{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Hvor meget stoler du på din hest?:) {{forumTopicSubject}}

hvor meget soler på du på din hest?:D.
Tør du stå på den? Eller glide ned af røven? Ride omvendt? ligge dig på den? Ride uden hovedtøg og sadel? Eller noget andet?:D
Stoler du på din hest, ikke gør dig noget?
Jeg stoler på Balthazar, og kan gøre alt det med ham, selvom han kun er 5 år:D. Hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget stoler du på din hest?:)
  • #1   23. okt 2007 jeg stoler på lucas dx .
    har forsøgt at springe op på røven af ham, og landte liiiige deroppe og så 'bukkede' han lige så jeg kom på plads xD

• #2   23. okt 2007 Ikk det med at glide ned af røven.. Han er krydskilden s: Men ellers ja, men gør det ikk smiley Kan ikk finde nogen grund til det ?

• #3   23. okt 2007 Jeg stoler på min hest, men ville aldrig gøre nogle af de ting du nævner.

• #4   23. okt 2007 jeg stoler 100% på både babyboy og aladin, selvom de ikke er mine egne ..

jeg er nok den eneste ude i rideklubben der kan gøre æsten alt med aladin ..

- hans ejer kan ikke engang .. (hun er godt nok også kun 10 eller sådan noget, men alligevel ..
    og jeg har redet rundt på en græsplæne uden sadel og hovedtøj på babyboy (der var en hoppeborg der var "farlig"), og jeg kan sidde på ham, hvor han kan løbe frit, uden sadel (;<3

• #5   23. okt 2007 - Dog træner jeg meget uden udstyr, men det har intet med tillid at gøre.. Men træning. - Efter min mening.

• #6   23. okt 2007 Jeg stoler 100% på Fenja og har gjort alt det du skriver xD

• #7   23. okt 2007 Kan alt det du siger på Lotti, men jeg stoler ikke 100% på hende da hun er et levende væsen og også godt kan blive bange. Lige meget hvor meget tillid der er, så kan hesten jo ikke altid udlade at følge dit instink med at løbe fra farer smiley

• #8   23. okt 2007 Vortesvin. : Lige mine ord.

• #9   23. okt 2007 Jeg stoler 100% på Prins, men har stadig i baghovedet, at det er en hest, og de kan være uforudsigelige.

• #10   23. okt 2007 Samme som Nivestrov ! haaah ;;)

• #11   23. okt 2007 Ved godt tillid har meget andet end bare lige det her (:
    Men mener man selv skal stole temmelig meget på sin hest for at gøre det. smiley

• #12   23. okt 2007 jeg stoler 100% på min pony:) stoler ikke 100% på nogen andre heste:D

• #13   23. okt 2007 Altså da jeg sprang på Thor stolede jeg overhovedet ikk på ham (både efter og inden han bukkede mig af)
    Jeg tør heller ikk glide ned a røven på ham, da han har sparket mig en gnag fordi jeg glemte a snakke til ham da jeg gik om bag ved ham:s -- MIN fejl!
    Men tør godt ride uden hovedetøj og det smiley

• #14   23. okt 2007 stoler 120% på April's Nar, men ved at jeg ikke skal gøre nogen af de ting du nævner, For tilliden er ikke noget der skal sættes over styr... for at hun skal stole ligesåmeget på mig, skal jeg jo vise at jeg er til at stole på... og ikke laver alt muligt åndsvagt... hehe

• #15   23. okt 2007 stoler 97% på ace' (: smiley

Og 110 % på min gamle pony Smokie, ham kunne jeg bare gøre alt ved, smiley
    men mener det samme som Nivestrov og MODE <3?
    Det er jo stadig dyr vi har med og gøre (; smiley

• #16   23. okt 2007 stoler ikke på min hest, men har tillid til ham

kan gøre alt ved ham, ride uden udstyr, glide ned a røven, ligger på ham, ride "omvendt" løbe i det fri ved siden a ham uden et tov, rider kun tur uden trense(med grime) han og jeg tør og prøve nogle nye farlige ting osv..

han går altid selv rundt i vores lade når han skal strigles, trækker meget sjældent med tov..

• #18   23. okt 2007 Jeg stoler på Asterix. Kan gøre klige hvad jeg vil med ham.. Hopper altid ned af hans rumpe når han skal af xD

• #19   23. okt 2007 Jeg stoler på Camino nu - men efter min mening kommer sikkerhed ALTID først. Hvis ikke man er 100% sikker på sin hest, så skal man ikke, som jeg gør, ride frit i naturen uden nogen sikker form for forbindelse med hesten - eksempelvis i alm. eller bidløs trense.

