{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.965 visninger | Oprettet:

Min næste hest skal ikke være nuttet {{forumTopicSubject}}

Kender i det at man egentlig holder meget af sin hest, men tænker "sådan her skal min næste hest ikke være"?

Jeg ejer en shetlænder. Ikke noget specielt, vallak, kan ingenting (endnu), hverken stor eller lille med sine 95 cm. Men han har et frygtelig nuttet udseende smiley sådan et lille gavtyve-blik med de store brune øjne, når han stikker mulen frem. Jeg har ikke rigtig tænkt over det, før jeg flyttede ham til en stald med andre mennesker. HVER mandag når der er ridetime og jeg har ham i stalden skal jeg høre "åååårh, hvor er han nuttet!", og han flyttede altså ind midt i november smiley
I denne uge har der været ridelejr og alle de små piger har været totalt forgabt i ham. Den første dag blev jeg næsten overfaldet, fordi de havde spurgt hele dagen om de måtte strigle ham, men staldejer sagde de skulle spørge om lov først. Og blev striglet til den store guldmedalje.
De andre dage har jeg været lidt syg og derfor ønsket lidt ro og lov til selv at klappe min hest. Utallige gange måtte jeg bede pigerne om at slippe hans tov, for han var allerede bundet og står pænere med lang snor. Det var meget svært at holde afstand til hans hoved (bare 30cm), så han stod stille og jeg kunne røre ham i nakken, jeg hader at få brudt mit personlige rum, og det var SÅ svært at få pigerne til at holde 30 cm afstand til ham (læs: mig).
"Så nu er maden færdig!", hvorefter en kommer løbende med mashen, som jeg havde sat i blød tidligere. "Nej, han skal ikke spise nu. Han skal ikke have mad nu." *pige fortsætter* og jeg må sige meget kraftigt "NEJ!! Han mad er færdig, men han skal IKKE spise nu". Suk, de er søde, men altså smiley
I dag kom jeg ud til en hest med fletninger, fordi de har fået lov til at strigle ham lidt en gang i mellem.

Pigerne er super søde, har en dejlig entusiasme og havde jeg en anden hest, så havde de fået den hele lejren. Der er bare den lillebitte detalje, at min super-nuttede hest virkelig hader at blive nusset. Han elsker opmærksomhed, men gider ikke nus. Men han står stille og hverken bider eller sparker, så børn ser ikke hvor meget han hader det smiley

Min næste hest skal enten være grim eller have et skræmmende fnys når folk nærmer sig. Og så må den gerne være mindst 20 cm højere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min næste hest skal ikke være nuttet
  • #1   4. jul 2019 3 små piger senere. Det var faktisk lidt sjovt at se på. Han stod og hang mere og mere med mulen, mens ørene hang længere og længere bagud og utilfreds nedad - alt mens han stod HELT stille smiley

    profilbillede
  • #2   4. jul 2019 jeg kender det godtenar to som bare elsker at nusse med folk - eller nok mere at de elsker når folk kommer for så har de nok mad med. Oldenborgheste er lidt som labradorer - ELSKER mad hele tiden

    nu står mine heste hjemme, men alle mine naboer kommer og spørg om de må give heste lidt godbidder... faktisk er det så slemt at hestene slet ikke gider at spise godbidder når de kommer ind.
    selvfølgelig at det så billigere for mig, men det er da træls at man ikke kan være god ved sin hest.


