611 visninger
|
Oprettet:
Bedre venskab og tillid til hesten :o) {{forumTopicSubject}}
Hvordan synes I, at man kan få et bedre venskab og mere tillid til sin hest? :o)
<b>Fyr løs!
aug 2005
Følger: 102 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 1.493 Svar: 5.531
aug 2005
Følger: 102 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 1.493 Svar: 5.531
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 63 Svar: 654
Nej, men en hest kan forbinde dig med noget godt!
Min hoppe kalder altid på mig lige så snart jeg træder ind i stalden, selv om hun ikke står og kigger ud af boksen. Dette gør hun ikke ved andre.
Da vi havde kraftigt torden vejr, skulle jeg stå så jeg var i hendes synsfelt ellers kaldte hun hele tiden på mig, dette blev hun ved med selv om hendes bedste ven stod ved siden af. Kunne hun se mig stod hun og holdte et vågent øje med mig, og man kunne høre hende med det samme når jeg gik ud af hendes synsfelt.
Jeg føler selv at min hest holder af mig og forbinder mig med noget godt. Føler at hun stoler på mig og ved at jeg passer på hende, når hun reagere som hun gør. At hun viser en glæde ved at se mig, og kan stå og nusse mig i håret eller ligge sit hoved tæt ind til mig selv om der står en med godbidder foran hende.
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 63 Svar: 654
Ved udemærket godt at de ikke kan holde af en, men de kan forbinde dig med noget godt! Hvis du præger din hest nok, vil den altid kunne kende dig selv efter i ikke har set hinanden i flere år.
Nu har min hest svært ved at forbinde mig med mad, da det ikke er mig som fodre den. Giver hende godbidder når vi træner og ellers roser jeg kun med stemmen.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 31 Svar: 147
Måske lidt mere kompliceret end det de andre foreslog men her kommer det..:)
Du tar den i grime og tov og så går du skråt ud for dens skulder altså på dens venstre side men en meter foran den hvis du forstår..?
Ja men så går du stille og roligt med den og gir tegn til at gå med, hvis ik den gør det automatisk og så når i har gået et lille stykke så sætter du langsomt tempoet ned og stopper og så vil den så også gøre stoppe efter du har gjort det med den et par gange
Men de første gange kan du lige give et lille ryk i tovet hvis ikke den stopper
Det virker ret godt! Og du kan også gå rundt i små cirkler med den eller få den til at stå og så stil dig ved dens hofte og så løft op i tovet ligesom om du skulle gi en hund en godbid og så sørg for at tovet ligger lige under rygraden
Håber det var til at forstå:)
-Team Frede
Bedre venskab og tillid til hesten :o)