{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

hvad er der galt med fjordhesten??? {{forumTopicSubject}}

jeg er en af de lykkelige fjordheste ejere.. der bare ikke forstå hvad nogle af jer har i mod fjordhesten.. og hvorfor i sys den er så grim...

og det er bare så trættende og høre på mest fordi de fleste af er ikke aner hvad huln i snakker om.. og i aldrig har ejet en fjordhest..

dernæst er der mange der siger de er gumpetunge og stædige.. undskyld mig men de er hvad man gør dem til..
de kan være stædige og egenrådige JA.. men det er der mange andre racer der os kan være...

sidst men ikke mindst.. så er fjordhesten en kanon allround pony.. og langt størstedelen af dm kan faktisk spinge eller gå godt i dressur som mange andre ponyere.. de rides i western og køres mm..

undskyld men hvad er der med jer.. kan i slet ikke se noget skønt i en fjordhest... så begrund det da med en ordenlig begrundelse.. som støttes af DIN EGEN erfaring...

høre tit de er grimme... HVOR OG HVORFOR.. de er mindst ligså smukke som alle andre heste...

blier sku så iraterende over folk altid hakker på fjordhesten...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er der galt med fjordhesten???
  • #1   3. jan 2009 jeg har ikke oplevet nogen i min omgangs kreds rakke ned på fjordheste eller ihvertfald ikke mine fjollere....

• #3   3. jan 2009 Jeg tror det der er, er at jeg når jeg ser en fjordhest.. Så ser jeg en gammel stiv fjordhest, som.. ærlig talt ingen ting kan. Jeg har set 1 fjordhest, altså ud fra billeder, jeg kan lide, men det er også den eneste..
    Nu går jeg ikke og ser fjordheste hver dag eller noget, men af dem jeg har set, har jeg set en, jeg kunne lide..

• #4   3. jan 2009 Altså det er vel smag og behag. Heldigvis for det. smiley Det handler vel i bund og grund om Du er glad for din hest. smiley

• #5   3. jan 2009 Har aldrig oplevet noget negativt omkring min fjordhest, tvært imod alle som møder ham synes han er en kør og smuk fjordhest, der er sågar op til flere som har givet mig tilbud om at købe ham til en okay pris.

• #6   3. jan 2009 Elisabeth S
    Han skulle vel ikke hedde Fakir og står i bækskov hvis du kender ham? Fjordhesten uden hjerne smiley

• #7   3. jan 2009 Der er intet galt med dem. Det er en smagssag.
    Jeg syntes fx. også generalt alle brune og sorte heste er grimme - få af dem har jeg kunne li (:

Til gengæld så forguder jeg Shire, Clydedales, Belgier, Jyde og især Fjordheste.
    Syntes de er nogen af de kønneste skabninger.

• #8   3. jan 2009 Fjordheste bliver som du gør dem til...

og de kan kompelt det samme som andre racer, det kræver bare at rytteren tror på det.

Min hopper nemt c-stævner i heste klasser....

• #9   3. jan 2009 Godt her kommer hele smøren.

Jeg syns det er fair nok at man har en fjordhest og de er sikkert også søde men de er bare ikke så gode ride heste som andre RIGHT?
    De er ikke smart bygget, nix er de altså ikke. deres gang er ikke god og de er altså ikke det mest lette over springene totalt talent løse. nix nix. Og så er de bare alle så ens kedeligegule. De er gode elevheste men DM vinder, nej tror jeg ikke lige?

• #10   3. jan 2009 Jeg siger at grunde til at de fleste syntes fjordhestene er grimme og uduelige er dem som i virkeligheder gruer for den dag de selv bliver slået af en fjordhest på deres fine sportspony (;

• #11   3. jan 2009 lidt et sjovt indlæg der kører ofte for fjorheste og traver ejere, og det er altid jer ejere der opretter dem ?? lidt underligt.

Anita W

• #12   3. jan 2009 Maya M

He ej der er jeg så bestemt ikke enig.. så tror jeg du skal se forbi min fjolle holaren, der banke tæver heste i både dressur og spring. Han har stort set gået 70 og over i alle sine klasser som 4 og 5 års + har fået til DRF gangasts stævne over 8 i alle gangarter....

