{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.854 visninger | Oprettet:

Hvilke skader har hesten pådraget dig? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og tænkte på det, og synes det kunne være et sjovt emne at tage op.

I al den tid du har haft din hest - Hvor mange og hvilke skader har du så fået dig? xD
Og altså kun af en hest - ikke af alle de heste du har haft..

Jeg kan starte med Lille Lyn xD

Jeg har passet hende regelmæssigt siden sommeren 2007.

Hun har..
Smidt mig af og trådt mig på brystkassen..
Trådt mig over hænderne adskillige gange..
Trådt mig over tæerne et utal af gange..
Kylet mig af og ind i et stødhegn (Dog uden stød)
Løbet med mig ned i en grøft
Mast mig op af vægge, bomme osv.
Bidt mig i arme, ben, mave og generelt overalt
Sparket mig lige på siden af låret
Slået sit hovede ind i mit for fuld kraft et utal af gange..

Og ja, så er hun stukket af mange gange hvilket nærmest har givet mig hjertestop hver gang xD

Andre end mig der har en pony / hest, som lidt for ofte har sin egen mening om tingene? xD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke skader har hesten pådraget dig?
  • #1   20. jan 2011 Jeg har aldrig fået skader af hest smiley Selvom jeg er blevet kylet af, smidt af og faldet af utallige gange ..

• #2   20. jan 2011 Sejt xD

Jeg har forstuvet både hænder, ben og fødder x)

Eeeeej !

Jeg glemte at krikken engang sparkede mig på øjenlåget to gange xD Og dermed gav mig hjernerystelse x)

• #3   20. jan 2011 en pony smed mig engang af og jeg brækkede armen.

Ellers ik rigtig noget. 7,9,13 smiley

• #4   20. jan 2011 Sidst jeg fik en heste-skade, fik jeg forstuvet ryggen og var midlertidig lam i benene.

• #5   20. jan 2011 Min gamle pony Indy longcede jeg i grime og hyggede med da han var 3år (: og pludselig stikker dyret af og stædig som jeg er giver jeg ikke slip. så jeg faldt (og gav stadig ikke slip) og blev trukket flere meter på slakker og asfaldt = et flot år på mavsen! (:

& han storebror har smidt mig af mange gange og brækket min arm 5 steder på samme tid!(:

Det er det sådan pt (:

• #7   20. jan 2011 Jeg har fået ondt i ryggen af at muge alt for meget lort xD

Ellers kunne mine heste ikke drømme om at gøre mig noget.
    Fik Coco efter hun havde levet som vildhest i Irland de første 5 år af hendes liv, så havde problemer med at lære hende til at løfte sine kæmpe fødder, osv.. Men hun har adrig gjort mig noget direkte ondt smiley

• #9   20. jan 2011 Aldrig noget... Han bed mig i fingeren om føl... Ellers intet.
    Har dog hørt meget om ting han har gjort ved andre smiley

• #10   20. jan 2011 puha har fået mange skader af forskellige heste dog ikke alvorlige.
    Den værste var nok en pony der kylede mig af og derefter løftede mig op i kinden med tænderne (møgdyr) Jeg var kun 4 år så fik heldigvis ingen ar....

• #12   20. jan 2011 Hmm lad mig se.. Galina har jeg snart haft i 2 år, hun har heldigvis ikke givet mig nogle 'rigtige' skader, meeen hun har da haft trådt mig over tæerne en del gange, bidt mig i fingrene (har dog været fordi hun kom til det når hun f.eks. fik en gulerod), givet mig et forben på låret (når man står foran hende og hun keder sig, så bang så får man lige et forben xD), banket sit store hoved ind i mit (jeg fik den største bule!!) og givet mig ekstremt mange vabler og brandsår på fingrene fra når hun er stukket af, tsk de ungheste! xD

