Min hest er for stor. What to do? {{forumTopicSubject}}
Godaften kære Hg.
Jeg står med et trælst problem.
Mit ridedyr på 3, er for stort til alt.
I grimer er vi oppe på XX-full, gamacher til forben skal være bagbenene fra en full. Dækken str. 155, som ikke kan lukkes om bringen, da han er for bred, så det er alternativt fikset med halmsnor og plys, så det ikke skraber.
Nu står vi med problemet omkring fluenet. Han er meget generet af fluer og især bremserne er i åben krig med ham.
Han har haft fluenet, dem med snorer for øjnene, men den er nu ødelagt. Han får på en eller anden måde pillet snorerne af i den ene side. Det er den 3. han gør det ved, så det gør vi ikke mere.
Jeg var så idag ude og købe en fluemaske. i str. X-full, den største (Sagde ekspedienten), der findes på markedet.
Jeg tænker: Yes, den må da passe.
MEN hvad er der galt, da jeg prøver den på ham?! Der mangler min. 10 cm. under kæben for den kan lukkes, derudover var den noget stram omkring ørerne.
Det var en uden ører, da hans ører ikke passer noget.
Alt udstyr skal bestilles hjem i special str.
Nogen der har en ide, omkring hvad jeg nu skal gøre?
Andre med store heste, der står i samme bås, som jeg?
mar 2005
Følger: 261 Følgere: 260 Heste: 9 Emner: 372 Svar: 3.081
Men det kan ikke passe man ikke kan købe fluemasken i større str? Har du kigget rundt på hjemmesider og lig.?
Der jo desværre ellers ikke så meget at gøre (:?
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 24
jeg har en sprit ny lædergrime jeg ved den kan passe hvis du er int..det er str xxx-full/shire
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 24
det er meget svært at få, men som sagt sverige er okay til de større str, ellers er det special syning..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 499
Har en DV på 1,80 som også bruger str. meget stor! Og en belgier med rigtig god muskelmasse og højde...
Jeg køber klokker kaltblutshob.de og finder ellers ting i sverige..
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Noget helt andet, hvorfor er det nødvendig med gasmasher ?? og kan hesten gå uden dækken ? Jeg mener mine haflinger og islænder har aldrig haft dækken eller gasmasher eller fluemaske. bruge bare alm insektspray til heste.
Altså ikke for at være sur eller noget, men sådan oppe fra set, er det så nødvendig med alt det udstyr ??
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
hørte engang om en hvor de hjælp med at skaffe stor str udstyr her fra:
http://www.optihorse.dk/
(link fjernet) her er dækkener helt op til str. 165 og 170 cm
de er fra denne side (link fjernet)
trenser str xxl
http://www.jo-po.dk/shop/max-xxfull-koldblod-621c1.html
http://smhrideudstyr.dk/group.asp?group=353
måske kan noget af det bruges
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
jan 2008
Følger: 194 Følgere: 190 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 488
nov 2008
Følger: 122 Følgere: 138 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.311
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
Han brugte 165 i dækken - netop fordi det han var for bred til 155. 16,5 kunne liiiige bruges i bid, men det måtte bestemt heller ikke være mindre. Grimer: Der købte jeg belgiergrimer hos Discount rideudstyr, som der er lingket til heroppe. Der var jeg også heldig at jeg kunne finde andre ting i hans størrelse...
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Jeg bruger ikke udstyr til min hest, som ikke er nødvendigt. Det har jeg slet slet ikke råd til, og er af den mening, at hesten skal ikke være en pyntegenstand, men en brugsgenstand.
Han bliver sprøjtet med insektspray dagligt. Nogle dage flere gange dagligt. Jeg vil ikke byde min hest, at blive redet vinteren over med en kæmpe pels, så han kan svede unødvendigt, derfor bliver han klippet over hele kroppen. Han skal ikke fryse resten af døgnet, derfor et dækken.
Gamacher: Han har ingen overben nu og skal heller ikke have det. Derfor gamacher. Hvis han snubler under ridning eller slår benene sammen, hvilket tit sker, så er risikoen for et overben der.
Jeg pakker ikke min hest ind i vat, men forebyggelse er nøgleordet.
At store heste ikke er beregnet til, at ride på er noget værre vås!
Norikere bliver brugt til alt.
Lige fra trækheste i skovene til topdressur heste, western heste og springheste.
De kan ikke hamle op med en varmblodshest, da dommerne hellere vil se en fin varmblodshest udføre øvelserne halvt end en koldblodshest, der udfører øvelserne fuldtud.
Min hest er for stor. What to do?