• #13   3. jan 2009 tror det er fordi de er sådan en tung race, som ikke ligefrem er "sporty" , så konkurrenceryttere ser dem ikke som noget de kan bruge til noget. sådan har jeg det i hvert fald (:

meget enig med maya m (: !!!

• #14   3. jan 2009 Maya M: det er desværre langt fra sandt! en fjordhets kan nå lige så langt som en dsp! bare den og du selv har mod på det!

personligt er det min ynglings race:D de er bare så søde og dejlige:D

• #15   3. jan 2009 altså vi har en hest ude på min rideskole som er meget sporty idet smiley og det er en fjordhest

• #16   3. jan 2009 ok.. kan se jeres meningere er meget delte.. der er bare visse folk der hader fjordhesten.. og at den er grim..

og om ejer af en fjordhest sys jeg det er belastende og høre på heletiden..

sys jo min egen marco er noget af det smukkeste... !!!

og ja det handler altid om at være glad for sin hest, og er jeg da bestemt osse.. men stadig trist at høre på

• #17   3. jan 2009 anita team Ahorn W
    Det er vel dem som vil have at ALLE kan lide racen vel?

Er selv ejer af en gul en og har aldrig oprettet sådan et emne.
    Nok fordi jeg er ligeglad med hvad alle andre synes om min bamse, da det alligevel er min egen mening som tæller.

• #18   3. jan 2009 de ligner alle sammen hinanden, hvis man så en flok med 50 fjordheste, ville man jo ikke kunne se hvem der var olga. det ligsom med sorte labrador

jeg troe mange har deres meening, men det er jo mange gange fordi, de bliver brugt som rideskoleheste, og er hårde i munden og sådan.

men personligt vvil jeg værken eje eller have en oldebolle

• #19   3. jan 2009 nå ja, glemte min mening.
    jeg synes at fjorheste føl er de dejligste i verden smiley og jeg synes fjorhesten har den lækreste bløde mule, den er super til tur, almindelig ridning, træk hest og sikkert meget mere.
    skal jeg have en dressur hyp, der skal komme langt, vil jeg ikke købe en fjorhest, alene af den grund, at de ikke kan klare sig mod de andre racer, ikke ret langt i hvert fald, de kan klare sig på klub plan, enkelte på distrekts plan, men de er ikke avlet til det, og har derfor svært ved at klare sig.
    desuden har de fjorheste jeg har kendt, og det er mange, været alt for stærke til børn, og det er jo dem der skal ride dem.
    Anita W

• #20   3. jan 2009 Outstanding mig vil aldrig eje en DSP eller DV eller noget i den stil 8D!
    .. Kunne ikke lade være xD

• #21   3. jan 2009 maya M

det er det jeg mener du hader den uden at vide hvad du snakker om.. "kedliggule allesammen" de findes i flere farver for det første min er blandt andet grå...

og at de ingen gang har.. nix.. den går ikke.. der massere gang i mange af dem.. det er en arbejdshest der er avlet lettere.. men faktisk med et godt resultat.. og der er efterhånden mange fjordheste på konkurance banerne...

en anden ting.... SKAL EN HEST VÆRE DM PONY for du kan lig den...

• #22   3. jan 2009 der er altså aldrig en fjordhest der er ens eller jo tvillinger måske:) men Luna er nem at skille fra de andre og houdini er også nem:) kender mange som er nemme at se forskel fra som er fjordheste smiley jeg var en gang ud på min rideskole og en km væk stod der 3 fjordheste:) jeg kunne sagtens se hvem der var hvem! intet problem smiley

• #23   3. jan 2009 kristinelicht BIS

Super smiley det er forresten Ditte Rogild der skriver you know from the ridelejer ved Bo smiley

Låner bare lige den her profil smiley

• #24   3. jan 2009 Men er da gerne ærgelig. Hvis jeg skulle have haft en konkurrance hest den gang jeg købte min fjordhest, havde jeg aldrig nogen sinde kigget efter en fjordhest. Da jeg for længst over pony tiden også vil en fjordhest ikke kunne stille de behov som jeg har til en konkurrance hest.

