{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Rideangst ? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kender nogle steder i Århus og omegn hvor man kan få hjælp til sin rideangst ? Har gogglet det og fundet mange gode steder, bare ikke i Århus smiley
Typisk.

Jeg tænker ikke på hypnose eller den slags, men et sted hvor man kan komme og få undervisning i at komme af med sin angst for at ride, ved at ride.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideangst ?
  • #1   13. feb 2011 Susan Kjærgård er utrolig dygtig, www.blueberryhill.dk, hun bor ved Silkeborg.
    Jeg selv bruger Tabita Cramers, www.motiverdinhest.dk, hun har bl.a. hjulpet mig med min nervøsitet efter jeg røg af, også utroligt dygtig og lidt mere "betalingsvenlig" smiley


  • #2   13. feb 2011 Hej tak for svar. Kender godt Tabita, men vidste ikke hun også underviste folk i at håndtere angst ??

  • #3   13. feb 2011 Har kigget på susan, men det er desværre kun kursus. Ville gerne have eneundervisning med fokus på MIG, over længere tid. Et weekend kursus, kan desværre ikke kurere min angst.

  • #6   13. feb 2011 Happy horse, ja hvis man ikke har angst, kan man jo ride en masse. Men det er jo netop problemet.

  • #7   13. feb 2011 Hvis hun har et weekend kursus, kunne du jo starte med det, og så evt. snakke med hende omkring mere undervisning efterfølgende. Det kan helt sikkert arrangeres oftest kun penge, som sætter begrænsningerne.

  • #8   13. feb 2011
    Jeg vil mene at hvis du ringer og spørger Susan og fortæller om din angst, så er hun også klar på at fokusere på det som ride undervisning :o)

    Inde på HN har der kørt indlæg fra en hun har undervist der har været ræd for at ride - hun er nu igang med at tilride sin unghest mener jeg :o)
    De har vist arbejdet både kurser og undervisning.


  • #9   13. feb 2011 Det sværre er jo netop pegene, og transportpenge og tid. Silkeborg er trods alt lidt væk, og bussen går måske ikke lige til døren. Det bliver hurtig dyrt. Desværre.

    Jeg har gået til rideterapi en del år, for at prøve at komme angsten til livs, har prøvet naturmedicin, været på weekendkursus, prøvet healing og redet på søde og rolige heste. Trods det, er angsten der alligevel. Frygter at det aldrig bliver som førhen, hvor jeg kunne ride hvor og hvem og hvad som helst.


  • #10   13. feb 2011 Happy, der er stor forskel på at ride en masse selv, og så at have en til at hjælpe en med at komme op, måske trække en rundt, hvis man har en dårlig dag, trække en i skoven, longere en, eller bare stå på banen og være til stede.

  • #11   13. feb 2011 Det er helt i orden. Mine forældre ! de er rædselslagen for heste og tror næppe de gider kører ud og hjælpe med at trække mig rundt, er trods alt 22 år.

    Har en kammerat der hjælper mig lidt af og til, men det er desværre ikke nok.


  • #12   13. feb 2011 Jeg ville finde en privat, en med en rolig pony, og så gå til det i dit eget tempo..

  • #13   13. feb 2011 Happy, tak for tilbuddet, men der er skisme langt til sydsjælland fra århus.

  • #14   14. feb 2011 Ang. Tabita, så er det rideundervisning eller undervisning fra jorden hun tilbyder, men hun er rigtig god til at hjælpe én med at få så meget styr på hesten at man føler sig tryg ved den. Min veninde og jeg har hver især her i vinter haft nogle trælse oplevelser med vores hypper, og Tabita har hjulpet os rigtig meget i at komme videre, min veninde var tæt på at gi op, men efter 45 min. undervisning går det virkelig fremad igen.
    Har du selv hest/part lige nu du kan få undervisning med?


Kommentér på:
Rideangst ?

Annonce