Jeg rider med cordeo når jeg rider tur tæt på mit hus. I starten suplerede jeg med bidløs trense grundet min egen usikkerhed. Når jeg rider i offentlige skove, på veje o.lign. supplerer jeg stadig med bidløs trense. Det er mest af hensyn til andre. Folk skal ikke føle sig utrykke når jeg rider forbi, og der er jo også mennesker her i verden der er bange for heste.

Jeg har aldrig oplevet Camino stikke af. Han er blevet bange, men jeg har nogle klare signaler til ham i besteme situationer som altid har virket. Jeg kan naturligvis ikke vide at de altid virker - det kan man aldrig. Men indtil nu er det jo gået godt.

Så kan man jo spørge sig selv hvorfor jeg rider helt uden nogen sikker stopknap. Det er fordi jeg prøver at blive så løsgjort fra eks. bid og andre ting der tvangsmidler. Om det er godt eller skidt kommer helt an på hvem man spørger. Jeg synes det er fedt, for jeg føler at jeg får noget helt særligt med min hest - og han er også blevet anderledes efter jeg begyndte at tænke alternativt.

Om jeg stoler 100% på ham - ja. Men jeg ved også at han er et levende væsen, et efterhånden ret selvstændigt væsen. Derfor har det også taget mig lang tid at nå dertil hvor jeg er i dag, for man skal aldrig gøre noget med hesten med mindre man føler sig helt sikker! Heller ikke bare fordi alle andre gør det. Jeg kan simpelthen ikke sige det nok gange;

Sikkerheden kommer altid først!

• #21   23. okt 2007 vita: er det åndsvagt at stå på sin hest? glide ned af røven? ride omvendt?

Pingo har tillid til mig og omvendt.. han er en helt rolig hest som acceptere alt stortset.. har aldrig lavet numre så voldsomt at det er farligt, kun at han har bukket med mig(glæde) og så før i tiden stak han af pga af stædighed og jeg var ikke stor og god nok til at magte ham

• #22   23. okt 2007 lige i tiden kan jeg overhovedet ikke stole på bounty...
    han er en røv at ride i tiden, han bukker og stejler hele tide, men for en uge siden stolet jeg 100% på ham.,
    jeg kunne alt med ham.

zorba stoler jeg 95% på da jeg ike har haft ham så længe.. men jeg kan næsten alt med ham:)

• #23   23. okt 2007 f.eks så rider jeg aldrig tur i trensen, også selvom jgeg rider langs en meget lidt trafikeret vej, dog, og jeg jorder da for fulde drøn - men rosende klap "så er du færdig med at løbe" og han er nede i skridt med det samme

han har respekt for mig og vi har tillid til hinaden - det tog meget lang tid at opnå men en anelse HMS, tillidstræning og samvær fra jorden gav pote...

kender feks min stævnekammerats pony meget godt men ville aldrig ride den uden udstyr selvom jeg havde haft den måske i et år f.eks fordi det ikke ligger til dens tempeament..

• #24   23. okt 2007 Jeg stoler over 120% på Bounty. Han finder sig i ALT! virkeligt, det er helt ufatteligt(: ..
    men jeg har ikke (lyst) til at gøre de ting du har nævnt, men hvis jeg ville, er jeg helt overbevist om at han ville gøre mig fortræd:)

• #25   23. okt 2007 . MEN . ALTID sikkerhed først

har trænet mange gang i grimen på bane inden jeg red ud bidløst, rider altid med hjelm og hvis han har en dum dag så trækker jeg en tur..

• #26   23. okt 2007 + pingo faktisk er en meget beskyttende hest, med nybegyndere tør han ikke flytte sig hvis han føler de ryger af smiley

• #27   23. okt 2007 Jeg stoler 10000000 procent på Romeo ..
    Jeg ved godt at han kan blive bange, men jeg føler mig alligevel tryg på ham lige meget havd ;D

• #28   23. okt 2007 Stoler utroligt meget på Fundi, men kan ikke hoppe rundt på hende og alt det der pjat. Så går hun i koma smiley
    Men, ellers stoler jeg utrolig meget på hende, og jeg ved at hun aldrig kunne finde på at gøre noget ondt smiley

Venche stoler jeg nok omkring 50% på, hehe..
    Hun er en bestemt dame, men IKKE ond. Hun kan godt finde på at springe i luften, eller vende rundt og sårn noget.
    Men når jeg er inde på dressurbanen, stoler jeg næsten altid på hende.. Hun er en super ven..

