{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.702 visninger | Oprettet:

Ridetøj på i Fakta. ;) {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Nu har besluttet mig at tage denne debat op og høre folks delte meninger, da jeg tit tænker over det.
Nu når jeg f.eks. idag har fri, så tager jeg jo bare ridetøj på fra om morgenen og køre direkte derud. Men skulle lige et smut forbi biblioteket med en bog, og kommer vadende ind med ridetøj smiley
Dette var bare et scenarie, det er også hvis jeg har været ude og ride og lige skal købe en mælk, at jeg vader rundt i supermarkedet med ridetøj på. Syntes tit man får vildt mærkelige blikke, og personligt er jeg skam ligeglad med hvad folk tænker - men kunne da være sjovt, hvis bare nogle af de mennesker der tænker 'wtf', var herinde og kunne forklare hvordan de opfatter det. Jeg mener bare, folk med fodboldtøj ser man også tit handle, tømrer, malere osv. ser man også tit. Så hvorfor så skeptiske over ridetøj?
Ja, som sagt er jeg ligeglad - hvis jeg skal have en liter mælk på vej hjem fra hesten er det sådan det er. Gider ikke hele vejen hjem og skifte bare for dét. Hvordan har I det? Viser i jer i offentligheden i jeres smukke ridetøj? smiley
- Det skal lige tilføjes, at jeg skifter støvler, så hestestøvlerne med lort på render jeg ikke rundt med - det syntes jeg er lidt ulækkert. Hihi.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridetøj på i Fakta. ;)
  • #1   20. mar 2013 Hejsa jeg handler Osseimit ridetøj og det så Bilka skal jeg handle efter en at h vært ved hesten så gør jeg det men rigtig mange kigger sjovet på en men jeg er lige glad så folk kan bare kigge


    Puk


  • #3   20. mar 2013 Jeg smutter også bare i fakta, rema, netto, you name it, i ridetøj. smiley
    Folk må glo lige så meget de vil, det genere mig ikke det mindste.


  • #4   20. mar 2013 Altså, jeg vader glædeligt rundt i supermarkeder med mine gule gummistøvler og ridebukser fulde af hestehår. Tja, jeg skal ikke score nogen alligevel, så hva pokker smiley

  • #6   20. mar 2013 Det rør mig ikke det mindste.. nu er mit staldtøj till så vel ligne ridetøj, men beskidt og meget slidt.

    har sågager vadet gennem næstved storcenter.


  • #7   20. mar 2013 synes egenlig ikke jeg lægger mærke til folk kigger. tænker lidt det er det samme som når folk der passer grise og køer slæber hele stalden med i fakta for at købe en pak rugbrød smiley

  • #8   20. mar 2013 troede egenlig emnet handlede om at de solgte ridetøj i fakta - så min tanke var bare wtf ^^

  • #9   20. mar 2013 Haha Sarah emilies. Nej ikke endnu smiley
    - har bare læst et sted at mange mennesker ikke brød sig om netop dette med ridetøj i centeret.


  • #10   20. mar 2013 Så længe man ikke kommer med store mudrede gummistøvler, så har jeg intet i mod det smiley

    Jeg har også været på Mc Donalds nogle gange med ridetøj :b


  • #11   20. mar 2013 Jeg er da også tit ude og handle i ridetøj - folk må tænke hvad de vil, jeg er ligeglad smiley elsker at have mit ridetøj på, det er bare mere behageligt

  • #12   20. mar 2013 Arbejder selv i en fakta, og man må sige at alle hestefolk lugter laaaangt væk af stald når man ikke selv har hestetøj på. Det kan faktisk godt være ret distraherende på en måde, at sidde og håndtere madvarer, og så uden overhovedet at se op, ved man at der står en hestepige tæt ved kassen.
    Og hvis der lige er vasket gulv, uh hvor rynker chefen på næsen, når der vadres ind med mudrede gummistøvler.


