{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Jeg undres... {{forumTopicSubject}}

Ved stort set alle de travere der bydes velkommen, skrives en kommentar f.eks. dejlig pony eller lign.... det undrer mig en de, der skrives ponyl.

Jeg har kommet meget blandt travheste, og har ikke mødt en traver der var under hestemål. Så vidt jeg ved er grænsen for pony og hest på 148 cm... over 148 cm er det altså en hest.

Pony skrives uanset om hesten er 150 cm eller 170 cm..

Hvorfor er en travhest en pony...??? det hedder da en travHEST og ikke en travPONY


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undres...
  • #3   27. jul 2009 ej, det kan da være ligemeget. jeg kalder også min hest en pony, vel vidne om at den ikke har ponymål

  • #4   27. jul 2009 Tina P

    Der er da ihvertfald et par stykker under hestemål.. Der var bla en i stalden hos Lønborg.. Den hed Fly, og den var pony størrelse smiley

    Men ja det folk skriver generalt bare pony smiley


  • #5   27. jul 2009 sigende overskrift!!!!
    ved ikk har ikke selv sagt poy til en hest


  • #6   27. jul 2009 det er fordi det lyder så "sødt" at kalde alt for ponyer... (bliver selv arrig for jeg ejer ikke én eneste pony...!!!) syntes personlig det er kvalmende når folk kalder mine oldenborgere eller jyder for ponyer... det eneste under ponymål vi har er 1 års føl... !!!

    dog er jeg selv begyndt at kalde Freja for en Pony-hest, fordi hun er lidt lille iforhold til andre jyder, men kun på sidebenene... men hun har et hjerte af guld, det er ligefør det slet ikke kan være der...


  • #7   27. jul 2009 Folk er dumme. De skriver også altid sød pony til islænderene.. mega træls. smiley Og de har ingen respekt når man så beder dem lade være..

  • #8   27. jul 2009 Måske fordi folk ikke rigtig læser hvad der står om hestene/ponyerne, men bare ser hurtigt på billedet... måske.

  • #9   27. jul 2009 Overskriften er da sigende...

    Personligt synes jeg det forkert at kalde en hest på 170 cm en pony..


  • #10   27. jul 2009 Tina P
    Tja, jeg kender en der kalder alle heste pony som kælenavn når hun træner dem...
    Personligt gider jeg ikke hidse mig op over det, jeg kalder jo også min hest for lille fedtklump indimellem smiley så længe det er i en kærlig tone, tror jeg hesten er ligeglad.
    Og det skader jo ikke nogen...
    Med mindre man har komplekser over størrelsen på sin hest, og det har man vel næppe, når den er 170...


  • #11   27. jul 2009 Rikke B
    Min hest er 153 cm... jeg ville rette folk der kaldte hende en pony, for hun er ikke en pony. Det kan godt være jeg er pernitten, men du kalder jo heller en dobberman for en gravhund... vel?

    Og jo det tricker mig at kalde en hest for pony...


  • #12   27. jul 2009 Well,,, du er ikk kommet for meget blandt traverne så smiley For der er faktisk mange små travheste, de fleste bliver dog kasseret, - men de findes altså! smiley

  • #13   28. jul 2009 Tina P
    Kommer an på om det var en Dobberman der opførte sig som en gravhund... eller omvendt.

    Og min hest er 160 og jeg kalder ham selv jævnligt for pony, især hvis berideren skal op på ham, for så ser han så lille ud.

    Men igen, hvis man vil hidse sig op over noget, så kan man da altid finde et eller andet smiley


  • #14   28. jul 2009 Rikke B
    Jeg er over hovedet ikke ophidset... synes bare det er forkert..


  • #15   28. jul 2009 Det er da også helt ok at du synes det - men når du skriver det herinde, forventer du så ikke at høre modargumenter??
    Jeg undres - over at det betyder noget for dig, når det ikke engang er din hest det er blevet skrevet om...


  • #16   28. jul 2009 Rikke B
    Nu stopper jeg altså med at kommentere mere, for lige om lidt irriterer du mig...
    Jeg starter med et helt stille indlæg og spørger pænt hvorfor en hest kaldes pony,... jo selvfølgelig forventer jeg folk svarer, ellers var der ingen ide i at spørge.. vel???

    Det virker som om du bare vil diskutere... det gider jeg altså ikke. Det ophidser mig ikke, at folk kalder en hest pony, men det undrer mig.... længere er den ikke.


  • #17   28. jul 2009 Tina P
    Godt så - men du skrev bare selv, at det tricker dig...
    Det opfattede jeg som ophidset, og så stak jeg bare lidt til dig, for at finde ud af, hvordan man kan have det sådan med et uskyldigt ord som pony.
    Ikke for at genere dig smiley


  • #18   28. jul 2009 Mia B
    Præcis, jeg skriver også tit hest om alle størrelser - det er jo sådan et dyr man rider på smiley



  • #19   29. jul 2009 min den ene traver er oss kun 148, og er nu rimelig ligeglad om folk kalder hende en pony eller hest.
    Hun blir stort set altid forvekslet med arabere og connemaraponyer.


Kommentér på:
Jeg undres...

Annonce