{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Shetter stikker af fra folden ? {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke kan svare i det andet indlæg opretter jeg et nyt.. Med svar til dem der er kommet..

Ja, Hende hestene står hos ringede idag og sagde at shetteren stikker af fra folden..

Vi snakkede om at give hende gavier på, eller klippe hende med klipperen, bare så hun har 1½-2 cm pels tilbage(kan man det?) Hvor vi så håber at det ikke bliver - grader mere.

Har i ellers nogle idér ?

Der er masser af strøm på. Pt to tråde, den nederste sider 40-50 cm over jorden, den øverste 120 ca. Hun er SET og til FLERE gange gå under den nederste, så hun kan åbenbart ikke mærke det for hendes tykke tykke pels...

Der er hø og wrap på folden. Og hun går sammen med to andre.. De har ca en tønde og gå på, hende, min den anden(Rastell) og hendes egen friser.

Med gavier mener jeg med stålstrå i grimen som stikker 25-30 cm op.
Vi snakkede osse om at give hende stød som du Emilie skriver, bare uden og gøre hende våd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shetter stikker af fra folden ?
  • #1   26. dec 2012 Syntes stadig det er forkert at gøre hesten ondt, det er så synd de heste der er skrækslagende for hegne. Jeg har selv en pony der er sådan fordi den stak af og ejeren skulle "vise den hvem der bestemt".

    Som jeg skrev før, få træhegn eller fåre/hønse hegn i bunden af indhegningen...


  • #3   26. dec 2012 Hvorfor ikke bare en tråd lige over jorden?:-)

  • #4   26. dec 2012 find på noget der ikke gør hesten ondt, det for syndt.
    tænk hvis mennesker blev slået når de gjorde noget forkert.. det er det samme om det en hest eller et menneske, total forkert at overhovedet ha den tanke..


  • #6   26. dec 2012 Der hvor min hest står går, der også en shetter ud under hegnet, prøv at får rundt i HELE marken hvor hegnet er. Det kan være der er et lille hul i jorden.
    Da min Tidl. hest gik hjemme gjorde hun det samme og det viste sig at hun havde gravet et hul i jorden og så snart vi var på vej ind løb hun nogle gange ind. De var vi samme familie Mor og datter vil da bare gøre det samme


  • #7   26. dec 2012 vi har en i stalden på over 170 der os kravler under hegnet som er under en halv meter højt det nederste

  • #8   26. dec 2012 nu skal jeg lige høre om jeg har forstået det rigtigt, hun går sammen med to store heste ikke? for så ville jeg ikke sætte fårehegn op, for hvis hestene løber ud en dag så kan det gå gruligt galt, fordi de ikke kan komme fri af hegnet på samme måde når det er fårehegn det sidder fast i deres ben, jeg syntes heller ikke du skal give den stød, det fører intet godt med sig, du kunne få tre tråde på dit hegnet, det er ikke nær så farligt som fårehegnet:-D håber i finder en løsning det er træls hvis den bliver ved med det

  • #9   26. dec 2012 Ufatteligt at du vil skade hesten når det er dig selv problemet ligger ved.
    - Få sat noget ordentligt hegn op!


  • #10   26. dec 2012 Hvorfor er det at skade hesten at sætte en antenne på?? Gør man det, får den strøm EN gang og den vil for eftertiden blive på den rigtige side af hegnet...

    Det vil sige at alle der er i mod at heste får et rap, skal have træhegn (der iøvrigt kan skade mere end strøm, efter min mening.

    Jeg lægger ikke skjul på, at jeg har elheng på mine folde, for at holde mine heste inde. Den lille shetter tager ikke skade af et stød.


  • #11   26. dec 2012 Jeg har elhegn med 3 tråde, meget stød på og den nederste tråd er kun 40 cm over jorden. alligevel har jeg en shetlænder som går under mange gange om dagen. Hun bliver lige på den anden side af folden, fordi hun går sammen med sin mor og en anden hoppe og de går ikke ud. Hun bliver på ingen måde jagtet, er født og opvokset her ( er 3,5 år) har masser af hø på folden og gør det kun når hun har vinterpels. Nogle er bare udbrydere tror jeg. øv.

  • #12   26. dec 2012 hvis i allesammen synes det er SÅ synd at give den en antenne i grimen, så den får ét slag og derved holder sig fra hegnet, har Í alle sammen hegn uden strøm i på jeres hestefolde? for ALLE heste prøver hegnet af på et tidspunkt og ALLE heste får stød, så at den lille fyr oplever det samme og derved bliver hvor den skal være er det virkelig så slemt?
    hvad hvis den går igennem hegnet og løber op på vejen og bliver kørt ned?


  • #13   26. dec 2012 Min shetter begyndte og gå under hegnet og jeg bor lige op af en hovedvej!

    Jeg satte tråd nr 3 op og den er kun ca 15-20 cm over jorden - og han er ikke rendt ud siden. Det er ganske alm trådhegn.


  • #14   26. dec 2012 i har mega stød i9 hegnet ude ved os men den store hest gjor det stadig

  • #15   26. dec 2012 Jeg synes kun det er synd hvis man gør hesten våd og giver den stød. Det er satme ikke fair at man ligefrem giver den det og det ikke er fordi hesten selv render mod hegnet..

    Antennen kan jeg ikke rigtig se idéen i, hesten kan jo komme i klammeri med den.


Kommentér på:
Shetter stikker af fra folden ?

Annonce