{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Hvordan pudser i jeres udstyr (hovedtøj, saddel, støvler) ?? :) {{forumTopicSubject}}

Hej, når jeg pudser mit hovedtøj bruger jeg først sådan noget læderrans fra blue horse og derefter læderfedt, men jeg synes det er lidt beværeligt med læderrensen og så virker det heller ikke rigtigt..
Så jeg ville gerne høre hvad i bruger og hvordan der virker.

Og hvor tit pudser i egentlig ?? Jeg tror jeg gør det mindst to gange om måneden:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan pudser i jeres udstyr (hovedtøj, saddel, støvler) ?? :)
  • #1   12. apr 2013
    Eftersom jeg ikke har en hest der bruger trense, har jeg kun pudset tingene når de skulle sælges :o). Og da jeg red Maja blev det gjort like, en gang om året.

Jeg bruger noget læderbalsam fra biltema og det fungere glimerende :o)

• #2   12. apr 2013 jeg bruger bare det sadelsæbe først, og så bag efter en omgang sadelfedt, det jeg plejer og bruger er ikk ret dyrt, det er i sådan nogle små bøtter...

og hvis det er noget nyt eller noget meget meget tørt læder, kan jeg godt finde på at smøre det godt ind i læderolie og lige i en plastikpose natten over, og så tørre det overskydende olie af dagen efter. men olie bruger jeg langt fra hver gang

• #3   12. apr 2013 Sadelsäbe og läderfedt. Först skiller jeg trensen/sadlen af, så säber jeg det ind, så vasker jeg säben af og fedter det ind og samler

• #4   12. apr 2013 og pudser det bare en gang i mellem når jeg lige syntes det trænger, eller hvis jeg skal "i byen" med hesten til fx stævner eller sådan noget

• #5   12. apr 2013 Jeg bruger sadelsæbe fra kieffer til både mit hovedtøj og sadel. Det lader jeg så tørre, hvor jeg så pudser over med kieffer læderfedt. Pudser mindst 2 gange om måneden på min sadel da jeg ikke kan ha' at den er "beskidt", min trense er nok 1 gang om måneden cirka.
    Mine støvler bruger jeg en klud med varmt vand og så noget ganske almindelig opvaske sæbe, hvor jeg så gør dem rene på den måde, så cirka hver anden gange får de et lag skosvært, som jeg så lader trække lidt ind, og jeg pudser så efter.
    - Min støvler får IKKE læderfedt da det blød gør dem, og mine støvler er utrolig bløde i forvejen, og de skal ikke falde mere sammen smiley

• #6   12. apr 2013 Bruger sadel sæbe fra passier tror jeg og sadel fedt fra passier smiley
    Støvlerne pudser jeg først over med vand og når de så er rene putter jeg sadel fedt og til sidst sko svertærte på, men det er kun inden stævner der kommer skosværte på smiley

• #7   12. apr 2013 Jeg bruger først sadelsæbe og bagefter bruger jeg læderfedt. Pudser ca. En gang om måneden

• #8   12. apr 2013 mine ridestøvler rengør jeg først med en våd klud med varmt vand, det gør jeg efter hver ridetur smiley Når de skal pudses gør det sammen med lidt opvaskesæbe, og giver dem derefter en gang skosværte jeg gerne lader sidde i 1 times tid og så pudser jeg bagefter. Jeg bruger børster til formålet, fra mine forældres skopudsekit fra hjemmeværnet smiley Af skosværte bruger jeg en fra cavallo.

• #9   12. apr 2013 Jeg bruger først sadelsæbe og dernæst læderfedt til alt læder (sadel, hovedtøj, ridestøvler osv.) Mine ridestøvler falder ikke sammen, for jeg hænger dem altid op. Sætter lige en snor igennem øjerne foroven, så holder de formen helt perfekt.
    Jeg pudser, når det trænger. Ikke noget bestemt interval.

• #11   13. apr 2013 med en klud vil jeg tro smiley

• #12   13. apr 2013 Skårupgård - Man sæber først sadlen ind - ikke et tykt lag. Så lader man det trække ind og tørre lidt, og så tørrer man der over med en våd klud. smiley

Kommentér på:
Hvordan pudser i jeres udstyr (hovedtøj, saddel, støvler) ?? :)

Annonce