{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Træpiller, hamp eller hør? Til bokssvin? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Ja jeg ved godt der er utrolige mange emner af disse herinde. Men fandt ikke rigtig det svar jeg søgte.

Men nu er det sådan at min hest han står på halm pt. Det fungere bare ikke. Lige meget hvor meget halm+hø han får han ind til natten, er der ikke det eneste tørre halmstrå om morgenen. Jeg har prøvet med halmpiller men jeg syntes ikke rigtig det fungerede, det lugtede og blev hurtigt meget vådt.

- hvad har I bedst erfaringer med, til en hest der sviner meget mere end det normale?

Mvh Lisa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træpiller, hamp eller hør? Til bokssvin?
  • #1   19. feb 2013 min hest er et bokssvin og står på træpille fungere godt smiley

• #2   19. feb 2013 Du kan prøve at researche lidt på hvilke typer strøelse som suger bedst og se om det kunne være løsningen?

• #4   19. feb 2013 Mine heste står på træpiller smiley
    Men den store vallak, er også en rigtig gris og hans boks var våd hver dag. der stod han også på træpiller.
    Det vi gjorder for at den ikke blev så våd var at sætte en balje under vandkoppen og fjerne lorte hver dag og vende boksen. Men han fik også 1-2 poser med træpiller ind om ugen alt efter hvor våd at den er.
    Han får en gang om måneden 1 pakke med spåner ind så det også kan ligge at suge. Det er den bedste måde vi kan holde vores bokse rene, hvis det er en hest som sviner rigtig meget smiley
    Håber at det er en hjælp smiley

• #5   19. feb 2013 Min hoppe er et være svin, hun står på træpiller!

• #6   19. feb 2013 jeg havde samme problem med min hoppe da hun stod på halm, prøvede os træpiller og det fungerede heller ikk her.... så fandt jeg ud a a der er kommet et nyt produkt som er et affaldsprodukt som kommer når der laves træpiller... det er mere smuldret eller hva man kan sig og fungere super godt ved min hest... jeg giver 150 kr for 5 sække.... min hoppe står i en stor bok 4x5m og jeg starter op med 4 sække og de holder en 10 dage (tager klatter hver dag) og når det begynder a være lidt træls muger jeg en go trille børe ud og smider en ny sæk ind og så kan hun en uges tid igen.. det eneste man li ska husk er a rodde op i det en gang i mellem sådan a det blir vendt smiley

• #7   19. feb 2013 Min står på Træpiller blanding med Spåner smiley

• #10   19. feb 2013 Træpiller er lækre hvis de bliver vedligehold:) nemt at muge i

• #12   19. feb 2013 Min hoppe var et SVIN da hun stod på halm. ALT det halm hun ikke sked eller pissede i spiste hun. Så boksen bar lige til og smide ud hver eneste dag. Der var ikke ét halmstrå der var tørt. Så kom kun på træpiller og jeg har ALDRIG haft så renlig en hest. Hun skider og pisser ét sted. Men som der er en der siger længere oppe så sæt en balje under vandkoppen/spanden da det er meget tit at de lejer med deres vand. Vi har eks. en over i stalden der tager vand i munden og så drejer han rundt om sig selv indtil der ikke er mere vand i munden, Så der hjælper baljen desværre ikke. Men ellers fungerer den super.

• #13   19. feb 2013 Hør

• #14   19. feb 2013 Nogle heste skifter adfærd, kan jeg høre, alt efter hvilket materiale de står på.

Min tidl. hest var et bokssvin, uanset strøelse, men det er lettere at muge og holde en boks på hør (piller, spåner, whatever) ren, i forhold til en halmboks.
    Hør er det på markedet med den største sugeevne, og samtidig er det et materiale som mange heste godt kan li' at ligge ned i. Så det er det, jeg ville vælge, om det var mig.
    Men har prøvet både spåner og træpiller, og det er også godt.

• #15   19. feb 2013 Min hoppe er et bokssvin, vi havde hende for et par måneder siden stående i en anden stald, hvor vi stod på træpiller! Det var rent ud sagt noget være lort. Jeg vente den næsten HVER dag & fjernet lort.
    Men vi for nogen måneder siden flyttet til ny stald hvor vi står på halm, & det er bare rigtig godt til min hoppe Dobell smiley men vi for noget tid siden fik en hest mere som slet ikke er et bokssvin(der bliver selfølgelig mugger lort hver dag), men med Dobell skal der også en kvart-en halv ind i hendes boks hver dag, men med min nye skal der hver anden-trejde dag!

Kan klart anbefalde halm!
    Skal lige siges at det andet sted jeg stod kom hestene ikke ud så tit(b.la også derfor jeg flyttet), derfor så dårlige træpiller!
    & med det nye sted kommer de ud for tidligt om morgen til halv 3 ca. & det gør jo også at bunden er bedre!

Det vil siges!
    Både halm & træpiller er godt hvis den bliver ordener hverdag & hestene er ude af boksen meget.
    Træpiller er dårligt hvis hestene står meget inde.
    Halm er ikke så nemt at mugge, men holder bedre!

Jeg anbefaler halm smiley

Kommentér på:
Træpiller, hamp eller hør? Til bokssvin?

Annonce