{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Jeres mål? {{forumTopicSubject}}

Jeg har selv et mål, det er at ride en MB0 (dressur) på min unge Dineco. Vi kæmper hver dag for at komme videre og han har da ihvertfald også taget store fremskridt! Planen er at vi skal starte 4års championat til sommer. Der er lang vej, men med kyndig hjælp og en masse hårdt arbejdede er jeg sikker på man kan hvad man vil!

Hvad er jeres mål/drøm?
Syntes det er så indspirerene at høre hvad andres mål er smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mål?
  • #1   24. mar 2016 Mit mål er at ride en LA1 til over 60% inden min fødselsdag sidst i april..
    Da det er en lånehest jeg har, har jeg ikke sat langvarige mål.. Vi er god på vej, men der er stadig meget arbejde inden vi er klar..


  • #2   24. mar 2016 Jeg kunne godt tænke mig at starte military på min unghest inden aaaalt for længe smiley

  • #3   24. mar 2016 Mit mål er at få en hest, og starte de stævner jeg har lyst til at starte. Ikke det helt store, men bare det at gøre det, er en stor ting for mig smiley

    Hvis det er ikke hesterelateret, så stræber jeg efter at blive en så god fotograf, som det er mig muligt.


  • #4   24. mar 2016 Det kan dog helt sikkert nå at ændre sig smiley

  • #5   24. mar 2016 I efteråret var jeg til "foredrag" hos hende jeg foretrækker at få springundervisning af. Hun fortalte om hvilke mål hun havde for de forskellige heste og hvor meget hun bruger det at have mål. Hun gav os opgaven, at lave en plan for 2016.

    Jeg har i nogle år haft lyst til at prøve militery og i sensommeren 2015 havde jeg for første gang muligheden for at prøve en terrænbane. Derfor blev mit overordnede mål at gennemføre en militery.
    Som mellem mål havde jeg at ride endnu en LA1 til 65% og LE (gerne 0)

    Nåede LA1 i fin stil, men er endnu ikke kommet fejlfri igennem en springbane siden sep 2014, hvor vi red en LE.

    Der til har jeg fundet ud af at der stort set ikke findes militery på D-niveau, så jeg skal lige have råd til at få licens og kører efter et stævne.

    Men på mandag skal jeg starte terrænspring på fjelsted-banen, så jeg er mega spændt på hvordan vi klarer os i den disciplin smiley


  • #6   24. mar 2016
    Jeg vil gerne ride en LA på Fleur :D.
    Men vi rider LC pt. og jeg har det sådan at jeg gerne vil placeres først i LC'erne. Men har 1 stk bette pony og pony synes ind imellem at tingene er faaaaarlige.



  • #7   24. mar 2016 Ride DM i dressur for hold i september. smiley

  • #8   24. mar 2016 Landsstævne i dressur på min pony inden mit sidste år slutter til januar smiley Ved ikke om det kan lade sig gøre, men håber smiley

  • #9   24. mar 2016 mit mål er at have mindst 20 gode år mere med min hoppe(selv avlet og 6 år i år).
    Hvad vi gør i den tid er mig ligegyldigt, så længe at hun er hos mig smiley


    profilbillede
  • #10   24. mar 2016 og at tilride min 4 års vallak så han kan få et nyt godt hjem smiley

    profilbillede
  • #11   24. mar 2016 Jeg ville rigtig gerne turde begynde at springe igen... Har i laaaang til gået og været mega nervøs for det, og min part hjalp mig godt på vej igen... Den ene dag faldt jeg så af IGEN, og enda 2 gange... Siden da har jeg ikke turde ride hen mod et spring.. Det skete i februar...

  • #14   24. mar 2016 At starte LB* i spring og en dag starte LA2 i dressur vi er nået til LA1
    Og at jeg kan ride på tur uden krampen skal stoppe så jeg må hoppe af og trække den forbi fx et menneske... Og når vi er med andre på tur at den ikke stopper pga den anden hest gør smiley


  • #17   25. mar 2016 At det bliver ved med at gå så meget fremad som det gør nu.

