{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HUSK: Dressur i tv
  • #1   21. okt 2017 Det bliver så ikke med mig som seer desværre - ville sådan ønske, de også sendte oftere, når der var spring, military, voltigering osv. Måske i hvert fald military og volti også ville kunne lokke seere til, som ikke selv var seriøst nørdede omkring ridning... Personligt synes jeg i hvert fald dressuren er dødens pølse at kigge på - eller rettere, der er så få ekvipager, der er noget ved at se (og selv de er det nok kun, hvis man VIRKELIGT interesserer sig for det), at de totalt drukner i de 1000'er af andre....
    hmm ja... må nok bare erkende, at dressur, som det vises i dag, ikke er specielt publikumsvenlig... og det hjælper ikke, at vi her i DK sjældent har virkeligt gode kommentatorer på.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   21. okt 2017 michelle: ok. men mon ikke at der er andre end dig der gerne vil se det..

du kan jo heldigvis bare foretage dig noget andet smiley

• #3   21. okt 2017 Synes bare det er møg-ærgerligt. Vil jo gerne støtte ridningen i fjernsynet, men det er bare så ofte kun dressuren der bliver vist... Men hørte da lige med et halvt øre at der vist kommer noget spring også smiley

• #4   21. okt 2017 Tak ! smiley

• #5   21. okt 2017 jeg er i fuld gang med at se! super flot ridt fra Daniel!

• #6   21. okt 2017 Øv øv - har en ret vigtig aftale med en brændekløver.

Må få det planlagt så jeg kan se det i morgen.

• #7   21. okt 2017 Jeg synes så at dressuren er blevet rigtig publikumsvenlig ifht tidligere.

Bjarne Nielsen er jo en total fornøjelse at høre på - reel overfor heste og ryttere, og super god til at forklare detailer i hvad der er godt/mindre godt i de øvelser vi ser.
    Og så er det super at kunne følge med i hvad dommerne giver for de enkelte øvelser løbende.

Men jeg kan da godt forstå, at hvis dressur interesserer en en fløjtende fis, man aldrig har prøvet at ride i nærheden af disse øvelser, ja så bliver det jo sikkert ganske kedeligt at se på.
    Jeg har det på den måde når jeg ser spring - der er intet som fanger mig. Hvis dyret kan spring og komme over, selvom rytteren er en klods og hesten tåger rundt med sænket ryg og hovedet oppe i stjernerne, ja så kan man ride 0 runder og få placering - jeg kan slet ikke se nogen træning eller teknik i det, men det er jo nok fordi jeg ikke ved noget om det, fordi jeg ikke selv træner det smiley

Men fedt at DR vil vise noget ridning i tv, især når vi har worldcup i dk.

Mvh Charlotte

• #8   21. okt 2017 Charlotte - det er absolut blevet mere publikumsvenligt, særligt efter man nu kan se karakterer for hver øvelse, så man man jo ligesom se, hvad dommerne synes er godt/skidt osv.
    Og om man har prøvet ar ride øvelserne er da hamrende ligegyldigt (hvad jeg i øvrigt har - ikke at jeg på nogen måde nogensinde har været startklar i sådanne klasser, men jeg har arbejdet som rytter i konkurrencestald med både dressur- og springheste). Jeg synes bare det er temmeligt trivielt at se det samme dressurprogram i flere timer, særligt når kun et fåtal af deltagerne faktisk leverer rigtig god ridning.
    Springning er heller ikke interessant, hvis det er samme bane og samme ryttere 3 timer i streg nej - men dog mere publikumsvenligt, fordi man trods alt nemt kan gennemskue, hvad det går ud og og hvem der vinder... det er jo bare at tælle antal nedrevne bomme og se hvor hurtigt de rider. Og så er der lidt mere tempo/action.

Jeg vil rigtig gerne se mere ridning i fjernsynet, så jeg har da også lige ladet tv'et køre i baggrunden (alle seere tæller vel). Og ja, jeg overgiver mig, der er sørme også sket noget med kommentatorerne siden sidst jeg så dressur på tv...
    men hold da op hvor jeg mangler en masse stadig - der bliver jo praktisk talt intet sagt om hestene og kun sparsomt og rytterne - kig lige enhver anden sportsgren, der fortæller de dælme da hvem man ser, hvor de træner, hvad de har præsteret, om man forventer sig noget af dem eller ej osv.
    -og det gør man i reglen også på tysk tv, når der er ridning. Men åbenbart ikke på dansk. Så medmindre man faktisk er en af de trods alt relativt få, der følger dressursporten indgående, så er det altså svært at vide, hvad det er man kan forvente at se.

