{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Sløv unghest. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en besked fra staldmutter i formiddags om at Surprise var sløv og at han ikke havde spist sin morgenmad. smiley

Så jeg tog jo straks derned, og tog hans temperatur der lå på 37,2..
Han havde ikke spist al sit fuldfoder, dog havde han spist al lucernen (som er blandet sammen med hans fuldfoder), og så havde han spist al hans wrap.
Jeg blev self bekymret over at han ikke havde spist op, men da jeg så smed en masse lucerne i hans krybbe, åd han rub og stub.
Han virkede en smule sløv, men da jeg tog ham ud af boksen, og gik rundt med ham virkede han nogenlunde som han plejer.
Tjekkede at han ikke haltede, havde nogle sår eller var hævet og varm. Der var vitterligt INTET der tydede på at han var syg, andet end at han ikke havde spist op og var lidt sløv..
Jeg har så fået staldmutter til at tjekke op på ham i løbet af dagen, og hun ville kontakte mig hvis der skete noget smiley

Hvad kan det dog være??
Jeg er helt på herrens mark, og aner ikke hvad han fejler..

(tjekkede om han havde skidt, og det har han, så ikke nogen forstoppelse)

Jeg HAR ringet til dyrlægen, og de sagde at det ikke lød al for alvorligt, så hvis der skete mere, så skulle jeg self bare ringe..
Kan det være fordi at han har noget med tænderne?
Han bliver 2 år d. 3 maj 2013 ..

Gode råd søges smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sløv unghest.
  • #1   31. dec 2012 Lyder ikke af noget sådan var min unghest også engang eller to fra den var 4-6 . Som om den bare var træt. Men det var altid væk næste dag. smiley

  • #2   31. dec 2012 Det lyder bare underligt at han skulle være træt når det var morgenmaden han ikke havde spist.. smiley

  • #3   31. dec 2012 Jeg er bare en rigtig pyllermor overfor mine heste smiley Kan slet ikke have hvis de skulle være syge smiley


  • #4   31. dec 2012 det er ret normalt for ungheste smiley har selv en og gik til foderlageret (butik) smiley og spurgte og hun sagde at dette var normalt at ungheste var ret sløve da de ofte mangler hvide og røde blodlegmer smiley så jeg skulle bare give hende en jernkur smiley og rigtig nok nu er hun MEGET friskere smiley det mest mærkelige var at det kom lige pludselig smiley men ja det hjalp helt vildt, så gå ned eller ring til en foderbutik og hør om det kunne være det? smiley


  • #5   31. dec 2012 Har godt nok overvejet at give ham en jernkur, så det må jeg lige høre om..
    Bliver bare så bekymret når der intet var at mærke på ham igår smiley


  • #6   1. jan 2013 Det kan evt. være lidt småstress over fyrværkeri aftenen før (ved ikke hvor meget de skyder om aftenen der hvor din hest står, men hos os er der rimelig gang i den, og hestene er derfor lidt oppe at køre).
    Så måske har han ikke sovet så godt, og er lidt småstresset så han spiser mindre?
    Det lyder ikke alvorligt, så mon ikke han er klar igen imorgen smiley


  • #8   1. jan 2013 Jah, der kan være mange årsager. Som du selv påpeger, kunne det være noget med tænderne. Det kunne også være, at han ikke bryder sig som sit krybbefoder længere og derfor sorterer i det. Det kunne være stress, hvis der er sket noget i løbet af natten (måske fyrværkeriet, eller han kunne have haft en mus eller en rotte i boksen, eller noget i den dur)

    Men godt at du fik tjekket op på det med temperatur og skader og fik ringet til dyrlægen, selvom det var helligdag.
    Håber han bliver frisk igen smiley


Kommentér på:
Sløv unghest.

Annonce