{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.439 visninger | Oprettet:

Trist skæbne for en fantastisk hest {{forumTopicSubject}}

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal med dette indlæg, for det er så forfærdelig en video, og forfærdelig en skæbne denne rutinerede dressurhest har fået som “schoolmaster” smiley

Hvordan kan man som rytter kan have så lidt føling med hvordan man rider forstår jeg ikke smiley

Hvordan kan man som træner/underviser “slippe sin elev løs” på dette niveau (int niveau) smiley

Hesten Vorst D er en guttermand ud over det sædvanlige - men sikke en skæbne for en hest, som har gået international GP igennem mange år med sin hollandske rytter, og så blive solgt til lærer hest til en styrtende rig amerikaner, som hverken har føling, evner eller tydeligvis kærlighed til hverken hesten eller til dressursporten.
Og som ikke er ny i dressursporten, men rent faktisk har redet i mange år ( uden succes)

Helt utroligt er det at sætte lyd til, og hører kommentatoren forsøge at være “politisk korrekt” i sine udtalelser.

https://vimeo.com/252903103

Bare fordi man koster dyrt som ridehest, er man desværre ikke sikret en god behandling smiley

Mvh Charlotte - som elsker dressursporten og heste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist skæbne for en fantastisk hest
  • #2   22. maj 2018 Nu kender jeg ikke hesten, men det er godt nok en dejlig og ærlig hest.
    Det må være lidt op ad bakke at gå med sådan en rytter!


  • #3   22. maj 2018 Hold da op.... ja, jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive. Sød hest er måske det mest passende. smiley

  • #4   22. maj 2018 Håber rytteren selv hører kommentarerne.... hold da op.
    er imponeret over hvor pænt den hest tager det hele - dejlig hest ellers, men uduelig rytter i mine øjne smiley


  • #5   22. maj 2018 Hvor er det dog frygteligt!!

    Hvad er det dog hun var gang i i skridten?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   22. maj 2018 hold nu op en hest..
    tænk at have uddannet en hest til at være så ridelig, og då godmodig..

    og trist skæbne for en hest.. den er tydeligt lært op med kæft trit og retning.


  • #7   22. maj 2018 Der er faktisk blevet skrevet om det flere steder:
    https://www.writingofriding.com/in-the-media/the-dressage-community-has-failed-shelley-browning/

    http://www.horseandhound.co.uk/news/outcry-riders-dressage-test-us-equestrian-responds-643557

    Jeg mener jeg læste på Eurodressage, hvor mange folk der var forargede. Jeg har ikke haft mave til at se ret meget af ridtet, så jeg kan ikke selv udtale mig om det, men det jeg har set er godt nok forfærdeligt!


  • #8   22. maj 2018 Hold nu op stakkels hest altså!!!!! Hvad laver den rytter i de klasser, bare fordi man har penge til så lækker og veluddannet hest, betyder det ikke at man kan ride på det plan, det viser hun meget tydeligt!

    Skøn hest, flink hest! Men stakkels hest! ??


  • #9   22. maj 2018 Hvis man skal sige noget pænt :
    Det er dejligt at tænke på, hvor meget foebedringspotentiale der er.
    Heck - giv mig den hest i et par måneder og adgang til undervisning og selv jeg kunne nok gøre det bedre?

    Men - rytteren kan ikke sidde i nedsidning, holde ben i ro/anvende dem korrekt.
    - Hvorfor pokker har rytterens venner og underviser ikke bremset den konkurrence deltagelse med et venligt råd?
    Det havde måske været mere værdig for alle involverede - fra hest til rytter.
    Man må da antage, at rytter selv er klar over, om man er klar - hvorfor så deltage?


  • #10   22. maj 2018 Simpelthen en tåkrummende video. Mener jeg har set den før. At hendes underviser ikke har stoppet hende, undrer mig. Hvis underviseren altså ikke bliver betalt for at fortælle hende hvad hun vil høre.

