{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.349 visninger | Oprettet:

Leasing af hestetransporter {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Jeg sidder lidt og leger med tanken om at måske lease en hestetransporter da jeg næste år har planer om at skulle en del til udlandet med hesten.
Derfor vil jeg gerne høre folks erfaringer omkring netop at lease en hestetransporter, da køb ikke kan komme på tale smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af hestetransporter
  • #1   10. sep 2019 Hvor lang tid regner du med at skal bruge den?. Kun det næste år her eller hvordan?

  • #2   10. sep 2019 Undskyld min useriøse kommentar.. Men Nøj det høres spændende ud smiley nye planer høres det ud som.. smiley meget nysgerrig smiley

    Mvh TT


  • #3   10. sep 2019 Vi har forsøgt at finde en hestetransporter til alm. leje (vi snakker 2x3 dage, hvor vi skal have hoppe til Tyskland og hjem igen en måned senere), men det har næsten været umuligt at finde en, specielt i Jylland. Vidste slet ikke der var steder der leasede.

  • #4   11. sep 2019 Danger: Forventer selvfølgelig at skulle bruge den i længere tid end et år. Det er blot fordi at jeg næste år går efter at få en VM kvalifikation i hus, så skal ud til minimum 4 udlandsstævner.

    Gemstone: Man kan sagtens lease, problemet er blot at dem som tilbyder det nærmest intet skriver på deres hjemmeside smiley


  • #5   11. sep 2019 jeg tror faktisk at en del af de store hestelastbiler er leasede - kontakt evt. Absolut horse trucks - de ved helt sikkert mere om det smiley og de har en del modeller på lager

    https://www.absolutehorsetrucks.dk/


  • #6   11. sep 2019 Mie: Det er de sikkert, men igen er der intet på siden som forklare noget om det. Ville være rart vis nogen havde personlig erfaring med leasing

  • #7   11. sep 2019 Jeg tror måske du skal kontakte de store stutterier og stalde.. De har vel ikke alle sammen købt sin lastbil, det kan være fordele ved at kun lease for de større.. Så kontakt feks Helgestrand, Shcou, Ask, BH osv. Måske de kender til nogen eller selv leaser nogle af sine.. smiley

    Mvh TT


  • #8   11. sep 2019 tror måske ikke der så mange af brugerne herinde der kører i de store transportere - bare et gæt smiley
    Derfor det måske var en god ide at kontakte forhandlerne - vær dog opmærksom på at der kan være stor forskel på leasing til private og leasing til virksomheder - i fx hvilke regler og love der gælder


  • #9   11. sep 2019 kan se der ved den her står pris for leasing

    https://www.absolutehorsetrucks.dk/stx-2-horses-transporter

    ved ik om den er stor nok


  • #10   11. sep 2019 Jeg skal ikke have en stor lastbil smiley Bare en lille smiley
    Men kan godt se at med den pris at det aldrig vil kunne lade sig gøre smiley


  • #11   11. sep 2019 de er desværre røvdyre - egentligt også min ønsketransporter men tre problemer:
    * møgdyr vægtafgift/misundelsesafgift
    * høj købspris
    og sidst men ikke mindst
    * kan ikke læsse to store heste

    smiley smiley smiley


  • #12   11. sep 2019 Nu har vi aldrig leaset en hestetransporter, men har før leaset privat bil til 3200kr om mdr. Min mand leaser firmabil og har sin tredie nu.
    Min mand betaler 6500kr i leasing om mdr for en stor Iveco + serviceaftale på 871kr om mdr. Vægtafgiften er også dyr, ligger på små 7600kr mener jeg.
    Ikke at du kan bruge de tal til ret meget, da vi ikke har leaset en hestetransporter men vil give dig et råd eller to.
    -Undersøg vægtafgiften på det pågældende køretøj.
    -Er der serviceaftale med og hvad koster det.
    -Undersøg hvad det koster at forsikre sådan et køretøj (forvent at den nok ligger højt pga motor størrelsen).
    -Skal der lægges en udbetaling og på hvor meget
    - skal du betale det resterende leasing beløb, hvis du vælger at returnere køretøjet før endt aftalt dato/år (det kan være af økonomiske grunde man må aflevere den retur eller du ønsker større køretøj eller andet). Det er ikke alle leasing selskaber som forlanger at få det resterende beløb men få det på det rene.
    - når køretøjet skal retur, skal den så forbi FDM og hvem betaler? (Da vi afleverede personbilen, var det leasing selskab der betalte).