  • #3   4. jul 2019
    Du skal bare ha' en som min - hun ser kronisk mobset ud og indbyder ikke ligefrem til at blive nusset smiley


  • #4   4. jul 2019 Jeg havde også engang en nuttet Shetter. Hende kunne man ikke overlade til børn uden opsyn. Hun kunne ikke fordrage nogen, der var mindre end hende selv. Fik de en træktur, så skulle vi være der hele tiden, ellers røg de af i en fart. Engang var vores hankat kælen hos hende og gik og smøg sig mellem hendes ben. Hun snusede til ham og min exmand sagde til katten, at han skulle passe på hun ikke bed. Jeg skulle lige til at sige.: Det kan hun da ikke finde på... og haps, satte hun tænderne lige i kattens manddom. Stakkels kat smiley smiley han fløj væk og bunden i vejeret for at chekke om det hele var væk. Det var det heldigvis ikke. Men hun var en djævel i forklædning. smiley R.I.P død i 2012. 23 år gammel.

  • #5   4. jul 2019 iiih sikke en nuttet shetter!! smiley Kan godt forstå, athan charmerer alle smiley

  • #6   4. jul 2019 Synd at hesten ikke nyder opmærksomheden!

    Jeg har 2 islændere, den ene let reserveret og ikke “nuttet” den anden kan ikke få nok nus! Han er en kælebamse i stor stil, og sætter gerne et let ulykkeligt ansigt op, og stopper og venter, hvis folk ikke lige siger hej smiley Oplevede en enkelt gang at vi var på ridetur, falder i snak med ikke så hestekyndig dame, der er lidt nervøs. Hun nusser kæledyret, og vil da lige sige hej til den reserverede, det får kældedyret til at træde frem, og heldigvis bliver hun kun let bange, men da jeg fortæller det er fordi han vil kæles mere med, bliver hun helt rørt og nusser videre og hesten stor-nyder det smiley

    Så måske du skal ønske en kælebamse, med mindre du ikke magter at de vil kæle med den. Må så tilføje at den flok tøser du beskriver kan være “nok” for de fleste smiley


  • #7   4. jul 2019 Den sidste hest jeg red var virkelig heller ikke nussevenlig. Men den gik eller lagde ørerne fladt ned når den ikke gad mere. Sur som kun en hoppe kan og skåret ud i pap smiley
    Men ja, ellers skal det være en nussehest. Som hygger sig med det.
    Pigerne var ikke så slemme, de stod bare meget tæt på og blev konstant tiltrukket af nuttetheden.

    Men jeg er alligevel glad for han ikke ser nuttet ud og opfører sig som SUNSHINEs, så skulle han have egen ansvarsforsikring smiley

    Sådan en sulten oldenborger er heller ikke for sjov. Kan de holde sig slanke og opdragne?


  • #8   4. jul 2019 Jeg falder altid for de heste andre ser som lidt Barbie-agtige, forstået som kønne og iøjenfaldende og som skiller sig lidt ud smiley

    Min tidligere Safir var meget charmerede og med kæmpe personlighed som bare skinnende igennem. De to gange vi stod på rideskoler, fik han SÅ meget opmærksomhed. Han elskede det smiley (billedet er af ham)

    Min nye har jeg kun haft i 10 dage og står privat, men alligevel stopper folk op (vi har fold ud til vej) og kommenterer ham og naboerne har også været ovre og sige at han er flot smiley


    profilbillede
  • #9   4. jul 2019 Og min nye smiley

    profilbillede
  • #10   5. jul 2019 Åh, jeg kender det fra tidligere opstaldningssted!!
    Jeg har en hoppe der også har et "sødt" udtryk, og jeg ved ikke, hvor mange gange, jeg har oplevet "lignende" med børn... Mange i hvert fald!
    Hun stod ud mod en landevej, hvor en masse haver stødte ud til vejen. Udover haverne, er det en vej, der bliver brugt meget til at gå tur på, fordi den støder op mod skoven. Så der var mange forbipasserende! Jeg skulle selv cykle langs hele vejen her, når jeg skulle til hesten, og jeg har simpelthen så mange gange oplevet, at jeg er kommet ud, og så går der børn på folden, fordi de ville fodre hestene med æbler (der er 8-10 store æbletræer langs vejen, alle langs hegnet). Jeg har også prøvet at komme cyklende, og så kunne se, at der stod to piger og holdt min hest i manen, mens en tredje sad på ryggen af hende. På folden!
    Jeg har oplevet sååååå mange børn, der har ville have halvpart, med mødre som gribbe - der ikke ville forstå, når jeg sagde nej. Jeg har prøvet at komme ned til min hest, og så havde en anden opstalder givet et fremmed (for os begge) barn lov til at hente min hest på folden og strigle hende.
    Jeg har fundet billeder af min hest på sociale medier med børn, der gjorde alle mulige underlige ting ved hende ude på folden uden at få lov, og jeg har blevet kontaktet af flere børn på sociale medier, der ikke ville forstå, at jeg ikke havde lyst til at dele min hest med dem ??

