{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæppe sæson?
  • #1   18. sep 2020 Jeg ville ikke begynde at ride med tæppe, for man er gået i gang med at bruge dækkener med gram i (her gælder regndækken ikke) smiley

  • #2   18. sep 2020 Jeg begynder først at ride med tæppe når hesten begynder at få dækken med 100 gram på og så i perioden hvor hun er klippet smiley

    Jeg er så heldig at have en hest hvor man tydeligt kan mærke hvornår behovet for dækkener og skridttæppe er nødvendigt. Hun bliver nemlig meget stiv og umedgørlig når hun fryser smiley


  • #3   18. sep 2020 Jeg er så småt begyndt lidt. Min hest har også 100g på nu.. Men ellers plejer jeg også at vente til det er omkring 6-8 grader, men ham her fryser altså bare hurtigere..

  • #4   20. sep 2020 Hvis hesten går uden dækken, så er der slet ingen grund til skridttæppe - og når det bliver koldere, så bare mens du skridter af.
    Det giver ingen mening at trække i mere tøj, når man skal til at bestille noget smiley


  • #5   20. sep 2020 Aldrig - mine heste har pels så de kan holde varmen.

  • Trine R
    Trine R Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   25. sep 2020 Når den er blevet klippet.

  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #8   25. okt 2020 Hvis du ikke klipper din hest og du lader den stå under kølige forhold, bør du hverken bruge dækken eller skridttæppe overhovedet. Så sørger naturen sammen med hesten selv for den rette "påklædning". Dog bør du, hvis du rider den svedt, sørge for at holde den i bevægelse til den er nogenlunde tør, eller hvis den er sjaskvåd, så gnid den nogenlunde tør.

  • #9   26. okt 2020 Jens C
    Han er 24 år og fryser nemt, så jeg bruger altid dækken på ham ,også når han ikke er klippet smiley


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #10   26. okt 2020 24 år er jo ikke en gammel hest. Hvis den opholder sig ude, vil den selv sørge for at bevæge sig til varmen.

  • #11   26. okt 2020 Jens - sådan er virkeligheden ikke bare altid desværre. Jeg har også en ældre hoppe som lige så snart hun får det lidt koldt stopper fuldstændig med at bevæge sig.


    Og derudover kan jeg sige at jeg begyndte at ride med tæppe, da jeg lagde et 100 grams dækken på min ældre hoppe.


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #12   8. dec 2020 Læg mærke til dens foderstand.[b] Kalorier at tære giver mere varme end dækken at bære!

Kommentér på:
Tæppe sæson?

Annonce