{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Lammeskindssadel {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at anskaffe mig en lammeskindssadel, både for at give mine heste lidt mere "hygge" over noget af vores ridning, men også for at kunne udfordre mig selv og lære nye ting. Næste år har jeg en unghest jeg skal tilride, dette vil jeg helst gøre uden sadel, men har alligevel behov for en smule støtte for at kunne sidde uden sadel, så tænker at lammeskindet kan hjælpe mig med ikke at glide.
Jeg ved at de i Tika har lammeskindssadle, dog er det kun pony sadlen der er lidt "støtte" på, er det unødvendigt at vi voksne har lidt knæstøtte.. det skal siges at jeg har kun redet regelmæssigt siden jeg var 18 år. (bliver 25 nu) og føler ikke jeg har særlig god balance uden sadel. Har tilredet meget hoppende heste, men med sadel fejler min balance intet, mit problem kommer i trav uden sadel.

Er det ligegyldigt med knæstøtte på lammeskind, fordi lammet holder en "fast"?

Hvor kan man finde billige KVALITETS lammeskinds sadler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lammeskindssadel
  • #1   8. aug 2012 Nu er jeg ikke fortaler for lammeskindsadler med støtte i. For jeg sidder helt af H til i dem. Ikke at det ser grimt ud (jeg har ikke selv set det), men det føles ikke godt når jeg sidder i den. Jeg har dog redet med bøjler i den på tur, for at have en sikkerhed hvis hesten smutter lidt til siden, eller lægger sig i svinget. Jeg tog så bøjlerne af for noget tid siden, fordi jeg sidder lidt bedre uden dem.
    Jeg bruger ikke støtten til noget som helst. Den var faktisk lidt i vejen på den sidste hest jeg red, fordi sadlen var en full, men hesten en pony. På en stor hest, er støtten bare fyld for mig. Bruger den ikke. Men jeg bryder mig så overhovedet heller ikke om støtte i almindelige sadler.

Men man hænger mere fast i lammeskind. Det er meget nemmere at lave letridning i den (uden bøjler), end det er hvis man rider uden sadel. Og det er sådanset den eneste grund til at jeg lægger den på den gamle pony hvis jeg rider ham. For han har bedst af at blive redet i letridning.

• #2   8. aug 2012 Jeg ville ikk købe sådan en.. Den gled meget på min hest og husk at du ikk må ride mstigbøjler.. selvom du køber et trykfordeler underlag så vil hesten få mere tryk lige der.. Så det No Go.. Og nej lammet holder ikk en fast.. det jeg sys en lammeskindssadel gør er at man sidderlidt bedre op hesten og thats it..

Ville bestemt ikk tilride i sådan en sadel

• #3   8. aug 2012 jeg har en christ, og er SÅ glad for den!
    jeg rider i den uden bøjler, og har bare et almindeligt underlag under..
    hef synes ikke at bøjler hører til på sådan en sadel overhovedet!
    Jeg synes at den støtter godt, og ja lammet virker helt sikkert til at man sidder lidt bedre fast. den glider ikke rundt på min hest, men han er ogs¨ret flad over ryggen, så det kan være at det er derfor smiley

• #5   8. aug 2012 Jeg har en lammeskinds sadle fra Christ, jeg er rigtig glad for den men den ligger ikke vildt godt på min, da han er så spinkel, så nu er den tilsalg smiley

• #6   8. aug 2012 Min lammeskind den røg til sidderne nå jeg travede på min cob hun er jo lidt rundt så måtte ned hele tiden og sætte den på plads..