    Det er jo ikke fordi at børn ikke må klappe min hest eller give hende en gulerod - men hestene, særligt min, tog enormt mange kg på, uden vi kunne forstå hvorfor. Lige indtil jeg opdagede, at børn og mange voksne, der gik forbi, "liiiiige gav hesten et æble eller to" - og hvis der så går 20 mennesker forbi i løbet af de timer, hestene var ude ved hegnet, så fik de altså rigtig mange æbler! Især fordi jeg flere gange så børn, der kom med fyldte poser og cykelkurv fyldt. Det vilde var også, at man begyndte at kunne kalde hestene ned til hegnet i fuld galop, hvis man stod der og råbte efter dem.
    Min hest er også sådan en "rigtig hoppe", hvis hun kunne tale, ville hendes mest brugte sætning klart være "Nok se, men ikke røre!!"
    Min næste hest..... den skal kunne tåle masser af mad og så skal den nyde at blive nusset smiley


    profilbillede
  • #11   5. jul 2019 Jeg var simpelthen blevet stiktosset hvis nogen havde siddet på min hest uden at få lov. Én ting er den har fri på folden, en anden ting er at den kunne være skadet, og værst af alt: Tænk hvis nogen var kommet til skade fordi min hest var blevet bange, sur eller slet ikke var tilredet. Det ville være SÅ forfærdeligt.

    Gad vide om folk overhovedet ville respektere hvis der var et "må ikke fodres"-skilt? Jeg skal da ikke sige mig fri for at have fodret en fremmed hest, men kun en tot græs hvis den i forvejen stod på græsfold. Det er sjovt at folk tænker det er ok at give en pose æbler, for den er jo så sød, men det er sikkert samme folk som ville flejne hvis man gav deres børn en pose slik, for de er jo så søde.


  • #12   5. jul 2019 jeg er meget obs på hvad de får at spise - også hos naboerne
    heldigvis nøjes naboerne med at give hestene gulerødder og lidt æbler.

    så de holder deres vægt
    de er i forvejen foldbumser men derfor behøver de jo ikke at være for tykke..

    af en eller anden grund har jeg aldrig haft børn rendende.
    kun et sted hvor de stod opstaldet er jeg blevet spurgt. og det er vel 15 år siden.


  • #13   6. jul 2019 Det er faktisk endnu en årsag til jeg helst ikke vil stå større steder.
    Det største sted vi har stået var vi cirka 23 opstaldere, og der blev holdt stævner 2-3 gange om året. Især "fremmede" ( i dette eksempel voksne/teenagere) til stævnerne, kom tit og sagde "EEEEJ, DEN HAR NOGLE SJOVE ØRER!", og tager fat omkring hans ører, hvorefter min hest trækker hovedet til sig, fordi han faktisk ikke rigtigt bryder sig om at gud og hver en mand vil røre hans ører, fordi folk har gjort det så ofte (tidligere ejers udsagn). Endnu en "nok se, ikke røre" hest *suk*


    profilbillede
  • #14   6. jul 2019 #horsestoo
    Sådan ville det nok være hvis heste kunne tale smiley


