{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Træne på folden? {{forumTopicSubject}}

Ja - Min hest er landet et sted uden ridebane eller ridehus, og derfor har jeg kun folden til at træne på. Det går da fint nok!
Trods vi kun har et par meter også må man vende om smiley

Men mange har skrevet til mig at jeg ikke må træne på folden, da det er hestens fristed, hestens madsted, hestens hjem!

Det har jeg taget til mig og ligger og overvejer det lidt.

Jeg må da indrømme - Det er træls.
For så ridder man lige lidt rundt, også kommer der en hest galoperende og vil nusse.

Hvad er jeres mening omkring at træne på fold? Synes i det er synd?

Jeg bliver ikk sur hvis i siger jeres mening, men jeg tager det til mig og får lidt viden smiley

Forsæt god dag!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne på folden?
  • #1   30. mar 2013 Jeg holder også på at folden er der hvor hesten har fri og ikke hvor den arbejder..

Det kan også give forvirring hos din hest, at, hvornår træner vi? Og hvornår har vi fri?

Der må da være plads tl at duman ride i skoven/naturen og træne der i stedet for..
    Men hvorfor vælge sådan et opstaldningssted? Det lyder som om det er lidt tilfældigt valgt..

• #2   30. mar 2013 Jeg træner tit på vores folde og især her i vinter perioden da vores ridebanen bliver så hård når der er frost så jeg kan intet problem i og træne på folden og slet ikke når man ikke har andet og træne på

• #3   30. mar 2013 Hver Sommer bliver jordfoldene jævnet og brugt som ridebane, men når de bruger dem som fold er det deres fold

• #4   30. mar 2013
    En ting er hvis det er en indhegnet fold, som er blevet lavet om til ridebane. Dvs. et sted uden andre heste men bare med græs på.

Det er fint. Men at ride et sted med andre heste, det forstyrre umådeligt meget, samt jeg heller ikke finder det glimerende med det at blande fristed og arbejdssted.

• #5   30. mar 2013 Nej det er ikke muligt at træne andre stedet:)
    Grunden til det er der er at det er min morbror der ejer gården, så der er hele familien samlet smiley

• #6   30. mar 2013 Hvis det er den fold hesten bliver lukket ud på efterfølgende, vil jeg mene det er en dårlig ide at ride der, men jeg syntes let du kan strigle og hygge på folden, det styrker også båndet til din hest, at i kan være sammen i hesten 'hjem' uden at den skal trækkes ind i en stor ridehal.

Håber du kunne bruge det til noget.
    -Dreamteam

• #7   30. mar 2013 Jeg holder for så vidt muligt træningstid og fritid adskilt.
    Jeg synes det giver en mere fokuseret hest. Så ved hesten, at når vi går ind på ridebanen eller ridehuset, at nu skal vi arbejde.
    Hygge og nussen og mad osv., kan foregå alle mulige andre steder. Men jeg nyder, at have et arbejdssted, og det virker også til, at min hest bedre kan finde ud af det sådan. Føler jeg får meget mere ud af min træning på den måde.

• #8   30. mar 2013 I er heldige jer der har mulighed for det! smiley

• #10   30. mar 2013 Når han har fri, følger han mig overalt. Så lider, det gør han ikke smiley

• #11   30. mar 2013 Hos os tager vi et par gange ud på folden om sommeren, og laver lidt millitary, da der står et par træstamme o.l. derude, som er beregnet til det:) Hestene synes at det er skidesjovt!

Så jeg synes at det er fint nok at i du rider på folden;)

• #12   30. mar 2013 Jeg står også et sted uden ridehal og hvor der er fold op ad ridebanen så jeg har også valgt at træne på folden og det har jeg også altid gjort før hen.

• #13   30. mar 2013 Jeg har heller ikke ridebane eller ridehus så jeg skal også ride på min fold. Men jeg plejer normalt at have den anden hest til at stå inde i stalden imens jeg rider(jeg har kun 2 heste).
    Men vores fold er to folde der er blevet sat sammen og på den ene rider jeg på imens den anden kun er hestenes.

Men her til foråret har min far lovet mit at vi skal udvide folden så jeg kan få mig en ridebane med de rigtige mål. Men hestene går stadigvæk der smiley

• #14   30. mar 2013 Jeg har heller aldrig haft ridebane eller ridehus til rådelighed. Vi har altid bare indhegnet et stykke af folden, og det har fungeret fint. Da jeg pt. ikke kan ride på nogen af mine ponyer, og vi ikke har en indhegning til at træne i, træner jeg bare på folden. Der går kun mine to ponyer på folden og træningen er bare for hyggens skyld og for at min gamle pony kan få rørt sig lidt. De opsøger mig ofte selv, løber efter mig på folden og vil gerne lege osv. Jeg træner dem også ofte uden træktov, så hvis de ikke gad, kunne de jo sådan set bare gå sin vej, men det gør de som oftest ikke smiley

• #15   30. mar 2013 *Månehestene*: Præcis!:-)

• #16   30. mar 2013 definer at træne på folden? Ridning - fysisk hård træning syntes jeg ikke er okay.
    Jeg selv, "træner Tricks" med min Tristan på folden, af den årsag af at han har brug for at blive stimuleret, og at han rigtig gerne vil deltage i det vi laver. hvorimod Maj min anden hest, træner jeg aldrig med ude på folden, fordi hun nyder at være sammen med de andre heste og have fri - som selvfølge er helt naturligt.

Kommentér på:
Træne på folden?

Annonce