{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.983 visninger | Oprettet:

monika A
monika A
Tilmeldt:
17. jan 2013
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16

Tyveri af heste / føl {{forumTopicSubject}}

Nu må man læse at der er sket et tyveri af et 2 mdr. gammelt føl. Hvad tænker de mennesker på, som gør sådan noget. Det er ikke fravænnet og lever af modermælk...
Håber gerningsmændene eller -kvinderne findes og bliver straffet.

smiley
smiley

"Endnu en sag om hestetyveri på Fyn: Har du set Spot?

Det to måneder gamle hingsteføl Spot er mellem klokken 13 søndag og klokken 13 mandag forsvundet fra sin fold ved Elmelund i Odense. Privatfoto
26. juni 2017 kl. 20:50

Endnu en sag om hestetyveri er meldt til Fyns Politi. For halvanden uge siden forsøgte ukendte gerningsmænd at stjæle et føl på Sydfyn, men mislykkedes. Denne gang er et føl fra Elmelund i Odense forsvundet.

Der har siden Det Fynske Dyrskue været mange historier på sociale medier om mistænkelige personer, som har fotograferet heste på Fyn. For halvanden uge siden forsøgte ukendte gerningsmænd at læsse et føl i en trailer ved Sydfyn, men mislykkedes, da det blev opdaget. Siden er en pony forsvundet i Jylland, og nu har Christina Knudsen fra Elmelund i Odense mistet sit få måneder gamle føl.

- Føllet var ikke på marken i dag. Vi har ledt i området siden klokken 13 og leder efter ham med drone nu. Jeg frygter og tror, nogle har taget ham. Hegnet er intakt, og det er ikke naturligt for et føl at gå fra sin mor. Hvis de slipper igennem et hegn, vil de gå lige ved siden af det, for at være tæt på moderen. Spot kan ikke klare sig selv. Han er ikke afvænnet og får kun mælk fra sin mor, siger hun.

Christina Knudsen har anmeldt det formodede tyveri til Fyns Politi. Hun er hesteavler, men har aldrig før oplevet, at et føl er forsvundet.

- Politiet sagde, at de betragter ham som værende stjålet ud fra de sager, der har været på det sidste. Jeg er dybt frustreret. Vi har taget alle vores hopper på stald og har været ude at investere i hængelåse. Jeg håber virkelig, han bliver fundet, siger hun.

Fyns Politi bekræfter at have modtaget anmeldelsen. Efterlysningen af Spot er blevet delt flere steder på sociale medier. Her skriver flere fynske hesteejere, at de frygter, at organiserede hestetyve står bag de mistænkelige hændelser, forsøget på hestetyveri på Sydfyn og det mulige tyveri af Spot.

Hvis du ser Spot kan du kontakte Fyns Politi på telefon 114. Spot er hvid med pletter og af racen Appaloosa.

- Det er et fint føl. Det kønneste føl, vi har. Vi har flere gående på folden, og der gik tre andre på nogenlunde samme alder. Men han er den flotteste af dem alle, og derfor et naturligt valg, siger Christina Knudsen. "


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri af heste / føl
  • #1   27. jun 2017 Det er simpelthen ondskabsfuldt at stjæle et føl! Og tilmed et der er så ungt at det ikke kan undvære sin mor! smiley

    Hvad med hoppen? Hun må være ude af sig selv. Og kan hun ikke risikere yverbetændelse når mælken ikke malkes ud af føllet? Eller hvad hvis hun holder op medxat sætte mælk, og føllet så bliver fundet, så er der ikke mælk til den.

    Er der den mindste chance for at der evt er sump vandhul eller lignende på folden eller tæt på?

    Synes det er underligt kun at stjæle et føl, der gik flere på folden.


  • #2   27. jun 2017 Hvad folk tænker? De tænker at det er skide nemt at stjæle et føl og få det med væk eller sælge det, da mange ikke er chippet og derfor er der ikke noget egentligt ejerskabsbevis på dem. Desværre... smiley skrækkeligt er det, ja.