  • #15   6. jul 2019 Kender alt for godt det med at have en hest/pony der smelter hjerter alle steder den befinder sig smiley
    Mr. Grey her smelter alle hjerter på sin vej, heldigvis for mig så er det som om folk respektere at man ikke bare lige giver mad eller på anden vis "befamler" andres ponyer uden at spørge først.
    Jeg er blot så heldig med ham her at han elsker alt opmærksomhed og elsker at blive rørt ved, snakket med, og gider ikke rigtig de der godbider, som vi mennesker så glædeligt giver smiley

    Santos derimod er en helt anden sag, han fanger også mange blikke og rigtig mange syntes han er køn, lækker og rolig. det er dog som om at når hesten er 160 så holder folk sig helt naturligt mere afstand, og er mere forsigtig. Santos gider ikke nussen, men spiser hellere end gerne både sine egne godbidder og Mr. Greys smiley tykke pony altså smiley

    Jeg har aldrig oplevet at folk fodre over hegn eller været inde hos mine heste uden lov. men jeg har heller ikke rigtig stået nogle vildt store steder eller steder ud til meget offentlig trafikerende veje og stier.
    Jeg har til gengæld oplevet mere end en gang at når hesten står i boksen så er situationen en helt anden! her både nusser og giver godbidder til mine heste, nogen driller også hesten/ponyen hvis de finder adfærden hos hesten sjov. MR. Grey fik dog hurtigt sine mobber lært at lade vær (han bed mere end en gang ved nogen der ikke forstod afstand) smiley


    profilbillede
  • #16   7. jul 2019 Den har også pletter, det er jo bare ekstra specielt smiley
    Men det er da rart hvis den nyder nus lidt mere, så er det bare nemmere at acceptere.

    Jeg fandt ud af i går, at en af de mest forelskede piger åbenbart har trukket min hest rundt på folden i grimen. Og løbet med ham...
    Jeg ved simpelthen ikke hvordan man får sikret sig at det ikke sker igen. Det kræver lidt at man selv fanger dem i handlingen. Jeg forsøgte at lade ham gå uden grime af andre grunde, men den kom konstant på igen af velmenende folk.
    Og så forstår jeg ikke hvorfor nogle børn er sådan nogle fatsvage idioter der ikke forstår at et nej er et nej og hesten skal ikke trækkes konstant i grimen og i kort snor. Råber man af dem? Flytter man dem fysisk? En hund eller hest som vælger at overhøre en besked ville jeg jo tale med store bogstaver overfor, men hvad søren gør man med børn?


  • #17   7. jul 2019 Børn ville jeg give en "pæn" advarsel første gang. Lytter de ikke, så taler man med store bogstaver næste gang.

    Jeg er meget upædagogisk, jeg ville nok bare gå direkte til tale med store bogstaver smiley smiley smiley smiley


  • #18   7. jul 2019 Jeg havde hevet fat i stald ejer og sagt at jeg ikke ønsker andre rør ved min hest/pony uden jeg selv er tilstede, og så havde jeg sat streg under at det ikke skal ske igen. Fordi ponyen ikke kan finde ud af det når 5 forskellige unger render og flytter på den på 5 forskellige måder, og så kommer du med en 6 måde.

    Så jeg havde gået til staldejer og så må det være han/hendes ansvar at sørge for børn bliver på den rigtige side af hegnet. Du betaler vel for at have ponyen i stalden, så ville jeg også forvente at ejer holder styr på de børn der bliver lukket i stalden smiley


  • #19   7. jul 2019 Jeg er også så upædagogisk at jeg har lyst til at tale med store bogstaver. Eller skubbe hårdt til børnene på hestens vejene smiley

    Heldigvis er der ikke den der bunke fatsvage børn til dagligt. Normalt er de der kun i nærheden af de to dage med undervisning, og der kommer forældrene ikke med dem i for god tid. Det gider de sikkert ikke smiley
    Og uanset, så kan staldejer bare ikke have et øje på alle heste hele tiden. Det er bare pisseirriterende at man godt må lege med en hest fordi den er lille og nuttet. Det er som om at børn godt forstår at de ikke må lege med føllet, fordi føl og mor skal have fred, men de fatter ikke en bjælde når det kommer til små nuttede ponyer.

