{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.734 visninger | Oprettet:

Red hesten !! {{forumTopicSubject}}

jeg har lige lånt min hest ud til X fra jylland for nogle dage siden.
> der blev lavet en låne kontrakt hvor på der stod at hun have 3 mdr prøvetid og hvis hun ikke var intr. i hesten skulle den afleveres tilbage i samme stand. to dage efter finder jeg så ud af at hun har sat ham tilsalg på heste-nettet (har en kopi af annoncen) hvor giver udtryk for at hun ejer hesten men da hun ikke har betalt osv er det jo faktisk dokument falsk.
> der tager jeg så kontakt til hende og siger at jeg kommer og henter ham for hun jo så ikke er intr i at have ham så.
> der bliver hun rigtig sur og begynder at true mig osv og sige at jeg ikke kan hente ham da hun skal købe ham.
> jeg kontakter derfor politiet og forklare dem min historie, hvor de siger at jeg er i min fulde ret til at hente hesten ( snakker både med vejle og nordsjællands politi )
> jeg kørte så derop , og da vi kommer frem køre kæresten ned og blockere vejen med sin rannegraver så vi ikke kan komme væk derfra. Hun er igen meget truende og siger at jeg ikke må tage min hest med. jeg har selv taget ejererklæring og en købskontrakt fra da jeg købte ham hvor der står han er min plus den annonce kopi hun har lavet.
> så jeg ringer jo så selvfølgelig til politiet og fortæller dem at hun ikke vil udlevere min hest. der siger de så det samme at jeg bare skal tage ham.
> så ringer X til politiet som så møder op hvor på det hele så har drejet sig og nu er politiet ligepludselig på hendes side selvom jeg har alle mine papire og beviser med men de er ligeglade.
> jeg ender så med at køre hjem uden min hest.og lige inden vi køre råber hun at hun vil få min hest til at falde og brække benet og så slagter hun ham og det sagde politiet intet til.... hesten står på en lille bitte fold med 2 andre folden er mindre end en ridebane der er intet skygge og de har ingen vand han var helt dehydreret smiley jeg har taget billeder af det...
> jeg syntes bare ikke det kan være rigtig at jeg skal behandles på den måde og blive nød til at efterlade min hest uden vand på en fold uden skygge

er der andre der har prøvet det samme ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Red hesten !!
  • #1   12. apr 2011 Jeg havde en veninde der var i gennem noget ligene,

  • #2   12. apr 2011 Har du ikke haft indlægget oppe 1 gang?

    har du snakket med nogle advokater.. ??

    Noget helt andet.. så har jeg forstået på det, at man ikke må true andre mennesker, det kan give fængsel straf..

    Hvad har i lavet af kontrakt på hesten?? Hvorfor mener politiet at hun har retten til at beholde hesten, når du nu har papirene iorden, og at du står som ejer af hesten?? Så kan hun da ikke have ret til at holde den?


  • #3   12. apr 2011 hvad gjorde hun og fik hun sin hest hjem igen

  • #4   12. apr 2011 Meld dem for vanrøgt, og så nedkim politiet indtil de vil gøre noget..

  • #5   12. apr 2011 Ville køre der ned igen! og sige til hende at udlevere hun ikke din hest taget du politiet med der hen!


  • #6   12. apr 2011 Jeg synes du skal kontakte politiet igen. Hvis de sagde, at du var i din gode ret til at hente hesten første gang, så må de jo forklare, hvorfor de pludselig ændrede mening. Derudover ville det være en god idé at kontakte en advokat, for han/hun kan ihvertfald give dig den hjælp, du har brug for.
    Jeg håber, at du får hentet din hest i en fart, så den ikke lider overlast hos den nuværende låner:-)


  • #7   12. apr 2011 jo men det blev slettet
    der står at hun låner ham med forkøbsret og at hun har 3 mdr prøvetid og hvis hesten ikke ønskes købt skal den leveres tilbage i samme stand. hun står for alle udgifter og prisen på ham er 5000

    men da hun har sat ham tilsalg uden at have købt ham eller noget er hun jo ikke intr i hamjeg ved ikke hvorfor de ligepludselig skiftede side men det var selvtækt hvis jeg tog ham :S


  • #8   12. apr 2011 jeg har prøvet alt men der er åbenbart ingen der kan hjælpe :S politiet siger de intet kan gøre og hvis det skal gennem domstolen ka det tage et år

  • #9   12. apr 2011 Og hun har sat ham til salg inden for de 3 måneders prøve tid?? Det kan hun ikke.. og slet ikke når hesten ikke er betalt..

    Få ringet til en advokat imorgen.. politiet er åbenlys ligeglade.. selvom det ikke kan være rigtigt, når du nu stadig står som ejer.. og hun endnu ikke har betalt for hesten.. Så kan det umuligt være hendes hest..


  • #10   12. apr 2011 hmm du skal da ringe til politiet og tage dem med derop igen og tal med dem !! Hvorfor gav de hende medhold ??