Decibell stoler jeg ikke ret meget på, da han er en rigtig drenge røv smiley Han kan stejle og bukke, hvis der er noget han ikke lige finder sig i.. Hehe.
    Men når vi går tur, er han perfekt, og når man skal hente dem ind fra fold, er det altid 100% sikkert, at få fat på Decibell <33

Dicte er en darling, men hun kan alligevel godt være fræk og super overlegen.. Dejlig tøs, der altid er der, hvis man skal nusse.. Tihi..
    Meen, stoler slet ikke 100% på hende..

Alle mine heste er dejlige, men på et eller andet tidspunkt kan de godt blive farlige, da de er levende dyr, og et farligt dyr, hvis man ikke ved hvad man har med at gøre..

• #29   23. okt 2007 Stoler 100% på Rony smiley

• #30   23. okt 2007 Stoler man 100% på sin hest eller et andet dyr, ja, så har man totalt misforstået ordet "dyr".

En hest er ikke en ven og den vil aldrig stole 100% på dig og du bør heller ikke stole 100% på den. En hest er et dyr og man skal ikke tage dyret fra hesten - dét er i mine øjne en total mislykket hesteejer.

Jeg har respekt for mange, som rider helt uden udstyr, men det handler mere om træning end meget andet. Tilgengæld mener jeg det er tåbeligt at stole fuld ud på sin hest - men det har jeg vist sagt nu.

De ting du nævner nu handler heller ikke mest om tillid - men mere om træning og sindet på hesten.

Når folk siger, at de vil løsrive sig og føle sig frie på deres heste, så undrer jeg mig hvorfor de overhovedet kravler på ryggen af hesten - også uden udstyr. Det er jo ikke naturligt, og så mener jeg at man lige så godt kunne lade vær.

Vi har fx hingste - man er dum og uvidende, hvis man stoler på heste, men fuldstændig hjernelam hvis man stoler på en hingst. Hesten er ikke ond, men besidder hormoner, som kan gøre den til lidt mere dyr end fx vallaker..

Stof til eftertanke.

• #31   23. okt 2007 Tak - jeg får altid huk for min mening. Men tror da fanden at der er så mange ride/heste-ulykker smiley

• #32   23. okt 2007 ... jeg stoler (næsten) 100% på Lazlo MEN selvfølgelig kan han blive bange og alt muligt, men jeg ville stadig kunne finde på at kravle rundt på ham og sådan nogle sjove ting og sager. Min mening er at man skal kunne stole så meget på sin hest at man ikke bare sidder helt stille på sin hest og rider rundt på en ridebane dagen lang. Synes at der skal være gensidig tillid og respekt og det skal man ikke sætte over styr ved at gøre noget der "farligt". Hesten er et levende dyr som skal respekteres men det er samtidig din ven... Så jeg synes ikke bare man skal forkaste ideen. (:

• #33   23. okt 2007 Stoler ikke på nogle af dem q: ..

- men har en tilid(?) til dem, som gør at jg tør stille mig bag ham, ride uden noget som helst osv.

• #34   23. okt 2007 - Jeg respetere dem, og de respektere mig, så sker der sgu ikke noget ..

• #35   23. okt 2007 Stoler MEGET på mulle (: Der er selvfølgelig altid nogle situvationer, hvor jeg føler mig usikker men smiley Stoler Rigtig meget på hende!!:D

• #37   23. okt 2007
    Tør du stå på den?
    Ja
    Eller glide ned af røven?
    Ja
    Ride omvendt?
    Ja
    ligge dig på den?
    Ja
    Ride uden hovedtøg og sadel?
    Ja
    Stoler du på din hest, ikke gør dig noget?
    Ja xD

• #39   24. okt 2007 Heh stoler på mine heste. Men ikke fuldt ud i den forstand, de er jo dyr. det skal man jo liige tænke på smiley

Glide ned af røven og ride uden noget, gør jeg så tit..
    Smutter på tur i mørke bare i grime, det så hyggeligt xD

Kommentér på:
Hvor meget stoler du på din hest?:)

Annonce