{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

HJÆLP. er bange for at det er svindel {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at sælge min dressurpony, og har haft den til salg inde på ridehesten.
Der er så en mand, som har skrevet til mig at han var intra og hvad den endelige pris var.

Som svar fik jeg denne mail:
Hej,
Tak for det hurtige svar, jeg er okay med din salgspris.
Jeg vil gerne vide den nuværende tilstand af hesten og også nogle af det seneste billeder ..
Jeg kan forsikre Dem om, at hesten vil nyde satying med mig og min familie, fordi vi skal til at tage meget godt på hende.
Jeg er en pilot, gift med 2 drenge, jeg køber en hest for den ældste af mine drenge, som en gave på sin fødselsdag.
Med hensyn til betaling, vil det blive ved check, så lad mig få din information, som du vil have mig til at sende checken til. Jeg ønsker, at detaljerne på denne måde.
Fulde navn (som du vil have dit navn skal vises på checken),
Fuldstændige adresse (hvis du vil have mig til at sende checken)
ZIP CODE:
og din kontakt telefonnumre.
Så snart jeg har disse oplysninger, vil jeg gøre arrangement for dig at få betaling til tiden, på grund af karakteren af mit job, har vi ikke meget tid til at afslutte denne transaktion, så ingen tid spildes.
Også, jeg ønsker at slette annoncen væk fra hjemmesiden eller markere den sælges, fordi jeg ikke ønsker at gå glip af din hest. Jeg vil tilføje 500kr til din salgspris. Din samlede penge er 40.500 KR
Jeg håber at læse fra dig snart.
Tak, Gud velsigne og udvide mine hilsener til din smukke familie.
Have a nice weekend.
Mr. Simon ....

Jeg er virkelig bange for at det er noget svindel osv.. Det virker meget mystisk.
De har jo ikke engang set ham eller noget.

Hvad synes i jeg skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP. er bange for at det er svindel
  • #1   14. nov 2009 Lad være med at besvare. Der burde slet ikke være tvivl om at det er snyd.

• #2   14. nov 2009 Synes du skal lade være med at tro på det.. det lyder utrolig meget som en der vil snyde dig

• #3   14. nov 2009 Hmm, jeg synes ihvertfald at det lyder mærkeligt...
    Jeg ville ikke sælge hesten til ham, uden at han havde været ude og kigge på den først, og så ville jeg kun tage imod kontanter - jeg synes det er lidt for underligt med checken, ville han sende den til dig, uden at have set hesten? Mystisk..
    Nej, bed ham om at komme og se hesten, og vil han købe (og hvis du kan acceptere ham som køber), så gør det på den "gammeldags" måde..
    Kan godt forstå at du bliver lidt mistroisk - det var jeg også blevet... Og hvis du så laver en aftale med ham, så kan du se om han har "rent mel i posen"...

• #5   14. nov 2009 Synes også det virker mystisk. Jeg ville ikke gøre det og slet ikke betaling med check, den kan jo være blank. Man skal da også ud at se hesten først, før man bestemmer sig for et køb.

• #6   14. nov 2009 længe leve google translater... dette er den bedste oversættelse længe... fat mistanke når der står ord som "ZIP CODE" Og MR. SImon
    samt måden der er skrevet "gud velsigne din smukke familie" sådam skriver ingen..!!

+ jeg har fået præcis samme besked om samtlige mine heste der er til salg... så er det nemat gennemskue falskheden... (-:

• #7   14. nov 2009 Jeg har også fået flere mails fra en MR. Simon.
    Disse har jeg slettet uden at læse dem, da min mail havde tilføjet dem som afsender uden tillid til.

• #9   14. nov 2009 Har fået noget lignende før.

DET ER SNYD!

• #10   14. nov 2009 det er svindel !

100 % (:

• #11   14. nov 2009 Mange har fået samme mails som dig. PRÆCIS de samme! Du må IKKE indgå nogen aftaler. Han vil tilbyde at give dig ekstra penge på en chek, og så skal du give ham penge tilbage i kontanter (han siger det er til at betale vognmanden med). Slet hans mails, og gå ikke videre med det!

