{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Min hest er for stor. What to do? {{forumTopicSubject}}

Godaften kære Hg.

Jeg står med et trælst problem.

Mit ridedyr på 3, er for stort til alt.

I grimer er vi oppe på XX-full, gamacher til forben skal være bagbenene fra en full. Dækken str. 155, som ikke kan lukkes om bringen, da han er for bred, så det er alternativt fikset med halmsnor og plys, så det ikke skraber.

Nu står vi med problemet omkring fluenet. Han er meget generet af fluer og især bremserne er i åben krig med ham.
Han har haft fluenet, dem med snorer for øjnene, men den er nu ødelagt. Han får på en eller anden måde pillet snorerne af i den ene side. Det er den 3. han gør det ved, så det gør vi ikke mere.

Jeg var så idag ude og købe en fluemaske. i str. X-full, den største (Sagde ekspedienten), der findes på markedet.
Jeg tænker: Yes, den må da passe.
MEN hvad er der galt, da jeg prøver den på ham?! Der mangler min. 10 cm. under kæben for den kan lukkes, derudover var den noget stram omkring ørerne.

Det var en uden ører, da hans ører ikke passer noget.

Alt udstyr skal bestilles hjem i special str.

Nogen der har en ide, omkring hvad jeg nu skal gøre?
Andre med store heste, der står i samme bås, som jeg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest er for stor. What to do?
  • #1   21. jul 2010 Står ikke i samme sted som dig..

Men det kan ikke passe man ikke kan købe fluemasken i større str? Har du kigget rundt på hjemmesider og lig.?

Der jo desværre ellers ikke så meget at gøre (:?

• #2   21. jul 2010 jeg købte hjem i special udstyr.. specielt i sverige kan man få det, bare ikke fra hooks det passer ikke..

jeg har en sprit ny lædergrime jeg ved den kan passe hvis du er int..det er str xxx-full/shire smiley

• #3   21. jul 2010 jeg synes det efterhånden det var umuligt at finde til min belgier/shire blandning - han bruge str kæmpe stor smiley str 18.5 cm i bid fx..

det er meget svært at få, men som sagt sverige er okay til de større str, ellers er det special syning..

• #4   21. jul 2010 kender kun alt for godt problemet!!
    Har en DV på 1,80 som også bruger str. meget stor! Og en belgier med rigtig god muskelmasse og højde...
    Jeg køber klokker kaltblutshob.de og finder ellers ting i sverige..

• #6   21. jul 2010 Ang. dækkener, så må de ikke være str. i længden, da de ellers rammer jorden. En 145 passer perfekt i længden, men er alt alt alt for lille i bredden.

• #8   21. jul 2010 Du må hører shire folket hvad de gør smiley

• #9   21. jul 2010 Grunden til at det er svært at finde bid osv til så store heste, er jo egntlig at så store heste slet ikker er beregnet til at ride på, eller blive håndteret med udstyr i det omfang i skriver.

Noget helt andet, hvorfor er det nødvendig med gasmasher ?? og kan hesten gå uden dækken ? Jeg mener mine haflinger og islænder har aldrig haft dækken eller gasmasher eller fluemaske. bruge bare alm insektspray til heste.

Altså ikke for at være sur eller noget, men sådan oppe fra set, er det så nødvendig med alt det udstyr ??

• #10   21. jul 2010 Men jeg ved at de på mange store dyreskuer, feks herning og gammel estrup har udstyr til store køreheste, både bid, seletøj , hovedtøj osv. Var på gammelestrup dyreskue og så en bod med ting til store køreheste som belgiker osv

• #11   21. jul 2010 (link fjernet) - så de havde bid helt op til str 16,5 cm ved ikk om der kunne være noget der smiley

hørte engang om en hvor de hjælp med at skaffe stor str udstyr her fra:
    http://www.optihorse.dk/

(link fjernet) her er dækkener helt op til str. 165 og 170 cm smiley

de er fra denne side (link fjernet)

trenser str xxl

http://www.jo-po.dk/shop/max-xxfull-koldblod-621c1.html

http://smhrideudstyr.dk/group.asp?group=353

måske kan noget af det bruges smiley

• #12   21. jul 2010 Når det gælder flue masker så er de skam nemme nok at lave! Jeg har laved en til min gamle hest og den har han klart at rive af 1 enkel gang, men den tok ikke skade! =) prøv med lidt DIY og tænk virkerlig over hvad du har og ikke har behøv for udstyrs messig

• #13   21. jul 2010 hvad angår fluenet, kan du selv lave en ud af blå halmsnor. hvis det har interesse kan jeg beskrive det, evt lave billeder smiley

• #14   22. jul 2010 I vores lokale butik i otterup hobbyfoder, har de fluemaske i xxfull, vil tro den kan passe din hest, den er dog for lille til min men han er også 192cm. Du kan sagtens få dækkener osv. til din str. hest. eks. på den tyske side der er linket til, bid kan også fås op til str. 20cm. skriv hvis du ønsker lidt adresser : )

• #15   22. jul 2010 Jeg havde samme problem med min store dreng (oldenborger/belgier på 178).

Han brugte 165 i dækken - netop fordi det han var for bred til 155. 16,5 kunne liiiige bruges i bid, men det måtte bestemt heller ikke være mindre. Grimer: Der købte jeg belgiergrimer hos Discount rideudstyr, som der er lingket til heroppe. Der var jeg også heldig at jeg kunne finde andre ting i hans størrelse...

• #16   22. jul 2010 Anitta K:

Jeg bruger ikke udstyr til min hest, som ikke er nødvendigt. Det har jeg slet slet ikke råd til, og er af den mening, at hesten skal ikke være en pyntegenstand, men en brugsgenstand.

Han bliver sprøjtet med insektspray dagligt. Nogle dage flere gange dagligt. Jeg vil ikke byde min hest, at blive redet vinteren over med en kæmpe pels, så han kan svede unødvendigt, derfor bliver han klippet over hele kroppen. Han skal ikke fryse resten af døgnet, derfor et dækken.

Gamacher: Han har ingen overben nu og skal heller ikke have det. Derfor gamacher. Hvis han snubler under ridning eller slår benene sammen, hvilket tit sker, så er risikoen for et overben der.

Jeg pakker ikke min hest ind i vat, men forebyggelse er nøgleordet.

At store heste ikke er beregnet til, at ride på er noget værre vås!
    Norikere bliver brugt til alt.

Lige fra trækheste i skovene til topdressur heste, western heste og springheste.
    De kan ikke hamle op med en varmblodshest, da dommerne hellere vil se en fin varmblodshest udføre øvelserne halvt end en koldblodshest, der udfører øvelserne fuldtud.

Kommentér på:
Min hest er for stor. What to do?

Annonce