• #25   3. jan 2009 Jeg har ikke noget imod dem men jeg tror folk synes de er grimme fordi de er 'ens'.
    Jeg synes de er flotte (:

• #26   3. jan 2009 kan ikke lade være at grine over nogle af jeres indlæg.. nogle af jer ved åbenbart ¨Å LIDT om fordhesten at i ikke engang er klar over de findes renracet med stamtavle.. i flere farver..

de ses i gul.. (den meste nomale)

men ses osse

i grå,rød og hvid...

• #27   3. jan 2009 Jeg har ikke hørt nogle rakke ned på mine.

Men jeg har hørt der er blevet rakket ned på fjordhesten i det heletaget.

Som Fx:
    - De burde forbydes at være på stævnepladser
    - De er grime
    - De er talentløse
    - Og jeg har endda set en der skrev de burde uddø.

Så jeg har set de er blevet rakket rigtig meget ned på.
    Ville har gjordt mig RIGTIG sur.
    DEt okay at have sin egen mening, det okay at man ikke lige syndes om fjordhestene.

Men at begynde at række sådan ned på dem, det syndes jeg er for meget.

• #28   3. jan 2009 Jeg har intet imod fjorheste! Og slet ikke Marco! Han er den kønneste, sødeste og godmodigste fjorhest jeg nogensinde har mødt! Har selv lige fået part på en fjorhest, og den er utrolig dygtig både i dressur, spring osv.

Jeg vil gerne indrømme at før jeg havde mødt Marco, syntes jeg at fjorheste var nogle grimme og stædige dyr. :s Men mit syn på fjorheste er helt ændret nu! Selvom de er stædig og stærke så har de også bare så meget personlighed! smiley

-Cecilie

• #29   3. jan 2009 fjordheste er i min verden søde og rare heste men ikke mere, de er geniale til rideskoler, handicapridning og lign men ikke mere, den er meget kraftig langt fra elegant og let at se gå...

• #30   3. jan 2009 manja(MARCO SØGER PART) J
    De findes stadig ikke i lige så mange farver som varmblods heste og ponyer.

• #31   3. jan 2009 Mine=min

• #32   3. jan 2009 manja(MARCO SØGER PART) J

Rettelse i farver:

Gul
    grå
    Ulsblak
    rødblak
    rødgul (ikke rød , rød er rød som alm. heste)
    brunblak

• #33   3. jan 2009 Maya M:
    Det med deres gangart ikke er gode det passer altså ikke. Ja, det findes nogen med knap så gode gangarter, men der findes også nogle der har gangarter som en drøm. Og alle er ikke bare "kedeliggule" som du skriver, se min Amina, hun er da anderledes.

• #34   3. jan 2009 Nanna&Amina :
    Men der er langt imellem dem som går godt smiley

• #35   3. jan 2009 Nanna&Amina

de får aldrig gangarter som en sportspony eller andre lign.

• #36   3. jan 2009 Tiptop: jeg kender en fjordhest med en gang som er nødagtig ligesom en dsps:) havde du bind for øjene vil du ikk kunne mærke forskel! smiley

• #37   3. jan 2009 jou det ville jeg nemlig sagtens kunne for fjordhesetn er bygget helt anderledes

• #38   3. jan 2009 jeg har selv en fjordhest ? og ja den kan alt ? så den er hvad man gør den til ?

• #39   3. jan 2009 jeg forstår ikke hvorfor i kæmper såen for at forsvare den race hest i har valgt. hvis ikke du selv ved den er rigtig for dig har du jo valgt forkert

• #40   3. jan 2009 i kæmper da lige så meget for at bevise at fjordhesten ikk kan det som vi siger? smiley og nej det kunne man ikk:)

• #41   3. jan 2009 Hallo alle fjordheste ejer her.
    Giv mig lige ret i dette.
    Er det ikke fuldkommen ligemeget hvad andre folk synes om fjordhesten? Bare vi selv synes om den fjordhest vi nu har?
    Så luk dog ørerne for alt hvad de andre siger om racen.