    Han må da godt nok finde sig i en del. Virkelig flink og dejlig hest. Trist at hans rytter ikke har evnerne til at ride ham rigtigt. Spild af god hest.


  • #11   22. maj 2018 Den har været debatteret vidt og bredt da videoen var ny. Tvivler på ejeren har lært af det. I hvert fald er det ikke den første virkeligt veluddannede hest hun har haft og ej heller første gang hun rider på det niveau.
    Faktisk lader det til, at hun kontinuerligt køber 1. Klasses heste, rider dem kortvarigt i (for hende, ikke hesten) alt fir høje klasser og så skiftes hesten ud med en ny... sikkert når den ikke kan klare programmet i søvne med en tumpe på ryggen længere....


  • #12   22. maj 2018 Hold kæft, hvor har hun været heldig med den hest! Så sød og godmodig!
    Havde jeg været hendes hest, så jeg jeg fandme smidt hende af!


  • #13   22. maj 2018
    Samme hest :
    https://www.youtube.com/watch?v=QscpwbzUgFg

    Men ja, det har været både i medierne og over alt på facebook.


  • #16   22. maj 2018 På Horse & Hound har der været et par artikler om det, hvor der i kommentarerne også nævnes dommernes manglende handling.
    Det er egentligt også det, jeg synes er værst i sådan et tilfælde - et er at rytteren ikke selv kan se, at hun ikke er dygtig nok til det niveau, og at hun burde få en masse undervisning før hun forsøgte sig på stævnebanerne igen. Selverkendelse er ikke altid nemt, og jeg kan da til nøds tilgive hende, at hun ikke selv er dygtig nok til at se, at det der er helt galt. Men hvorfor i alverden stopper dommerne det ikke - eller som minimum, når nu de lader hende ride færdig, kunne de da holde hende an ved udridning og give hende et par ord om hendes ridning med på vejen.


  • #17   22. maj 2018 Michelle W: Det skulle man jo synes at hun får ved karaktererne, men jeg giver dig helt ret i at dommer burde gribe ind og stoppe ridtet.

  • #18   22. maj 2018 Jaaaa... Det ligner jo meget godt, hvis jeg forsøger mig på samme niveau. Hold da helt fest altså. Det et simpelthen så tragikomisk at det der overhovedet kan lade sig gøre smiley

  • #19   22. maj 2018 Rikke - Ja jeg ved ikke om jeg selv kunne gøre det meget bedre (dog forhåbentlig lidt) da jeg aldrig har forsøgt mig på de øvelser. Men hvis jeg havde fået undervisning på den hest nogle gange så tror jeg jo det. smiley

    Hold da op hvor er det en dejlig hest. Håber rytteren vågner op og indser at hun skal starte lavere så hun skåner hesten for mere smerte og ubehag.. Et godt skræk eksempel på hvorfor jeg ikke bryder mig om stævbe verdenen. Har man nok penge så er alt lov.. smiley

    Mvh TT der ikke tager alle under en kam, men der er desværre ikke løgn det jeg siger da mange har slippet fra for meget pga kontakter, navn og penge.


  • #20   23. maj 2018 Der er to videoer af hende fra stævnet. I den ene får hesten en ret hård medfart på vej ud af banen (som straf for ikke at kunne regne de rigtige øvelser ud går jeg ud fra).

    Jeg håber virkeligt ikke en lignende video kunne laves af mig hvis jeg red sådan en klasse... Der er ret stor forskel på bare at ride dårligt og så på at straffe hesten for ens dårlige ridning


  • #21   23. maj 2018 Stakkels hest... Utrolig at den tager det så pænt. Jeg gad ikke engang se hele videoen færdig, da jeg fik det så dårligt på hestens veje. Pæn ridning vil jeg hvert fald ikke kalde det, men er man rig, tror folk at de kan købe sig til succes smiley

  • #22   23. maj 2018 Michelle - Jeg så heldigvis ikke den hvor hesten blev straffet..