• #12   14. nov 2009 Ja...det er lige før der står du selv kan vælge prisen - han skriver bare beløbet på checken!!! Om der så stod 2 kr ville den ikke kunne indløses.

Det er en svindler og en typisk google translation "...fordi vi skal til at tage meget godt på hende."....hmmmm...ikke særlig proffesionelt af en engelsktalende person, vel ?

Du kan for sjov prøve at skrive til ham at du vil have pengene sendt kontant, og så se hvad han svarer. :o)

De er meget kreative de svindlere...

• #13   14. nov 2009 Ja lyder som snyd.

Men hvis du er i tvivl, så skriv han kan komme og se hesten hvis han er int. kan han tage kontanter med.

Og annoncen blir desværre ikke slettet, før du har en underskrevet og betalt købskontrakt.

Længere er den ikke.
    Men igen en, der vil købe en hest til sin søn i føsdagsgave til 40.000 uden at han har prøvet hesten! Ville aldrig sælge til sådanne mennesker.
    Ud og se om de kan sammen, det mindste man kan gøre for sin hest, når man skal sende den vidre.

Men hvis du i tvivl, er det altid godt du spørg folk om råd. Super fornuftigt. Fortsat rigtig god week

• #14   14. nov 2009 PS: tror politiet er interesseret i at få de mails - det er jo det man kalder Nigeriabreve... - send den videre til en i politiet, så de får en føling med hvad der foregår med disse svindlere.

• #15   14. nov 2009 Hehe sagen haster pga af hans job smiley Hvem mon har formuleret dette. Må være nogle fra udlandet.

Sagen burde jo haste da hans søn jo har føsdag den og den dato.
    Om manden flyver en uge i by og næ betyder da intet for jeres handel.
    Latterligt sorry for mit udtryk.

• #17   14. nov 2009 Ville aldrig overveje at sælge min hest til nogen jeg ikke har mødt eller som ikke har set hesten

Derudover, da det lyder ikke helt overbevisende..

• #18   14. nov 2009 Det er 100 % svindel, sådan en mail fik min veninde også fra en som ville købe hendes pony, til sin datter i fødselsdagsgave.
    Igennem de sidste par år har jeg også flere gange set advarsler mod sådan en fup køber på både heste-nettet.dk, everhorse.dk, og ridehesten.com

• #19   14. nov 2009 Det han vil betale med er chek som der ikke er dækning på, så han vil faktis stjæle din hest, hvis du går med til hans handel.

• #20   14. nov 2009 Stump... hehe... sådan har jeg sku også lige tænkt det... men studsede ikke videre over det,...

Han skriver ikke igen hvis man skriverprisen er kontant... skrev til ham at han kunne sende checken til vognmanden, så vognmanden kunne indløse den så jeg kunne få mine penge kontankt... har sørme ikke hørt fra ham siden (-:

• #21   14. nov 2009 den er snyd, den har jeg også fået en del gange.

den er googel oversat og derfor er vendingerne mærkelige.

• #22   14. nov 2009 haha - gift med 2 drenge smiley !!

arg - mon ikke det er snyd??? :O)

• #23   14. nov 2009 Tak allesammen.

Jeg er helt enige med jer! og vil heller ikke sælge min pony til en som ikke engang har tid til at se ham.

Tror bare jeg lader vær med at skrive tilbage. For det er jo 100 % svindel det her.

Bare lige godt at få andres mening om det også.

• #24   14. nov 2009 Jette Paludan F:
    Hvordan kan man sende mailen til politiet osv? For kunne være rart at få ham stoppet inden nogen sender deres hest til ham.

• #25   14. nov 2009 he... gift med 2 drenge. De skulle vide hvad det var de skrev;-)

• #28   14. nov 2009 Du tager den mail du har modtaget, og får den udskrevet, så man kan se afsenderen, og så tager du den med ned på den lokale politistation.