Det ville jo også være kedeligt hvis vi alle havde samme mening.

• #42   3. jan 2009 ^^ jo:) det er rigtigt:) men sårn er det jo ... smiley

• #43   3. jan 2009 nej i må gerne sige at alle blandinger er skod, det ville ikke rage mig- har du nogensinde prøvet at hoppe fra en bred til en smal eller omvendt? jo der kan man mærke forskel, desuden er det jo ikke alle andre der har en vild gang

• #44   3. jan 2009 deres gang var stadig å meget de samme den kunne være! -.- men gide ikk diskuter det for du har jo aldrig prøvet det? smiley

• #45   3. jan 2009 Brøds mig ikke om de "kedelige" men sportfjordhestene Uhm smiley
    Dem kan jeg godt lide

• #46   3. jan 2009 jou selvfølgelig har jeg prøvet at ride på fjordheste? jeg har faktisk redet en del på dem

• #47   3. jan 2009 Prpblemet med fjordheste er FORDOMME...
    Den har i årtier været stemplet som arbejds hest... En hest til slid og slæben.

Med tiden er der pludselig ikke brug for den som arbejds kraft.
    Derved skal man så finde ud af hvad den ellers kan bruges til.
    De moderne og ædle sports heste har i mange år været avlet efter sportslige mål - forældet... og avlet efter gangarter i top.

Det er fjordhesten ikke... dens avls mål har været helt modsatte.

Men som alle nok kan se, er det sket meget med fjordhestens udvikling.

Der afholdes DM, Nordisk, og EM...
    Der vises top dressur, i den høje ende.
    Tager i til tyskland, canada, findland, norge eller sverige, så har fjordhesten en helt anden status.

I canada betaler de kassen for rå fjordheste. Fordi de har prestige.

Nu findes der så for eks. Athos det går dressur mod de store heste og de høje klasser. En fjolle som trods fordomme kan spadsere som en DV.
    Med tiden dukker der flere og flere Athos'er frem. Og sådan vil det blive ved.
    Fjordhesten forandre sig nemlig også, i det at gangarter er højere prioitet nu end førhen.

Det er ganske logisk at man ikke køber sig en fjolle hvis man vil ride top dressur. netop også derfor udviklingen går så langsom for fjordhesten.

De ryttere der ofte har fjordheste, er ikke disse der vil starte kæmpe klasser og træner for det , derfor ses ridning i top klasse sjældent blandt fjordheste.

Men der dukker nogle stykker op. Fordi der er nogle folk der har åbnet øjnene og skrottet denne fordom.

En hest kan gå lige sp godt som dens rytter ønsker, det kræver bare samarbejde og træning.

hesten sætter ingen grænser - men det gør rytteren.

selvfølgelig spiller andre faktore ind når vi taler om OL og kæmpe stævner.... der skal det jo være dne rigtige hest....

• #48   3. jan 2009 nej nej! smiley men man kan bare ikk sige at deres gang ikk kan være det samme som en dsp:) om den er dårlig eller god har jo ikk noget med det at gøre! -.- smiley

• #49   3. jan 2009 jeg trode du selv havde forstået hvad jeg mente, men det havde du ikke

• #50   3. jan 2009 Jeg ELSKER fjordheste, for deres sind og udseende. Min har en rimelig gang, og er ikke helt uden evner.

Min gamle fjordhoppe sprang 130 cm uden problemer, dressur kunne hun ikke, men nok kun fordi jeg ikke kunne.

Jeg hørte engang kommentaren da jeg red ind til en lc spring klasse til stævne: Den fede fjordhest kan da ikke noget!!
    Vi red banen til en 2-plads kun slået af rideskolens datter, vi var eneste fjordhest i klassen, og alle de andre var smarte ponyer som rev det hele ned. Stella-min hoppe- Var stabil og samtidig hurtig på fødderne og red banen fejlfri, vi tabte på tid 1-pladsen med et 2 sekunder.