  • #3   27. jun 2017 Det er så skrækkeligt! Jeg så godt opslaget i går, og jeg kunne næsten ikke bærer det. Tænk at nogle mennesker kan finde på det. Jeg kan ikke forstå det! Nu er det jo ikke 100% sikkert at det er blevet stjålet, men der har jo været noget i omløb.. Uvisheden må næsten være det værste smiley

  • #4   27. jun 2017 smiley Jeg håber virkelig at de bliver fanget og føllet kommer hjem før en større skade er sket... smiley

    Mvh TT


  • #5   27. jun 2017 Det er frækt og noget rigtig skidt for ejeren.

    Vi har altid føl og hoppe i boks om natten, men det skulle jo ikke være nødvendigt.
    Hos os har "sikkerheds afdelingen" øget beredskabet...... Og holder et vågent øje på foldene.


    profilbillede
  • #6   28. jun 2017 Er der kommet noget nyt i sagen?

    Mvh TT


  • #7   28. jun 2017 Desværre ikke, han er stadigvæk forsvundet smiley

    profilbillede
  • #8   28. jun 2017 Undskyld mig og mit vrede! smiley
    Men stopper ikke politiet udenlandske hestetransportere på vej ud af landet når de har fået besked på stjålne heste smiley det burde da være det mindste de gjorde! smiley

    Mvh TT der er SÅ forarget på politiet mht deres ligegyldighed ovenfor heste! smiley


  • #9   2. jul 2017 hav aldrig grime på et føl, håber at i finder ham


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   2. jul 2017 Dem der har gjort det skulle virkelig have sådan en straf for at gå ind på folks ejendom og stjæler folks dyr. Ej hvor kan jeg bliver så tosset over at noget kan finde på det. Jeg vil holde øje hvor jeg gå hen. Jeg håber virkelig den lille fyr kommer hjem igen. Hvis du kan sende nogle flere billeder af spot så vil jeg holde øje. Jeg kende ret mange steder der omkring med heste. Og jeg vil bede dem jeg kender om at kigger både i Jylland og Sjælland. Mvh. Louise

  • #11   2. jul 2017 Der har lige været noget i Nordjylland, med heste der er lukket ud af folden og led der er blevet afmærket med hvid maling. Puha hvor er jeg træt af de røvhuller smiley

  • #12   2. jul 2017 smiley
    Mvh TT


  • #13   3. jul 2017 Noget nyt i denne triste sag smiley

  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #14   17. aug 2017 En opdatering på sagen. Det lille føl er stadig ikke fundet og der er intet nyt fra politiet eller andre. Nogle forslag hvad der kan gøres? Ejer tror at det er ude af Danmark ??

  • #15   17. aug 2017 Min veninde har lige haft mistet en shetter - den forsvandt fra folden med andre heste om natten - ingen skader på hegnstråd, led e.l. - den søde kønne lille pony var bare væk smiley

    Ponien blev efterlyst alle mulige steder, også hos politiet - alle nabogårde med heste i omegnen blev kontaktet om de havde "fået en pony" i løbet af natten - uden resultat.

    På facebook begyndte folk at spekulerer i at den yndige lille pony var blevet stjålet pga det ubrudte hegn, og fordi den da ikke ville forlade sin flok, samt så i det mindst nok var gåethen til nabogårde med heste, som ligger i tæt mængde på dette sted.

    Ponien blev fundet 12 timer efter af nogle lystfiskere - den stod ude i en å/vandløb og kunne ikke komme op af brinken - 3-4 km hjemmefra.
    Var den ikke blevet fundet mens den stadig var "frisk", ja så var den jo til sidst druknet. Og en lille pony langt ude i engområder ville hurtigt forsvinde under grøde i vandløbet - og derved bare "forsvinde".

    Heldigvis er den altså kommet hjem i god behold - men ellers var den nok endt som en af er forsvundne heste/ponier/føl, hvor folk mistænkte tyveri.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Tyveri af heste / føl

Annonce