{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

hvordan har I hingste {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger vidst det hele..

Jeg nyder at min hingst kan komme på sommergræs og gå så tæt på sin flok.. Der er hegn i mellem men man kan bare se hvor han nyder det.. Elsker jeg har den mulighed for ham.. Det mener jeg også er et hingste liv værdigt????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan har I hingste
  • #1   3. jun 2018 Jeg forsøger at holde min nøjagtigt som mine vallakker. Han får desuden lov til at snuse til lorte, snuse til bunden på ridebanen hvis der lige har været en anden hest, dækkener etc. Han får tid til at kigge på andre heste hvis vi går forbi nogle, samt hilse og snuse gennem luften - på sikker afstand, naturligvis (præcis som jeg ikke lade mine vallakker gå hen til fremmede heste). Han har gået alene meget af hans liv og har gået som avlshingst, så der er nogle ting han skal vende sig til, men jeg tror alligevel at han kan lære "bare" at være en almindelig hest. Han har allerede gjort helt utrolige fremskridt smiley
    Min næste hingst skulle jeg gerne have fra føl, så den vil komme til at gå i flok hele livet.
    Personligt synes jeg man skylder dem et så normalt liv som muligt når man vil gøre det "sværere" for dem ved at holde dem som hingst.


  • #2   3. jun 2018 Min går sammen med hans mor og resten af flokken. Uden nogen problemer, han er så godt nok også kun snart 13 måneder men alligevel smiley Det er bare så dejlig nemt og han kunne ikke være mere ligeglad med hopperne smiley

  • #3   3. jun 2018 Min gamle pinto avlshingst som gik landsstævner i springning.
    Han gik på fold med en anden vallak, det havde aldrig været et problem, så han levede enlig et meget normalt liv. Ham var der ikke de store problemer med. Dog skal man blot bare altid huske på de er hingste og hormonerne kan godt komme i vejen smiley


  • #4   3. jun 2018 Jeg har ikke mulighed for han kan gå med en vallak men han virker også til at være ret tilfreds med at de står tæt på ham:):)

  • #5   3. jun 2018 Der hvor jeg hjælper til går hingstene sammen smiley

    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   3. jun 2018 Milan som jeg red for min søster, gik som hingst indtil han var lidt over 3, og var stillet til kåring.

    Han gik på fold med en lille pony vallak. Og mener at hopperne gik på fold ved siden af (med dobbelt tråd imellem).

    Ligeledes stod han i stald med hopper, og blev håndtere omkring hopperne.


    Jeg vil ikke forvente at en hingst kan gå op og ned at hopper, og jeg tror ikke nødvendigvis at et vil i flok for en hingst, er lige med livskvalitet. tvært imod i mange tilfælde.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   3. jun 2018 Et billede at Milan og hans pony-ven Rocky smiley

    profilbillede
  • #8   3. jun 2018 Tindur gik med de unge hingste, og det var aldrig noget problem da han er så dominerende således at de ikke fik lov til at bestemme/dominere over ham. De blev dog kastreret lige(et par måneder) før de skulle i ridning. smiley

    Mvh TT


  • #9   10. jun 2018 Min blev godt nok kastreret i januar.
    Men nåede alligevel at gå næsten 3 år som hingst..
    Han har altid gået i flok enten med vallaker eller andre unge hingste.
    Han har også altid fået lov til at være med til alt.


  • #10   11. jun 2018 Santos er i dag 7 år gammel, Han går på fold selv, står ved siden af andre heste i boks uden problemer, og når vi står og sadler op i boksen, så leger han da også med vallakken på den anden side gennem tremmerne, meget stille og roligt.

    Han for forhåbentlig en ny lege makker inden længe smiley
    Han rides med hopper uden det store, der kommer lige de "normale" brummen efter den anden hest (hoppe/vallak/hingst) men ellers intet.
    Han går dog på fold selv, da de andre heste lige nu går ude om formiddagen men Santos mule kan ikke klare solen, så han kommer ud om aften i stedet for smiley


  • #11   11. jun 2018 Er glad for at hører andre der synes det er vigtigt at hingste skal have et lige så godt liv som hopper og vallakker.. <3<3<3

Kommentér på:
hvordan har I hingste

Annonce