?

Og hvis nogen skulle vide det: Hvordan lære man hesten at skubbe nedad i stedet for bagud i afsættet med bagbenene?:)

Det er et godt råd men jeg kan ikke få en underviser da jeg ikke har nogen hest blive undervist med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan aktivere man bag parten?
  • #1   1. sep 2013 Får man hesten til at gå til bidet, løfter den automatisk ryggen, og bruger derfor bagparten. smiley
    Håber at det var sådan du mente! smiley
    // Wraae

• #2   1. sep 2013 Jeg har lært at lave versader på lille volte får hesten til st sætte indvendig bagben mere under sig, samtidig får man så også lavet lidt gymnastik da hesten skal strække sig på udvendig side . Og så ja, øgninger .

• #4   1. sep 2013 Sandie kom mig lige i forkøbet smiley

• #5   1. sep 2013 Mette - Så det du siger er at hvis jeg nykker den ned med tøjlen løfter og bruger den sig korrekt?.. Så nemt tror jeg desværre ikke det er, det må næsten give det modsatte resultat og skader på længere sigt, men tak alligevel smiley

• #6   1. sep 2013 Dit sidste spørgsmål forstår jeg ikke . Men meningen er at hesten skal træde mere under sig og derved få bedre afskub .

• #7   1. sep 2013
    Det er der lige så mange meninger om, som der er hestemennesker...

Efter min mening, giver det ikke nogen mening at drive på en hest, der ikke har muskler eller balance til at søge frem og ned. Så vil man drive den lige på forparten. Des højere tempo, des lettere ved at spænde. Hvis man bare drev på mit pony dyr, så fik man en der gik og kiggede stjerner.
    Så i min verden skal hesten kunne strække sig frem og ned, i roligt afslappet tempo. Når den så kan det selv og går stabilt for løse tøjler, kan man begynde og få kontakt. Så kan man begynde og lave tempoændringer over først et par skridt og ikke så meget tempo ændring, men bare lidt.
    Og des stærkere hesten bliver, des flere tempo ændringer og højere.
    Ligesom man får hesten løftet mere og mere i nakken, des højere i nakken, des mere bagpart - ikke fordi man bare skal starte med og drive på, hesten går højt i nakken også er den i vinkel.

• #9   1. sep 2013 Hyggerytten - Okay tak smiley
    Nej jeg forstår heller ikke særlig meget af det med et korrekt afskub endnu så jeg kan ikke forklare hvad jeg gerne vil vide ordentligt, så det er ikke så mærkeligt hvis du ikke ved hvad jeg mener smiley

• #10   1. sep 2013 Okay smiley . Men er en god video liv har lagt ud, den sidste øvelse er en jeg har brugt rigtig meget, og stadig gør, bare på meget mindre volte og så skubber jeg bagparten lidt ud af volten så han laver versade, så kommer indvendig bagben helt under ham og bærer . Det er med til at styrke afskubbet ,og smidigheden .
    MEN alt med måde, det er meget hårdt for hesten .

• #11   1. sep 2013 Liv - Jeg har lige kigget nogle af deres videoer og du har ret! De er rigtig gode til at forklare og give øvelser! smiley

• #13   1. sep 2013 Hesten kommer til at gå på bagparten ved at lave masser af overgange og halve parader. En hest går ikke på bagparten bare fordi dens hoved er i lod.
    En hest behøver ikke gå i lod for at gå til biddet heller.

• #14   1. sep 2013 Nina - Gør den ikke? jeg troede det var det samme? altså at gå i lod og gå til biddet, så ved jeg da det smiley

• #15   1. sep 2013 Min gamle underviser havde en hest, der havde et eller andet med struben(kan ikke huske hvad der var helt præcist), som gjorde den ikke kunne bøje nakken. Men den gik stadig til biddet, bare ikke "normalt" med hovedet i lod og sådan, den gik med bagparten og ryggen og stækte halsen fremad i stedet for at bøje den ind, selvom den havde musklerne til det, kunne den ikke pga dens strube...:-)

• #17   1. sep 2013 Katja - Tusind tak for det lange svar! smiley jeg kommer nok til at spørge (meget) dumt men:
    Hvordan ser jeg om den skyder skuldre? er det meget tydeligt eller skal der et rutineret øje til at se det? og hvordan lære jeg den til at bremse korrekt uden at blive kort i nakken? (hvad betyder kort i nakken egentlig?)

Kommentér på:
Hvordan aktivere man bag parten?

Annonce