{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

mine heste stikker af fra fold :( {{forumTopicSubject}}

heg har en shetter og en mini..

de stikke konstant af ( op til flere gange på en dag)

hvorfor gør de det og hva skal jeg gøre ved det..

jheg holder det ikek ud og ender med at må gå af med dem smiley

og det vil jeg jo helst ikke med kan heller ikek holde til naboer kommer flere gange om dagen og siger at nu er de løse igen...

de har masser af frisk græs på foldene... de får en lille smule mad 2 gange dagligt for vitaminer osv..
der er 3 tråde på hegnet og det går ikke i jorden nogle steder..

de ødelægger ikke hegnet mnen går mellem trådene... og der er ikke langt imellem dem så fatter på ingen måde hvordan eller hvorfor smiley

nogle råd eller ideer ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine heste stikker af fra fold :(
  • #1   9. aug 2010 kender en der sætter en 10 - 15 cm. lang jern/ metal kæde i grimen på hans ung heste så det rammer hegnet !!! Han er også bange de går tæt på motorvejen

  • #2   9. aug 2010 Hmmm er der knald på det hegn?

    Jeg har også en udbryder, men nu har han fået nogle ordenlige rap af hegnet.
    Jeg har kun 2 tråde og mine har faktisk ikke mere græs for i år....



  • #3   9. aug 2010 som det står nævnt ovenfor, så er vand og strømhegn ikke en sjov sammensætning, så gør dem godt våde og flet manen så meget det er muligt... for når først de ved der er stød i trækker de sig, men de vil prøve flere steder... har lige haft problemet med bumle... han gik simpelthen imellem trådene... jeg har 4 tråde på, hvor den o
    øverste er 120cm høj og den nederste 10cm... så det er ikke problemet...
    jeg afhjalp det med vand og en flettet man... han sætter da mulen på fra tid til anden for at tjekke om det holder stød... :0) min hegnstester går op på 6 ca...


  • #4   9. aug 2010 Hej Hvor meget jordspyd har du på indhegningen og hvor er de placeret? Jeg har 3 på 140 cm og når vejret er for tørt vander jeg der hvor de er banket i jorden. Det giver god strøm på indhegningen. smiley

  • #5   9. aug 2010 Da jeg fik nok af ham af min, tog jeg en stump tråd på ca 1 meter og lagde på hans ryg og lod så den anden ende røre hegnet, så han fik et smæld og i de efterfølgende dage regnede det - og han er ikke gået ud siden.

    Men super ide med flettet hår og vand!!!



  • #6   9. aug 2010 Der, hvor jeg arbejder, har vi også en shetter, Pelle.

    Man ved aldrig, hvor man har ham. Den anden jeg sad i køkkenet og spiste frokost, ser jeg ham gå oip ad vores indkørsel, så måtte jeg jo gå ud og hente ham.
    Han bliver heldigvis altid på matriklen.


    Men ellers så sæt en jernkæde i grimen. Det gør vi også, hvis de bliver ved, at gå igennem hegnet eller hopper over. Det er mere synd for dem, hvis de en dag bliver kørt ned. Og de skal bare have den på i et par dage.


  • #7   9. aug 2010 Er det ikke lidt "småfarligt", at sætte en kæde i grimen?

    Jeg tænker hvis kæden lige slår sig en omgang rundt om tråden, så er fanden da løs.....


  • #8   9. aug 2010 May Salomon:

    Hesten løber jo væk fra det. Hegnet går i stykker.

    Vi har den tynde tråd på oppe ved os, for hvis en hest løber igennem hegnet, så går det i stykker uanset hvad. Så for, at undgå større skader på hestene, hvis de går igennem har vi tynd hegnstråd på.


  • #9   9. aug 2010 bare en lille tanke fra mig..
    vores den lille, smølf 2 års belgier, er også en udbryder konge af rang.. men vi har fundet ud af at han kun går når han keder sig eller der ikke er nok græs..

    så måske de keder sig de små? ..

    ellers er jeg også med på den vogn med at gøre dem våde..

    held og lykke, håber du finder det der virker for jer smiley


  • #10   9. aug 2010 ved ikke om de keder sig ... men det burde de nu ikke... de er begge 1 år og har hinanden+ mine 4 børn og mig selv... hegnet er højt nok... ved ikke lige hvor tæt det er på jorden...

    har kun et jernspyd i jorden ... ! ??


    hvd er det for en kæde i snakker om ?? hvor tyk... hvor finder man sådan en... er der evt nogle af jer der har det på jeres og kan ta et billede og læg ind og så sende et link så jeg lige ser hvordan i har gjort...

    vil også prøve det med vand... men det har tisset ned og de var plask våde over det hele da de gik igennem igår.. og der var hegnet også vådt og alligevel valgt de ag stikke af ..


  • #11   9. aug 2010 Du kan købe en alm. jernkæde i et byggemarked. Den sætter du fast i grimen, samme sted hvor du sætter træktovet. (Altså i ringen underneden) Den kan sættes fast med en karabin hage.

  • #12   9. aug 2010
    De kan sagtens kede sig hvis det er småt med græs eller de går på jordfold -også selv de har nogen at lege med smiley


  • #13   9. aug 2010 Du kan evt. lægge nogle træstammer/større pinde ud til dem. En fitnessbold er også god til, at tage deres tid og opmærksomhed.

  • #14   9. aug 2010 de er i en fold hvor der både er overskåret træstammer... kæmpe store piletræer.. dejligt frisk græs... og så har de en slikstan med smag der hænger så de kan lege med den... en stor bold ( den jeg brugte til milan da han skulle lære at spille bold... se evt filmklip )
    og en mindre bold... smiley

    skal kæden så hænge og dingle... så vader de jo på den... eller skal den være ret kort...


Kommentér på:
mine heste stikker af fra fold :(

Annonce