    Ja, jeg er efterhånden indebrændt. Og har lyst til at råbe af hver ny person der kommer forbi og kommenterer han er nuttet og i øvrigt har planer på mine vejne smiley det er ok at hilse når man går forbi og sige han er sød, men jeg er træt af højfrekvente stemmer i babysprog der siger han er nuttet.


  • #20   7. jul 2019 Problemet har også været forværret af den fold han stod på. Staldejer havde lidt udfordringer med at få kabalen til at gå op, så hesten stod nærmest i gårdspladsen. Nu er han rykket lidt væk igen smiley

  • #21   7. jul 2019 Jeg mener det er staldejeres ansvar at meddele de børn der er på stedet at man ikke går ind på folden til heste der ikke er deres, dermed ikke sagt staldejer skal holde øje med foldne hele tiden, men det er deres ansvar at sørge for at de mennesker der opholder sig på stedet opføre sig hensigtsmæssigt og med respekt for de andre opstalders heste, efter min mening ??

  • #22   7. jul 2019 Jeg havde sat et skilt på box døren og et skilt på fold hegnet.

    En gang er en civiliseret advarsel.
    Anden gang havde jeg kontaktet forældrene og givet en civiliseret, men umisforståelig instruktion i, at det gør de ALDRIG igen.
    Og ungerne en meget tydelig irettesættelse.

    Jeg forventer da, at staldejer stopper børnene i at gøre ting, der kan føre til ulykker?!
    Hvis staldejer ikke gør en hæderlig indsats, så havde jeg nok flyttet dyret.
    Dels - det generer dig jo en del.
    Dels, er der ikke styr på at holde tilfældige børn ude af folde mv, hvad er der ellers af potentielle ulykker, som der ikke tages hold om??

    Vigtigst af alt - jeg har havde aftalt med staldejer at 2 minutter i ridetime = når forældrene er der, så kommer du og informerer alle om, at sådan lægger landet.
    Din pony skal ikke plages.
    Børn skal ikke gøre ting med dit dyr, uden de har en aftale med dig.
    Potentiale for ulykker skal stoppes.
    End of story.

    ...
    Jeg er ikke upædagoisk.
    Men jeg havde rullet mig ud som den ubetingede alfa.


  • #23   7. jul 2019 Jeg havde ikke nær det antal af udfordringer da min gik på fold med unghingstene. Sjovt nok smiley
    Nu er han kommet på en fold ret langt fra stalden, det hjælper nok også. Men fortsætter det, så må jeg jo gøre et eller andet.

    Jeg er ellers glad for at stå i stalden og noget af det jeg er mest træt af, det slipper jeg nok ikke for ved at flytte. Så hellere blive hvor samarbejdet ellers virker. Det når jo netop ikke at blive farligt, fordi min hest er sød.


  • #24   7. jul 2019 Min hund er også sød. Enormt sød.
    Børn må alligevel ikke gå tur med hende.

    Noget så simpelt som at hunden ser en hare og springer fremad kan gøre barnet bliver slæbt efter 30 kg muskelbundt.
    Min hund skælder ud på fremmede hunde, hvis de har dårlige hundemanerer og fx gør uhøflig af hendes menneske.

    -selvom en fin pony er sød kan ting ske.
    Den løber fra barnet, to løse ponyer småslås og barnet kommer i klemme.

