{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? køb af 2 års fra veninde.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal købe en 2 års plag af en veninde, som jeg har været forelsket i siden hun var føl. Hun har lidt fransk benstilling på grund af dårligt smedearbejde. Dette har jeg ikke så meget imod da det ikke skulle påvirke hendes brug så meget. dog kan hun nok ikke gå uden sko når hun bliver lidt ældre.
Forleden blev hun sparket på marken så der er gået en knoglesplint af. Ifølge dyrlægen skulle dette dog hele og ikke påvirke hendes ridebrug senere hen.
Jeg er dog begyndt at komme en smule i tvivl. Mine følelser for hesten er stadig de samme men jeg ved ikke om jeg tør købe en hest der er så meget i vejen med.
Hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? køb af 2 års fra veninde..
  • #1   24. jul 2009 lade vær' og købe en rask hest.

• #2   24. jul 2009 hvis dyrlægen siger den ikke fejler noget kan den jo forsikres. Så det jo ikke noget problem smiley

• #3   24. jul 2009 forlang en røntgen og så noget skriftlit fra dylægen om at det ikke vil påvirke den - på den måde er du sikret hvis der skulle dukke noget op.

• #4   24. jul 2009 Hun skal igennem røntgen om to uger igen så skulle hun kunne gå igennem handelsundersøgelsen. Jeg får både røntgen og udtalelse fra dyrlægen. Jeg er bare bange for at der bliver noget igen.
    Men vil gerne tage chancen. Hun er en vidunderlig hest.

• #5   24. jul 2009 Selvom du køber en anden hest...ja så er der jo ingen garanti for at den ikke kommer til at fejle noget....hvis du får røngten og handelsundersøgelse på den og dyrlægen siger at den er ok, så kan du jo godt købe hesten. Man ved aldrig med dyr om de går hen og blive syge, det kan vi ikke sikre os imod, men vi kan forsikre vores dyr, så regningen er mindre når den kommer. Held og lykke.

• #6   24. jul 2009 At den er lidt fransk - det er der altså mange heste der er og det betyder ikke noget ?

og at den er blevet sparket på folden har jo ikke noget at gøre med om den er rask eller ej ?

Synes vi er lidt overhysteriske her... Hvis den går igennem dyrlæge og røntgen kan jeg ikke se hvad problemet er ?

• #7   24. jul 2009 Hmm.. Som en anden siger så hvis du kan få den forsikret er det jo ok.. Men synes så også den skal betyde rigtig meget for dig hvis du vælger at købe en (muligvis) skadet hest

• #9   24. jul 2009 - Nej der er ngen garantier når man køber et dyr om det kommer til skade, bliver sygt eller lignende.
    Jeg kunne jo have hende i 2 uger og så kunne hun blive sparket på folden og komme til skade der i stedet.
    Min udlejer købte en hest som hun havde i 3-4 mdr før den brækkede benet på marken og måtte aflives.
    Jeg tager chancen. Det bliver jeg nødt til. Den hest kan ikke gå min næse forbi. smiley

• #10   24. jul 2009 En hest er et levebnde dyr, og nu har du været vild med den hest siden den blev født og går du ud og køber en anden hest kan den også have skader som man ikke ser.

Hvad skal du give for den?

Og kan du ikk forskire den med det samme så er du da lidt mere sikker, men når dyrlægen siger det helæer og bliver fint igen så tror jeg ikk du skal være bange smiley

• #11   24. jul 2009 At hesten er fransk stillet gør den ikke dårligere, kun hvis det er i meget, meget udpreget grad. vi har to heste der fransker, og de fungerer udemærket. (og den ene er 16)

• #12   24. jul 2009 Jeg havde sikkert købt den - men sådan er jeg bare ..

Men det kunne vel også være en idé at få en anden dyrlæge til at kigge på den, for at se om han/hun siger det samme :). Vis ingen af dens ''skader'' har nogen betydning som sådan, så ser jeg ikke et problem i at købe hesten, hvis du er så glad for den.

• #13   24. jul 2009 Det kom helt andet på prisen og om den kunne gå igennem handelstjek.

• #15   24. jul 2009 Kommer også an på, hvad du skal give for hesten...
    Men få da en anden dyrlæges vurdering, det er forresten altid fornuftigt at det ikke kun er den faste dyrlæge der salgsgodkender .

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? køb af 2 års fra veninde..

Annonce