{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.613 visninger | Oprettet:

Afhentning af død hest {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at min pony skal aflives på fredag, og hun skal jo derefter hentes. Nu har jeg så tjekket prisen for afhentning af DAKA og det er 1800 kroner, hvilket jeg synes er vildt dyrt. Nu til spørgsmålet, er der andre end DAKA der henter døde dyr?
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhentning af død hest
  • #1   13. maj 2015 Hejsa

Desværre er der kun DAKA som afhenter døde dyr i DK, så det er desværre prisen idag.

mange har klaget over prisen men DAKA kan jo desværre ignorere det eftersom der ikke er en konkurrent til dem som kan skabe lidt priskrig til fordel for os hesteejere, for som landmand er det jo langt billigere at skulle have hentet en ko eller lign.

Så eneste reelle muligheder kontra dyrlæge aflivning og afhentning fra DAKA er slagt enten til konsum eller dyrefoder, hjemmeslagt til eget konsum eller de forskellige dyrehaver, som alle har en del ventetid.

mvh
    Mie

• Sanne O
    Sanne O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #2   13. maj 2015 Ja det er virkelig dyrt. Jeg ved ikke om der er flere der afhenter døde dyr..spørg evt. dyrlægen søg på Google .. Du skal være opmærksom på at Daka ikke afhenter på weekends og helligdage.

• #3   13. maj 2015 Kør den selv til en slagter, det er gratis

• #4   13. maj 2015 Spøger en zoologisk

• #5   13. maj 2015 Kan se du er fra Østjylland

Hårby Slagteren slagter heste om tirsdagen mener jeg der er..
    Ligger tæt på Skanderborg.
    Du kan få kontant afregning eller du kan købe kød i butikken der ude for pengene og få mere for din hest, de har god betjening, og du kan være med din hest lige
    til det sidste. Jeg har selv afleveret heste der ude og vil varmt anbefale det smiley
    Du spare både dyrelæge regning og daka.

• #6   13. maj 2015 Tak for svar, hun skal aflives herhjemme med sprøjte da hun har dårlige ben, og er i en aldre af 26 år, så derfor skal hun ikke køres nogle steder smiley

• #7   13. maj 2015 Det er jo en fair beslutning.

Så har man også valgt at bide i det sure æble, og så betaler
    man også det som herligheden koster. smiley - Husk at bestille DAKA til at komme, i go tid, da de ikke bare kommer når man ringer smiley

• #8   13. maj 2015 Vi har mistet en par heste igennem tiden og vi sal til det igen om ikke så længe
    Og kan godt se du ikke vil køre med din hest
    Men vi tager dem med op ti ansager dyrehospital de tager 2500,- kr for aflivning og DAKA
    I tiden vi spurgte i går
    VH
    Annette

• #12   13. maj 2015 Du kan bestille afhentining inde på DAKA's hjemmeside og der kan du vælge afhentningsdag.. De er faktisk ret kvikke til at komme. Er det en nødsituation så ring og snak med dem.
    Men ja det er vildt dyrt! Fik aflivet min gamle vallak i januar så husker det tydeligt og ved hvilken situation du står i.

• Jakob S
    Jakob S Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 7
    #13   13. maj 2015 Hej
    Jeg synes, ikke du skal aflive den med sprøjte.
    Hvad med boltpistol ? og afblødning.
    Prøv at høre om ikke Randers Regnskov vil have den ? Hvis de vil så skal den ikke sprøjtes ned.
    Prisen for at komme af med den, via Daka er vandvittigt. Grav den ned i stedet for.
    Eller prøv, at forhør en lokal mand, med en rendegraver.

• #14   13. maj 2015 Hej maria ,
    har du tænkt på at den kunne blive givet til Give løveparken istedet for . Da vi skulle af med vores hest , havde vores datter valgt at den skulle gives til odense zoo . og gå videre i dyrenes fødekæde . Og det kostede kun en slagteattest fra dyrlægen , det eneste er kun at hesten skulle være doping fri , det er en betingelse at den ikke er fyldt med en masse medicin , og det kostede ikke noget fra Odense Zoo . Og hun har aldrig fortrudt det med sin hest . Håber at det måske kunne være en anden mulighed .