    Dyr er ikke trænede atleter på fold.
    Shit happens.
    Børn væk


  • #25   7. jul 2019 Haha, jeg er imponeret over din tålmodighed med de entusiastiske piger smiley Jeg var nok blevet vældig træt ind i sjælen længe før. Men han ser altså også enormt sød ud, din pony smiley

    Har part på en hoppe der ikke indbyder til nus og kæl. Hun hader det ikke og hun kunne slet ikke finde på at bide, men hun er lidt reserveret og snakker ikke med hvem som helst. Hun ser egentlig heller ikke sur ud, nok mere bare uinteresseret smiley Samtidig synes hun heller ikke det er det fedeste at blive rørt i hovedet, så hun kan hurtigt virke lidt små hysterisk, hvis folk ikke ved det og er lidt for hurtige.. Hun er ellers rar og rolig og hun kan håndteres af absolut alle, men er ikke så interesseret i tættere kontakt, hvis hun ikke kender dig.

    Det plejer at gå fint på tur, haha. Alle kommer til at snakke med de søde ponyer og de glade ryttere og ingen vil snakke med os.. Vi ligner nemlig nogle der ikke sidder sammen med andre! smiley Det passer mig udmærket, for jeg orker det sjældent selv. De andre i stalden griner også engang imellem og siger at hest og jeg minder om hinanden..


  • #26   7. jul 2019 Et skilt på boksen og et på folden. Må ikke fodres og må ikke leges med. Evt med en tegning af en hånd med et æble og et af et barn der trække din pony, med et stort rødt kryds over. Ord kan misforstås. Det gør et pictogram/ tegning ikke så let.
    Jeg var flejnet for længe siden, hvis jeg var dig. Jeg er så heller ikke særlig pædagogisk.
    Uanset staldejer ikke kan holde øje med alle heste, hele tiden, så er det stadig hans/ hendes ansvar, at alle heste har det som ejer ønsker det og du ønsker at din hest skal være i fred og det skal respekteres. Også for at undgå ulykker. I denne tid er der klæg og hestebremser i luften og nogen heste er dødsens ræd for dem og løber panisk rundt når de høre dem. Det kan resultere i utilsigtede ulykker. Uagtet at du har en nuttet pony så skal det respekteres... også af børn.


  • #27   7. jul 2019 Rolig folkens. Jeg var også flejnet hvis det var et problem til hverdag, men det har var kun et stort problem da der var en ridelejr. Normalt er ungerne primært en udfordring når jeg har hesten inde på staldgangen. I øvrigt har opmærksomheden været forværret af at han har stået på en midlertidig fold med en anden hest og i øvrigt skabt unødig opmærksomhed ved at stikke af og ind på ridebanen under en ridetime smiley ikke nemt, kår halvdelen af hestene skulle igennem "min" fold for at komme ud og den lå op af den ene ridebane. Vi har længe ledt efter en anden løsning på fold, og nu har det sikkert løst sig.

    Normalt er de slemme situationer at barn spørger om barn må strigle min opbundne hest, jeg siger nej, barn finder børste alligevel og jeg må med større bogstaver sige at jeg gerne selv vil strigle min hest og jeg synes hun skal strigle den hest hun skal ride.


  • #28   7. jul 2019 Jeg synes ideen med 5 minutter af ridetimen går med at forklare at det er forbudt og farligt er genial. Evt fulgt op med en seddel hjem fra staldejeren om at det ikke dur her.

    Redigeret: nu læser jeg problemet er ridelejr, her er sedlen og oplysning så nemmere, da de vel får et “program” over lejren.

    Jeg har selv haft min yngste på rideskole, her kunne man komme ud for at de selv skulle hente hestene på elevfolden, så en enkelt gang spurgte min pode om det var ok at hilse på de små shettere, som barnet red. Jeg må ærligt indrømme at jeg regnede med at det var ok, netop fordi, vi kunne komme ud for at barnet skulle hente derude.

    Ridelæreren og staldansvarlig “fangede” poden derude og råbte med store bogstaver, så der kom et grædende barn ind.