  • #13   20. mar 2013 Jeg holder ridetøjet. Bevares ja,det lugter af hest og er nogle gange møgbeskidt. Jeg er ligeglad hvad der bliver tænkt. Hvem ved mpske har manden eller damen foran mig i køen ikke været i bad i 14 dage. Rimelig klamt vil jeg mene,men det må de jo selv om. Så jeg holder ridetøjet på,og har fin samvittighed der:-)

  • #15   20. mar 2013 Altså, jeg får løn uanset om der kommer hestepiger eller ej, uanset hvilket tøj de har på smiley

  • #16   20. mar 2013 har jeg en gang været i H&M i stævne tøj.. der var nogen som kigget meget underligt og den fyr den kom en til og sagde at mine læder ride støvler var ret frække.. jeg jeg flad af grin. men sagde pæn tak til ham..


  • #17   20. mar 2013 Jeg vil tro at mange syntes at man STINKER helt forfærdeligt efter at have været i stalden.

    Alm. supermarkeder syntes jeg godt man kan tillade sig at handle i - men specielbutikker vil nok ikke syntes det er så fedt at få besøg af en mudret, behåret ridetøs smiley hvilket jeg godt kan have forståelse for.

    Restauranter osv. syntes jeg heller ikke man kan tillade sig at komme i med beskidt og lugtende tøj.

    Tøjbutikker syntes jeg er dybt ubehøvlet at besøge i enhver slags beskidt tøj.


  • #18   20. mar 2013 Ja. Det gør jeg men er ikke glad for det. Men det er nødvendigt når man har en mor der indimellem skal handle.

  • #19   20. mar 2013 Jeg kan lige love for at jeg ikke gider at skifte tøj inden jeg går op og handler, når jeg er på vej hjem fra hesten..

    Kan virkelig ikke tage mig af folks sarte næser, så den må de selv fedte med. Fløjtende ligeglad med om jeg har wrap i håret, mudder på støvlerne og lugter af svedig krikke.

    Hvis folk må have skrigende unger med lortebleer med i et supermarket, så må jeg også have min hestedunst med (:


  • #20   20. mar 2013 Jeg går tit i ridetøj når vi er ude at købe ind, synes ikke at folk kigger anderledes, og hvad de tænker er jeg ligeglad med.. smiley

  • #22   20. mar 2013 Jeg går i ridetøj alle steder - jeg stinker af hest? Jeps!
    Men det gir mig dejligt meget plads smiley


  • #23   20. mar 2013 Og så lige inden folk hyler op om at børn og hestelugt ikke er det samme, fordi børn jo må alt.

    Jeg ved godt der er en forskel.. Og forskellen er at jeg ikke skider i bukserne og lugter af tyndskid..


  • #24   20. mar 2013 Jeg handler nærmest aldrig i andet end ridetøj. Det er simpelthen for besværligt for mig, at skulle køre hjem og skifte tøj først. For meget spildtid af kørsel frem og tilbage smiley Også må folk sgu kigge/lugte/fnyse så meget de nu vil!

    Og allergikere? fuck dem.. Ja undskyld men det er da ikke anderledes end en med 10 hunde der lige smutter i kvickly med det tøj hun havde på da hun sagde farvel til hundene?? Er man i offentligt rum skal man da bare lukke numsen smiley Det jo heller ikke fordi vi render rundt og har skidt i bukserne og pis i håret xD


  • #25   20. mar 2013 Jeg går da tit rundt i mit ridetøj, altså i støvlerne og bukserne:) Mine ridebukser ligner nu også cowboybukser helt sindsygt, så ikke-hestefolk ligger næsten ikke mærke til det! Støvlerne er ikke så slemme, og har ALDRIG hørt nogen klage over at jeg lugtede af hest:)

  • #26   20. mar 2013 Nonononononononono - nej.. Det er virkelig ikke noget jeg gør.. Eller meget nødig - Jeg kan ikke have at nogen skal lugte til min hestelugtende tøj.. Ligesom jeg ikke ville have, hvis jeg stank af sved - og så gik ned for at handle.. No...
    Det kunne jeg heller ikke byde folk..

    Jeg hader, hvis jeg skal handle i mit ridetøj..


  • #27   20. mar 2013 Jeg er helt enig med ismulerne. Det kan godt være, at vi ikke selv kan lugte det, men der lugter faktisk ret kraftigt af hest.

  • #29   20. mar 2013 Ja - men det er da ikke højeste mode at stinke?