  • #18   25. mar 2016 Mit mål i år på sorte Pinot er at starte MB0 på D-plan til over 60% - og det gjorde vi så i februar smiley
    Næste mål er så at starte MB på C-plan til +60% - og skal i dag debuterer på c-plan, så nerverne er lidt på høj kant smiley

    Brune Caspian der er mit mål at lærer at changere på ham - det tager formentlig et halvt års tid, så håber jeg kan nå det til efteråret.
    Han skal så gerne starte B-stævne med min berider, hvor jeg håber han vil kunne gøre det hæderligt.
    Og jeg vil også gerne selv ud at starte på ham, i slut la-klasserne på c-plan.

    Og så skal der rides en masse ture, og forhåbentlig skal jeg i gang med cavaletti træning, når jeg får min ridebane her i løbet af sommeren smiley

    Mvh Charlotte


  • #19   25. mar 2016

    Mål i år: at starte LA2 til c-stævne til +60 %.
    Evt starte LA3+4 senere på året smiley

    Drømmen er at ride M-klasser om et par år smiley


    profilbillede
  • #20   25. mar 2016 Min drøm er ....

    For Lotus min start 1 års hoppe at vi i løbet af i går kommer over alt dette med dyrlæge besøg og kan gøre os klar til næste år hvor hun skal kåres
    Samtide med længere ude i fremtiden er min drøm med hende at kunne ride hende bidløst smiley

    For Freja min dv på starter 15år er min drøm at vi kommer over det med hun fik kontatret tætsidene torntappe sidste år
    Få hende hjem fr en veninde den 1/4-16 hvor hun kommer til at skal i røntgen igen for at se hvordan det går med hendes ryg

    Så genaralet håber jeg bare på en masse år med begge mine piger i nu smiley


  • #21   25. mar 2016 Drømmer om at starte en LA4 på den her skønne 8 års DV hoppe, Primula smiley
    Hendes ejer, som ikke har redet hende de sidste par måneder grundet graviditet, har brugt hende til military, så har ikke indtryk af, at dressuren har fyldt særlig meget, og hun har heller ikke gået mere end en LA1. Men det har jeg heller ikke, så vi får lov til at lære sammen. Samtidig har Primula heller ikke været redet så meget, så hun er ikke uddannelsesmæssigt hvor en 8 års bør være.
    Så vi skal have styr på kontraen (hun changerer i hjørnerne), versaderne skal blive mere stabile, bagpartsvendinger og overgang fra galop til skridt - så vi har en masse at øve os på! smiley
    Så håber jeg også, at jeg lige så langsomt får lidt mere bæring på hende. Hun er heldigvis bygget godt, så det bør komme rimelig naturligt i takt med hendes videre uddannelse.
    Vi er meldt til LA1 (vores anden sammen) og vores første LA2 d. 2 april, og så går vi desværre på stævnepause grundet hendes military sæson - men nu får vi at se. Ejer fødte d. 15 marts, og Primula har altså lavet noget der ligner military (andet end dressuren) i rigtig lang tid.
    Og så skal jeg have taget et trailerkørekort, ellers kan jeg godt pakke drømmen om LA4 langt væk, for banen der hvor hun står, er nærmest umulig at være på - fyldt med spring, hundespring og en masse fyld og så er bunden heller ikke den bedste smiley


    profilbillede
  • #22   25. mar 2016 Mit mål med Tindur er at ride en LA 1-2 til min. 67% men har ikke sat en tidsramme da det vigtigste for mig er at det gøres i hans tempo. smiley og så er drømmen at vi formår at kunne starte nogle jagter. Men siden han er så nervøs så ved jeg ikke om vi nogensinde kommer til det uden at være til fare både for os selv og resten af holdet smiley men vi træner imod det. smiley

    Med Rocky er målene ikke helt afklaret endnu. Hvis han skal beholdes som hingst så skal han kåres osv. Men lige meget om han bliver hingst/vallak så skal vi rundt på nogle skuer, han skal tilrides og vi skal starte jagter. smiley

    Mvh TT


  • #23   25. mar 2016 det ville være at Herkules blev ridehest, meeeen det sker nok aldrig smiley

    Det næste er at ride et stævne på en af shirerne sidst på aret, det kunne være SÅ fedt at troppe op med sådan et lokum på dressurbanerne smiley


  • #24   25. mar 2016 Får en miniature hjem i slutningen af april. Der er ikke det helt store mål men ville gerne kunne mange tricks og have en god partner. Og alligevel er der et mål; jeg vil gerne kunne arbejde med at træne heste fra jorden, så han er nok min start.


