{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fraflytningsrengøring af plejebolig i Viborg 130.000 kr.
  • Pudsning af vinduer udvendigt 61.200 kr.
  • Vinduespudsning 70.000 kr.
  • Skille vandlås ad og rense (spændte for hårdt..) 60.000 kr.
  • græsslåning 70.000 kr.
  • Ophænging af gardiner 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke stå pænt ved opsidning!!!
  • #1   21. maj 2008 Kigger lige med ..

• #2   21. maj 2008 hvis jeg begynder at skælde ud når han går frem bliver det bare værre! og jeg ved at han bare gør det for at drille mig for han er ellers meget rolig...

• #3   21. maj 2008 prøv at øve opstigning en hel dag, så kan det være du kan finde ud af hvad problemet er. Min unghest, som jeg er igang med at tilride, er bange for mit ben når jeg svinger det over ham, så han hopper af helvedes til. (ikke så fedt). Prøv at stille dig i stigebøjlen mens nogen holder ham. Så hopper du lidt i bøjlen. Hop ned på jorden igen. Tag foden i stigebøjlen og hiv dig halvt op, og så ned igen, halvt op og så ned igen, gør det nogle gange. Tilsidst rejser du dig op og svinger benet over. Hvis han begynder at gå, rykke sig til siden eller andet mens du laver nogle af øvelserne, kan du næsten regne ud, hvad du skal arbejde med. Hver gang han ikke står stille skal du sige "stå", og husk at ros ham når han står stille, og så snak til ham under hele processesen. Hav en til at holde øje med om han ser nervøs ud, trækker sammen i muskler osv.

• #4   21. maj 2008 Sådan kan en hest altså ikke tænke. Du må træne den til at have noget mere tålmodighed. Hop op, hvis hesten går hopper du ned og sådan bliver du ved, det virker for nogen. Når hesten står stiller giver du den en godbid og der skal tiden den står stille så forøges for hver gang, det virker også for nogen.

• #5   21. maj 2008 han kan ikke lide når jeg tager foden i stigbøjlen, det er allerede der han begynder at går frem. og hvis der ikke er nogen der holder ham begynder han at løbe med mig halvt oppe på ham...

• #6   21. maj 2008 det kan være det gør ondt i ryggen når du sætter dig op. Der kommer jo et stort ryk i siden på hesten hver gang man sætter sig op. Prøv fra en stol, det mindsker rykket en del, eller stå så højt på en stol, sten, m.m., sving benet hele vejen over sadlen og hop over. så sidder du der, og skal bare have stigebøjler på. det gør jeg lige for tiden hvis jeg ikke kan få nogen til at holde ham.

• #8   21. maj 2008 ok jeg vil prøve det hele! tusind tak for rådende : )

• #10   21. maj 2008 ja men stiger i forvejen op fra en skammel netop for at skåne hans ryg.. tænker også på at hvis jeg nu er på tur og bliver nød til at hoppe ned så skal jeg jo gerne kunne komme op igen : )

• #11   21. maj 2008 reagerer han godt når du normalt siger "stå" til ham?prøv at tage to dage i træk hvor du går tur med ham eller på banen (uden at ride), så stopper du mens du siger stå, og så skal han også stoppe. Hvis han stopper uden du behøver tage i ham, ros ham med godbid, hvis han stopper efter du tager en smule i ham, ros ham med stemmen. Prøv så når han har lært dette, at sige stå først, tag selv to skridt og stop op. hesten skal stoppe når du fortæller det, og ikke bare når du stopper.det kan lære ham fra jorden at være lidt mere lydig. så kan du begynde at øve dig opstigningen igen.

• #12   21. maj 2008 så går han til siden væk fra skamlen..

• #13   21. maj 2008 det er lidt svært at vurdere om han stopper selv for hvis jeg stopper op så stopper han også op. men vil lige prøve det : )

• #14   21. maj 2008 Sanne | SS-f*** : det er normalt for at gøre ungheste parat til man er ved at sætte sig op, at man lige står to sek. i bøjlen før man sætter sig op, på den måde forbereder du den på hvad der skal til at ske, og den tager det hele en del mere roligt, fordi den ikke ligepludselig får et chok over du sidder på ryggen!

• #15   21. maj 2008 Mente selvfølgelig også, at du skulle stige op fra en skammel eller lignende smiley

Har du fået den tjekket af en kiropraktor eller lign? Passer sadlen? Hvad hvis du ikke har sadel på den?

• #16   21. maj 2008 Jeg havde samme problem med Lazio- han var ikke bange, men mere ivrig for at komme afsted. Det tog virkelig lang tid, men jeg blev ved og ved med at træne. Nu står han pænt

• #17   21. maj 2008 ved godt det ikke er skide sundt for hestens ryg, men måske skal man bare gøre det 2 gange, for så har hesten vænnet sig til det, og fundet ud af at det ikke er så farligt.

• #18   21. maj 2008 Camilla, så skal i hvert fald gøre det fra begge sider!

• #19   21. maj 2008 han gjorde det også med den gamle saddel han havde,han har lige fået ny saddel. har ikke haft så forfærdelig længe men den ene gang jeg prøvede at ride ham uden saddel blev han rimmelig vild og prøvede at løbe med mig på...?

• #20   21. maj 2008 Det kan jo være rygsmerter, jeg siger ikke, at det er det, men det er en mulighed. Få den undersøgt, hvis der ikke er noget galt SÅ må du igang med noget træning

• #21   21. maj 2008 En hest der ikke er i træning eller er unghest har ikke balancen til at stå stille og det kan være en fordel at bruge en stol.
    Når man træder op i stigebøjlen så fordeler vægten sig (hestens) med noget med 300 kg. til den ene side og 75 kg. eller lignende til den anden side...og det ville vist også få os andre til at vælte ;o))
    Lad være at skælde den ud og trække i tøjlerne for det er formentlig balancen der fejler og det kan den jo ikke gøre for

• #23   21. maj 2008 mette k: ok havde jeg ikke tænkt på.. han er heller ikke reddet i 6 mdr før jeg begyndte at ride ham for 2 uger siden.. og han er ret tynd også..

• #25   21. maj 2008 Jeg plejer at gøre det, at jeg sætter foden i bøjlen. Går hesten stopper jeg den og prøver igen. Sådan forsætter jeg. Hele tiden taler jeg med hesten, så jeg på den måde kan give ris og ros. Ris bør udelukkende består af et bestemt NEJ og ikke mere end det. Rosen må gerne være overdrevet.

• #27   21. maj 2008 Du må finde ud af hvad grunden er!

• #29   21. maj 2008 Ja, men det er jo også en grund. Derfor er hun jo nødt til at finde ud af, hvad grunden er, hvis det fx er rygsmerter nytter det jo ikke noget at træne balance.

• #31   21. maj 2008 katrine schultz: det er jo klart at jeg skal finde ud af grunden?? ja det er jeg vist klar over??

der kommer dyrelæge på mandag og går det hele igennem så må vi jo se om hun siger det er pga smerter... men jeg regner nu med at det er fordi at han ikke rigtigt har været i hænder i laaang tid! tak for alle de gode råd : )

Kommentér på:
vil ikke stå pænt ved opsidning!!!

Annonce