    "mmmm horse odor - From Lacôme"


  • #30   20. mar 2013 Hest er da den dyreste parfume! Tænk hvad i betaler for det! :o)

  • #34   20. mar 2013 Sabine Glenhammer - Såå fordi du ikke gider/har lyst/tid/ til at tage hensyn til andre, så kan man blive hjemme... Fedt smiley

    Ja, man kan komme ud for meget når man er ude blandt andre, men så kan man jo gøre sit, for ikke at "genere"..
    Vaske sig under armene tage en deo på og sådan lidt smiley


  • #35   20. mar 2013 Jeg handler faktisk næsten oftere i mit ridetøj end i mit almindelige tøj. Jeg gider virkelig ikke skifte tøj for at gå ned og hente rugbrød og mælk. Glem det!
    Folk må tænke hvad de vil, jeg er faktisk fløjtende ligeglad.

    Har én gang oplevet en kommentar fra en ældre dame der stod bag mig i køen i føtex. Hun sagde: "Føj hvor her lugter af hest, det kan man ikke når man handler." Jeg vendte mig om og sagde: "Jeg lugter ikke, jeg dufter, og jo, det kan jeg."
    Ellers har jeg faktisk aldrig oplevet underlige blikke eller andre kommentare. Måske fordi jeg er så sød at banke det værste skidt og mudder af støvlerne af inden jeg bare vader ind i butikken? smiley Haha


  • #38   20. mar 2013 Ja altså... Jeg gider hellere aldrig at skifte hvis jeg nu skal noget efter man har været ude ved hesten. Det lyder nok mærkelig... Men jeg føler mig af en eller anden grund, godt tilpas når jeg har ridebukser på.!?
    Kan ik' forklare hvorfor smiley

    Har også selv lagt mærke til det der med når nogen stirrer helt vildt på en. Bare fordi at man har ridetøjet på... Altså som du selv siger, er det så ikke bare det sammen som fodbold tøj, maler tøj osv.

    Ved ik' lige hvorfor det er såååå vildt, når der kommer nogen gående med ridetøj. Men jeg er sku ligeglad smiley


  • #39   20. mar 2013 Elsker at gå rundt i mit ridetøj i netto smiley
    Og selvom at det er beskidt, og fyldt af hår smiley Nej scorer ikke lige frem nogle ved det, men så er det heldigt at min kæreste ikke siger noget til det smiley


  • #40   20. mar 2013 Jeg handler og kommer til skole samtaler i mit, er fuldstændig ligeglad! Kan ikke se hvorfor man ikke skulle være det!(3

    Er hestepige og jeg er stolt!::F


  • #41   20. mar 2013 Var engang på MacD fuld påklædt i ridetøj også hjelm i hånden xD Mega pinligt når jeg tænker over det ^^'

  • #44   20. mar 2013 Team hygge: undskyld mig, men det var dog en grov sammenligning!

  • #49   20. mar 2013 Handler gerne ind hos den lokale købmand i ridetøj,men kunne ikke drømme om at gå i Matas el tøjbutikker.
    Er der lige rigeligt med hår på jakken,KAN den jo blive i bilen smiley


  • #50   20. mar 2013 jeg er såen set ret så ligeglad.. folk må da gerne se at jeg har været i stalden.. smiley kan de ikke tåle lugten i bageriet, så må de finde et andet sted at handle.. ;P

  • #52   20. mar 2013 Jeg handler tit ind på vej hjem fra hest. Jeg har også redet ud og handle sammmen med min veninde:-).

  • #54   20. mar 2013 Nåh ja, man lugter måske af hest. Men fodbold gutter lugter også af sved, det gør gartnere, murer og alle mulige andre nok også inklusiv alle de alkoholikere der nok heller ikke dufter af blomster, men som da alligevel skal have alle deres øller. Det er nok ikke kun heste lugten en Kassedame bliver udsat for.
    Desuden syntes jeg det er langt ude, at en Kassedame sidder og fortæller at chefen bliver sur over man kommer vadende ind i mudrede gummistøvler når der er vasket gulv. Eh, så stil dog nogle blå sutter man kan tage på eller lad vær med at vaske gulv før biksen er lukket? Det er da uforskammet af en chef, Kassedame eller what ever at rynke på næsen af en kunde der gider smide penge i jeres biks - om så kunden lugter eller ej.


