{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid skal der gå? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i HG smiley

Jeg er nysgerrig efter at vide hvor lang tid nogle af Jer gik, efter at have aflivet den bedste ven, til I stiftede nyt bekendtskab med en ny hest? man må også gerne bare byde ind med holdninger og meninger smiley

Jeg fik selv aflivet min skønne hest for en lille måned siden, men må bare igang igen og jeg har fundet hesten, den er gået igennem dyrlæge og kommer om nogle dage.

Savnet til min anden hest er dog ikke blevet mindre, og gråden presser også stadig på indimellem. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid skal der gå?
  • #1   8. jan 2018 Har ikke selv været der. Men set fra min side skal man gøre det når man føler sig klar. Hvis det er når aflivningen er bestilt før den overhovedet er aflivet. Så er det der man gør det. Hvis det er på dagen den bliver aflivet. Så er det der man gør det.
    Det er op til en selv smiley


  • #2   8. jan 2018 Jeg havde 2 heste, hvor jeg så 2november 2015 måtte sige farvel til den ene af dem, virkelig min drømmehest og havde kun haft ham i 2,5år..
    Havde så kun den anden tilbage, som jeg havde haft i lidt over 7år, selv tilredet osv, men den der rigtige kemi har aldrig været der, elskede ham men efter at have været faldet af og landede på hovedet var det mere tvang at jeg red ham end nydelse..

    I januar altså 2 måneder efter min drømmehest blev aflivet faldt jeg af Anton og det gjorde desværre jeg fik min angst tilbage og kunne slet ikke slippe den igen har aldrig været så bange. så jeg satte ham til salg..
    salget gik meget hurtigt, solgt på en uge faktisk..
    og så gik jeg i gang med at lede efter ny hest..

    i februar fandt jeg drømmen og hende har jeg haft i snart 2år nu smiley

    så der gik ca. 2,5måned til jeg begyndte at kigge efter ny hest, og 3,5måned så havde jeg den nye..


    Havde jeg ikke haft en anden hest samtidig så var jeg nok gået i gang med at kigge efter ny hest efter max en uge.. det er hårdt at miste men slet ikke at komme tilbage i sadlen igen er slet ikke en mulighed, det er mit fristed og der hvor jeg kan slappe af efter arbejde skole osv. så ville ikke kunne gå ret lang tid uden egen hest.


  • #3   8. jan 2018 Jeg købte ny, 3 dage efter Cali blev aflivet.

    Synes lidt det var en fordel, for jeg ku fokusere på den nye, og ikke tænke helt så meget over Cali.
    Men ikke at de ikke var hårdt, det var det i aller højeste grad.


  • #4   8. jan 2018 Vel med den ene holdt jeg ikke pause da jeg havde super kemi den nye, men da jeg mistet denne gik der lang tid, næsten 2 år, jeg forsøgte med en part med det duggede ikke.. Sorgen var for stor... Men efter 2 år blev savnet for stort så jeg startede op igen, og efter et år så købte jeg mig min egen smiley
    Tårerne begynder stadig at trille en gang imellem efter tabet af Felix. Det er snart 9 år siden..

    Mvh TT


  • #5   8. jan 2018 Jeg er sådan indrettet at jeg skal have en ny og se til....
    Det betyder ikke at jeg glemmer, bare så alt for mig er lidt letter at gå til..
    Sådan har jeg gjort hver eneste gang der er ved at være optræk til at det ender med et makkerskab her , så ser jeg mig om aften en ny..
    VH Annette


  • #6   8. jan 2018 da min første oldenbasse faldt og brækkede sit skulderblad, og blev aflivet - det var en lørdag. det var hans 1 års fødselsdag i 2002
    om mandagen søgte jeg efter ny hest. 2 timer efter annoncen blev sat på, fik jeg en mail fra en avler på Sjælland.
    3 uger efter hentede jeg Moonlight. året efter hentede jeg så highlight. Og har da begge heste endnu

    jeg kunne simpelhen ikke undvære det at have en hest. så det gik stærkt.
    men det kommer an på hvordan man selv har det med det.jeg valgte at få en ny hest som overhovedet ikke lignede den som var blevet aflivet. jeg skulle ikke kunne samligne dem.
    men her er vi alle forskellige.


  • #8   8. jan 2018 Jeg tog selv kun et lille stykke af Hektos man, ville ikke klippe i hans hale, den skulle han have med over regnbuebroen smiley

    Men jeg har fået lavet en lille bog hos CEWE fotobog, som handler om den tid vi nåede at have sammen smiley Den har været super god, bare at ligge og kramme med (lyder måske underligt), men den har bare gjort at jeg følte at jeg havde ham tæt på.


  • #9   8. jan 2018 Jeg har desværre været turen igennem et par gange. Jeg har dog altid relativt hurtigt fået ny hest, sådan fungerer det åbenbart bedst for mig.

    Et par af de heste jeg har mistet har været efter lang tids sygdom, og der har jeg så småt været igang med at finde en ny inden at den forrige var aflivet.

    Det betyder ikke at jeg ikke savner den tidligere hest, smerten og sorgen er lige så stor, men jeg har også bragt ny glæde ind i min dagligdag.

    Jeg tror at det nogle gange blive lidt for meget "sorg-dyrkelse", hvis man ikke laver noget meningsfuldt med sin tid, det kan godt være at det ikke er en ny hest der skal til, måske skal man begynde på pileflet, eller samle på frimærker.


