{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride alene i skoven ?
  • #1   11. jan 2008 ikke hvis du føler det er sikkert....

    har du været i skoven på ham før????

    men hvis du rider ud alene så hav ALTID din mobil med dig... helst på lydløs så den ikke ringer og forskrækker ham....

    da jeg havde redet isabella 3 dage red jeg i skoven og tog en galop (det var vel og mærke 3 dage siden hun havde haft sadel og rytter på for FØRSTE gang)

    så hvis hestens sind er i orden ser jeg intet problem,


  • #2   11. jan 2008 Sandie:

    Hvis hun ligger bevidstløs er det lidt svært og ringe x)


  • #3   11. jan 2008 sandie L

    Nej jeg har aldrig redet på ham i skoven før men tænkte at jeg vil gøre det i morgen ?


  • #4   11. jan 2008 Og sig hvor du rider henne af og hvornår du kommer hjem...

  • #5   11. jan 2008 Camilla B - Stald Vidtskue !
    oka.


  • #6   11. jan 2008 jeg rider ´sku da min egen lille pony hvor det kun er et halvt år siden han er blevet redet til i skoven på vej ....

  • #7   11. jan 2008 tag en veninde med til at gå ved siden af. i behøver jo ikke at galopere eller noget. og så er hun der til at støtte Aslan hvis han bliver usikker på noget. Trygt og sikkert

  • #8   11. jan 2008 betina G
    Jeg havde også tænkt mig at tage min mor med..


  • #9   11. jan 2008 min gør det først med en exstra hest og rytter

  • #10   11. jan 2008 Okay super ide.

  • #12   11. jan 2008 rasmus. ja men man kan godt være uheldig at unghesten så nægter at ride ud aflene. så ville mene at det er bedst først at lære dem at gå alene med en hjælper. så kan man tage en støtte hest med senere. Har redet en pony på 14 den gik fuldstændig amok hvis du forsøgte at ride ud for rideskolens porte. men var der en anden hest med gik det jo fint. prøved med en hjælper men det var for sent. hun blev aldrig redet i naturen.

    Skal lige siges at hun væltede sig selv bagover.
    på bane var hun det flinkeste.
    så det er vigtigt at lære dem at gå alene frem for at have en anden hest med


  • #13   11. jan 2008 rider aldrig alene i skoven, selvom jeg stoler på April's Nar og ved at hun er stabil i skoven, men fordi jeg har lovet min nabo det, så jeg kan være et godt eksempel for de mindre børn herude... og så ville Nanna (min anden nabo) aldrig tilgive mig, hvis jeg tog afsted uden hende...

    har ALD´TID en opladet mobil med, og fortæller altid nogen, hvilken vej, og hvorhen jeg rider...


  • #14   11. jan 2008 Tag en anden person med første gang! og det ville nok være bedst, lige at trække ham gennem skoven først. Ellers få din mor med, og evt. få hende til at trække en rolig pony, der har prøvet det før? (:

  • #15   11. jan 2008 du kan kun føle med dig selv, om du er kan ride alene .

  • #16   11. jan 2008 hvis du har mulifhed for det ville jeg også tage en med de første par gange, enten på ben eller til hest..
    de bliver jo noget mere usikre når de kommer i uvante situationer..


  • #17   11. jan 2008 Jeg har hesten hjemme(dejligt) og min mor, som lider af psykisk sygdom(tidligere derpression), rider ikke så ofte fordi hun ikek orker, og vi har en lille dårlig bane til rådighed, så hvis jeg rider herhjemme er det på tur.. men er så heldig at have mange marker/stier lige i nærheden(højst 1 km væk på en almindelig tur, andre dage rider jeg noget længere) og pingo han er ret fræk, men styrbar, hangår bare.. og rider tur i grimen, men hvis jeg rider med andre(vi mødes et sted) så er det trense på af sikkerhedsmæssig årsag hvis de løber for de andre er unghedste

    Prøv at tage en hjælper med et ar gange, så kan du jo se hvordan det går;)


  • #20   11. jan 2008 Syntes du skulle have en med de første par gange...

    Men hvis det ikk kan lade sig gøre så rid lidt dressur på banen først og skridt af en lille tur i skoven.

    Den skal jo lærer at gå alene før eller siden.

    Og som Sandie siger sp hav ALTID din mobil med dig!!!


  • #21   11. jan 2008 Ja allesammen med nu er det bare vi kender ikk nogen der ejer hest som kan ride tur med mig og Mia kan ikk gå i skoven så godt endu.. Med det er derfor jeg har tænkt mig at trække hamen tur i skoven med en og så ride en tur på ham med en !

  • #22   11. jan 2008 holder med kirstine at ens alder ikke betyder noget hvis man har hovedet med sig og kan styre sin hest.. begyndte også at ride ud alene da jeg var 9-10 år..

  • #23   11. jan 2008 jeg ville råde dig til ikke at ride alene,, det er lige meget hvor gammel du og din hest er. Det vil jeg råde alle der spørg. og ha en mobil på dig.. og fortæl nogen hvor du rider hen og hvornår du regner med at være hjemme.

    Hvis du rider alene, så fortæl evt også hvilke vej, så de har mulighed for at finde dig/jer hvis ikke i dukker op igen .


  • #24   11. jan 2008 katja:
    man burde måske at gøre som du siger..
    men jeg ved fra mig selv at jeg ikke altid ved hvor jeg rider hen, det gør jeg først når jeg så er på vej..


  • #25   11. jan 2008 Sandie : Ikke mindst imponerende, men også dumt. I mine øjne.

    Som de andre - tag en hjælper med, brae for at se hendes reaktion.


  • #26   11. jan 2008 jannie - ja du har ret.. sådan er det tit.. smiley Hmmmm .. hm Så ku man evt. sende en msn til den person man har infomeret om at man er redet ud :o)

  • #27   11. jan 2008 Hvis man stoler nok på hesten. smiley
    Men en nytilredet hest burde man nok have en med første gant (;


  • #28   11. jan 2008 Jeg mener personligt, at man ALDRIG skal ride alene i skoven, da der kan ske så meget. Hvis man falder af og der sker noget slemt, så er det måske forsent, hvis nogle finder en.
    Nu er det også første gang på den hest.
    Da jeg red for første gang tur på min 5 års, så var hun nervøs for næsten alt..
    Så der var jeg MEGET glad for at have min veninde med, som red på sin rolige pony. Hesten vil finde tryghed i en anden hest.
    Det er bare min holdning. - og hav ALTID en mobil med.


  • #29   11. jan 2008 Det er op til dig selv og dine forældre.
    Ville nu råde dig til at få en anden med - behøver ikke være en hest, men tag evt en forælder med. Bare for sikkerhedens skyld så i begge får en god oplevelse. Smiler.


  • #31   11. jan 2008 De første par gange skal du nok ride ud sammen med en anden, der har en mere erfaren hest. Og sørg for at ride den samme rute nogle gange med en anden hest, så den kender den sådan nogen lunde.

  • #32   11. jan 2008 Nu er det bare sådan at det faktisk ik helt er første gang, fordi da han ikk var tilredet travede jeg og skridtede på i grime hvor min mor havde ham i træktov. Og då han skulle op på et stutteri trak vi ham også (4 kilometer på vej) jeg red på ham med min far ved siden (4 kilometer på vej) Så han er ikk meget usikker ..

Kommentér på:
Ride alene i skoven ?

Annonce