{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

gået under bagbommen :o( {{forumTopicSubject}}

Undskyld hvis det bliver langt :o)

Det drejer sig om min olde, han har været verdens bedste hest at læsse og køre med, men er desvære det ikke mere :o(, det startede med, at jeg ville kunne læsse ham alene, ellers havde jeg altid en med til at lukke efter os og åben for os, så vi trænede med at han blev oppe i trailer og at jeg selv lukke bag efter ham, dette gik også fint indtil en dag hvor øjet til bagbom hvad drejet sig så jeg ikke kunne lukke bagbommen op :o( og ved mit forsøg på at få bommen op, gik min dreng i panik og bakkede ud under bagbommen, men nået heldigvis ati sidst i øjeblik at få den op inden den nåede manken, men han fik en MEEEGET lang hudafskrabning hen ad ryggen og ville bestemt ikke i nærheden at traileren, ej se på den, der gik et år hvor vi sundede os, hvor efter vi stille og roligt startede op med traileren igen, men kom ikke rigtig nogle steder hen, gik panik, hvis traileren rørte ham, så fik jeg fat i torben andersen og inden for 5 min gik olde selv op i traileren, stod pænt og der blev lukket bag på ham, men så trænede torben videre på en måde, som jeg synes var forkert og jeg kunne se olde ikke ville stå der inde, fik mere og mere panik i øjene, fra at stå roligt, stod han og dirrede og jeg måtte stoppe torben og sige stop for i dag, jeg fik desvære en arbejds skade i min ryg, som gjor at jeg ikke fik trænede videre med olde og i sommers prøvede vi at genoptage det igen, men det gik stadig dårligt, han gik op men kun hvis man var bestemt overfor ham og gik med, bare den mindste bevægelse eller lyd eller han fik rør forbommen farede han baglæns med 110 km i timen, jeg prøvede med at han fik sin mad oppe i traileren, men det er ikke nok til at få ham til at blive i traileren, så holdt han sommerferie og den sidste uge lavede han lige seneskade, som han har stået vinter over med og vi er nu i genoptræning, som går over alt forventninger :o)
Men nu vil jeg gerne høre jeres erfaringer, har I haft en hest der har gjort det samme eller kendt, er de kommet ud at køre igen og hvordan har I gjort det, eller er det helt håbløst at tro at vi kommer til at kørere igen efter sådan en oplevelse.
overvejer at få en af de der, der kan tale med heste ud og snakke med ham, for jeg ved ikke hvad jeg ellers kan gøre, han har så meget i sig og jeg vil så gerne ud med ham, men synes det ser lidt sort ud :o( og kan ikke bestemme om vi skal prøve at træne trailer igen, håber I kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gået under bagbommen :o(
  • #1   12. apr 2011 Hvis du vil køre med din hest, så skal du træne den. Jeg tror at grunden til at din hest går under bagbommen er fordi den er bange for at blive lukket inde, da heste jo er flugtsyr ognår den ikke kan flygte går den i panik. Prøv at sætte en okser op med en og en halv meters mellemrum og så træn din hest i at gå igennem okseren, langsomt kan du lære den at blive imellem de to spring og når den er tryg ved det kan du sætte en snor foran på springene , lad den hænge løst så hvis hesten går i panik kan du rive den af. Senere kan du lære den at du kan gå væk derfra og sætte en snor bagom hesten. Hvis det ikke hjælper har jeg flere tips og tricks i hånden. (:

Held og lykke.

• #2   12. apr 2011 Hold da op en omgang.. Puha. Jeg ved ikke lige umiddelbart bvordan du kan træne det, men håber da i kommer over skrækken. Føj hvor ubehageligt smiley

• #3   12. apr 2011 malle vi er ret enige i grunden til at han gik under og der er så man ting jeg ville have gjort om hvis jeg kunne, jeg havde aldrig troet en hest på 164-165 i stg. kunne gå under en bagbom, men det kan de :o(, tror jeg prøve det du skriver og se om det ændre noget :o)

Ja marie det er ikke nogen rar ting at se eller være i og måske er det også mig der ubevist udviser angst, for jeg er så bange for at han gør det igen og gør mere skade på sig selv, men måske skal jeg opgive som mange i min omkreds menere, men jeg vil så gerne køre med ham igen :o)

• #4   12. apr 2011 Prøv med majbritt Carter, hun kan sikkert hjælpe dig.

• #5   12. apr 2011 Randi S: Du må hellere end gerne skrive hvis det ikke virker, kan se du bor på Sjælland. Hvis det ikke lykkedes vil jeg gerne komme ud og se om jeg kan hjælpe, har før vendet en hest der gik under bagbommen af med det. Plus min egen pony der stejlede hver gang hun skulle op i en trailer. (-: Håber det lykkedes dig, ellers kan du bare skrive. (;

• #6   12. apr 2011 super tak malle, men nu prøver jeg det du har skrevet og se hvordan det går, jeg skal nok huske at skrive hvordan det går :o)

regitze har du nogen erfaring med majbritt Carter?

Kommentér på:
gået under bagbommen :o(

Annonce