• #9   21. okt 2017 Ja det er rigtigt at der er mere tempo og nem at se resultat i fx spring - men der er jo også tempo og nem at se resultat i en barmintonkamp, og det synes jeg også er gudsjammerligt kedeligtat se på, men andre jo elsker det - og der har jeg en formodning om, at man elsker at se det, fordi man måske ved at lige den manøvre ser let ud men er dødsvært smiley
    Og ellers må det være mænd som kigger - det er da nærmest kun mænd som tager afsted for at se 24 timers bilræs på le man - rundt og rundt og rundt og rundt smiley

Voltigering kunne jeg måske godt tænke mig at se - og så er military i terræn jo total dødsprovokerende og angstprovokerende for en dressurtante som mig smiley

Sidst jeg så en hestesport hvor jeg havde DYB respekt for “rytteren” var EM i 4 spands kørsel - er du sindsyg en kontrol over et fuldt hestespand.

Og det er derfor jeg nævner, at hvis man ikke har snust til dressur, så kan man ikke “værdsætte” fx en smuk galoppiurette - hvis man bare tror det er at sidde og flæske lidt i hesten hist og pist. Hvis man ikke har prøvet at træne en samlet skridt, og ved at my spænding kan ødelægge hele øvelsen.
    Jeg kan snildt se forskel på kvaliteten af hestene og på kvaliteten af rytterne - men jo mere jeg selv begynder at træne disse øvelser, jo mere har jeg forståelse for HVOR svært det er - og jo mindre forargelse over “dårlig ridning” på det niveau har jeg. Og “dårlig ridning” forstået på den måde, at det er fordi det er svært for hesten at udfører - ikke fordi de bliver” pint og plaget”, for det har jeg ikke forståelse for.
    Og det giver mig vis forståelse for, hvorfor man i spring og military ser så mange “dårligt redet” heste, fordi deres kraftanstrengelse skal bruges på at komme helskindet over springene, så hvad de laver med resten af kroppen er man ligeglad med. Her er humlen så bare, at rytterne ikke “straffes” for dårlig ridning, hvis hesten kommer fejlfrit igennem, så er det en succes. I dressur straffes man på pointfor dårlig ridning.

Mvh Charlotte

• #10   21. okt 2017 Så flot af Cathrine og Cassidy! godt gået!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   21. okt 2017 ja, sådan cathrine!!!! smiley

• #12   21. okt 2017 Charlotte m
    Tror du tager fejl hvis du tror at man i spring er ligeglad med hvad hestens krop laver smiley

• #13   21. okt 2017 Jeg har ikke fået det set.
    Har de den nye grafik med? Den de også brugte ved Falsterbo Horse Show. Der kunne man se alle dommeres karakter for hver enkelt øvelse, og det betyder virkelig meget for publikumsvenligheden (til gengæld noget hø for fotografen)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   21. okt 2017 Hønen: jeps. der var under alle ridt opdatering på givet karakter fra alle dommere, og i alle øvelser.
    - virkelig smart

• #15   21. okt 2017 AMT: Fedt!
    Så vil jeg se lidt. Jeg prøvede den som sagt som fotograf, hvilket føles enormt underligt og den var svær at arbejde med, men det var så meget nemmere at følge med i ridtet. Især når jeg ikke havde fuld fokus på hvordan hesten gik, men kun hvor den gik smiley

• #16   22. okt 2017 HEY VENNER! Cathrine vandt! Wuhuuu! SÅ fortjent! Synes virkelig de danske ryttere har overrasket i år.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   22. okt 2017 det var så rørende et ridt!!!!!

• #18   22. okt 2017 Helt vildt, jeg bliver simpelthen så grebet af dem - samme med Charlotte Dujardin.

• #19   22. okt 2017 De to har bare en kvalitet uden lige! mega dygtig rytter og fantastisk stabil og øvelsesstærk hest!
    Jeg elsker at se dem det er så smukt, og de formår at få noget meget svært til at se legende let, elegant og flydende ud! Jeg jublede højt da pointene blev vist!

Jeg synes også at der generelt er kommet en vis kvalitet over de danske equipager, meget pænere ridning end for bare få år siden! Meget imponeret og stolt over at vi havde 4 danskere i blandt de 7 bedste! SÅ flot!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   22. okt 2017 maria: så enig!

jeg er så ked af at jeg ikke kom ind og så det live. for stemningen må have været fænominal.

• #21   22. okt 2017 Jeg ville godt nok også gerne have været inde og se det live, men måtte også nøjes med tv...

Kommentér på:
HUSK: Dressur i tv

Annonce