  • #25   25. mar 2016 Målet er at ride de sidste LA klasser på C-plan sidst på året. Lige nu er vi på LA1-2 til stævnerne, og mangler en del styrke inden vi skal videre. Men nu har Pelle lært at gå på stranden og på skridtbånd, så det skal nok komme smiley

  • #26   25. mar 2016 For en måned siden, var det at begynde og trave på min unghest..

    Lige nu? håbet om at kunne trække rundt med hende, uden at jeg skal være angst for at hun stejler eller snapper..


  • #27   25. mar 2016 Mit mål med min 6 års pt. er at ride en LA i både spring og dressur. smiley

    Men der er rigtig meget arbejde inden det kan lade sig gøre. Vi er godt på vej!


  • #28   25. mar 2016 Mit mål er og få tilredet unghesten så man kunne komme tilbage i sadlen smiley

  • #29   25. mar 2016 Mit ultimative drømmemål er at få en start i en Grand Prix på min hoppe..
    Det er dog ikke lige noget der ligger rundt om hjørnet så i år er målet at få hende klar til MB-klasserne:-)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   25. mar 2016 Jeg havde engang et mål der hed MB klasser i dressur og spring - bare et enkelt stævne eller to, for er egentligt ikke den store stævneryttere, så udelukkende for at få andres øjne på ens hårde arbejde.

    lige nu er mine mål 0, efter et fald for 2 uger siden, må jeg nok erkende at mine knæ funktion betyder mere end ridning, og at ridning derfor aldrig bliver genoptaget igen.

    selvom drømmen om en super lækker allround hest (når jeg engang vi der 200.000.000 i lotto)stadig ligger i mig - bare til at "tuller rundt på hjemme, og få nogle fede rideture på smiley


  • #31   25. mar 2016 Mine mål i år er:
    Ride 5 års championat på vores første afkøb
    Og ride sydjysk mester skab både individuel og hold på en af mine heste ellers vil jeg gerne ride mb på min nye hest inden året er omme
    Det er alt sammen i spring


  • #32   25. mar 2016 Målene får 2016 er, at min pony og jeg skal ride distriktsmesterskab for hold, og så skal vi gerne nå at starte en LA4 inden året er omme.

    Der er endnu ikke de store mål for 2017, som er mit sidste ponyår, men jeg satser i hvertfald på, at vi skal ride DM for hold. Om det bliver som LA4 eller PRI ekvipage må tiden vise smiley


  • #33   28. mar 2016 Mit mål er ikke at have et mål.

    Jeg vil gerne blive bedre til at se de små fremskridt uden at have et pres på, hvornår de kommer smiley
    Jeg vil gerne være i stand til at nyde hesten hver dag og ikke bekymre mig om mine egne dumme forvetninger til hvad vi skal kunne og ikke kunne.


  • #34   28. mar 2016 Med unghesten er mit mål at jeg skal på ryggen af hende i år :). Gerne inden sommer. Håber jeg kan nå at starte et LD program med hende i slutningen af året.
    Med den lille er målet bare at hun skal i form igen og genfinde glæden ved at ride. Pt stresser hun helt utrolig meget og parten kan ikke holde hende. Det er så meget, at jeg næsten ikke kan heller, og jeg er en del større/tungere end parten. Planen er at hun skal tjekkes igennem engang, hvis nu det er fordi det er på grund af smerter.


  • #35   29. mar 2016 Drømmen var, da jeg købte ham vel at mærke, at vi skulle op at ride ride p-klasserne (dressur) i løbet af de næste 3 år. Det konkrete mål var lb1. Nytårs aften tog vi dog et kæmpe skridt tilbage, da han flippede ud, smadrede sit vindue og var stresset længe efter smiley
    Men her nogle måneder efter kan jeg mærke fremgang fra dag til dag så jeg er begyndt at være positiv over for at nå p-klasserne igen smiley


Kommentér på:
Jeres mål?

Annonce