{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Hvordan har i heste? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er da nysgerrig for at høre hvordan i har heste.
Jeg står opstaldet i en stald hvor der i alt er 11 heste/ponyer

Vi har nogle stalddage i weekenderne, 1 dag pr hest.
Der skal;
-Fodres til morgen
-Lukkes heste ud
-Gives vand på folden og i stalden
-Gives hø, halm og wrap
-Fejes
-Lukkes heste ind
-Fodres til aften.

Og så skal vi selv blande vores foder til hver dag.
Og så skal vi selv betale hø, halm, wrap og foder udover vores boksleje som koster 500 kr for en pony og 700 kr for hest.

Det lyder da rimligt ikke? smiley

Hvordan har i jeres heste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan har i heste?
  • #1   16. okt 2012 Jeg betaler 1600, og så blier ALT ordnet!

  • #2   16. okt 2012 jeg betaler ingenting, men tingengæld muger jeg selv, fodre de dage ejer ikke kan, lukker ud og ind, træner de andre en gang imellem smiley

  • #3   16. okt 2012 Jeg har 2 heste..

    Jeg har mine heste i en mindre stald der er 6 heste på stedet. Der er plads til 10.

    Der bliver lukket ind og ud i hverdagene og fodre i weekenden har vi turnus pt har jeg staldvagt hver 6 weekend. Hvor man skal tømme staldestande og lukke ind og ud. og fodre.

    Man skal selv blande foder og mugeog give warp til sine heste =)

    Og jah man skal feje og ordne efter sig selvfølgelig =)

    Jeg betaler 1000,- og det er så plus halm 200,- og warp koster 1,25 pr kilo

    Er ganske godt tilfreds.. Der er ridehus på stedet og drænet ridebane og 4 sommergræsfolde og 2 vinder og en grusgrav


  • #4   16. okt 2012 jeg betaler, 900 kr skal så selv købe hø og tilskud (hø får jeg gratis og tilskud er under 200 om måneden) Jeg skal ikke gøre noget udover at muge ud ved min egen, ingen stalddage, med mindre er er brug for hjælp smiley

  • #5   16. okt 2012 Jeg har en hest, som normalt står på en lille rideskole hvor alt bliver gjort for 1500 kr. Fodret, lukke ud/ind, og muget. Det skønt! smiley

    Men på efterskole giver vi 1950,- kr hvor jeg selv skal muge og lukke ud og ind. smiley


  • #6   16. okt 2012 Jeg står derhjemme så jeg bestemmer det hele selv gør jeg! smiley

  • #7   16. okt 2012 Mine to står hjemme, så muger, fodre, lukker ind og ud osv. selv! smiley

    Og så har jeg en veninde opstaldet hos mig, så vi laver de fleste ting sammen, men hun skal kun, Muge! smiley Jeg lukker hendes hest ind og ud og fodre.. smiley


  • #8   16. okt 2012 Jeg har min pony i løsdrift. Det koster 1550,- incl. wrap adlibitum og havrefri foder.
    Jeg skal selv fodre, men det gør jeg når jeg har redet.
    Derudover skal vi bare tjekke om de har wrap hver dag, og hjælpe med indgræsning hvert år smiley


  • #9   16. okt 2012 Jeg har lejet jord lige ved siden af hvor jeg bor der går mine 3 i selvbyggede løsdrift, jeg klare alt selv og betaler alt selv ;o)

  • #10   16. okt 2012 Vi står i en lille stald med 1 hest og 4 ponyer.

    I hverdagene foder ejer af stalden om morgnen plus lukker ud. I weekender og når de ikke er hjemme gør vi det selv.

    Vi er 3 opstalder, men den ene er 17 år så hun har kun hver søndag hvor hun skal lukke ud og ind.