  • #56   20. mar 2013
    Hvis en alkoholiker der stinker langt væk må være i bussen og Fakta, så må jeg også :o). Også i store staldstøvler, overtræksbukser og kæmpe jakke - og ja, jeg lugter.


  • #57   20. mar 2013 Folk kan kigge det de vil. Når jeg har været eller er på vej op til min hest, og lige skal handle eller have noget at spise, ser jeg intet problem i at have hestetøj på smiley Det er jo bare tøj? Muren/maleren/gartneren you name it, skal måske også lige i Super Best i pausen og have et eller andet, og det er heller ikke altid de dufter lige godt smiley

  • #58   20. mar 2013 Er jeg i ridetøj, og skal handle, så gider jeg da ikke skifte tøj bare for ikke at udstråle at jeg har med hest at gøre (-;

  • #60   20. mar 2013 Det er da meget normalt at gøre det, når man er ridepige, mon ikke næsten gør dette? smiley

  • #61   20. mar 2013 Altså jeg har tit ridetøj på hvis min mor skal handle på vej hjem fra rideskolen eller hvis vi skal spise på f.eks mcdonalds efter et stævne:)

  • #63   21. mar 2013 Hmm, har aldrig oplevet følelsen af at blive gloet på når jeg kommer i ridetøj..
    Arbejdsuniform er derimod en anden sag, og der er jeg endda ren og har glattet garnet ud.. smiley


  • #64   21. mar 2013 Jeg er fuldstændig kold! Jeg skifter ikke tøj, hvis jeg har ridetøj på og skal handle/hente noget med hjem på fra hyppen. Og ja, jeg ved da godt, at det kan være en mærkelig lugt for folk der ikke er vant til, at komme i en stald! MEN, den er ikke værre end de "gamle damer" som tømmer HELE parfume bøtten, så det giver en voldsom hovedpine som tager flere timer at komme af med. Eller de mennesker som kommer helt forhutlet og ikke har set skyggen af et bad i 2 uger, de pumpede fyre som kommer lige fra træningscenteret uden et bad vel og mærket, rygere som har levet indelukket i deres tobaksfabrik! Puha.

    Der findes mange sære mennesker - og det synes folk nok også, at vi er smiley
    Har selv siddet bag kassen (også i perioden hvor jeg ikke red/havde med heste at gøre og ikke var vant til lugten af stald) og ridetøj generet mig ikke, men det gjorde stærke parfumer, mennesker som ikke havde set et bad i 2 uger eller folk som lige havde røget!

    PS. tænker når jeg kommer i mine stramme og tæt siddende ridebukser og folk kigger, så må de da tænke: "sikke en god røv, pæne ben" - sikke et skår selvom man har halm i håret smiley Haha. Ej, spørg til side smiley


  • #65   21. mar 2013 Jeg er ligeglad. Har selv arbejdet i fakta, og syntes da bare det var cool når folk kom i ridetøj smiley
    Jeg handler da også i ridetøj selv, kan gå ind og spise på McDonalds i det. Helt kold. Det er ikke værre end dem der går i skole i fodboldtøj, og lugter af sved.


  • #66   21. mar 2013 Jeg er ligeglad. Ja, folk kigger, nogle rynker måske på næsen. Men jeg smiler bare og går videre.
    Jeg bilder mig selv ind, at folk kigger fordi jeg er lækker i ridetøj.En lille god røv får man da måske x) Som flere siger; Føler mig bedre tilpas i ridetøj, så er jeg lige glad med hvad andre mener smiley

    Det er jo det samme som at sige at en skraldemand ikke måtte handle på vej hjem fra arbejde, han lugter jo måske også ret grusomt? smiley


  • #68   21. mar 2013 Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad de tænker. Jeg går der ind med ridetøj. Nogle gange har jeg os halm i håret.
    Det er ikke deres problem og hvis det ikke var for min mor tog jeg det os på i skole. Jeg elsker ridetøj for det sider tilpas og liner ikke noget fra det rene glimmer blad. smiley


  • #69   21. mar 2013 Jeg tager ikke kun i fakta med tøjet på, jeg har også hestene med!

    profilbillede
  • #70   21. mar 2013 HEJ AIGYE!