    Min mands firmabil har der ikke været nogen aftale på at et uvildig firma tjekker køretøjets stand ved aflevering. Nogen selskaber udskriver en faktura, hvis standen på køretøjet fremgår mere end alm slidtage som du skal betale, vel og mærke hvis der er aftale om at køretøjet skal tjekkes af uvildig firma når den skal afleveres retur. Er der aftale om at køretøjet skal tjekkes inden den skal retur, så sørg for at have i din forsikring glasforsikring, udover Bilka buler mm. Vi fik skiftet forruden i personbilen pga slem stenslag i synsfelt, havde vi ikke selv fået den skiftet, så havde vi fået en regning fra leasing på det pga vores kontrakt. Ydermere skulle personbilen afleveres med de tilhørende dæk og fælge, hvilket vi ikke vidste. Så leasing selvskabet fik et sæt vinterdæk gratis, da bilen allerede stod afleveret hos FDM og bilen måtte ikke forlade FDM. Så vi måtte køre pænt op og aflevere de tilhørende dæk.
    Min mand har måtte betale 30.000kr for at aflevere firmabilen retur før tid hos et leasing selskab, da bilen var for lille til hans behov. Anden gang har han ikke skulle betale noget(helt andet leasing selvskab), for at bytte over i en nyere model hos samme leasing selskab.
    Personbilen vi afleveret retur var aftalen at den kunne vi lease i tre år, men afleveret den retur efter halvandet år. Vi hæftede ikke økonomisk for at aflevere den retur, da der ifølge kontrakten stod at man ikke hæftede for efter 12 mdr.

    Det svært at søge råd om folks erfaring med leasing af hestetransporter, da det er forskelligt hvad folks kontrakter siger og hvor meget de sidder for er forskelligt. Derfor mit råd vil være, spørg om alt og undersøg alt inden du hopper ud i det.
    Som forslået, så får du mest ud af at opsøge de forhandlere af hestetransporter som tilbyder leasing og forhør hvad leasing de tilbyder.

    Jeg har intet dårligt at sætte en finger på mhs til leasing og ville gøre det igen.


  • #13   11. sep 2019 En sidste ting jeg glemte at skrive som råd
    - der er typisk i en kontrakt hvor meget du må køre af kilometer i leasing perioden.
    Hvis du køre for meget, afregnes når du aflevere køretøjet tilbage. Som afregnes kr pr overkørt km. Vi fik et smæk på 4600kr da vi afleverede privatbilen. Min mand havde faktisk kørt for lidt i leasing perioden i sin firmabil, så han fik penge tilbage pr km, som han kunne bruge som udbetaling på ny leasing firmabil. Men igen, det er meget forskelligt fra leasing selvskab til leasingselskaber. Så derfor spørg ind til det.


  • #15   11. sep 2019 Mie: Jeg havde faktisk overvejet en af dem som er registeret som lille lastbil. De er faktisk billigere i afgift end dem som er registeret som alm bil. Minus er jo så at man skal have lastbilkørekort, men det har min kæreste i forvejen smiley Og han er alligevel van til at køre mig rundt, da jeg nemlig ikke har trailerkort smiley
    Men ja, så mange penge har vi bare ikke at gøre godt med


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   11. sep 2019 Leasing er syet når der er tale om en dyr bil, da den månedlige ydelse + førstegangs ydelse + restværdi afspejler bilens værdi + forretningens fortjeneste.

    Hvis den er registeret som lastbil, så er den markant billigere i vægtafgift, end hvis den er registeret som personbil


  • #17   27. sep 2019 Så lige at kinnerup hestartikler lease mindre hestebiler ud smiley

Kommentér på:
Leasing af hestetransporter

Annonce