    I denne uge er det mig der lukker ud om morgnen+ foder og igen om aften lukker jeg ind + foder. Til natten skiftes vi til at køre ud og foder hesten og give de andre deres nat hø (normalt gør ejer af stalden det hver dag, hvis de er hjemme)

    Vi skal selv købe vores foder, hø og bund til boksen. og søger for der er foder klar til den der skal lukke ud og ind.

    vi muger selv ud og sørger selvfølgelig for at stalden er rydelig og fejet inden man forlader stedet

    Vi har ridebane på stedet, men ridehus har vi ikke men betaler 300 om mrd. for at benytte et der ligger 150 meter der fra.

    det er 100% selvpas og det gør at man kommer i stalden selvom man har feber smiley

    Vi giver 700 kr om mrd.


  • #11   16. okt 2012 Team Academica:
    Hvad er paddock paradise? smiley


  • #12   16. okt 2012 Vi har tre heste stående i en lille privat stald ca. 2 km fra os smiley Det er kun os der har opstaldet heste derude, de andre heste tilhører dem der bor der, og så lige en i familien smiley

    Vi giver 600 i måneden for tre heste (en shetlænder, en DV/ponyblanding og en travhest). Vi skal hver dag selv fodre og ordne boks, men kun for vores egne - alle passer sine egne heste. Vi har super tur muligheder, med diverse ridestier, skov, sø og strand smiley Der er på stedet en ridebane, og en masse folde smiley


  • #14   16. okt 2012 Min veninde og jeg har i alt 3 heste til at stå ude hos hendes far. Han er dog ikke så tit hjemme, da han enten arbejder eller er hos hans kæreste. Han køber det vi har brug for, når vi siger det til ham, men vi står for al pasning selv smiley Vi tager med bus ud og giver hø og halm lidt i syv i hverdagene, inden vi tager i skole. I weekenderne kan det dog godt løbe lidt op ad formiddagen smiley Så kommer vi ud igen efter skole, rider, muger i skuret, giver foder og hø og halm igen ved 17-tiden ca. Lige nu står de stadig på døgnfold (med skur og en lille smule skov), men til vinter kommer de i boks, hvor de bliver lukket ud kl. 7 morgen og ind igen mellem 16 og 18 smiley Betaler 400 kr., men det bliver dog snart sat lidt op smiley

  • #16   16. okt 2012 Jeg har min opstaldet på et stutteri. De fodrer og muger ud og lukker ud og ind. Men de forventer så at jeg tager det hele hvis de skal nogle steder. Jeg kommer også og hjælper til hver dag. Alt eftersom hvad jeg har på mit eget program men jeg er der mindst en gang pr dag og tjekker/træner min hest. Jeg prøver at lægge det sådan at jeg kommer og hjælper de. Før sommerfold stod han i egen boks og da muget jeg selv ud hver dag. Nu som han skal i løsdriftboks sammen med deres spurgte jeg om hvordan vi skulle fordele udmugningen. De ville da bare have at jeg istedet hjalp de når de havde behov for det gratis hvor tidligere fik jeg lidt betalt for at hjælpe de. Så muger de ud og sørger for at det er ok. Når jeg kommer til de tider hvor der laves noget så laver vi det bare sammen så går det hurtigere. Så drikker vi kaffe og hygger før jeg tager hjem smiley

  • #17   16. okt 2012 Jeg har mine 6 herhjemme smiley har en opstalder som betaler 1700,- uden størrelse, der betaler han halvdelen når det skal bestilles hjem. Jeg gør alt herhjemme (;

  • #19   16. okt 2012 Jeg giver 800 kr for min den store smiley I hverdagene bliver alt ordnet, dog skal os med hest, skiftes til at give aftensmad til de 13 heste der er opstaldet (8 rideskole og 5 private) Så vi fodre torsdag og fredag, da vi har 2 af hestene smiley

    I weekenderne er det hesteejere og halvpartslejere der muger ud, lukker ind og ud samt fodre morgen, middag og aften smiley
    Vi har ca 8 weekender om året, hvor vi så passer alle hestene i stalden smiley

    -Men ellers skal vi bare hjælpe lidt til med frivilligt arbejde, da vi er en klub der kører på frivillige smiley


  • #20   16. okt 2012 Hmm tjaaa

    Jeg står selv for det hele, da jeg har hestene hjemme.