SÅ jeg er bestemt ikk en fan af sadlen min var også fra Christ

• #7   8. aug 2012 har lidt blandede meninger om du skal købe en lammeskindssadel eller ej.
    men jeg har en god måde du med lidt hjælp fra en anden kan komme til at få en meget bedre balance.

i skal være to den ene af jer (dig) skal side på hesten, gerne med sadel på indtil det ligesom kommer.
    den anden af jer skal have hesten i en longe inde fra midten.
    hjælperen skal så få hesten til at lave de rette temporer mens du rider og holde hesten under kontrol.
    du skal side i sadlen og uden stigbøjler, side og lave nogle forskellige øvelser fx. hænderne ud til siden, hænderne op på hovedet, hænderne på hofterne og flere forskellige, og jo mere du føler dig sikker på din balance kan du jo øge sværhedsgraden som fx. røre ved din støvlespids.
    og når du føler dig klar kan du prøve det uden sadel smiley
    jeg håber at min metode måske kan hjælpe dig lidt og held og lykke med den unghest du skal tilride smiley

• #8   8. aug 2012 en unghest skal ikke tilrides uden sadel, slet ikke når din balance ikke er ok... når du rider i lammeskindssadlen eller på bar ryg, så påvirker du hesten direkte ned i rygsøjlen.. absolut ikke behageligt for hesten hvis balancen ikke er iorden. men en lammeskindssadel til at tage de første skridt i er bedre en en dårlig tilpasset sadel med bom ;-), men så snart du begynder at forlange bare lidt mere af din unghest så vil jeg anbefale en sadel. eller som det mindste et godt trykfordelende underlag.
    man skal faktisk være en ret habil rytter for at ride i lammeskindssadlen eller på bar ryg for ikke at give hesten skader. jeg har selv en lammeskindssadel fra Christ, men den bliver kun brugt til stille og rolige ture og ikke hver uge, nærmere en gang om måneden. men den er dejlig at sidde og tuller rundt i smiley

• #9   8. aug 2012 jeg har en lammesadelsadel du kan købe til 900kr + porto (godt brugt, men fuldt ud brugbar) der er støtte i den:-) skriv bare til 81 61 69 65 så sender jeg dig billeder:-)

• #10   8. aug 2012 Camilla P: Har trykfordelene underlag, den så jeg lidt som nødvendig...
    Camilla L: Skriver ikke jeg vil bruge stigremme, for det vil jeg ikke...
    Simone H: Denne hest har netop IKKe noget sadelleje, og derfor skal den ikke tilrides med alm. sadel.
    Gitte F: det er jo netop derfor jeg vil til at ride i den nu, så jeg kan finde ud af det til næste år, når min unge pige skal tilrides. hvilket bliver uden sadel eller med lammeskind, netop fordi hun ikke har et sadelleje... jeg tilrider i skridt det første års tid, da jeg mener ryggen skal styrkes inden man begynder at trave hende (hun er koldblods)
    V.H. Gypsy Horses: Skulle helst ikke kunne mærke knoglerne på hende til næste år, hun er en gangske fyldt dame allerede (-: Har efterhånden redet en del artfæller til hende til, og hvis hun hopper til siden bliver hun den første der gør det(-:
    Maria s: Slet venligst dit indlæg. jeg søger ikke brugte + annoncering i forummet er ikke tilladt..

min balance er helt fint i skridten, det er kun i traven hvilket jeg har 3-6 voksne heste at øve og træne på/med, inden min lille pige skal tilrides, og det er jo kun i skridt hun skal rides i det første laaange tid... Hun skal tilkøres i efteråret og kender derfor både verbale og tøjlekommandoer inden hun skal tilrides til efteråret næste år..

• #11   10. aug 2012 V.H. Gypsy Horses: Det er jyder og oldenborg Ja.
    Har du et link til en Ride on pad?

• #12   13. aug 2012 Det er meget nemmere at sidde fast uden lammeskindssadel end med. De gange, hvor jeg er faldet af de sidste par gange var med lammeskindssadlen og jeg følte lidt at jeg blev vippet ud af den. smiley

• #13   14. aug 2012 http://www.jo-po.dk/shop/christ-iberica-plus-1442c1.html

Jeg har fået kig på denne... er der nogen der kender den.... den skal bruges til det jeg har skrevet tidligere, og så har jeg et ønske om at skole min unghest til det klassiske dressur...

Kommentér på:
Lammeskindssadel

Annonce