{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hmmmm folk i meget snævre sko... {{forumTopicSubject}}

Tja.. Jeg er ny herinde og har sidder og snaget hos de forskellige heste.. Og kan se at folk faktisk påpejer mange steder at man skal rette sin hest fra f.eks Dv fordi den ikke har tavle, eller sin haflinger da den ikke har tavle, sin DSP eller sin shetter fordi den er uden tavle...

Hvorfor er det så vigtigt.??? Kan ejer ikke selv bestemme det.. Men folk har nok bare ikke andet at give sig til... smiler..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmmmm folk i meget snævre sko...
  • #1   19. jun 2010 selvfølgelig må flk jo selvbestemme. det der kan irretere mig lidt er jo når folk de så sælger hesten som værende en bestemt race den ikke er registreret i. herinde og bruger at de har den oprettet under racen som værende racebevis

• #3   19. jun 2010 UUUhhhhaaa det er vi helt enige om.. Når den ikke har tavle eller noget så kan man godt skrive blanding af racer men med oldenborg præ f.eks.. Men det er mere under deres profil folk går meget op i det...

• #5   19. jun 2010 Jeg kan forstå det når det drejer sig om DV, DSP, osv. Da det ikke er racer men standarter smiley Men når det gælder racer, syns jeg det er komplet ondsvagt, da en hest/pony sagtens kan være ren uden papirer

• #6   19. jun 2010 Man bestemmer selv - man må godt skrive at hesten er haflinger selvom den ikke har stamtavle bare den er racetypisk smiley Men ja nogle folk herinde går meget op i det smiley

• #7   19. jun 2010 Jeg skulle lige til at skrive det samme som Kamilla Skovaard R ..

• #8   19. jun 2010 men ærlig talt kan jeg slet ike ofrstå at man hårdnakket kan påstår at en uregistreret er renracet især i racer med lukket stambog.. jeg ville selv hvis jeg havde en blanding eller en af ukendt oprindelse ikke oprette den under en bestemt race men jeg ville da være lige så glad for dyret selvom den ikke ville være oprettet som renracet

• #9   19. jun 2010 Det er nemlig det jeg mener... Det er bare i mange profiler at folk skriver du skal rette den til..... bla bla bla... Fordi der ikke er tavle på smiler..

• #10   19. jun 2010 fæhesten og søn - der forkommer jo mange "pirat" parringer, som ikke bliver registreret, derfor er dyret jo alligevel renracet - hvis forældrene vel og mærke er af samme race smiley

• #11   19. jun 2010 Jeg syntes det er noget pjat at en fsk: hafflinger uden tarvle skal stå under ,ander særlige racer !! hvis man har set at både mor og far er rene , !!
    Jeg har en fjordhest og har set at både far, mor og mormor,og de er rene fjordbasser smiley
    men gider ikke lige og betale 400 kr for et stykke papir med nogle bokstaver på .
    Det er min mening .

• #12   19. jun 2010 nu snakker i haflinger, men islænderen er lige sådan, måtte oprette min ismule hoppe som anden særlig race fordi jeg ikke lige havde stamtavlen ved min side og kunne skrive den ind, så var der straks folk der skrev at jeg skulle sætte den under blanding fordi jeg ikk havde skrevet stamtavlen (men det er født på island som også var skrevet), plus så havde jeg tølt billeder og alt, men alligevel..
    sys også nogen går for meget op i det!!

• #13   19. jun 2010 haha jeg har en travhest der ikke kan trave som en sådan- og det er jeg nok ikke den eneste der har...- men vi har da så rigeligt med papirer på vores travere....

et eller andet sted helt langt ude så må en fx. haflingervallak være ret værdiløs selvom den har tavle- den kan jo i så fald ikke give det videre... og hvad skal man så med papiret?

• #15   19. jun 2010 nan: du har fuldstændig ret. du skrev lige det jeg sad og tænkte på hehe

• #16   19. jun 2010 Syntes mange der ikke har tavle på deres hest, ser det som dårligt at stå under anden særlig race... Men hvorfor ??? vil da sige om det er en hul i hegnet hest, dv. traver osv håber jeg hesten betyder lige så meget for ejeren som var den med papiere.... Hvorfor lyver folk om racen ?? >Skammer de sig over deres hest eller ???
    personligt må folk placere dem hvor de vil, det genere ikke mig !!!

• #17   19. jun 2010 der er bare nogen der er mere hellige end andre...

DOG... vil jeg med undtagelse, sige forbund som f.eks. DV, DSP og pinto, er ikke racer, men derimod avlsforbund, så heste under disse "racekategorier" er det et krav med stamtavle, eller ihvertfald kåring indenfor forbundet, evt. født eller kåret ind i foreningen.. derfor er det ved disse typer okay at der er lidt mere bevågenhed om dette,...

men racer som, tinker, islænder, oldenborg, fjordhest osv, hvor man kan se det er pågældende race, er der ikke nogen grund til ikke at have dem under racen, da der jo kan være piratkåringer, samt det ikke er forbund med en decideret RACE,,...

• #19   19. jun 2010 Selvfølgelig skal en oldenborg med lang man ikke placeres under frieser smiler... Eller noget der måske ligner en fjordhest under fjordhest.. Men sådan mere generalt er det sgu da et fedt..(forstå mig ret) om en oldenborg uden tavle står under oldenbord.. Osv..

Ellers plejer man goodt at kunne skelne hvad der er i dem.. og ja en dv er jo mange ting og det er en dsp også... Så det er jo lidt svært at se...

Kommentér på:
Hmmmm folk i meget snævre sko...

Annonce