Jeg havde et meget smørret grin om munden til præmieoverrækkelse, og var megeet stolt af min fjolle.

• #51   3. jan 2009 astrid
    hvordan kan du sige en gang nøjagtigt som en dsp, og samtidlig sige at det jo heller ikke er alle dsp der har en god gang?
    den forstår jeg ikke helt??
    det er kun et meget begrænset antal af fjordheste der kan klare sig, og det skyldes deres udvikling, fra køre/træk pony, til ride pony, det er blevet bedre, men der er lang vej i nu.

Anita W

• #52   3. jan 2009 Tja.. Jeg elsker dem.. Og der er altså ingen af dem der "Bare" er gule.. De har ligeså mange nuancer som brune heste har.. Jeg havde på et tidspunkt 3 fjordheste gående og selv om de gik i den bagerste ende af folden (ca. 250 m væk) har jeg aldrig været i tvivl om hvem der var hvem.. Personligt synes jeg at brune heste er kedelige..
    Men smag og behag og heldigvis for det.. Jeg har ikke noget i mod folk der siger deres mening, så længe de holder det i en pæn tone.. Det er når folk begynder at trampe på nogen der ligger ned, "gå med strømmen" eller mene at deres er eneste rigtige at jeg bliver små irriteret...

• #53   3. jan 2009 • Team Kærslund •
    Nej, han hedder Faktisk Romeo's Fakir? xD'

• #54   3. jan 2009 En fjordhest er en dejlig hest- og den kan gå super, med den rigtige
    rytter. En hest/pony gå lige så godt, som dens rytter ønsker, det kræver bare samarbejde og træning.

Man skal ikke samligne racer- for de er jo bygget forskelligt og til forskellige ting.

Forstår ikke hvorfor der skal rakkes ned på så dejlige dyr- fjorheste ejerer rakker jo heller ikke ned på alle andre racer.

• #55   3. jan 2009 Elisabeth S:
    Ja det gør han, ham kender jeg også smiley
    Lige sjovt ikke, men det fjordhesten uden hjerne smiley

• #56   3. jan 2009 *Anne og Coco - I LOVE RATHERGOOD.COM

tak for farvehjælpen.. kunne ikke huske betegnelser for farverne.. *sV*

• #57   3. jan 2009 Jeg syntes han er utrolig charmerende? xD'
    Blive rhan også flyttet imorgen? ö

• #58   4. jan 2009 synes absolut ikke der er noegt galt med dem.
    Det eneste der er at sige er vel bare at det ikke er en børne/begynderhest smiley

• #59   4. jan 2009 Jeg kan godt lide Fjordboller, de er bare dejlig, men kan ikk så godt lide at ride dem. Skyldes en ubehaglig oplevelse. Men jeg ELSKER dem, der er faktisk mange der blander en fjordbolle med Araber fks. oog mange "nye modene" fjordboller er araber/dsp eller noget andet lignede i. Jeg er sikker på Fjordhesten nok kan gå EM og DM. VI man tror og gør nok for det.

• #60   4. jan 2009 Katrine P:
    Det giver jeg dig så ikke ret i.
    det kommer an på hvordan de er opdraget, om det er en børne/begynderhest eller ej.
    For min han er idiot-sikkert (eller hvad man skal sige).
    Alle kan håndtere ham, selv børn på 2-3år kan gå ture samt ride ham alene, plus nybegynder kan sætte sig og og ride ham hvor hen det skulle være. Og han er kun 3år

• #61   4. jan 2009 Kærslund: gad faktisk godt se ham IRL:) han er så lækker!! xD

• #62   4. jan 2009 hmmm, vi når vist ikke længere, men jeg gentager mit spørgsmål, hvorfor er det altid fjordheste ejere der opretter disse indlæg, hvor man kritisere fjordhesten???