  • #11   12. apr 2011 tanja de vil ikke hjælpe
    jjeg ved det ikke hun gik ind i huset og talte med dem sner ik hva hun sage


  • #12   12. apr 2011 er der ikke nogle andre på det sted den står der kan hjælpe dig måske?

  • #13   12. apr 2011 den står hos hendes kæreste

  • #15   12. apr 2011 lotte
    jaa det ville jeg også mene..
    hun har taget den af nettet nu og påstår at hun er blevet glad for den og har pengene til ham nu men jeg ved godt hvad der sker med ham hvis hun køber ham og jeg gider slet ikke sælge til sådan nogle folk


  • #16   12. apr 2011 var det min hest , og politiet ik ville gøre noget , ja så måtte jeg tage straffen bagefter ..... vil gå gennem ild og vand for mine dyr ..... men forstår godt det kan være svært hvis kun er en strid kælling , men hent den om natten , måske kan i holde lidt derfra så de ik høre bilen....

  • #17   12. apr 2011 Undskyld sproget * - Fuck en kælling !
    - Hvis det var min hest, ville jeg bare hente den, og tage straffen bagefter. Også er jeg ligeglad, om jeg skulle gå flere kilometer rundt på mark eller, noget for at få den ud !..
    Jeg havde stikket hende en flad !

    Vis politiet billederne og annoncen, og alt det der?

    Håber så meget du får din hest tilbage!(:


  • #18   12. apr 2011 har vist politiet alt men det er åbenbart ikke deres bord :S

  • #19   12. apr 2011 Ta op og hent hesten når de er på arbejde eller om natten..
    Ja det ville jeg gøre..
    Sæt tralieren et stykke derfra og træk hesten derop..
    Der var ik nogen der skulle gøre det mod mig, skulle nok finde ud af hvornår de ik var hjemme og så ellers få læsset hesten..


  • #20   12. apr 2011 tror ik de arbejder hun er gravid
    jeg bor i nordsjælland og hun i kjylland så den er liiidt svær


  • #21   12. apr 2011 ring til politi igen og måske find en tv kanal og skriv til



  • #22   12. apr 2011 Hold da ferie jeg ville tage ned på politistationen og gå mindre amok tror jeg. Kan simpelhen ikke være rigtig naturligvis er hesten ikke betalt eller købt er det jo din hest. og du kan jo allrede nu sige den ikke er i samme stand som da du afleverede den. ville ikke have forladt jylland før politiet havde forklaret hvorfor jeg ikke kunne få min hest med. om man så skulle ringe til både avisen tv dyreværnet osv. Kim politiet ned få det på skrift kæmp for det.
    Og ja kæft hvor er det surt at køre frem og tilbage over broen osv. og hvor er det bare dårligt af politet det her. håber du fik navnene på betjente og indgiv en officel klage kan simpelthen ikke passe.
    øv


  • #23   12. apr 2011 tina

    ja er også rigtig tosset over det jeg var nede på politi st igår og der sagde de at det var en civil sag og at de bare skulle holde ro og orden og andet ku de ikke gøre


  • #24   12. apr 2011 kontakt hestens værn. meld evt din hest stjålen, du har jo papirene, så retten er på din side.
    Jeg havde også arngeret og hente den om natten.


  • #25   12. apr 2011 tæt på vejle

    hende jeg talte med sagde at jeg skulle køre det gennem civilretten og det kan tage op til et år


  • #26   12. apr 2011 Jeg ville ringe til advokat Sofus Bøgeskov..

  • #27   12. apr 2011 er han dyrt ?

  • #28   12. apr 2011 Du bør under ingen omstændigheder hente hesten om natten da det
    KUN går ud over dig og ikke andre. Kim politiet ned og kør over til dem.


  • #29   12. apr 2011 Hvis låneren har anmeldt dig for tyveri er de nød til at tage det først også selvom du har lånekontrakt.
    Så skal det gennem sag
    men sikke n M*G Kælling! FØJ!


  • #30   12. apr 2011 og når du har deres ord på at hente den gør det om natten

  • #31   12. apr 2011 Jeg tror ikke, at det koster noget at ringe og spørge ham ad, hvordan du skal forholde dig..

  • #32   12. apr 2011 Jeg ville komme uanmeldt og så hente hesten, for pokker det er jo DIN hest !