Det er heldigvis ikke noget hun gør mere, men hun får de andre heste til at dræbe mig!! Hun er en rigtig bitch over for de andre heste på folden, og 2 gange er jeg blevet sparket af en lille dum shetlænder fordi jeg har stået og snakket med Galina, og shetteren også gerne vil være med, så lige pludselig angriber hun den bare og bider sig fast i det der flæsk de har på halsen xD så den bliver sur og siger IIIIH og sparker - og så står jeg der imellem dem og bliver sparket -.- xD

Hehe, men jeg har brækket armen én gang, forstuvet skulderen to gange, forstuvet fingre, hænder, fødder osv. utroligt mange gange, og bare generelt kommet rigtig meget til skade med heste -.-

• #13   20. jan 2011 bed mig armen og måsen

galoperet uden jeg var klar så der for faldt jeg af
    så hvis jeg ikke have haft risestøvler
    på var jeg faldet fordi jeg rystede sådan

slå hovederne sammen så min ene tand røj 2 millimeter frem

faldet af hvor jeg landede på en sten med måsen så jeg fik ondet der

hang om halsen og bed sammen så min ene tand røj lidt frem
    hvor meget ved ikke
    men jeg sagde det heller ikke
    samme tand 2 måneder sener

hest gled på bro så mine briller røj ind i øjenlåget og lavede en lille flige og blå mærke (kan ses i foto album)

faldet af på tør fast jord ondt i måsen igen

• #14   20. jan 2011 og fået et hul på læben fordi sadlen gled rundt og jeg enten bed eller fik en hov i hoved / læben

• #15   20. jan 2011
    Ingen. Er røget afMaja tre gange på 5år.
    Den ene gang var selvforskyldt, den anden gang fik hun et anfald af momentalt vandvid og bukkede ( aldrig noget hun gør ellers så var ikke forberedt ) og tredje gang var selvforskyldt igen pga. dumhed.

Men skader.. Nein...

• #16   20. jan 2011 Hehe, ja jeg har nok bare været usandsynlig heldig smiley

• #18   20. jan 2011 Jeg har enkelt skade fra problem hest der smed mig af flere gange, men jeg var stædig og satte mig op igen lige indtil den gav mig en ordentlig omgang flip, røg af, blev trådt 3 steder på ryggen og fingerne hvilet har resulteret i dårlig ryg den dag i dag smiley

• #19   20. jan 2011 Har forstuvet foden nogle gange, fået trykket mine ribben, slået min ryg, så har måttet gå til kiropraktor, fået et blåt øje.. utallige blå mærker.. Blevet sparket i maven og på låret, blevet smidt af og trådt på smiley
    Li de ting jeg kan huske..
    Der skete dog for det meste ikk noget da jeg var mindre, når jeg faldt af og de ellers lavede ballade.. havde engang en pony der altid stak af med mig og trak mig hen af jorden osv..

• #20   20. jan 2011 Saga har losset mig ned på fold, i det hun ville sparke en anden hest, men ramte mig.
    Der fløj jeg 3 meter hvor efter jeg ikke mærke mine ben i 10 min og knap nok kunne stå op. Der fik jeg en blod ansamling i knæet og har et stort hak ind i min muskel på låret.

• #21   20. jan 2011 Hmm, med Vinnie har jeg brækket begge knogler i højre underarm da hun skulle galoppere med rytter for første gang. Hun havde det åbentbart vældig sjovt, så vi tog en hel langside med bukkespring, hvilket endte med jeg stod på hovedet af hende. Har nu indopereret to metalskinner der holder knoglerne sammen.

Ellers har hun ikke rigtig gjort noget. Givet mig et par mavepumpere når hun tigger. Tabt mig da hun blev forskrækket, så jeg havde ondt i røven 2 uger efter. Men det hvis os det.

Escape, min snart 4 års, har kun lavet en ting, nemlig at bukke i kådhed her i vinters, så snart jeg kom op, så jeg fløj ind i barrieren og forstuvede bækkenet. Hun fortsatte 2 runder med buk, og så kunne jeg sætte mig op uden problemer (Og kravle af igen og tage på skadestuen :S )

Min kære Artesia har aldrig gjort noget i sit liv. Hun har nok trådt på mig, men flytter sig altid igen med det samme.