Anita W

• #63   4. jan 2009 Anita: ingen anelse:) xD er selv for doven til at oprette dem smiley også er hun heller ikk min xD

• #65   4. jan 2009 Fjordhesteejere skaber jo selv den her diskution.. I bliver ved og ved og ved med at lave disse indlæg og i bliver ved med at forsvare jeres fjordheste.. Det er da til at kaste op over i længden..

Der er sgu da også nogen der syntes at Jupiter er et kæmpe skrummel men sådan er vi jo så forskellige.. Der er intet i vejen med en fjordhest, jeg kan bare personligt ikke lide dem.. Og sådan er det, i kan argumentere så meget i har lyst til, men det får mig bare ikke til at skifte mening..

• #66   4. jan 2009 MÅSKE KAN DET TÆNKES DET ER FORDI VI ER GODT TRÆTTE AF FJORDHESTEN ALTID SKAL SÆTTES I SKUDLINIEN....

nok er fjordhesten ikke den PERFEKTE kuncurence hest.. der er jeg helt enig.. de kan sagens gå rigtigt godt.. og det er der flere beviser på.. men jer der vil langt og hurtig toil tops.. forstår jeg godt i vælge en anden race..

vil dog stadig vove og påstå at en fjordhest kan komme lang med en god rytter.. der efterhånden avler mange "sportige" modeller af dem..

som jeg osse har skrevet længere oppe.. så ved mange af jer ikke engang hvorn fjordhesten er.. og har aldrig ejet en..

men ja det er er jo nok en uendelig diskution...
    for sys i har kun dårlige agumenter for hvad der enlig er galt med fjordhesten...

langt størtsedelen af jer kan ikke lig dem fordi de ikke er 1 plads vindere hver gang...
    i siger de har en dårlig gang.. så i har åbenbart ikke set de fjordheste der virkelig kan spassere.. en dv eller araber kan osse uden problemer have en mindre god gang... MEN det gør den da bestemt ikke til en dårlig eller grim hest..

men anywai... håber af hele mit hjerte vi i fremtiden vil se endnu flere fjordheste på kunkurance banerne end vi har gjord den seneste tid...
    det er tilsyneladende det eneste der kan få jer til at åbne øjne..

har fuld forståelse for der nogle af jer der ikke ønsker at eje en fjordhest.. ligsom der mange af os fjordhesteejere der heller ikke ønsker at eje forskellige racer.. det giver jer bare ikke ret til at hakke på den...

ingen af jer kommer dog udenom at fjordhesten er en virkelg god allround pony.. for det er den.... men enig i at fjordhesten IKKE er en børnepony... og det bliver den heller aldrig....

• #67   4. jan 2009 ^^ nogen fjordheste kan altså godt være børneponyer:) Luna har tit reddet rundt men en på 4 uden problem:) men hun er så også en begynder pony! smiley

• #68   4. jan 2009 som du kan se manja så er det dig selv der skaber diskutionen ingen af os der har skrvete at vi ikke kan lide fjordhesten argumentere imod det du siger.. Ja de er super allroundponyer, ja de er super børneponyer.. Men som jeg også skriver så er der også nogen der syntes at Jupiter er et stort skrummel.. Og ja der er faktisk mange DSP og DV heste der haren lortegang.. Men gang kan altså også rides ind i heste..

• #69   4. jan 2009 Hmm jeg syntes det er ved at være utrolig at folk opretter disse emner, rigtig tit.. Den køre ofte på fjordheste og traver.. Ind imellem er der også emner om arabere.. Prøv at forstå at alle ikke kan lide samme racer.. Vi er alle forskellige, og derfor også med forskellige smag.. Folk vælger hest udfra det de gerne vil med deres ridning.. Jeg personligt elsker fjordhestene.. Dog ikke som sports hest.. Men de er simpelthen noget så charmerende at se på, det er en god familie hest, en god og ærlig hest, god på tur osv.. jeg kunne godt selv finde på at købe en engang til hygge.. Men ikke som dressur hest.. smiley

Jer fjordheste ejere.. i burde bare være glad for jeres heste, og være ligeglad med hvad andres meninger er om dem.. Være dog stolt og glad over at i har en hest.. Så kan andres meninger da være lige gyldig, hvad de mener om dem.. Folk har hver deres smag.. og heldigvis for det.. smiley

• #70   4. jan 2009 Jeg har ikke så meget i mod dem som race som sådan, det er bare ikke en hest/pony jeg ville have, men synes det er godt at andre vil..

