Hvad giver du? - løsdrift {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen! Endnu engang er min nysgerrighed vækket og jeg håbede i kunne hjælpe mig
Så vidt jeg kan se kan man næsten ikke finde noget løsdrift heromkring og den smule der er ser ret dyrt ud.
Såååå jeg ville sætte stor pris på hvis I ville svare på:
Landsdel
Pris
Med/uden krybbefoder
"Selvpas" (altså mugeordning og sådan noget)/fuldpas
Faciliteter: ridebane/ridehus/skov/beliggende i forhold til bus og by - afstand til nærmeste ridehus/klub
Og ja hvad der nu ellers falder jer ind
På forhånd tusind tak!
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
Giver 575kr pr måned
Uden krybbefoder
100% selvpasserstald
2 udendørs dressur baner, en udendørs springbane og et ridehus, ok turmuligheder
Ligger ikke ret langt ude af byen, bus kører lige til
sep 2015
Følger: 7 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 14
Pris: 800 kr
Det er med alt, både foder, vitaminer, hø og halm.
Det eneste jeg skal gøre er at muge ud.
Der er en ridebane, fantastiske tur muligheder, 500 m til ridehus. Og der bliver måske snart lavet ovalbane.
Bussen kører lige dertil.
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Landsdel: Midt/Vestjylland
Pris: 150 kr./måned
Med/uden krybbefoder: Uden
"Selvpas" (altså mugeordning og sådan noget)/fuldpas: Selvpas. Det er dog inkl. hø/wrap ad libitum, strøelse sørger vi selv for nu, da vi hellere ville have tørv i løsdriften (kun min søsters pony og min ene pony der står i løsdriften), men før da ejers ene hest stod der, og de stod på halm, var det også inkl. i prisen
Faciliteter: ridebane/ridehus/skov/beliggende i forhold til bus og by - afstand til nærmeste ridehus/klub: Ingenting udover kæææææmpe folde, men har 500 meter eller sådan noget op til et andet opstaldningssted (der hvor min anden pony står), og der kan jeg bare bruge ridebanen som jeg har lyst til
Stedet ligger midt i byen - meeeeeeget lille by - og jeg har under 200 meter hen til stedet
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 133
Jeg har hest i Storkøbenhavn
1500,- om måneden med krybbefoder, wrap og frøgræs
Jeg muger ca. 4 gange om måneden og aften fodre 2 gange om måneden. Morgen fodring er inkluderet
Vi har ridebane og gode tur muligheder, men desværre langt til ridehus.
Bussen går lige til døren
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.326
1000kr, inkl 8-10 kg hø og frøgræs ad libitum hele året.
uden foder.
Der er udendørs ridebane med lys og snart agility bane.
2 km til skov, gode tur muligheder.
Delvis fuldpas.
Jeg har en dag om ugen fast, hvor jeg fjernet klatter, fodre og lukker bokshestene ind, samt en udlukning eller natnings vagt om måneden.
5 km til ridehus og rideskole, mener jeg.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
1600 pr måned Ink:
Krybbefoder, wrap og hø af libitum.
Det er fuldpasser stald ved glænø skælskør.
Naboen har ridehus hvor vi giver 40kr pr gang.
Gode tur muligheder ved en minimal trafikeret vej, mark sti og så selvfølgelig selve Glænø
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 635
Pris: 1500 kr
Med krybbefoder og så meget wrap hesten kan spise.
Vi fodrer og sørger for det hele. Opstalderne skal muge løsdriften ca 1 gang om ugen hver. De har 1 aftenfodring i løbet af ugen.
Faciliteter: veldrænet ridebane, 20 min skridt til ridehus. Skoven i baghaven, ridestier helt til Gribskov hvor man kan ride i flere timer. 1 km til centrum og trinbræt 100 meter her fra.
jan 2008
Følger: 60 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 53 Svar: 303
Og det er Midtjylland.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
1250kr eksl hø og foder.
Selvpas
To ridebaner, et lille ridehus, toilet, bad, rytterstue m. køkken
nov 2006
Følger: 73 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 74 Svar: 245
Det er fuldpas, inkl fri wrap, lucerne og vitaminer.
Vi har ridebane på stedet og ovalbane (mangler dog grus), 2 km til ridehus, og 700 m til den lille skov, og 1,5 km til den store.
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 274
1300,-
Samle lort på folden 1 gang pr måned
Drænet jordfolde/intet mudder
Stald med bokse
Foder+wrap osv. Med i prisen
Stor 20*60 bane med spring
Rotunde
Tisvilde hegn lige over vejen
Strand på 30min skridt/trav
Opvarmet sadelrum + køkken/toilet
Ride til ovalbane+stort islænderstævne klub på 30min
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
400 kr.
2 km. fra tog.
Over 14 km. skovtursmuligheder
Primitiv ridebane
10 km. til nærmeste rideklub.
Betaler selv krybbefodder
wrap/halm. tager opstalder sig af. Og jeg får en regning en gang om året på det. (ca. 1500 kr.)
Fodre 2 gange om ugen til aftensmad, der tager man klatter, giver fodder, wrap, halm, vand og lukker fra græs.
Alle morgener og onsdag/lørdag og søndag tager opstalderen og min søster som også har hest der fodre tirsdag og torsdag.
Det skal så også siges at vi får opstaldning så billigt fordi vores opstalder er rigtig glade for at have os da vi er meget fleksible. Hvis de f.eks. tager på ferie så tager vi bare alle fodringerne osv. Så på den måde er vi med til at give dem noget frihed.
Dog hvis vi alle skal afsted på ferie, så tager opstalder sig af at finde pasning. Super nemt
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
1200 kr
Eksl. krybbefoder, inkl. vitaminer.
Vi har hver pt. 6 fodervagter om måneden.
En ridebane omkring 1 km væk. Derudover skoven i en nær radius, ridestier og mosen lige ude foran.
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
650,- i ren "boks"leje (strå- og krybbefoder, samt strøelse står man selv for).
100% selvpas
Ridebane 20x40 ikke belyst og en roundpen - dog fantastiske turmuligheder; skov, strand og festivalsplads få hundrede meter derfra.
Ca. to måneder om sommeren skal hestene dog væk pga. festival.Det vil sige at hegn og alt udstyr skal fjernes også.
Et par km til nærmeste ridehus - lille mørkt og med en ikke særlig god bund.
Hvad giver du? - løsdrift