    Mvh TT


  • #23   23. maj 2018 Aldrig har jeg da set noget så grimt før! Så sid dog stille med dine hænder kvinde! Sid stille med dine schenkler og så få dog den rumpe ned i sædet!! Føj for en skefuld at se.. Håber da for guds skyld ikke at den hest forbliver i hendes hænder.. Så bliver den da ikke særlig gammel.. Ender jo med slitage i nakke, ben og ryg... Øv et grimt ridt.. Og som mange nævner nøjs en tålmodig hest!

  • #24   23. maj 2018 Hold nu op!! Stakkels hest. Har det kvindemenneske aldrig hørt om vigtigheden af at træne sine core-muskler?
    Trist hvad man kan tillade sig, blot man har penge nok smiley


  • #26   23. maj 2018 Nu er det jo altså ikke "på internationalt tv". Det er en national klasse og uden at vide præcist hvem der har optaget så tænker jeg at det er noget halvlokalt tv eller måske endda en national kanal - men der er jo altså ikke noget der var kommet resten af verden for øje, hvis ikke hende her havde startet en shitstorm på sociale medier.

    Så tvivler på hun har tænkt nærmere over, at det kom på tv.


  • #27   23. maj 2018 Men var det ikke et internationalt stævne? Medmindre jeg har misforstået noget. Jeg ved godt at selve hendes klasse var national, men stævnet som helhed, er ikke et lille stævne, når der er gode kamerafolk og kommentatorer. Hvilket får mig til at tænke, at et eller andet er galt med rytteren. Da videoen først florerede rundt på nettet, troede jeg oprigtigt at hun havde en hjerneskade, da det ville forklare hendes meget impulsive handlinger og at hun ikke kan se de konsekvenser der er forbundet med at ride og handle som hun gør, på dét niveau, til dét stævne. Jeg gik bare ud fra at det var tilfældet, og det kom som et chok, da jeg læste mig frem til, at hun ikke er.

  • #29   23. maj 2018 Celina - jo det er et et stort stævne, men altså ikke et der har været vist på de helt store (internationale) sportskanaler smiley

  • #30   23. maj 2018 Hun har det vist bedst på en gyngehest smiley det passer til hendes talent og stakkels hest smiley

  • #31   24. maj 2018 ... Erklærer mig helt enig i ham, der kommenterer: "What a fine horse" ... og "auch".

    Tror jeg vil vælge at sige, at hvor er det da ærgerligt, man ikke får øvet sig lidt mere derhjemme og evt. på en lidt mindre gående hest med mindre rygsving, når man har så svært ved at sidde deroppe... Rigtig trist skæbne for en hest, der jo egentligt virkeligt gør det hele rigtigt og kæmper for, at det skal fungere. Må godt nok være svært at gå til ridning, når rytteren gør tingene modsat.

    Hvorfor rider rytteren med pisk? Hvad er det for en klasse?


  • #32   24. maj 2018 Anna: herhjemme er pisk tilladt sammen med sporer fra internediare og op, bare ikke til mesterskaber.

  • #34   25. maj 2018 Det er så vildt hvad vores heste gør for os, ikke kun her, men i mange andre tilfælde


  • #35   25. maj 2018 Ja, Rosaskovly, det er utroligt, og husker vi at skønne på det?


  • #36   26. maj 2018 Dorthe C, det er jo lige præcis spørgsmålet

  • #37   26. maj 2018 Sanne - det vidste jeg da slet ikke... nåh for søren. smiley

  • #38   26. maj 2018 Sikke en venlig hest!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #39   26. maj 2018 Nu kan jeg se at det er nævnt, så nu tør jeg godt sige det.

    Men jeg troede at det var et større Para stævne, og at hun var para-rytter, med både fysiske og psykiske problematikker. - det ville nemlig kunne forklare hendes facon og hendes reaktioner.


Kommentér på:
Trist skæbne for en fantastisk hest

Annonce