• #22   20. jan 2011 Hm, hun har bidt mig en enkel gang, og så har hun trådt på mig en gang. Ingen skader .. På trods af at min hest stejler som ind i helvede, og har sine HELT egne meninger om tingene. Jeg har haft hende i 3½ år

• #23   20. jan 2011 -Flænge i knoglen i armen
    -hjernerystelse
    -hjernerystelse
    -hjernerystelse
    -overbelastning af knæ
    -overbelastning af ankel
    - overbelastning af knæ
    -overbelastning af ankel
    -skadet hofte
    -overbelastning af ankel
    -forstuvet/brækket finger
    -overbelastning af ankel
    -overbelastning af ankel (bestilt ordenlige ridestøvler for at rette på overbelastningen)

• #25   20. jan 2011 Perle:
    Jeg sku klippe hende og da jeg næsten er færdig blir hun bange og sparker mig to gange over knæet - bøvler stadig med det knæ den dag idag (det er 5år siden) og er blevet opereret en gang ..
    Styrtet og fik hjernerystelse, kunne intet i 2uger..

Ellers er jeg aldrig kommet alvorligt til skade kun forstuvet noget og blå mærker og sådan smiley

Min bror har styrtet med en hest han red, den væltede over springet og han fik den ned over sig og fik tre mindre brud på ryggen + hukommelses tab i et døgn - det var virkelig skræmmende, havde han ikke haft springvest på var han nok død eller lam
    Han har været oppe og ride og springe samme hest igen siden smiley fatter ik han tør smiley

• #26   20. jan 2011 Hmm...

1 pony - faldte af og brækkede armen

2 pony - brækket ringe finger

Islænder på 130cm (PINLIGT) - faldt af og sprang mit forreste korsbånd (knæ)

• #27   20. jan 2011 Talullah - Ingen, det er fysisk umuligt for hende *g*

Breezer - I starten var han lidt af en vildhest, og det har resulterede i mange ømme håndflader efter han har revet dem ud af hænderne på en, eller man bare har klamret sig til et træktov efter en fjordhest der forsøgte at komme i gallop..

Den ene gang var han lige ved at brække en finger på mig..

Da han blev tam fik han pludselig en vane med jeg bare skulle mases hver gang han skulle ha løftet hove.. Okay fik ingen skader af det bagefter, men mens det stod på var det svært at få vejret..

Ellers har han trådt på mig nogle gange, en fjordhest er ikke let *g*

• #29   20. jan 2011 Blevet trådt over fødderne mange gange, bidt i fingerne. Smidt af en hest der stejlede, samt af en hest der løb løbsk. Haft et føl der stejlede op ad mig, så for hovene, stod på mine skuldre. Samme føl gav mig et kæmpe blåt mærke på mit inderlår.

Men mine værste skader, har ikke været hestes skyld. Min brækked arm, var min hunds skyld. Ups hi,hi.

• #30   20. jan 2011 tallulah har selvfølelig også trådt på mig, men så flyttede man bare foden og så flyttede hun hoven, det var næsten som når et barn står på ens fod *g*

• #31   20. jan 2011 HOOLD DA OP! Kæft hvor har folk været uheldige smiley !

