{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Stor forandring på 1 måned! <3 {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer ved døde min pony for en måneds tid siden. Ugen efter hentede jeg en ny hest hjem, som selskab til min dejlige Møffeløffe. Det var absolut ikke noget kønt syn og denne tråd, går ikke ud på, at tidl. ejer skal klandres for noget - hendes side af tingene er ikke mit sted at dele og ved hun elskede Basma. Men vil lige vise hvor stor en forandring der er sket på blot 1 måned, med ormekur, lusekur, bedre foder (pavo 18+ og 2,5 dl. olie dagligt, masser hø), pleje med KovaLine og dækkener der passer. Jeg er virkelig stolt af hende. Det er som at se på en anden hest. Det er fantastisk. Der er stadig vej endnu, men det værste er overstået nu. Nu skal hun bare tage mere på.

https://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hest/503934-basmas_forandring_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor forandring på 1 måned! <3
  • #1   17. maj 2019 Hvor er det godt at I to har fundet hinanden - og sikken en flot forandring allerede efter så kort tid smiley

    Og hvor er det flot af dig, at beskrive hestens tilstand og oplevelsen af tidligere ejer på så ikke-dømmende måde - dyb respekt at kunne det smiley

    Vis endelig flere billeder når der er gået lidt længere tid, for smuk har hun været, og vil sikkert blive igen med tid og kærlighed.

    Mvh Charlotte


  • #2   17. maj 2019 Tusind tak Charlotte. Din kommentar varmer smiley

  • #4   17. maj 2019 Tusind tak Thomine smiley

  • #5   17. maj 2019 Wow en forandring, det er jo en helt anden hest! Flot arbejde jeg glæder mig til at se hendes udvikling!

    Og skulderklap for ikke at hænge og skælde tidl. ejer ud! Det er stort gjort! smiley


  • #6   17. maj 2019 Maria: Tusind tak. Jeg ville aldrig skælde en ejer ud eller hænge nogen ud, for sådan nogle ting. Nogensinde. Der er altid en grund til, at tingene er som de er og det kan ske for alle. Vi er trods alt kun mennesker, alle sammen. Jeg synes det er vigtigt at forstå og kunne sætte sig ind i andres situation. Jeg ved hun har gjort hvad hun kunne smiley

  • #7   17. maj 2019 Du har helt ret Sandra, jeg tror desværre ofte at man har tendens til at dømme før man kender hele sandheden. Det gør jeg selv nogle gange, men så er det godt der er mennesker som dig, der kan minde os andre om at man skal være mere åben og mindre dømmene smiley

  • #8   17. maj 2019 Tak Maria, det er utrolig sødt sagt smiley

  • #9   18. maj 2019 Imponerende!!!

    Vi har en i stalden, der osse ku bruge en kærlig hånd.
    Ejer fatter ikke ret meget, hesten står stadig meget langhåret og har været halt i en længere periode uden dyrlæge.
    Og må klare sig med måske 5 kg frøgræs.

    Så jeg blir glad når jeg ser sån fin udvikling.


  • #11   18. maj 2019 Det tager bare tid at fodre en hest op. Rigtig flot resultat på bare en måned. Det kan du godt være stolt af. smiley

  • #12   18. maj 2019 Hvorfor købte du hende?

    Hendes udseende den gang solgte jo ikke ligefrem sig selv. Hvad var der ved hende som gjorde du faldt for hende.

    Og nej. Mit spørgsmål må på igen måde opfattes negativt, mere som en beundring over, at du valgte ud fra andre kvalifikationer, end et perfekt ydre. Så er jeg bare nysgerrig på hvilke kvalifikationer som afgjorde dit valg.

    Og ja, jeg kan kun tilslutte mig koret, af positive tanker om din formåen med hende den sidste måned smiley


  • #13   18. maj 2019 Uhhhh jeg får sådan en knude i mave over før billederne smiley
    Mit heste hjerte bliver bare så berørt når heste ender i sådanne forfatning !

    Sikke et fantastisk menneske du er smiley
    Virkelig stort af dig at tage en hest ind i den forfatning, og give den et bedre liv ..
    Det er / kan være en hård situartion at gå igennem at hjælpe en hest videre til et fantastisk hesteliv ..

    Kæmpe respekt og ros sendes din vej !
    Det er virkelig flot arbejde, og så på så kort tid ..

    Held og lykke til jer i fremtiden, med håb om det bedste for hesten frem over ..


  • #14   18. maj 2019 Dejligt at se din hest er blevet så fin på så kort tid .
    Bliver spændende at se hvor smuk hun bliver til sidst hos dig
    Godt du købte hende.