  • #33   12. apr 2011 jeg kender mange i og rundt om vejle der har hest kan man få hendes navn i en pm

  • #34   12. apr 2011 jeg ville bare hente hesten hjem i ly af natten.

    hvis politiet ikke vi hjælpe dig, tvivler jeg på at de vil gøre noget, hvis du henter DIN hest hjem. smiley


  • #35   12. apr 2011 de siger det er selvtægt

  • #36   12. apr 2011 tine:

    ang advokat , så ring og fortæl historien og få evt en tid , det koster ik penge , hvis din indtægt ik er særlig stor "kan se du er 19 år " så kan man søge "fri proces" det betyder at staten betaler for dig... har selv haft brug for en advokat hvor jeg kunne søge fri proces men kan ik huse hvad årsintægten max må være for at kunne benytte det.

    og ja som andre os skriver , meld din hest stjålet .

    jeg kunne ik få mit indskud på lejlighed tilbage , udlejer sagde hele siden at han nok sku overføre dem , efter 1 år hvor jeg havde kontaktet ham hver månede, ringede jeg til en advokat , som sendte udlejer et brev hvor udlejer fik 14 dage til at betale mit indskud og advokatens salær på 1200 kr eller ville han blive stævnet. inden for en uge fik jeg en chek fra advokaten med mit indskud , og så var den sag slut ... dejligt nemt


  • #37   12. apr 2011 nej hun hedder ikke helene



  • #38   12. apr 2011 Meld dog hesten stjålet....

  • Heinz und Barbara h
    Heinz und Barbara h Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #39   12. apr 2011 Nu bliver jeg virkelig nødtil at blande mig i denne debat.

    jeg kender x privat, og er godt informert om denne så kadte "hestesag"

    sælgern af hesten har indgået en aftale med købern af hesten over få dage her på hestegalleriet hvor aftalen lyder at køber skal købe hesten for 5000,- køber og sælger aftaler at køber skal betale hesten ud senest 1 juli 2011.
    -dette ligger der udprintet dok. på-
    køber spørg hvornår hesten må blive hentet, hvorefter sælges skriver : hurtigst muligt da hun ikke har råd til at have ham mere, sælger får fat i en vognmand som kan hente hesten onsdag d 6-4-2011.
    sælger hjælper selv med at læsse hesten. hvor efter hun skriver at hesten er læsset og på vej.
    torsdag d 7-4-2011 spørg køber efter sælgesr kontonr, så der kan blive overført penge, hvorefter sælger skriver tilbage at det sender hun sener, men der kommer aldrig noget kontonr som køber kan overføre til.

    og som sælger selv skriver i den vedlagte kontrakt der er håndskrevet
    :Hvis hesten ikke ønskes købt skal den tilbage i samme stand, pris på hesten 5000,- problemet her er at sælger ikke vil oplyse noget kontonr til køber. hvordan skal køber kunne betale for hendes nyankommet hest som hun oven i købet lige har betale 2000,- for transporten til jylland.

    sælges oplyser fredag aften køber om at hun vil kommer lørdag og henten hesten, dette takker køber selvfølgelig pænt nej tak til, og ber igen om et kontonr som de 5000,- for hesten kan indbetales på. men nej intet kontonr, kun vrede beskeder fra sælges om at hun kommer og henter hesten lørdag.
    lørdag tidlig formiddag lukker køber hendes heste ud på ridebanen som ligger oppe ved huset, da hun er nervøs for hendes nye hest skal være væk lige pludselig. efter sælgers sidste besked fredag aften.
    ellers går købers heste på 2hektar græsmark.
    mandag eftermiddag møder en dame op fra dyrensebeskyttelse på købers adresse da der er indgivet en anmeldelse på at købers heste ikke går under gode forhold, dette kan damen fra dyrnesbeskyttelse ablolut ikke se på nogen måder, damen vurder at alle hestene er under godt vilkår og har mere end rigelig med plads.

    jeg må lige pointer at sælger har "solgt" selv læsset hesten,

    uden selv at have betalt det fulde beløb for hesten til tidliger ejer. sælger har desuden selv kun haft hesten i knap 1½ måned.
    så det eneste jeg kan se i denne debat er at køber bliver hængt godt og grundigt ud her på hestegalleriet. når det i virkeligheden er sælger der ikke kan finde ud af at afslutter handlen på en god måde så køber kan få fred og nyde sin nye hest.
    og at man opfordre folk til at hente heste om natten. når folk er på arbejde. osv osv det gør mig virkelig harm!!
    jeg ved at politiet er informert,advokat er indblandet og at køber har alt på sort og hvidt,

    mvh købers bekendt.


  • #40   12. apr 2011 Hvad med at snakke hende til fornuft-at en masse er opmærksom på hende og hesten! Om hun bryder sig om negativ omtale .
    Prøv på god måde-bedst for jer alle-især hesten.
    mvh merete


  • #41   12. apr 2011 jeg lånte hesten til x da hun ikke havde penge endnu da jeg så finder ud af at hesten er sat til salg 2 dage efter er jeg ikke intr i at sælge hesten !

  • #42   12. apr 2011 Den kontrakt der er skrevet gælder desværre ikke, hverken for sælger eller køber...Så sælger har sin ret i at hente hesten, det er hendes. Men en træls situation for begge der er gået helt over gevind...

  • #43   12. apr 2011 til MIG JYDEN.....
    hvordan skal " købers " salgsannonce , på en hest hun slet ikke ejer, så forståes ???


Kommentér på:
Red hesten !!

Annonce