Det eneste der er sket med mig er et par hjernrystelser, en kæmpe bule i hovedet også har jeg fået en frygt for at heste skal stikke af :S

Men de 2 dage jeg er blevet smidt af har jeg haft sikkerhedevest på ( tur uden sadle, og unghest) og jeg fik af vide at den havde redet mine ribben smiley

• #32   20. jan 2011 overrevet bøjesene i anklen
    brækket ryg
    forstuvet hofte
    hold i nakken
    blå storetå negl

• #33   20. jan 2011 nå ja
    forskubbet kæbe
    og hjernerystelse

• #34   20. jan 2011 Og så sidder man og læser alt det her og tænker "Hvorfor er det nu liiiige at vi / jeg har hest?" xD

• #35   20. jan 2011 Fordi det er alt besværet værd smiley

• #37   20. jan 2011 Odin har jeg ejet i 1½ år.
    Og han har givet mig disse skader:

En skæv lillefinger (han bed fat i den, og har gjort den helthelt skæv. :P)
    Trykkede ribben, så man måtte ligge i 3 uger hvor man hverken kunne rejse sig eller noget uden det gjorde POKKERS ondt. smiley

så har han faktisk aldrig gjort noget. smiley
    For ingen af gangene har været hans vilje, så det er nu min fejl det hele. smiley Men det er jo sket i forbindelse med ham haha.

• #38   20. jan 2011 Og fordi man ikke kan undvære de der møgkrikker :')

• #39   20. jan 2011 Hvordan hulen kan en hest træde dig over hænderne? Så tænker man sig da heller ikke lige om...

Jeg ryger meget sjældent af og har kun slået en lille flig af en knogle i håndleddet, første gang jeg røg af - på min første pony.
    Er heller aldrig blevet sparket, Swoop har fået fat i mig en enkelt gang eller to, men ellers er jeg ikke kommet til skade. Også kun blevet trådt over tæerne få gange. Jo, og så fik jeg et kæmpe slag på min tommelfingers kno, men ellers intet.

Min mor kommer meget oftere til skade, på trods af at hun virkelig passer på og har mindre med hestene at gøre end jeg har, haha.

• #40   20. jan 2011 For ca. 2 år siden red jeg en aftentur sammen med en anden fra stalden hvor vi kom ridende et sted hvor bunden så fin ud men så var der bundløst hvilket så gjorde at hesten røg ned med det ene forben og mistede balancen og væltede. jeg lå i klem med det ene ben. Hesten skete der ikke noget med og jeg red hjem.

Fik et kæmpe blå ben med en stor blodindsamling. Jeg har stadig den dag idag noget af blodindsamlingen tilbage. Det har ikke været helt nemt.

• #41   20. jan 2011 Bid, ellers intet smiley

• #43   20. jan 2011 Uha! Der er sørme mange!! Rigtig mange..
    Men min gamle pony som lige er solgt, havde ham i 6 år og han påførte mig de her skader:
    2 gange hjernerystelse! ved styrt....
    Blevet hentet med ambulance 1 gang, ved styrt..
    Brækket foden til et stævne hvor jeg faldt af, han stejlede og landede på min fod..
    Brækket armen.
    Brækket en finger.
    Blevet syet i maven fordi den bed såå dybt!!!
    Blevet bidt utallige gange!!! VIRKELIG MANGE!!
    Og er blevet sparket UTALLIGE gange!! 50 +
    blevet smidt af over 100 gange! min rekord er 7 gange på en dag!
    Den var bange for mennesker og var slagtepony.... men jeg faldt for ham!!....

Den jeg har nu har jeg haft i hænder i 4 mån. den er kun 3:
    Faldet af og slået ryggen...
    Forstuvet en finger, fordi den løb og tovet kom rundt om..
    blevet trådt på foden utallige gange!!
    og er faldet af mange gange!!

Den jeg har nu

• #44   20. jan 2011 Ikke rigtig nogle alvorligeting.
    Er selvfølgelig blevet trådt over tæerne og sådan noget.
    Men er 7,9,13 aldrig kommet alvorlig til skade når jeg har været faldet af smiley

• #45   20. jan 2011 skæg tråd smiley .. er godt med en sjov men alligevel tankevækkende tråd, heste verden er mere farlig en sport en folk regner med smiley

her kommer min lille liste smiley

lucas: spark i ryggen, bid, ufrivillige afsidninger og 2 tabte tå negle smiley ..