• #15   13. maj 2015 Tak for jeres svar, nej har ikke snakket med Daka endnu, da beslutningen er taget idag, og dyrlægen kunne tidligst fredag, og jeg vil ikke lade hende gå længere, men ringer til daka imorgen, angående afhentning. Der er ikke andre muligheder en sprøjte, for jeg vil ikke flytte hende, og jeg vil være til stede sammen med hende til det sidste, så derfor er sprøjten mit eneste valg og andet har aldrig været overvejet smiley

• #16   13. maj 2015 Husk på at det er hellig dag i morgen så det er ikke sikker at telefon er åben hos Daka (:

• #17   13. maj 2015 Ved i om man kan noterer når man bestiller DAKA, at hesten først kan hentes efter et bestemt tidspunkt? smiley

• #18   13. maj 2015 Der findes desværre kun DAKA.
    Lige til første kommentar, så skulle jeg altså hilse og sige at det koster lige så meget at få hentet en ko som en hest. Det er størrelsen på dyret man betaler for.

Hvis din hest har sko på, kan du gøre det billigere for dig selv ved at få dem af først smiley

• #20   14. maj 2015 Jeg var lige inde og kigge priser, og kan godt se en hest koster mere end en ko, men så meget dyrere er der ikke. Med mindre man ikke får pillet skoene af altså - så er der ikke småting man skal af med.

• #21   14. maj 2015 Ja DAKA er dyr, men heste er altså kun 124kr dyrer (så fremt den ikke har sko) end andre hovdyr, dette er fordi der er en hesteafgift på. Så syntes altså ikke det er merkant dyrer end en ko - men jo det er selvfølgelig dyrere.
    Fordærvelsens gebyret er ligeledes det samme, det er netop "bare" en fordobling af pris.

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/12056/25/Web_priser_01_11_2014_heste(2).pdf

• #24   14. maj 2015 nu er køer jo så ikke hovdyr men klovdyr og ja hovdyr er dobbeltpris af hovdyr uanset størrelsen heraf (og en kødkvægstyr kan altså snildt veje over 1.000kg)

anyhow det er ikke det trådstarter spørger til, men trådstarter, inde på hjemmesiden kan du ikke vælge tidsrum hesten kan hentes i, kun dag og du at risikere de kommer allerede kl. 6 om morgenen, så selvom valget er taget ville jeg nok vente til mandag med aflivningen og så have hesten hentet tirsdag, så du slipper for at risikere den ligger og forrådner weekenden over, for ja så løber prisen endnu hurtigere.

Uanset hvad så håber jeg du får en god afsked med din hest og får lukket det kapitel i jeres liv på en god måde.
    Jeg gik samme vej sidste efterår med en af mine og vælger altid sprøjten over boltpistolen, da jeg ikke bryder mig om at de skal afblødes efter.

mvh
    Mie

• #25   17. maj 2015 det koster kun 593 kr at få afhentet en ko,daka har sat prisen op på afhentning af heste d 01-11-14 fra at det kostede ca 988 kr har de sat prisen op,til de 1800 kr uden sko.så husk at tage skoene af det koster ret meget ekstra.

• #26   17. maj 2015 Det koster nu kun 1287 kr at få afhentet en hest uden sko smiley

• #27   17. maj 2015 Kunne der tænkes at det også kommer an på kørsel siden I alle nævner lidt forskellige beløb? smiley

Mvh TT

• #28   17. maj 2015 Jeg tager beløbene fra deres hjemmeside, og så kommer moms jo oveni smiley
    Jeg ved faktisk ikke om de tager kørselspenge. Det er heldigvis et par år siden DAKA sidst har være ved mig.

• #30   17. maj 2015 Ts: er ponyen blevet aflivet?

• #31   17. maj 2015 Ja hun blev aflivet fredag formiddag og blev afhentet fredag eftermiddag, da jeg fik fat i en flink dakadame om morgenen smiley

• #32   17. maj 2015 Okay smiley

Kommentér på:
Afhentning af død hest

Annonce