  • #71   21. mar 2013 Har været på burgerking mange gange i ridetøj smiley

  • #73   21. mar 2013 Nu læste jeg lige det med at tage hensyn til allergi?? Hva så med folk Der er overdænget med parfume? De tænker da heller ikk over det når de handler ind, har selv parfume allergi, og jeg er tit ved at gå i gulvet når sådan nogle kommer forbi, så ja jeg handler også i mit heste tøj, sådan er det bare

  • #74   22. mar 2013 Kunne godt en dag finde på at ride ind i Mc donals Drive in på hest smiley

  • #75   22. mar 2013 Tja nu er ''moden'' faktisk begynde og ligne ridetøj mere og mere. Det lugter så ikke, men hvis man skal gå i ligende ridetøj, så skal det da også gøres ordenligt! smiley

    - Men gør det selv, og har ikke noget i mod det. Synes det er lidt sjovt når man ser nogle i ridetøj, som man bare overhovedet ikke kan se som ridepige! smiley


  • #76   22. mar 2013 Jeg arbejder hos en bager. Der kommer virkelig ofte folk hjem fra fyraften, f.eks. håndværkere eller sådan nogle maskinmennesker. De lugter <b>forfærdeligt!</b> Såå.. Don't blame us!

  • #77   22. mar 2013 Jeg tager med glæde i Fakta med ridetøj på, men jeg må ærligt indrømme at, jeg altid smider heldragten når jeg skal tage bussen hjem igen, eller derud. Også selvom der står noget med heste på min ryg, det er altså for pinligt, at rende rundt at ligne en lille prop.. smiley

  • #78   23. mar 2013 Min mor og jeg køre ofte ind og handler efter jeg har været til undervisning, og jeg vader glædeligt ind i forretningen med ridebukser og ridestøvler ^^

  • #79   23. mar 2013 I forvejen har jeg sjældent ridetøj på, men jeg undgår helst at skulle ind i en butik efter at have været hos hesten. Føler mig pænt ulækker, er mudret og stinker helt vildt. Er ret forfængelig!
    Men hvis jeg ser andre med ridetøj, tænker jeg egentlig ikke noget.. bare "hey! vi har noget tilfælles!" smiley


  • #81   24. mar 2013 tror ikke min Føtex har set mig i meget andet end ridetøj, jeg handler nemlig tit på vej hjem fra hesten, men har faktisk ikke lagt mærke til om folk kigger, er også ret ligeglad smiley
    mange ved nok ikke at det er ridetøj, de synes nok bare min tøjstil er underlig smiley


  • #82   24. mar 2013 køen bliver nogle gange også kortere smiley

  • #83   24. mar 2013 Er helt ligeglad, synes da mine ridebukser er pænere end de træningsbukser jeg ellers kan finde på at gå i smiley
    Synes dog heller aldrig at mit tøj lugter osv., da jeg kun selv skal komme og ride, hvilket man jo ikke bliver så beskidt af..
    Har desuden heller aldrig set nogen glo eller noget, pga. hestetøjet smiley


  • Sofus
    Sofus Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 3 Svar: 3
    #84   24. mar 2013 Jeg syntes helt personligt, at ridepige i ridebukser og ridestøvler er super sexede, så i skal ikke skifte tøj for min skyld smiley det et sgu flot, når man kan en kvindes rigtige former, og det kan man altså i ridebukser.


  • #85   25. mar 2013 Handler da tit med min mor og halvmor i ridetøj og ridestøvler smiley Er lidt ligeglad med hvad folk tænker, men hvis nogen kigger på meget kan jeg ikke lade være med at grine af dem. Jeg er da stolt over at komme i ridetøj ind i fakta eller anden købmandsbutik, jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg synes det er fedt at vise jeg er hestepige smiley Så må folk da kigge alt det de har lyst til smiley

    Har også været på McDonalds flere gange i både ride og stævnetøj, og folk de har da kigget og hvisket, men det må de da selv om smiley


  • #86   25. mar 2013 For mig er det at komme i ridetøj på lige fod med at komme i træningstøj, arbejdstøj (mure, gartner, håndværkere o.lign)
    Det er da lige så beskidt og ofte lugtende som ridetøj, og de folk bliver der ikke rynket næse af?

