{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Foldtid... {{forumTopicSubject}}

Hvordan er reglerne mht foldtid pr. hest ..
Nu tænker jeg, der er en del rideklubber rundt omkring der vist ikke har nok kvm fold i forhold til hvor mange heste der står på stald.
(Måske de har jeg er usikker da jeg jo ikke kan gå rundt og måle hehe) smiley
Nå men mit spørgsmål lyder, hvis man nu har fold plads/grund nok til 4 heste, men har 8 opstaldet, er det så lovligt? og vil man så bare lukke dem ud på skift altså for eks. 4 -5 timer af to omgange til hver flok på 4? eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foldtid...
  • #1   27. sep 2012 • Heste skal mindst 2 timer dagligt 5 dage om ugen motioneres eller gives fri
    bevægelighed på fold
    • Føl og plage under 2 år skal på fold sammen med andre heste
    • Heste må i vinterperioden max. gå ude 12 timer uden læskur
    • Heste skal have tilstrækkeligt strukturfoder
    • Heste skal have fri adgang til drikkevand, hvis de er på fold mere end 4 timer

• Ethvert hestehold skal have adgang til fold. En fold skal være mindst 800 m².
    Denne lille fold må ikke benyttes af mere end 4 heste samtidig, og der må højst
    være 5 hold heste på den om dagen. Skal der mere end 4 heste på fold samtidig,
    skal arealet øges med mindst 200 m² for hver ekstra hest
    • Der skal være en plan for, hvornår de enkelte heste kommer på fold

• #2   27. sep 2012 op i røven med reglerne ud med hestene i den friske luft, så mange timer som muligt, sørg for de har noget at æde og drikke.

• #3   27. sep 2012 Hold da op, der var en der havde styr på sagerne... smiley
    FEDT det var jo lige den info jeg skulle bruge... Dvs. hvis du har foldplads nok til eks. 4 heste (800m²) Så må du i realiteten gerne ha 8 heste eller faktisk (20 heste på stald) så længe man lukker dem ud i min. 2 timer 5 dage om ugen... ?
    Det bunder I jeg leder efter en gård selv og vil gerne ha plads til avl og rideheste forventer 8-10 styk, men sjælland byder ikke på voldsomt mange gårde med så meget jord til (til rimelige penge) så vil gerne finde ud af om jeg kan gøre det anderledes rent juridisk hvis jeg ikke kan få land nok til at de alle kan gå på fold hele dagen. Selvom sidst nævnte absolut... ABSOLUT er at foretrække...

• #4   27. sep 2012 De behøver slet ikke at komme på fold, hvis bare de longeres, rides eller lign. Men der skal bare være en fold tilstede på de 800 m² smiley

• #5   27. sep 2012 Er helt enig, jeg vil osse helst ha dem alle ud så meget som muligt naturligvis, men skal jo vide de juridiske regler så jeg ikke kommer i klemme på nogen måde. For jeg vil jo det bedste for hestene, men samtidig er der jo regler der skal følges smiley

• #6   27. sep 2012 Marie N. Står disse regler nogen steder eller er der bare noget man "ved" hehe?

• #7   27. sep 2012 Du kan finde det hele her:
    https://www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/GuideLov.pdf?download=true

• #8   27. sep 2012 Jeg ved ikke ret meget om loven, og hænger mig ikke så meget i den. smiley Men ved hvor jeg skal lede for at finde den. smiley

• #11   27. sep 2012 Marie N, du er guld værd, det var jo lige der jeg skulle ind og lure... Mange tak for linket... smiley

• #12   27. sep 2012 Det var så lidt! smiley

• #13   27. sep 2012 800 kvm svare til en ridebane.. Det er loven, men synes de skal have mere plads.. Jeg har 2 gående hjemme og her i vinter har de kun 800 kvm, men ville gerne have de havde mere..

• #14   27. sep 2012 Husk at du skal bruge en vinter og sommerfold.
    Ikke lovpligtigt men går ikke ud fra at de skal gå i et jordhul hele året smiley

• #15   27. sep 2012 Enig med rikke blume n. Det hvad loven siger, er det absolute minimum som er alt for mindre efter min mening. Hestene skal være ude så meget som muligt og med so meget plads som muligt.

• #16   27. sep 2012 det som loven siger er alt for lidt i min optik, jeg fravælger steder med så lidt foldtid og så små folde, der er ellers et supersted her i nærheden med haller og super faciliteter, men med et MAX foldtid på 2 timer. det vil jeg ikke byde min hest.

• #17   28. sep 2012 Jeg har absolut heller ikke planer om at de skal hverken gå på så lidt plads ej heller kun ha 2 timers fold om dagen. Det er ganske enkelt for at vide hvordan reglementet ligger. De steder jeg personligt har kig på ha omkring 20000kvm folde så der er rigeligt plads smiley

Kommentér på:
Foldtid...

Annonce