{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.348 visninger | Oprettet:

JEG undres - Ridesteder/skoler! {{forumTopicSubject}}

ja som mit indlæg siger - jeg undres - jeg har en masse udstyr liggende - som egenligt ikke fejler noget - men som jeg ikke bruger og gider bruge tid på at sætte til salg - jeg skriver på en lokal rideskoles fb side - om jeg må donere det til dem? - dog er der måske noget der lige skal have en nål eller 2 - men ikke noget af betydning.

Og de har så IKKE svaret mig - smiley smiley smiley hvilket jeg syntes er lidt underligt - i og med de kunne FÅ det - tage det de kunne bruge og smide resten ud eller selv sætte til salg.

Lver jeg bare i min egen verden - eller er der for meget snobberi i rideskoler og ridesteder i dag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG undres - Ridesteder/skoler!
  • #1   26. feb 2021 Spørgsmålet er vel - er kontaktoplysningerne opdaterede?
    Har de set mailen?

    Hvis de er for langsomme, så lav et opslag på DBA eller Facebook.
    Der er nok en hurtig sjæl, som henter det.


  • #2   26. feb 2021 Der er selvfølgelig en risiko for, at de simpelthen bare ikke har set det eller det er gået i glemmeren.

    Men altså jo... jeg har da selv oplevet at mange bare er virkelig dårligt opdraget. Tror ikke det er rideskoler specifikt. Eller nødvendigvis kun hestefolk.

    Men ja, det er nærmest mere reglen end undtagelsen, at jeg har med ubehøvlede og uopdragne mennesker at gøre, når jeg sælger rideudstyr. Stort set alle er ude af stand til at forme en sætning. Hvis de er interesseret i noget, får jeg ikke en besked med "hej .... mvh navn". Jeg får bare ét ord og det er "pris?", "bytte?", "100kr?" noget i den dur.

    Og den klassiske: når jeg har sendt en vare afsted, og jeg skriver til dem "så er det afsendt. trackingnr er...... Tak for en god handel." Så skriver konsekvent ingen tilbage. Det er ligesom om, at nu har de fået det de kom efter. Og så er der ingen grund til, at opføre sig som et anstændigt menneske længere. Det er sgu lidt fjollet.

    Til dig, prøv at skrive til Prince Fluffy Kareem, om du må sende det ned til dem. Det er en organisation som reder heste i Egypten og de søger ofte al den hjælp de kan få.


  • #3   26. feb 2021 jeg har skrevet det på deres facebook side - og leder er tagget i oplægget - af en anden dame - så jeg ved det er set - måske jeg bare er af den gamle skole, der tog imod med kyshånd.

    Jeg har en veninde der bor i Spanien - og der kunne jeg også sagtens sende det ned - men her i Corona tiden - ja så ville jeg blot støtte lokalt.

    Undre mig bare vildt meget


  • #5   26. feb 2021 Jeg havde en stak underlag der ikke fejlede noget, men som jeg ikke selv gad bruge. Dem afleverede jeg også bare i en sæk i stalden på den rideskole hvor jeg arbejder. Kan da se at mindst et underlag er taget i brug smiley

  • #6   26. feb 2021 Rosa, jeg skrev på deres Facebook side - lukket gruppe - og der er på den lokale coronapolitik - så det skal aftales når man kommer ude fra

  • #7   26. feb 2021 Pip - her i coronatiden må vi ikke bare troppe op på den lokale rideskole - derfor skrev jeg i deres Facebook gruppe - det mindste man kunne gøre var da enten at sige ja tak eller nej tak

  • #9   26. feb 2021 Ellers finder jeg bare en anden klub der vil tage det, undre mig bare over de ikke svare - men ingen svar er jo også et svar smiley

  • #10   26. feb 2021 Der kan være mange årsager til manglende svar. Så det ville jeg nu ikke begynde og digte snobberi ud af.

    Jeg har givet en del væk af rideudstyr til rideskoler - også for nylig. Har bare lavet et opslag i den lokale heste Facebook gruppe og skrevet, at det kunne hentes den og den dag og at det kun blev givet til rideskoler og ikke nyt hesteliv.
    Så er der meget hurtigt kommet respons. Fik hentet to “pakker” her i sidste uge.


  • #11   26. feb 2021 Krikken, jamen det er jo egenligt det jeg har gjort - skrevet i deres Facebook gruppe - og kun denne ene rideskole - fordi det er den der ligger tættest på mig - men ingen respons

  • #12   26. feb 2021 Der er mange grunde til at det ikke bliver set, oftes fordi de har travlt i øjeblikket og man så glemmer det er nok det mest normale ?? hvis du prøver at sælge ting er det også normalt der går måneder før du kommer af med det selvom det er nyt og billigt ?? det samme gælder med gratis ting.. Desværre

  • #13   26. feb 2021 Det er ikke en rideskoles Facebook gruppe jeg har skrevet i.

    Jeg har skrevet i en gruppe for hestefolk der bor på Fyn. Så har folk selv meldt ind at de kunne hente det.


  • #14   26. feb 2021 Det da vildt nok du går ind og kigger på deres hjemmeside og finder ud af de er strikse med at møde op osv.


    Jeg havde sgu bare pakket "lortet" i en sæk, skrevet et stykke papir i en plastik lomme klistert på sækken.

    Corona karantæne dato xx xx xx
    (Donation til rideskole)

    (dato er 3 dage efter aflevering)

    Taget mundbind på kørt ud til stedet og sat sækken ude foran stalddøren



    Så kan en staldpige vel regne ud at man lige spritter hænder, og stiller den i et hjørne et sted på rideskolen i de dage så kan man åbne og se hvad de vil have.


