{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.827 visninger | Oprettet:

Beroligende midler til hest {{forumTopicSubject}}

Jeg er på jagt efter en dyrlæge - og denne samtale vil jeg selvfølgelig også tage med min dyrlæge, inden noget er besluttet!

Situationen er den, at jeg har en hest, som nægter at nærme sig nogen som helst form for trailer. Om det så er en trailer til 2 heste eller lastbil til 10 heste.
Jeg står og skal have ham hjem fra hans låner, som bor et godt stykke væk (så at ride ham hjem, er altså ikke en mulighed) .
For at undgå han gør skade på sig selv, vil jeg gerne have ham beroliget.

DET SKAL LIGE SIGES:
Jeg HAR haft div. hestetrænere og heste-mennesker til at hjælpe med at læsse ham. Jeg har prøvet ALT! Han vil simpelthen bare ikke ind i den trailer.
Nu har vi "opgivet" at lærer ham det, selvfølgelig går vi forbi en trailer i ny og næ, og røre ved den - her synes han ikke den er farlig - ligeså snart man åbner rampen og beder ham gå med ind, så rejser han sig. Under en træning var det så slemt, at han væltede, vrikkede rundt og slog hovedet ind i traileren.

Han har aldrig været glad for at gå i trailer, og fik af vide af hans tidligere ejer, at de har båret ham ind, tvunget ham ind (med longer, koste, piske osv.) Så det er selvfølgelig ikke underligt at hans frygt for trailere er blevet endnu værre.

Jeg er simpelthen så bange for at han vil gøre skade på sig selv, når vi skal op og have ham læsset, og vil helst ikke at han får endnu en forfærdeligt oplevelse med det. Derfor vil jeg hører om i har haft succes med nogle beroligende midler? Hesten skal selvfølgelig ikke stå og sove, men måske bare lige tage "toppen af" så han måske er lidt mere medgørlig.

Gider virkelig ikke at hører på nogen som helst form for kiritik. Jeg føler jeg har prøvet ALT for at lærer ham at gå ind i den trailer. Jeg vil hellere at min hest er beroliget og ikke skader sig selv. Når han først er i traileren er det IKKE noget problem for ham, så er han sød. Det eneste problem er at få ham læsset.

Jeg vil selvfølgelig også snakke med en dyrlæge omkring dette, inden vi gør noget. Men ja, ville lige forhøre mig om nogen herinde har haft succes med noget beroligende. (gerne noget som skal sprøjtes i munden på hesten)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beroligende midler til hest
  • #1   12. apr 2012 Min gamle part stressede op til stævner og fik stresskolik af det..

    Vi begyndte at give B-vitamin tilskud en uge før og 4 dage efter stævnet, og der var aldrig noget, han virkede også til at have meget mere overskud til stævnerne og mere cool med mange ting.

    og det er noget du kan købe i butikker der forhandler Blue hors produkter..


  • #2   12. apr 2012 Følger lige med da jeg har samme problem med min dame smiley

  • #3   12. apr 2012 jeg vil ikke komme med gode råd, for det lyder som om du har prøvet alt, meeen jeg gør det lige alligevel, min hest har også været sådan, men Maj-Britt Carter fik hende ind og nu kan jeg selv, hvis du ikke kender hende er hun uddannet ved Monty Roberts, og jeg er sikker på hun kan læsse din hest uden magt;0)

  • #4   12. apr 2012 zylkene smiley

    har rbugt det på en agressiv og nervøs hund, og nu er det også lavet til heste smiley

    det virker berolige dog ikke bedøvende , ville forhøre min dyrlæge om det , og om det passer til dit problem


  • #5   12. apr 2012 har i prøvet et læssetov den ligger trykkende på en helt bestemt måde som for hesten frem og gør så den ikk stegler eller bakker har set et par enkle video med heste der virkelig er svære at få i trailer og men når de så for det på så gøre det lige med et meget nemmer da hesten som sagt er skabt til at unvige de tryk vi ligger på den så derfor går hesten frem fordi den prøver at undvige trykket der ligges fra tovet

  • #6   12. apr 2012 michelle E
    Har haft en masse forskellige af sådan en slags trænere ude, og føler et sted det er "spild" af penge. Selvfølgelig får jeg noget ud af det hver eneste gang, men opnår aldrig det vi vil.
    Har haft en til at prøve Monty R. metoden, som han viste i Herning, med at gå frem og tilbage, for at gøre hesten nysgerrig. Dog med et helt andet resultat end hvad han fik.

    Hun ville selvfølgelig være en mulighed. Lige nu, står jeg bare og skal have hesten hjem "nu og her" og har derfor ikke tid til at træne med ham. Men når vi har fået ham hjem, kunne det være jeg skulle prøve at få hende ud smiley


  • #7   12. apr 2012 diana K
    ALT er prøvet. Han er fuldstændig kold overfor tryk, og går imod trykket i stedet for at flytte sig for det.
    Vi har også prøvet med den grime Monty R. har lavet, som ligger trykket de rigtige steder, uden nogen som helst form for effekt.


