{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Hestetøj/hverdagstøj? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG'ere! smiley
Det virker måske fjollet men jeg sad lige og kom til at tænke på hvor meget jeres hverdagstøj og hestetøj overlapper?
Min mor er meget allergisk så da jeg pludselig som 9 årig fandt ud af at jeg ville gå til ridning så var det helt og aldeles adskilt tøj når det kom til heste og hverdag, både jakker, sko og alt andet.
Jeg har ikke boet hjemme i nogle år snart og rider sjældent, men jeg hygger og træner jo med mine ponyer alligevel. Jeg har egentlig holdt rimelig fast i at skifte tøj og holde det adskilt. Nogle gange føler jeg dog virkelig at alt det tøjskiftning er demotiverende, specielt i sommerhalvåret.
Så nu vil jeg gerne høre, hvad gør I andre? Hvor meget går i op i hestehår, hestelugt o.s.v.? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestetøj/hverdagstøj?
  • #1   17. apr 2018 Jeg er opdraget med at have hestetøj/arbejdstøj og så normalt tøj. Både jakker og sko mv. Det hang simpelthen seperate steder. Og skiftede du ikke til arbejdstøj så havde jeg ALTID et par overtræksbukser over.

    Jeg skifter stadig mere eller mindre altid tøj når jeg tager ud til hesten. Men så er jeg så tilgengæld også sindsyg dårlig til at vaske mit hestetøj, fordi det jo alligevel bliver beskidt igen smiley

    Men altså jeg skifter faktisk altid tøj, og har skiftetøj med på arbejdet hvis jeg skal direkte til hesten efterfølgende. Eller i hvertfald som minimum skiftesko + jakke. I forhold til hår gør det mig nu ikke så meget om det bliver vasket før eller efter hesten.

    Jeg havde en periode hvor jeg stod for udlukning på gården og der præsterede jeg faktisk et par gange at troppe op på arbejde med hø i håret smiley


  • #2   17. apr 2018 Vel... smiley krmt Jeg forsøger at holde det adskilt.. smiley men jeg går ikke ind i huset, tager min almindelige jakke og sko af for at tage en heste jakke og sko på, for at gå over i laden og vippe Baby sit hønet ned.. Ej heller skifter jeg for at gå over og putte hø i hønettet hendes hver 4 time..
    Men skal jeg ordne stald og fold (plukke møg) og træne, så er det ridetøj/stald tøj.. Eller allerede beskidt almindelig tøj der alligevel skal vaskes. smiley
    Også hænger de ikke på samme knagerække, de hænger på hver sin væg i gangen smiley
    Men jeg skifter ikke tøj pga vores hjem, jeg sidder pt i min stol i ridetøj og også gerne i sofaen. Men skal jeg hjem til andre(medmindre det er rigtig gode veninder, vi skal ud til heste) eller på arbejde, så skifter jeg selvfølgelig smiley
    Heste er min livsstil, så det er en del af mit liv og hjem. smiley

    Mvh TT


  • #4   17. apr 2018 Jeg skifter sjældent tøj, jeg kan ikke lide at skifte tøj i stalden og ofte tager jeg direkte ud til min hest fra arbejde eller skole.. smiley



  • #5   17. apr 2018 Jeg er ret dårlig til at skille det ad. Jeg bruger mit "til og fra arbejde tøj" (arbejder med køer) ved hestene, men skoletøj holder jeg dog adskilt smiley
    Jeg tager altid ud og skifter dækkener/lukker ud om morgenen, og det er i skoletøj.


  • #6   17. apr 2018 Jeg går ikke synderligt op i at holde det adskilt. Rider sjældent, så ofte har jeg bare mit hver dags tøj på.

  • #7   17. apr 2018 Jeg har ridetøj og hverdagstøj for sig.

    Det sker jeg har lørdags tøjet på i stalden, men det kommer også til vask efter.

    Sko har jeg også til stalden. Så det er adskilt.


  • #8   17. apr 2018 Det er sgu ud på et her. Mit ridetøj er mit hverdagstøj (ikke ridebukser altså) og omvendt.

  • #9   17. apr 2018 Jeg skifter.

    Jeg har ridetøj
    jeg har udmugnings tøj
    jeg har arbejdstøj (de blå Kansas')
    Jeg har kontor tøj
    Jeg har løbetøj.

    Så jeg skifter tøj, som det alle første når jeg kommer fra kontoret.