  • #15   18. maj 2019 Flot arbejde!! smiley

  • #16   18. maj 2019 Dorthe: Sjovt spørgsmål, opfatter det slet ikke negativt. Da vi kom hjem med hende, ine heste står hos min far, sagde han nøjagtig det samme - hvad skal der ikke blive af den hest. Min pony var som sagt lige død, fandt hende død i boksen og det kom som et kæmpe chok. Lysten til at skulle have en ny hest allerede, var ikke særlig stor, for det gjorde ondt og jeg havde det elendigt. Men min anden hest skulle selvfølgelig ikke gå selv, hun var ved at smadre det hele. Basmas tidl. ejer skrev til mig. Hun havde egentligt ses mange af de opslag som mit på FB, men havde aldrig skrevet til andre, indtil mit dukkede op. Hun skrev at hun søgte en der ville give Basma en chance og et godt hjem. Vi kom ud og så hende og jeg rystede med det samme på hovedet til min mor. Hun stod bare der, og lignede ikke en der gad mere. Om det bare var et uheldigt tidspunkt eller ej, det ved jeg ikke. Hun havde dækken på, så hvordan hun faktisk så ud, fandt jeg først ud af da vi kom hjem, men vidste godt det var slemt. I det vi satte os ud i bilen og skulle til at køre hjem, så strømmende tårerne bare ud af mig og jeg var fuldstændig færdig. Så siger jeg til min mor, at hun skal med mig hjem og det kan kun gå for langsomt. Så siger min mor så, at hun synes jeg skal tænke over det, og at det heller ikke skal være medlidenheds køb. Det var det absolut heller ikke. De sidste 10-15 min, stod min mor og snakkede med tidl. ejer. Jeg stod bare med hovedet ved Basma og nussede hende. Jeg kunne mærke, at vi havde brug for hinanden. Hun havde brug for min hjælp, til at komme ovenpå og blive fin igen, og jeg havde behov for hendes hjælp, til at få helet mit hjerte og min sjæl igen. Det lyder pladder romantisk, I know. Men det var sådan det var. I det sek vi kørte, mærkede jeg en lettelse og en ro. 2 t senere, skrev jeg, at jeg gerne ville overtage hende. For mig føles det som skæbnen. Vi har allerede givet hinanden så meget som jeg ikke ville have været foruden. Det bliver aldrig det samme, som min gamle pony. Hun var en absolut ener. Men jeg elsker Basma ligeså højt, bare på en anden måde. Vi har haft brug for hinanden.


    Til jer andre, og også dig Dorthe: Tusind tak for jeres utroligt søde kommentarer, de varmer smiley


  • #17   18. maj 2019 Wow... Kæmpe respekt til dig smiley
    Sikke en fantastisk forandring.
    Ingen tvivl om at kærlighed har været en stor del af helingsprocessen smiley
    Ønsker jer alt det bedste smiley


  • #18   18. maj 2019 Sandra: sikke en dejlig historie, og nej jeg synes ikke det er en omgang “romantisk sludder” - det lyder for mig, som den helt perfekte grund til at købe hest.

    Jeg oplevede noget ligende da jeg første gang så Basse, han var dog ikke afpillet som din, men han var total stiv, smed konstant sin rytter af, og højregalop var ingen mulighed - men som dig kunne jeg bare mærke at vi havde brug for hinanden. - det er nu 8 år siden - idag har jeg den mest fantastiske pony i ham, med et helt særligt bånd.

    Jeg håber du vil skrive samme histore, som jeg om Basse, om nogle år. Det bliver spændende af følge jer.



  • #19   18. maj 2019 Rigtig flot! Stor ros.

    Jeg vil også gerne rose tidl ejer for at turde sælge og at gøre det. Jeg synes det er flot i en tid hvor folk hurtigt råber mishandler om alt og alle og man derfor kunne ende med ikke turde få hjælpen og sælge. smiley


  • #20   18. maj 2019 Sandra nu sidder jeg og tuder! Det er en meget smuk historie og den perfekte grund til at tage hende med hjem, i har helt sikkert noget sammen og jeg håber I heler hinanden ?

  • #21   18. maj 2019 #16.
    Jeg tror at de gode hestekøb er, når man finder ikke det man nødvendigvis søger - men det, man har brug for.

    Jeg tror, ud fra din historie, at du havde noget omsorg, du var ved at brænde inde med.
    Det er ikke godt, hvis man har noget, som man ikke kan få ud i naturlig cirkulation i Livets Store Kredsløb ", som Løvernes Konge har lært os at kalde det...
    Det var godt, at I fandt hinanden.


  • #22   16. dec 2019 Efterhånden nogle måneder siden. Vil blot lige give en lille update til de, der gerne vil følge med smiley alt går super fint, lige til en start. Vi har haft problemer med voldsom aggressiv adfærd osv under fodring, hvilket jeg blev noget chokeret over, men det er jo forståeligt. Vi fik en kanon sponsor og nogle gode produkter, som har hjulpet godt på vej og vi er nu helt væk fra adfærden. Hun er stadig i super fin huld og har fået en fin vinterpels. Dog ikke nok til at hun helt kan holde varmen, så de dage hvor det regner og blæser får hun dækken på, da hun ikke skal bruge energi på at fryse. Vi har ingenting trænet, for det har der slet ikke været fokus på og det er der heller ikke endnu. Hun bryder sig ikke rigtigt om, at komme ud af boksen og stå for at blive striglet, men hun står så fint til at blive striglet i boksen imens hun guffer hø, så det er ikke så vigtigt, men det skal der arbejdes på, på sigt, da det naturligvis ikke er helt ufarligt at stå i en boks altid. Jeg har leget lidt med tanken om, at komme på ryggen af hende, til sommer, hvis det hele selvfølgelig går som det skal. Ikke noget stort og vildt, men det kunne være hyggeligt med en lille tur i ny og næ og så noget agility, hvis hun kan følge med til det, hendes blinde side hæmmer hende en smule. Så alt går i skønneste orden her smiley

  • #23   16. dec 2019 Dejligt at høre at det går frem ad! smiley

  • #24   17. dec 2019 Dejligt med en god update smiley

    Mvh Charlotte


  • #25   17. dec 2019 Tusind tak for en dejlig opdate.
    Jeg har tænkt meget på jer.
    Ønsker jer alt mulig held og lykke, ??


Kommentér på:
Stor forandring på 1 måned! <3

Annonce