  • #8   12. apr 2012 http://www.laessetovet.dk/

  • #9   12. apr 2012 Der findes en gele der virker berogligende uden at hesten bliver totalt sløv el slap. Jeg brugte det til min da jeg hentede hende hjem fra Tyskland- snestorm og en 4-års hest der kun havde været i trailer 2 gange inden da hvor hun den ene gang væltede skillerummet og rev sig løs osv....
    Det virkede ret fint og hun fik en rolig tur op i traileren og en fin tur hjem.
    Men jeg ville afgjort anbefale dig at prøve Maj-Britt Carter senere- der er væsentlig forskel på bare lige selv at prøve nogle af Monty Roberts metoder fremfor at få hjælp af en der har hele pakken.
    Men snak med dyrlægen om ikke du kan få noget gele der bare lige tager toppen.


  • #10   12. apr 2012 Når min pony ikke vil op i traileren (sidste gang prøvede vi 2 dage, HELE dagen!), plejen vi at få ham bedøvet:)

  • #11   12. apr 2012 »Cecilie & Vildhesten« .

    Vil ikke bedøvet min hest, og risikere at han vågner og panikker i traileren. Vil bare have ham beroliget.


  • #12   12. apr 2012 Du skriver da at han er rolig når han først er i traileren??

  • #13   12. apr 2012 Det er han også. Men jeg ved ikke hvordan han reagere hvis han har været bedøvet og derefter "vågner" op i en trailer.
    Når du siger bedøvet, tænker jeg det som når de får ordet tænder, hvor de står og hænger, og det skal han bestemt ikke.


  • #14   12. apr 2012 Nårh ok:) Min pony lyder næsten lige så værst som din nemlig og det virker på ham;)
    Men held og lykke smiley


  • #15   12. apr 2012 synes helt bestemt du skal få hende ud, jeg vil ikke tale dårligt om folk, men hvis det er majbritt fra velling der har hjulpet dig med montys metode, kan jeg kun sige at hun måtte opgi på en hest jeg kender, hun prøvede i 2 dage, men fik den ikke op, Maj-Britt Carter kom så og hesten gik ind efter 15 min, og nu går den ind selv. MajBrit fra velling har ikke den samme LANGE uddannelse kun noget af den og hun er ikke godkendt af Monty som Carter er, iøvrigt som den eneste i landet.


  • #16   12. apr 2012 Vi arbejder i øjeblikket med en hoppe, der bestemt ikke elsker en heste trailer.
    I. flg. ejeren så gik heste ikke ud af stalden, hvis det stod en åben trailer uden for.
    Når vi træner, så skal man først finder frem til, hvorfor hesten ikke vil i trailer. Det er netop meget vigtigt, at man ikke tvinger en bange hest, da den først skal være tryg ved traileren.
    Omtalte hopper er nu tryg ved traileren og går selv der op - hun var idag på tyveri efter gulerødder i traileren. Når man er kommet dertil, så kan man begynde at lægge lidt pres på, da hoppen nu godt kan gå i trailer. Lægger man pres på for tidligt, at laver du bare en tikkende bombe, som aldrig får lært trailerload korrekt. Og ved korrekt trailerload forstår jeg, at en person nemt kan læsse en eller to heste.


  • #17   12. apr 2012 Henrik H

    Det er selvfølgelig også meningen at han skal lærer at gå i trailer. Og vil derfor igen, igen ud og søge prof. hjælp til ham. De gange jeg har prøvet, har jeg ikke lagt pres på. Jeg er begyndt at gå ind i traileren, hvis han bakker lader jeg tovet følge med, så han ikke mærker nogen som helst form for pres. Men ja, ved ikke hvad jeg - eller de andre der har prøvet - har gjort forkert.

    At jeg vil berolige ham, er udelukkende fordi han skal flyttes "akut" og der ikke er tid til at han skal trailer trænes. Når han kommer hjem igen, vil han få lov til at falde til ro, og så vil trailer træningen gå igang igen. - med prof hjælp


  • #18   12. apr 2012 man kunne også sende den direkte i træning. Så skal man kun vedligeholde hans træning.

  • #19   12. apr 2012 Ved godt dette jeg forslår nu er lidt at tvinge presse ham op men hør mit forslag afligevel har selv haft en hest der var umulig at læsse i lille tregler så han blev så vit mulig flytte i lastbil men men mit forslag er lidt omstendig men jeg ville
    bygge en såkaldt sluse op til tregleren siderene skal være lige så høj som ham selv så får i ham ind i slusen og bag ham lukker i slusen med et bræt så ham ikke kan bakke ud af den så tager i et andet bræt og mens i presser ham frem af så gør i slusen mindre og tilsidst er han oppe sør for at det er så høj og stor en tregler som mulig og så åben døren forest i tregleren så tror han at hen kan flygte den vej ud
    men ja din dyrlæge ville kunne give ham noget plekesil der vil hesten stadig kunne stå og holde sin balance under kørsel dog skal i køre mere stille men det siger ko også lidt sig selv men igen dette ville jeg gøre hvis ham var min hyp

    hilsen Sanne diana's mor


  • #20   13. apr 2012 Blue hors relax amino! Søg på det. Det virker.

  • #21   13. apr 2012 Lone S

    Det var præcis det jeg var ude og købe smiley købte lige 2 for en sikkerheds skyld, og så håber jeg det kan sætte en dæmper på ham smiley


  • #22   13. apr 2012 Nu har jeg prøvet det der fra blu horse og der hjalp det ikk men det var os heste der aldri var blevet håndteret

Kommentér på:
Beroligende midler til hest

Annonce