    På den måde behøver jeg ikke vaske så meget tøj. Mit "kontotøj" kan fint bruges flere dage, da det ikke bliver beskidt af at jeg har det på i 8 timer om dagen. Så tøjet bliver langt pænt ind i skabet igen. og bliver først vasket når det enten er synlig beskidt eller lugter.

    Mit ridetøj / udmugningstøj, bliver sjældent vasket, det bliver jo lige så hurtigt beskidt igen, og det bliver jo kun brugt i stalden. (udmugningsbukserne bor så i stalden)


  • #10   17. apr 2018 Min mor er også allergisk, og selvom de bor på en gård, har mine forældre altid været meget påpasselige med, at vi ikke tog stalden med ind i huset. Og det har jeg nok taget med mig videre hen. Kan sagtens finde på at klappe hest eller fylde vandtrug på folden i hverdagstøj, men ikke meget mere end det.
    Kasseret hverdagstøj kan dog godt blive til hestetøj smiley


  • #11   17. apr 2018 Hej jeg sørger for vores heste og vores hund om morgenen inden jeg kører på arbejde. Jeg har et par gamle jeans liggende som gerne må blive beskidte og lugte af hest:-) dem tager jeg på om morgenen. Overdelene til arbejdsdagen tager jeg på med det samme. Skal jo alligevel have "landjakken" på smiley jeg går som regel i bad om aftenen, men selvom man er morgenbader, mener jeg godt at man kan hoppe i heste jeansene. Mine heste står hjemme.

  • #12   17. apr 2018 Jeg har et motto omkring mit tøj "det kan vaskes" så jeg har bare det tøj på jeg lige har lyst til og om det så er mit normale tøj det er mig ligemøj smiley

  • #13   17. apr 2018 Det eneste jeg gerne bruger både til hverdag og i stalden er mine t-shirts, men dem vasker jeg også så tit at det ville være fjollet at skifte det hele. Jeg bruger aldrig de samme bukser, jakke eller sko smiley

  • #14   17. apr 2018 Jeg er vokset op på en gård. Med "pænt tøj" =skolet versus "hverdagstøj" =ofte bomuld kondibukser, t shirt og sweatshirt/ korte shorts og tanktop om sommeren. Af hverdagstøj har man gang i et almindelig rent sæt, der bruges indenfor - og så det andet sæt, der har været brugt i stalden og hænger på en knage i badeværelset. (Så praktisk, når man er på vej i bad)
    Det var min barndom...

    Som studerende havde jeg kun "pænt tøj" og løbebukser.

    Nu som voksen har jeg 2 par vinter vandrebukser, tykke, vindtætte, vandtætte. Til traveture og hundetræning. De bliver kun vasket, hvis jeg skal se pæn ud, fx julemarked, og når foråret bliver lunt...
    Jeg har to sommer trave/hundetræning all round bukser. De bruges også til Civil brug, så de vaskes før de er unævneligt beskidte..

    Ridetøj vaskes før det kan gå selv. Der er en knage I bryggerset til det, støvlerne står også derude. Eller ups, western støvlerne er sgu behagelige, dem har jeg altid på.

    Så en almindelig dag:
    Stå op, sove t-shirt af.
    I bad, civil tøj, makeup.
    Transport til arbejde. Skifte til uniform.
    Fyraften. Civil tøj. Måske handle ind på vej hjem.
    Skifte til ridetøj.
    Hjem. Spise. Måske ud med hunden - seriøs træning kræver vandrebukser pga lommerne. Måske læse lidt faglitteratur, brætspil med manden, sofahygge. Det kan jeg gøre i alt slags tøj.
    Jeg kan altså skifte tøj 6 gange på en dag?


  • #15   17. apr 2018 Jeg har hestene hjemme, så selvom jeg virkelig forsøger at holde staldtøj og hverdagstøj adskilt, så kniber det nogle gange.

    Jeg skifter altid til staldtøj, når jeg skal ud at ride/træne, men skal jeg bare lige ud og ordne strå el lign nøjes jeg nogle gange med at skifte fodtøj og overtøj.

    Hvis jeg har haft noget hverdagstøj på i stalden bliver det smidt til vask. Mit staldtøj vaskes jævnligt, da jeg ikke kan fordrage at være møgbeskidt.