• #29   14. nov 2009 Ja det er svindel nummer det der.. Jeg kan kende annonce typen.. Det er den slags annoncer, der er blevet advaret imod, både herinde, hestenettet og andre hestesider.. Jeg ville ALDRIG. sælge en hest til en der ikke kommer og ser den.. pas på med den slags folk.. og ser ud til at det er blevet meget dårlig oversat fra engelsk til dansk.

• #30   14. nov 2009 det er jo snyd smiley

• #31   14. nov 2009 Been there done that... det er et nigeria brev.

VI har fået en tilsvarende henvendelse på en salgshest. Vi anede det var snyd og gik videre m. det.
    Politiet bad os, hvis vi orkede, at lade somom vi ville handle... og vi kørte "med" på historien.

Manden havde en tilsvarende historie, hesten = en gave, han havde travlt... og rykkede for svar hvis man var for længe om at svare. Han var vist fra England *lol* meeeen brevet vi modtog m. checken kom fra NIGERIA !!
    - tænk at han tror vi er så dumme.

Først vil de bare betale prisen eller lidt over... efter nogen tid kommer historien om at de har penge tilgode hos en forretningspartner, eller checken må være større for at betale fragtmanden...

Pointen er at checken er falsk, men så godt lavet at banken ikke kan se fejlen. Banken aner altså ikke uråd og sætter gladeligt beløbet ind på din konto.
    Nu skulle du så tro at sagen var OK - for pengene står på din konto - right ?!?
    Du hæver altså differencen (i vores tilfælde vist 10-20.000 husker ikke præcis), dem vil han have dig til at overføre til "fragtmanden" via Paypal eller lign.

Problemet er at checken bliver afvist på et tidspunkt, når "bank of switzerland" (i vort tilfælde) afviser dem som værende falsk. Det totale beløb bliver altså hævet på din konto igen - og du står tilbage m. et minus på de 10-20000 du sendte til ham. Der kan gå op til 6 UGER før checken kommer retur.... altså rigeligt tid til at få dig til at betale differencen.

Pengene du sendte via Paypal - er VÆK i det øjeblik din finger rammer "enter"....

Vi afleverede checken til politiet, som sikrede DNA og fingeraftryk.... svindleren truede os m. alt muligt, men vi har nu aldrig set noget til ham smiley

... Pointe - har du overskud til det så snak m. politiet, so mere materiale de får, desto større er chancen for at de får ram på nogle af dem på et tidspunkt.
    Har du ikke mod eller overskud... så SLET mailen... det er 100% sikkert fra en svindler.

• #32   14. nov 2009 Okey. overvejer at gå til politiet med det. For de kan jo sikkert godt bruge noget materiale, så de kan stoppe det.

Hvor dumme tror han oss lige at folk er ? Der er da ingen som bare sender sin hest væk til en fremmede.

Har det helt dårligt ved tanken om hvor mange heste han måske har "købt" rundt om i verden. Kan lige forestille mig hvor dårligt de har det, fordi han sikkert ikke passer dem, og de bare skal bruges til at tjene penge på eller noget smiley

• #33   14. nov 2009 Linette hvis du læser ovenover, så de vidst i bund og grund ligeglade med hesten de vil bare gerne have pengene.

Men ja de ryger sikkert afsted til en hestehandler.

• #34   15. nov 2009 Aj altså - hesten bliver jo aldrig hentet !!
    Pointen er:

Hesten koster feks 10.000
    Han sender check på 20.000.
    Du afleverer checken i banken, som indløser og sætter 20.000 på din konto.
    Du skal så hæve 10.000 og sende dem via Paypal til "transporten"....de penge er VÆK i samme øjeblik du siger OK itl transaktionen.

Når du har sendt de 10.000 hører du aldrig fra ham igen.

efterca 6 uger vender banken tilbage og siger at checken var falsk. De hæver dermed de 20.000 på din konte....
    ERGO - du har minus 10.000 på din konto.

Hesten kunne ikke rage dem mindre !

• #35   15. nov 2009 Okey.

De stjæler altså "bare" penge fra en.
    Fatter ikke mennesker der gør sådan.

• #36   15. nov 2009 Præcis !!

Kommentér på:
HJÆLP. er bange for at det er svindel

Annonce