  • #15   26. feb 2021 Men nu når du har været så høflig at skrive først og de ikke har svaret.


    Så havde jeg personligt fundet et andet sted at stille sækken. Travlt eller ej, hvis de ikke svare indenfor rimelig tid, så må de forvente folk de finder på noget andet og konsekvenser det af.


  • #16   26. feb 2021 Ejjj hvor ærgerligt vi ikke bor tættere på hinanden Gitte for min datters rideskole ville helt sikkert kunne bruge det.. Det er en lille lokal rideskole.

  • #17   27. feb 2021 jeg gider slet ikke bøvle med at give til ride skoler osv mere, så sender det ned til sine, så der ihvertfald nogen der går glæde af det og jeg er af med det

  • #18   27. feb 2021 Isabel - hvor ligger i henne? Jeg ved godt det er Fyn, men hvor? Jeg kommer jo lidt til Fyn i mit arbejde.

    Ina - jamen det er fordi den er lokal, og jeg gerne ville have været medlem af klubben, ja og fordi mange jeg kender kommer der.

    Jeg er kommer så langt at har de ikke reageret inden søndag - så finder jeg et andet sted - jeg ville jo blot give det væk


  • #19   27. feb 2021 Rideskolen ligger i rudme. Det er en lille lokal klub. Jeg bor i Gislev Ca 15 min. fra Ringe. Men kan sagtens køre ud og mødes med dig hvis du skulle komme til Fyn.

  • #20   27. feb 2021 ? tænkte smiley Jeg ville se om jeg selv kunne komme en tur over med det, eller evt finde en fra området her der kunne tage det med forbi - send mig gerne lige din adresse i pb- jeg er ikke helt færdig med at fylde kassen op

  • #21   28. feb 2021 Er sikker på at mange andre ville få glæde af din donation, hvad med noget, hvor det "støtter" et godt formål? Nyt hesteliv, Hestens Værn og hvad de nu hedder? Der er også nogen der kører rundt og samler ind til rescuecentre i andre lande, f. eks Spanien og der vil de også få glæde af det ?

  • #22   1. mar 2021 Stumpe; nyt hesteliv får ikke min støtte - ALDRIG - hestens værn har fået før - og de smed det hele ud som jeg havde givet - så nej - de får det heller ikke - jeg har en veninde i Spanien der har sådan et hjælpe center - men vi har også små private rideskoler herhjemme der vil have det - og jeg har fundet en lille rideskole - som jeg tror vil ELSKE det - så der kommer det over - når jeg er færdig med at pakke det ned

  • #23   1. mar 2021 OK ???????

  • #24   5. mar 2021 Jeg arbejder på en lille lokal rideklub på Djursland og vi tager bare imod alt hvad vi kan få smiley Vores eget indkøbte udstyr går vi dog meget op i skal være tilpasset og god kvalitet, så hvis vi får sadler osv, der er ringere kvalitet end det vi har i forvejen, kan vi godt finde på at “donere videre” til andre rideklubber i området eller til private, der kan få mere brug for det end os, så det ikke bare ligger og rådner i et skab smiley Men vi vil altid gerne tage imod, det er SÅ sødt af folk, at de vil donere til os!

  • #25   5. mar 2021 Nanna, tak for din udmelding, dejlig at ikke alle er lige som dem jeg kontaktede - nu 1 uge efter har de reageret - men jeg HAR fundet en aftager - så det er lidt træls - men den aftager jeg har fundet - "råbte op" hurtigt - og sadler - ja det syntes jeg også er "noget andet" det jeg har er alt lige fra hovedtøj til underlag, klokker osv

    Synd for dem, at de ikke reagerede noget før smiley


  • #26   5. mar 2021 Nu kan jeg ikke tale på alles vegne, men vores rideskole havde gladeligt modtaget det.
    Tænker da bare, de ikke har set det ... dem der er ansvarlige altså smiley det håber jeg da ...


  • #27   5. mar 2021 C. De har set mit oplæg - men har først svaret i dag. 1 uge efter - den side lægger de alt op - brug af ridehus - hvilke heste der skal ud osv - så jeg ve de har set det - men deres unluck - jeg har fundet en anden der gladeligt tager imod det smiley

  • #28   28. apr 2021 Nu kan jeg kun tale for den rideskole jeg er tilknyttet, men jeg ved at vi er ved at drukne i udstyr som velmendende mennesker har givet os.
    Husk på at rideskoler også får brugt udstyr fra deres egne opstaldere. Vi har så mange underlag til vores elevheste at de kan skiftes ugentligt i et år, uden at vi behøver sende til vask, og vi har altså 20+ elevheste....... smiley
    Det eneste vi aldrig får er udstyr til vores koldblods, så dem må vi ud at købe til, men alle standard str. har vi bare SÅ meget udstyr til..........


  • #29   30. apr 2021 Lene F, sjovt, mine to er Nemli koldblods heste - irish cob

  • #30   1. maj 2021 Min datters rideskole bliver SÅ glade og taknemmelige over din flotte donation smiley

  • #31   1. maj 2021 Isabel jeg har ikke glemt jer - jeg skal bare have fundet en kasse der er stor nok til at sende, eller tiden til at køre derover smiley

  • #32   1. maj 2021 Det ved jeg søde dig. Ingen stress vi finder ud af det ??

Kommentér på:
JEG undres - Ridesteder/skoler!

Annonce