bøf: utallige jok over foden, ( han var kluntet ) en del mavepumpere ( han elskede at "puffe" kærligt til en )

smølf: spark på armen

madam: 2 hurtige spark på låret= trælår smiley ..

den latterlige: 2 gg trælår og div blå mærker fra bid

den grimme plet: brændsår fra træktov, ømme fødder

så har alt i alt kun haft flinke heste smiley .. har kun kommet "slemt" tilskade på en rideskole hyps, han tabte mig i svinget og landede direkte på hovedet.. gav en rimelig ok hjernerystelse og en forevigt dårlig nakke..

• #46   20. jan 2011 Altså jeg er kørt galt med en trillebør og fik på den måde knust mine sener i den ene hånd. Det var godt nok pinligt! xD
    Ups..

• #47   20. jan 2011 Jeg blev bidt i armen af en shetlænder da jeg var 3 år. Jeg fik taget hud fra mit lår og fik det sat op på min arm. I dag har et stort ar på låret og et på armen. Billeder af armen (14 år efter) kan ses i mit fotoalbum.

• #48   20. jan 2011 Laudino har ikke gjord noget..

Men min tidligere hest har:

Brækket min lilletå, 2 gange
    brækket min arm 1 gang
    brækket min lillefinger 1 gang

En anden hest har sparket mig 1 gang i maven, og givet mig hjernerystelse 2 gange

+ nogle små skader som forstuvede ting og sager

• #49   20. jan 2011 Puha der er sket en del, men ikke noget voldsomt smiley

Er blevet bidt i låret af en vens pony da vi var ude og ride tur.
    Parcas stak af ind mellem træerne, røg af, fik en flænge i hagen og han fik 2 flænger i benet.
    En hest der var der hvor jeg arbejdede før fik smidt mig af 4-5 gange, på den tid jeg red den. Den ene gang tabte den mig i svinget og da jeg skulle fange den vendte den sig om og sparkede mig i maven. Kastede/hostede blod op, men de sagde der ikke var sket noget på skadestuen smiley En anden gang jeg faldt af den var til springning. Vi kom i frisk gallop mod en okse, den stoppede brat op foran springet, så jeg blev kylet ned i springet med kæben først. Havde lidt ondt i nakken men ellers skete der ikke noget (:
    Der er faktis aldrig sket noget alvorligt, kun fået ondt eller har være øm og blå mærker smiley

• #50   20. jan 2011 min tid med heste.. : 2 brækkede ribben, brækket næse, smadret knæ, hvilket jeg stadig døjer med, specielt i denne kolde tid..
    brækkede fingre og tæer.. hjernerystelse.

i sommers styrtede jeg med en pony der landede oven på mig, hvilket har resulteret i et forvredet bækken..

• #51   20. jan 2011 Og jeg har også fået min gamle pony over mig 3 gange... hvor den lå HELT over på mig..
    er styrtet alvorligt 6 gange i mit liv.. på 14 år i heste verdenen...

• #52   20. jan 2011 Jeg har gennem tiden fået flere skader.
    Brækket arm
    Brækkede fingre
    Brækket foden
    Hjernerystelse
    Trykkede ribben

Sidste år gik det så helt galt, jeg ødelagde hoften og ryggen. Derfor kommer jeg aldrig til at ride igen. Er hæmmet i stortset hele min dagligdag.

Pas på jer selv :o)

• #53   20. jan 2011 Moonlight har bidt mig i fingeren og hånden et utal af gange. Altid er det fordi han vil have fat i en godbid, og får så istedet fat i mig.
    Ellers har han mast min arm ind mod væggen, skubbet mig ind i en hegnspæl, givet mig nogle skalder, trådt mig på foden og andre småting. Men hovedsagen er, at han ikke går det med vilje smiley

• #54   20. jan 2011 Har har brækket en lillefinger samt rykket den ud af ledet, ved at falde en en 3'er pony. Det er faktisk den eneste skade jeg har pådraget mig i mine 11 år med heste smiley

7-9-13 :b

• #55   20. jan 2011 Hvis vi KUN snakker Nicko - som jeg har haft godt et halvt år.