    Der var flere ting i det: dels var vi vitterlig ikke blevet oplyst om at man ikke lige måtte sige hej, nu der var 1/2 time til ridning. Det var og er dog mit ansvar for hvad mine børn gør 100%.

    MEN at begynde at råbe af en 8 årig, som jo før var sendt ud på fold efter ponyer, også på ridelejer, er bare IKKE OK! Barnet vidste ikke at der åbenbart var kommet nye farlige elevheste (nej det var der ikke, de gamle var åbenbart farlige efter behov og ja jeg blev senere bidt alvorligt, ved bare at trække forbi en boks, men når børnene på ridelejer sendes ud på selv samme fold, med selv samme heste, tror man det er sikre heste, som en hestevant 8 årig kan gå ind til) Privathestene ville jeg aldrig tillade barnet at gå ind til.

    Og ikke at have faste regler er med til at JEG som forældre, sendte min pode ud tilen træls omgang skæld ud, der burde være rettet mod mig.

    Så forældrene er nøglen, og faste regler. Hvis oplysning til forældre ikke duer, ja SÅ ville jeg også råbe højt.

    Vi står heldigvis nu et sted, hvor reglerne er klare, hestene er gode i hovedet, så her må en 8 årig hestevant, gerne gå ind til følhopper og rideskoleheste, da ingen er skøre i hovedet. Igen rører vi ikke rigtig privathestene, med mindre de stikker hovedet ud til nussetur, hvilket så sker hele tiden herude smiley


  • #29   7. jul 2019 I den episode har hverken du eller barn gjort noget forkert. Jeg har absolut intet imod at man går ud og hilser på folden. Man skal bare ikke hoppe op på heste, jagte rundt med dem eller trække rundt med dem for sjov på folden. Og det er barnet der skal lære dette. Forældrene skal måske også lære det, men det er ikke en forældrebesked. Barnet skal lære at hestene har fri når de er på boks og på fold, og hesten skal have lov til at gå væk eller lade være med at lege med. Præcis som børn skal lære at når hunden ligger i sin kurv, så har den Helle og at den ikke må få mad ved bordet. Forældrene skal ikke være over barnet konstant, derfor skal barnet lære det og må blive korrigeret af andre voksne.

  • #30   7. jul 2019 Jeg kan tilføje at jeg har råbt højlydt af et barn og skældt voldsomt ud, for bagefter at trøste og give et kram og forklare, at det ikke var fordi jeg var sur, men fordi det blev farligt og jeg var bange for at hun kom til skade.

  • #32   7. jul 2019 Jeg tager den nu gerne på mig at grundlæggende ER det mit ansvar hvordan mine børn agerer, har de lært hjemmefra at have respekt for dyr og opføre sig korrekt, skal jeg ikke være over dem hele tiden og behøver ej heller andre voksne til at skælde ud smiley

    Men netop fordi der er voksne, der intet aner om dyr eller måske har andre grænser for dyr, så er regler under en ridelejr, eller på en rideskole nødvendigt, synes jeg smiley



  • #33   31. jul 2019 jeg må ærligt sige når man anskaffe sig sådan en bittemus, så skal man osse forvente en masse opmærksomhed fra små børn

    og endelig hvor ville du end med dette

    er irritation eller nysgerrigehed for hvor man vil hen med dette


  • #34   2. aug 2019 Jeg havde ikke købt sådan en hest i dag. Den er for lav. Den skulle være mindst 20 cm højere. Men nu har jeg faktisk haft dyret i 10 år og aldrig før haft den i en "offentligt tilgængelig" stald.

    Dels var det irritation og dels, jeg ved ikke om du læste det første indlæg, så har jeg spurgt om andre kender til det at man finder ud af ønsker til den næste hest.

    Undskyld jeg ikke stiller spørgsmål til et reglement eller spørger om jeres heste også har fire ben og kun spiser græs smiley


Kommentér på:
Min næste hest skal ikke være nuttet

Annonce