  • #16   17. apr 2018 Uh jeg er nok rigtig dårlig til at skille det ad, jeg ville gerne... men fakta er at jeg er for doven, jeg kan slet ikke overskue at skulle skiftet tøj så mange gange om dagen.
    Jeg er blevet meget bedre til at tage ridebukser på ud til hesten, og havde enlig også købt trøjer til at ride i, men det er da meget sjovere (og mindre skiften tøj) bare at have den på jeg har i forvejen og så ud til krikken.

    Sko der har jeg 3 par staldstøvler, men går det stærkt så kan det snildt være hverdags skoen der sad på foden da jeg tog ud til hesten.

    jeg har det lidt som Aimee Cú Faoil "det kan vaskes" det gælder jakker, sko, tøj, tæpper for den sags skyld.
    Der er ingen der har allergi i hjemmet der skal tages hensyn til, så der kan godt lægge en halv boks i gangen når ugen er omme hvis ikke vi lige for støvsuget smiley

    Jeg både rider, muger ud og færdes i stald mellem en masse duftende heste smiley


  • #17   17. apr 2018 Derhjemme har det altid bare været det tøj man lige havde på - også selvom det var "skoletøj" - det kunne jo vaskes smiley

    Herregud, jeg har haft kjole på i stalden flere gange om sommeren, og også en sort kjole med forskelligfarvede blomster, som jeg egentlig fik til min søsters konfirmation - da den var brugt til det, brugte jeg den til almindelig hverdag, og har da også redet rundt i den, har faktisk billeder af hvor jeg rider rundt på min mors hest uden sadel i den, og efterfølgende legede med min shetlænder hvor vi sad/lå på ridebanen - og JA, jeg blev beskidt smiley
    Har også trænet min unghest i den kjole, og nu jeg lige tænker over det, har jeg da egentlig også leget på ridebanen med min shetlænder i en sort/hvid stribet kjole smiley

    Nu da jeg er flyttet hjem til min onkel grundet studie (jeg kommer fra Jylland, blev optaget på Københavns Universitet i sommers og flyttede dermed til Sjælland), holder jeg det adskilt så meget som muligt. Jeg er den eneste der er interesseret i hest, og jeg ved fra min mor, at min onkel ikke lige er fan af lugten af hest smiley
    Så jeg har selvfølgelig ridebukser - det har jeg altid haft - og så har jeg sko og jakke der kun bruges hos hest (jeg har en part herovre), og egentlig også bestemte trøjer der bruges smiley Dog er jeg ikke så sippet med t-shirt, og har da også flere trøjer der bruges til stald, selvom det ikke er "rideudstyrsmærker" smiley
    Derudover går jeg direkte i bad, når jeg har været hos hesten, og mine sko står i en pose inde på mit værelse (mest af alt fordi vi pt. har lidt pladsmangel, før stod de i bryggerset), og min jakke hænger også inde på mit værelse (igen, grundet pladsmangel lige pt.) smiley

    Det fungerer egentlig fint nok for os alle på den måde smiley


  • #18   17. apr 2018 Jeg har ikke noget almindeligt hverdagstøj mere ??

  • #19   18. apr 2018 Men jeg tager selvfølgelig ikke uvasket tøj på, som har været hos hesten, på i skole eller på arbejde smiley

  • #20   18. apr 2018 Hippe - Det indtryk fik jeg heller ikke smiley

    Mvh TT


  • #21   18. apr 2018 Det var også bare, hvis nogen tænkte sådan xD

  • #23   20. apr 2018 Jeg tager rent tøj på på arbejde, og til familiefester.
    Dog kan der være situationer hvor det går lidt stærkt, og man kommer afsted på arbejde i det tøj man havde på i stalden dagen før. Her til morgen var et hegn nedlagt, og så prioriterer jeg altså at hestene bliver på marken, fremfor at nå at skifte tøj inden arbejde - så må mine kollegaer lige overleve lidt mudder og wrap på buksebenet denne ene gang.
    Til andre besøg ved familie og venner med hest, beholder jeg bare det på, jeg fandt frem samme morgen uanset om jeg har været i stalden eller ej - vi ender alligevel i deres stald før eller senere smiley
    Ellers er der ingen grænser for hvad jeg har på ved hest eller i stald smiley


  • #24   23. apr 2018 Jeg nyder at lade det overlappe. Synes det er sygt dejligt at suse rundt i sommerkjoler sammen med pony, og at spise aftensmad i ridebukser. smiley

Kommentér på:
Hestetøj/hverdagstøj?

Annonce