    Ej, jeg gider godt nok ikke hjem og gøre mig ''anstændig'' bare for at gå ned i fakta. Folk må tænke hvad de vil, og hvis jeg lugter så forfærdeligt kan det måske være at de gider at holde lidt afstand i køen - det kunne da være fantastisk ;o)


  • #87   25. mar 2013 Men jeg kunne alligevel ikke drømme om at tage det på i skole eller ud på en resturant/til en fest eller lign. Men til skole-hjem samtaler og sådan noget er jeg ligeglad smiley

  • #88   25. mar 2013 Jeg kan faktisk huske at jeg en gang er kommet til skolehjem samtale mit håndboldtøj, midt i en træning.

    Min lære ville ikke finde en tid uden for min træning, så jeg gik i protest. Hallen jeg trænede håndbold i lå på skolens område, så midt i træningen løb jeg op til skolehjem samtalen og gav pænt hånd til lærere (med harpiks), var der i 10 min, og løb så tilbage til træning x)


  • #89   25. mar 2013 Jeg må indrømme at hvis det er i den lokale super marked så nej, så skifter jeg ikke.. Men render ikke rundt i ridetøj i storcenteret eller i gå gaden.. Og fy for helved til dem der gør tænker jeg personligt.. Jeg lad da heller ikke stå i kø med en der stank af gris.. Ej min mening er at der hvor der er mange mennesker har man den respekt og pli at man skifter og går i bad enden man mænger sig i mængden!
    Mekanikeren eller what ever ser jeg også ned på hvis ikke de gider skifte inden de fiser ind i storcenteret eller gågaden!


  • #90   25. mar 2013 Nu har jeg haft med heste at gøre i det meste af 20 år efterhånden...
    Og når man har haft egen hest i 10 år, så har man handlet i ridetøj ind i mellem.

    Vi har i de senere år, især efter vi fik hestene hjem, kørt en del til undervisning - både med min søster og jeg.
    Og vi har altså ind i mellem handlet med traileren bagefter ;o)
    Ligesom vi da både kan finde på at køre på MacD, hente sandwiches eller sådan et eller andet.

    Er vi på hjem et eller andet sted fra og vi fx skal handle og vi sådan lige tilfældigvis har en hesttrailer bagefter, ja så må folk altså lige overleve at vi lige er temmelig store (vi har hesten bagved et folkevogns rugbrød) - og derfor optager 2 p-pladser.

    Det hænder altså vi kommer 4 mennesker vadende i staldtøj for at handle, og har vi været til stævne, så er det i hvide ridebukser...

    At have ridetøj på er ikke værre end at stinke langt væk af parfume, så man er nødt til at holde afstand (jeg er temmelig allergisk..!), lugte langt væk af værtshus, ligne en der ikke ved sæbe findes - og hvad der ellers findes af skæve eksistenser .
    Folk kikker ca. ligeså meget hvis min far handler på vej hjem fra arbejde, så kommer han nemlig ofte anstigende i jakkesæt og laksko... ;o)


  • #91   25. mar 2013 Jeg synes faktisk det er møg ulækkert.
    Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad folk tænker om mig, pt render jeg rundt med en mega grimt skrigende orange jägermeister tophue, jeg ligner en idiot, men den er varm og var gratis. Og render gerne i netto i ridetøj, HVIS det er nyvasket og ikke har været ude hos hestene først.

    Jeg synes det er mega ulækkert at rende rundt i fødevarebutikker smurt ind i hestelort og mudder.

    Det handler om hygiejne, og ikke udseende.


  • #94   7. apr 2013 Nej jeg skifter ikke tøj. Så må folk tænke hvad de vil. Det er jeg sgu kold over for.

  • #95   1. maj 2013 Jeg syntes det er blære at have ridetøj på i butikker xD

Kommentér på:
Ridetøj på i Fakta. ;)

Annonce