Men jeg har det på samme måde hvad ang. folks snak om travheste..

• #71   4. jan 2009 Julie og Jupiter Stauslykke .
    Ud fra dine besked om vi selv starter diskutionen, synes jeg du skære alle over en kam.
    Jeg har aldrig startet en diskution ang fjordhest, og ved jeg der er mange andre fjordheste ejer der ikke har.
    Så husk det er nogle af dem ikke alle smiley

• #72   4. jan 2009 Uhf jeg syndes simpelthen at fjordheste er så dejlige smiley

• #73   4. jan 2009 det var ikke min mening at skære alle over en kam smiley ved godt at der nogen der ikke laver noget og bare er glade at de har en dejlig pony eller hest som de kan være glade for.. Men er ved at være træt af at især nogen fjordhesteejere opretter disse indlæg..

• #74   4. jan 2009 Julie og Jupiter Stauslykke

åbenbart ikke træt nok siden du deltager rigeligt dette indlæg...

• #75   4. jan 2009 Giver sådan set bare andre der har skrevet det samme som jeg. Nemlig at det er utroligt trættende..

Så skulle jeg oprette indlæg hvor jeg spurgte om hvor det da var at der var nogen der ikke kunne lide min hest fordi den er et stort skrummel??

• #76   4. jan 2009 Ok, nu prøver jer at besvare flere lindlæg på en gang, ingen heste/ponyer går hurtigt til top, uden en dygtig rytter, rytteren skal ride seriøst dagligt, hvis toppen skal nåes.
    meget få fjordheste når det mål, få gør, og det er flot, men som regel er det dsp, nf, welsh ponyer der ender i toppen.
    men de ponyer kan ikke gøre det alene, det kræver en rytter med forståelse for hyppen, en rytter der kan få det bedste frem i hyppen, om det så er den ene eller anden race, kan da være så ligegyldigt.
    Der er så ponyer der er i toppen, der så får en rytter i et år, de vinder så alt de starter, det giver jeg så ikke så meget for, der er det jo hyppen der har erfaring. hmm, har lige brug for at tænke.

Anita W

• #77   5. jan 2009 det er desuden første indlæg jeg har oprettet.. og deltager i ang fjordheste..!! dette vil jeg gerne understrege..

dernæst har jeg gjordt det da jeg har købt min gamle fjordhest marco til bage for ca 3 mrd siden.. oh har i den tid måtte høre flere gangepå.. " hvorfor har du købt en fjordhest"

min marco er den skønneste og smukkeste pony.. sys jeg jo selv.. han kan rent ud sagt ikke særlig meget.. men han er en engel.. og han bæger mig gennem ild og vand..
    jeg kan blot bare ikke forstå hvad det er i sys der er så skrækkeligt ved fjordhestene.. men da rart og vide at mange i ridesporten ikke tænker på andet end hvad de kan nå med ders hest..

det beviser bare at ridesporten efterhånden er MEGET snobbet... hvilket jeg sys er smadder syndt...

men igen hver sin lyst og hver sit mål.. da jeg ikke gider mere kritik til hvorfor jeg har oprettet dette indlæg.. har jeg valgt at slette det..

så til jer der ha deltaget aktivt.. bliver indlægget slettet senere i dag. så har i mulighed for at indføre et sidste ord..

JUPITER.... personligt sys jeg ikke din hest er et stort skummel.. og forstår heller ikke nogle gør.. sys han er utrolig smuk.. og en meget kraftfuld hest og se på..

• #78   5. jan 2009 Manja jamen tak skal du da have smiley jeg har heller ikke sagt at jeg ikke kan lide fjordhesten som en hest.. det er en rgitg sød hest..

Kommentér på:
hvad er der galt med fjordhesten???

Annonce