Hmm... Han har ikke givet mig skader som sådan xD

Han har engang løbet ind i mig og dermed væltet mig (pinligt når han er en 1 årig miniature xb) Men jeg sad på hug ved siden af ham og han blev forskrækket over en der kom bagfra..

Han har ramt mig med et bukspring en eller to gange.. Uden der skete noget ..

Så, ingen skader smiley

• #56   20. jan 2011 Fået nedtrådt mine fødder og fået knaldet hestehoveder ind i mit hoved adskillige gange.
    Er blevet losset en hel del gange, diverse steder. Endda også et to-bagbens-spark i munden (hep hey, for mælketænder)

Af "varige men" har jeg på højre fod noget ekstra brusk, en form for "overben", fordi en kraftig og overvægtig hest engang trådte på den + at det er altid den fod der er nærmest hesten når man trækker den (= mange MANGE <b>mange</b> gange trædning på fod, av)
    - og så har jeg noget arvævs/brusk/halløj på mit venstre ben, fordi jeg blev sparket af en pony, mens jeg sad på en anden hest .

• #57   20. jan 2011 Freja har kun forstuvet min fod og det var ved et uheld ude på folden, hvor hun stod lige foran mig så ville hun vende rundt og sætte i galop og i det hun sætter forbenet i for at sætte af for at ku vende, der sætter hun hoven på min fod og så satte hun ellers af.. shit det gjorde ondt hehe men ja det var et uheld.

ellers har hun intet gjort hun har heller ikke smidt mig af

• #58   20. jan 2011 Aram - såmænd bare ømhed i hovedet .. han slår HELE tiden sit hovde og i mit når han giver krammer eller vil sove xD

- og ved whitey ..

stukket af, trådt over mig, bidt mig, sparket mig(ved uheld), skubbet mig, mast mig meget, slået mig i hovedet .. xD

• #59   20. jan 2011 Brækkede hoften i en rideulykke, og sad i kørestol hele sommerferien xD Først efter ½ år, kunne jeg begynde at ride igen

Vi skridtede faktisk bare en tur, men hesten var så klodset at den faldt over sine egne ben, og væltede ._.
    Det var dog ikke min nuværende hest, hun har ikke gjort andet end at træde mig over fødderne xD

• #60   20. jan 2011 hmm, brækket hånden da jeg skulle læsse min hest.
    trådt over fødderne utallige gange x)
    forstuvet en fod, brækket armen, let hjernerystelse og ondt i hoften efter jeg røg ind i et stort spring til springundervisning. smiley
    ellers ikke noget..
    jov og brækket en finger fordi min plag bed mig smiley

• #63   21. jan 2011 Ikke nogle af dem jeg har nu, jo han har trådt mig over tærene, men ikke andet.
    Min gamle pony Sascha:
    hun har:
    Bidt mig flere gange
    Trådt på mig flere gange.
    Bukket mig af så jeg landte på panden og "får" hovdet, og givet mit alvorlig hjernerystelse Og muligvis en lille hjerene blødning.

Min anden gamle pony Ziva.
    Hun brækkede mit håndled, ca. 5min. efter at hun var blevet leveret, og trukket ud af traileren. ( det skete i boksen)
    Og alt det skete på ca. 5.mdr.

så det er ret nederen smiley men der er ikke sket noget på det sidste
    7-9-13

• #64   21. jan 2011
    - nu har jeg så en stor blå bule på min venstre fod, efter en pony idag valgte at træde på den først med forbenet og lige bagefter bagbenet . AV ! xD

• #65   21. jan 2011 Nikita har aldrig gjordt noget, jeg har dog fået mange blå tæer...

Kommentér på:
Hvilke skader har hesten pådraget dig?

Annonce