  • #10   9. jan 2018 Jeg havde to, da min første pony blev aflivet.

    Så jeg var "hurtigt videre", kan man sige. Men, det dæmpede absolut ikke savnet. Jeg savner hende stadig, efter snart 5 år.


  • #13   9. jan 2018 Da jeg idag for præcist et år siden måtte aflive min ridehest, der gik der ikke mere end 3 timer så stod den nye pony i stalden som er min shetlænder Maggie. smiley

  • #14   10. jan 2018 Første gang jeg mistede en hest, red jeg i forvejen en anden, og kan ikke huske hvor lang tid der gik før jeg selv købte ny igen, måske et års tid eller halvanden.
    Jeg havde kun haft hesten i 2 år og havde ikke nået ret meget med hende da jeg udnyttede mine sidste pony år på en venindes fjordhest. Savnet var der, men jeg havde bedre forhold til fjordhesten så hun hjalp mig langt hen ad vejen.

    Nu har jeg så lige mistet min hest gennem 9 år (har selv avlet ham) i sept. og har på forhånd sagt at jeg ikke skal have hest igen før vores kommende gård er helt klar til hestehold, så der kommer til at gå noget tid.
    Men jeg savner så meget at have hest at det fik mig til at kigge efter part, men har ikke fundet nogen, hvilket så har udviklet sig til at jeg nu træner en hest som er til salg, jeg dur ikke uden hest, så noget af det første der skal ske er at gøre gården hesteklar så jeg kan få hest igen!
    Jeg tror der er noget i Det, at har man mistet er det bedste at have noget andet at kaste kærlighed og opmærksomheden på!
    Så medmindre der er en god grund til ikke at gøre Det, så synes jeg at man skal gøre det der føles rigtigt!


  • #15   10. jan 2018 Jeg mistede mit et og alt - min første hest - min store drøm... Jeg vidste, jeg under hele processen med de sidste par dyrlægebesøg m.m. måtte adskille ham fra ridning generelt. Fik jeg koblet Royale med heste og ridning fremover, så ville jeg aldrig sætte mine ben i en stald igen, når han var borte smiley

    Jeg red dagen efter, jeg fik ham aflivet. For at få skilt tingene ad. Det var hårdt, men godt for mig. Jeg savnede ham ikke mindre af den grund - men jeg fik koblet ridningen med andet end min bedste ven, fik koblet det som en sport.

    Jeg ville have ventet og sparet sammen til en uddannet brun DV... som alle sagde ville være fornuftigt smiley Men må sige, jeg fandt ud af, man er klar til "ny", når man finder den rigtige. Jeg faldt over ham her helt tilfældigt inde på heste-nettet - i en af annoncerne i bunden. Mit hjerte slog hurtigere bare af at se videoen smiley Straks vidste jeg, at det skulle være ham! smiley Han var STIK modsat af min gamle hest på alle leder og kanter, så det føltes ikke som en erstatning. Bare en anden start. Han stod i stalden 3 uger efter, jeg mistede min første hest. Jeg savnede min hest i mange, mange, mange måneder, og den nye kunne ikke udfylde pladsen - han fik sin helt egen plads i stedet smiley

    Den dag i dag er jeg lykkelig for min hest. Når man er sikker på sit valg, så skal man slå til! smiley Kunne ikke have fået en bedre hest - ej heller så god en hest til de penge smiley Han hjalp mig gennem tiden på sin egen underlige måde - han var en lille baby, der havde brug for hjælp og skulle lære alting fra starten af. Meget afhængig af, man ville hjælpe ham. Kun 2 år, så vi havde god tid til at bygge roligt op, og jeg havde god tid til at vænne mig til en helt anden hest med et meget andet sind og type smiley

    Jeg brugte nok et års tid, hvor jeg aldrig var 100% glad - der manglede noget. Efter det første halve år, gik det op for mig, at selvom jeg havde en masse, jeg elskede, så var det jo selvfølgelig MIN hest, jeg manglede. Det var en tung fornemmelse, men en lettelse at forstå, at der var dérfor, alting føltes tungt. Først efter 1-1 1/2 år følte jeg rigtigt, at min nye plettede ven virkeligt var MIN hest, og følelsen stoppede - selvom savnet jo aldrig forsvinder.

    Der er ikke noget rigtigt og forkert. Er hesten der, så ved du det! smiley Ellers så vent smiley Jeg så kun på én eneste hest - og det var ham, jeg købte. Har ham endnu, han er lige fyldt 5 år her pr. 1/1, og han skal ingen andre steder hen smiley


    profilbillede
  • #16   12. jan 2018 Det gør man når man er klar.. Der er ikke nogle regler for det.. smiley Min situation er lidt anderledes, men jeg sagde farvel til min elskede hest d. 20 november og jeg hentede en ny pony to dage efter.. Kun fordi min anden pony var blevet alene.. Men ingen af dem er rideheste.. Lige nu føler jeg, at jeg aldrig skal have en ridehest igen, men man ved aldrig hvad årene bringer.. smiley

  • #17   12. jan 2018 Jeg havde købt ny hest inden den anden blev aflivet. Jeg havde længe gået og forberedt mig på at hun skulle væk, så det var helt naturligt for mig at kigge efter en afløser.

    Skæbnen ville så at jeg forelskede mig totalt i et føl en måneds tid inden den anden blev aflivet, så hun blev købt men først leveret efter den anden var væk.



Kommentér på:
Hvor lang tid skal der gå?

Annonce