{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Heste Priser. {{forumTopicSubject}}

.Hej alle sammen.
Jeg står og skal sælge min Heste (islænder)
Og jeg ville gerne lige høre hvor priserne ligger henne af.
Jeg havde tænkt mig at sælge hende til 29.000,-
Hun kan alt og er passet med alt.
Men hvor ligger priserne henne? hvad kan man få en normalt fungerende hest til, som går jævnt godt, og som er passet med det hele??
Håber at i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste Priser.
  • #1   7. feb 2014 Har ik forstand på islændere

    Men en helt almindelig varmblodstype, dem som dig og mig og alle de andre rider og har uddannet, må ik koste over 30000 i disse tider.

    Har den vist store evner på banerne, redet og uddannet prof, stadig alm, kommer den måske på 60000.

    Alt derover er enten one in a million heste, eller urealistisk sat. Der er ik salg i heste for tiden.


  • #2   7. feb 2014 Det kommer an på så meget, hvad er hestens stamtavle? Har den nogle "skavanker"? Hvor gammel er den? Højde? Følger der udstyr med?

    Jeg er ikke inde i islænder salg, og generelt salg, men hvis andre skal vurdere, så er det smart at svare på spørgsmål som dem jeg nævnte oven over.


  • #3   7. feb 2014 Priserne er faldet en del, men jeg synes dog stadig, at der er mange som vil have overpris for deres hest.
    Som 'Lipizzaner rytteren' skriver, kommer det rigtig meget an på, alder, stamtale, følger der udstyr med, og ikke mindst hvor uddannet den er.
    Nu ved jeg ikke disse ting om din hest, men jeg ved, at islændere som regel bliver tilredet senere. Umiddelbart synes jeg, at 29.000 er en udmærket pris for en hest. men jeg har ikke den helt store forstand på Islændere.
    pøj pøj med salget smiley


  • #4   7. feb 2014 Altså - det kommer jo an på alder, højde osv. osv.
    Men bortset fra det synes jeg det lyder til at være en fin pris. smiley


  • #6   7. feb 2014 Det kommer an på så meget, men man skal regne med at en islænder er på lige fod med en frieser havd angår pris, sådan har det været i laaaang tid. Så sæt den dog til 29.000 og så kan du altid slå lidt af prisen, hvis du finder det helt rigtige hjem!

  • #7   7. feb 2014 29.000 er meget rimeligt for en stabil hest, som kan hvad den skal kunne.

  • #10   7. feb 2014 Mindre islændere er desværre ikke så meget værd. Så hvis det er den du har i profilen - så vil jeg give Stald Zederkof ret. smiley

  • #12   8. feb 2014 Det er ikke ham der er på min profil. smiley
    Hun er efter Angi og er 9 år gammel og er ca. 135.-138 høj. så hun har en fin alder, gode papirer og helt okay højde smiley hun er blevet tilredet af en islændinge som har 110% styr på hvad hun laver.
    Har bestemt mig for at det bliver til de 29.000,- og så må hun jo evt. stige i pris jo længere vi kommer med hendes ridning, og de stævner som vi skal til (hun har pt. ikke gået stævner da hun ikke har haft en vaccine ;))
    Det er jo en islænder så prisen er lidt højere end hvad den er på andre mange heste og så har jeg heller ikke travlt med at komme af med hende. smiley
    Jeg takker for hjælpen :).


  • #14   8. feb 2014 Jeg har lige solgt en hest der var ældre og kunne mindre til 25, så det kommer an på om den bare skal væk nu eller om jeg har tid til at vente på den rigtige køber kommer, og jeg har ikke andet end tid smiley
    men det er rigtigt de er faldet med 10.000,-. Men det kommer jo meget and på hvad den kan, og køn, alder ogsådan noget. smiley skulle bare lige se om folk syntes at det var en helt urimelig pris smiley men det lyder det ikke til, og jeg sælger hende ikke for 10-15.000 det er simpelt hen ikke nok. smiley


  • #15   8. feb 2014 For en hest som faktisk kun er tidredet og redet kort for at stå stille 3 år.. Jah der er prisen på 29.000 nok for høj tror du skal ned på 20.000-23.000 en hest som har stået stille så længe jah det tæller altså ned..

    Også nå hun er blevet bedre til hende gangarter og i det hele taget holdt mere igang jah så kan du nok sætte hende til 29.000..



  • #16   8. feb 2014 Ud fra sådan en beskrivelse, kan man ikke prissætte en hest/pony.

    1. Man skal ha kendskab til den bestemte race og dens prissætning.
    2. Man skal se hesten og dens gang/opførsel/træningstilstand
    3. Man skal kende dens helbredstilstand og sygdom/skades historik

    Så er der en lille mulighed for at komme med et bud.
    Alene forskellen fra de forskellige racer er enorm.
    Nogle racers føl sælges for få tusind kroner, når de er 6 måneder mens vores Mustangs koster minimum 29000. Alene der kan der jo nemt være en forskel på over 20000.

    Så de bedste til at sætte prisen er vel ejerene i samarbejde med køberene. De trækker i hver sin retning og kender begge markedet og hesten. Så kik på nettet efter en "kopi" af din islænder, så får du en priside.


  • #17   8. feb 2014 Prisen bliver sat til 29.000,- nu fordi jeg VED at jeg glemmer at ændre den et eller andet sted, og når folk så høre efter en hest til 20-25 stykker som er oppe på 29, så er det lidt tæls. smiley så må jeg se om jeg skal ned i værdi når vi er kommet ordentligt igang med undervisningen, og alt efter hvad min ridelærer siger til mig smiley
    Og jeg magter ikke at gå under 20 for så er de fleste henvendelser useriøse.. smiley


  • #18   8. feb 2014 Så er prisen helt iorden.

    Islændere koster som regel lidt mere. Du kan sagtens sælge for 29.000. smiley


  • #19   8. feb 2014 Jeg kigger da på hest til mere end jeg har råd til smiley

    Man gir jo bare et bud, hvis kemien er der, så kan sælger tage det eller lade være smiley
    Det er ok at byde, bare man ik skambyder.


  • #20   8. feb 2014 Jeg syntes desværre at der er blevet en grum tildens til at skam byde..

  • #22   8. feb 2014 Stald Zederkof:
    Det kommer igen an på racen.

    Du får f.eks. ikke en tilredet Mustang under 55000 nogle steder i EU.
    Der er faktisk ingen Mustangs til salg over 2 år i hele Europa, så her er der ingen problemer.
    Kan man ikke sælge sine føl, så venter man bare til de kan tilrides og sælges især i Tyskland til minimum 7500 €.


  • #24   8. feb 2014 Men jeg vil heldere sætte hende til 29 og sælge hende til 25 end sætte hende til 25 og blive budt 15 for hende, jeg er jo stadig til at handle med. Jeg gider bare ikke blive kontaktet 10 gange om dagen af useriøse folk, som jeg gjorde sidst jeg solgte hest. Det er fandeme træls at blive budt knap 10. 000 kr for sin hest der er tilsalg for 25..

Kommentér på:
Heste Priser.

Annonce