    Har så lige lavet en annonce for opstaldning hvor prisen enten bliver 1100 kr eller 700 kr alt efter hvordan man vil have det.

    Det er med fuldpas - altså man skal intet gøre ud over og komme og ride sin egen hest.
    Det er med hø, træpillebund, ridebane, godt rideterræn og mudderfrie folde.
    Hestene står ude ca 12 timer i vinterhalvåret og går på døgn om sommeren.

    Der muges dagligt, fodres 3 gange om dagen og lukkes ud og ind.

    Prisen på de 700 kr betyder at man må passe stalden hver 2 weekend.
    Priserne er + tilskudsfoder - alt andet er med i priserne.


  • #21   16. okt 2012 Ude hos os er der 21 heste.
    Man har 1 staldvagt pr. 21 dag.

    Vi betaler kun 700 ,- om måneden for boks,mødding, og morgenfodring og udluk i hverdagene.

    Når man selv har en vagt ( Ind om aften) Så skal man lægge wrap i poser til alle heste, også fodre dem efter 7.

    I weekenderne har vi arbejds weekend, hvor der bla. skal tømmes skraldespande, rives i gårdsplandserne, fejes i laden, tjekkes hegn og vand på folden.

    Vi skal selv betale bund, wrap ( fælles), foder.
    Super hyggelig lille gård til ingen penge at stå på, især når det ligger så tæt på København smiley


  • #22   16. okt 2012 Min står på en gård med 12 bokse, lige nu er der 10 heste.
    Jeg skal selv sørge for alt, spåner, foder ovs. dog kan man købe spåner og hø igennem dem.
    Jeg giver 280 for boks, 300 for hø, 820 for en palle med spåner.
    Jeg skal selv sørge for ud/indlukning smiley
    Vi har ridebane, ridehus og springmateriale smiley
    Og gode folde!:-D


  • #23   16. okt 2012 Jeg giver 1400 her om vinteren og 1000 om sommeren, og så er alt passet og ordnet for mig, det er selvfølgelig med foder, hø, udmugning osv osv. Der er ridehus og massere af skov, samt pasbane og ovalbane..

  • #24   16. okt 2012 Jeg giver 900 for boks, 3x fodring og kort til ridehal.
    Det er så selvpas hvor jeg selv sørger for halm, hø og foder, betaler 150 kr. pr. hest i måneden at få lukket dem ud. Så lukker jeg selv ind smiley
    Om sommeren giver jeg 700 for pony og 900 for hest på sommergræs også inkl. halkort


  • #27   16. okt 2012 Står på en privat gård dog med en tilknyttet klub på stedet.
    Tror der står ca 25-30 heste.
    Betaler 1050 og skal selv købe strøelsen og wrap , og ordne min boks og blande foder, lukker kun ind om mandagen og så har vi delt lørdagene op.
    Ellers bliver min hest fodret, lukket ind og ud .


  • #28   16. okt 2012 Har hestene hjemme og har pt en opstalder, men snart 1 eller 2 mere. De giver 800 kr pr boks og det er mere eller mindre fuldpas. Det eneste ejer skal er, at passe/ride sin hest og medbringe foder og hø/wrap. Dog kan man købe begge dele her. Foder skal man blande og så giver jeg det morgen + aften. Det eneste jeg har brug for er, at man hjælper med indluk (eller en sjælden gang andet), hvis vi er i byen eller lign. Så det er måske 1-2 gange pr mdr, at man skal trække hestene ind. Og der er 2 m fra fold til stald. Så det er jo ikke så langt. :o) Og lige pr går her 3 heste, men med plads til 6. Vi har ikke ridebane (endnu)

Kommentér på:
Hvordan har i heste?

Annonce