{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pisk
  • #1   22. jun 2013 Pisk og spore er for mit vedkommende ikke synd for en hest. Så længe man bruger midlerne rigtigt er der da intet galt - de er hjælpemidler.

• #2   22. jun 2013 Man skal overhoved ikke slå hesten med pisken? Eller jo hvis den gør noget det slet ikke må så skal man lige give den et lille " klap " i røven med pisken eller skal man kun" kille" den med den ved hvad den skal.
    Synes ikke man skal ride med spore.. liggelydig hvilke spore det er!
    Men vi er jo allesammen forskellige smiley

• #3   22. jun 2013 Jeg har som regel altid en pisk med. Den bliver sjældent brugt, men den er der. Hvis jeg først tager den med, når den skal bruges, kan hesten opfatte det som en straf og ikke en hjælp. Hvis den derimod er der hele tiden, så er det ikke noget jeg har fundet frem, når den ikke helt kan gøre, hvad jeg vil have den til.

Bruger spore alt efter, hvilken hest jeg rider. Det kommer an på, hvor meget luft den har under sig. Altså om jeg kan nå den med mine ben. Hvis ikke, så er der spore på, så jeg kan sidde korrekt og samtidigt nå hesten.

Hvis man kan bruge hjulspore, så synes jeg de er bedst, så de ikke stikker ind i hesten, men ruller.

• #5   22. jun 2013 Jeg rider on/off med både pisk og sporer - en gang imellem samtidig men for det meste hver for sig. Det vælger jeg at gøre, for at jeg kan nøjes med sjældnere, lettere brug af schenklerne og ikke er nødt til at baske til ham hele tiden. Derudover er pisken god til at touchere (bare lige røre) bagparten med, når hesten har brug for lige at 'blive gjort opmærksom' på sig bagdel, og sporerne bruger jeg til at prikke lidt med i overtrædningerne, igen for at hjælpen bliver mere præcis.

• #6   22. jun 2013 Den er synd for hesten, hvis man slår den hele tiden med pisken, ja. - Hvis det var det, du mente smiley Pisken er ikke til for at slå med heller smiley

Jeg synes, at så længe man bruger det ordentligt, og ikke som straf, så er begge gode ting at have smiley

• #7   22. jun 2013 Det er ikke synd for hesten så længe pisken og sporerne ikke forvolder hesten smerte. Bruges de derimod korrekt og bruges til at forstærke signalerne, ser jeg intet forkert i dem :).
    - Rider selv med pisk ind i mellem, men ikke med spore da min hest hopper i vejret, og viser at hun kan stå på to ben. Eller, sådan var det første gang hun blev introduceret for dem, så med lidt træning kan vi da også en dag ride med spore :).

• #8   22. jun 2013 er enig med jer alle. at så længe men bruger den rigtig så er det fint at have det med. og jeg synes men skal være en erfaren rytter før men får pisk eller spore. eller noget som helst andet smiley
    og ride selv med spore for min pony kan ikke lidt pisk så gør alt hvad jeg kan for at ikke skulle bruge noget af det smiley smiley

• #9   22. jun 2013 Det er fuldstændig misforstået når en ridelære giver hendes små elever en pisk med, for at losse ponyerne i røven så de går med de små unger.....
    Men nej en pisk er bestemt ikke en dårlig ting, når den ellers bruges rigtigt. Jeg bruger den næsten altid på min hest, da hun forbedre sin tåolt meget, ved at trække numsen lidt ind under sig (jeg kilder hende med en lang pisk på numsen)

Pisken kan jo også bruges til "straf" på meget få tidspunkter, som for eks. hvis den sparker efter en anden (hest eller menneske) så giver jeg den da et klap og råber nej! eller sådan noget. Jeg har dog aldrig prøvet at slå så hård jeg kunne agtigt på nogen hest og mener at dem der har det, må have en super god grund.....

Jeg har aldrig brugt sporer, men har intet imod dem der gør det rigtigt. Jeg kan meget bedre lide tanken om et lille "prik/stik" end et spark med benene.

• #12   22. jun 2013 karoline: synes at du har helt rat med at små børn ikke skal have pisk med har få et los i røven.

kan også godt følge dig i alt det du siger smiley

• #13   22. jun 2013 Jeg har intet problem med pisk og sporer, bare de bliver brugt rigtigt.
    Vedr. hjulsporer, ville jeg aldrig bruge dem selv, men hvis folk vil bruge dem, er det jo deres smiley

• #14   22. jun 2013 ja du har helt rat Mathilde, det mener jeg også.... smiley

• #15   22. jun 2013 Enig med bettemus. Har indet i mod dem rider selv med spore.

• #16   22. jun 2013 Karoline: Synes det er fint nok at en ride lærer giver en pisk til et lille barn for hun ved jo sikkert at hun kan finde ud af det, ellers så tror jeg ikke hun ville give den smiley

• #18   22. jun 2013 Rider med pisk en gang i mellem. Ikke altid, ser på den enkelte dag om der er brug for den.
    Spore bruger jeg ikke.
    Ang. hjulspore, hvis det er dem som kan rulle havde jeg med glæde reddet med dem. De 'kilder' kun, fordi de ruller.

Men alt i alt, skal man kunne ride ordentligt med det, ellers bør man ikke have det med.

• #19   22. jun 2013 Jeg rider selv med pisk hver eneste gang, da jeg rider på en meget stædig pony, som gerne vil bestemme.

Jeg er stadig i den fase, hvor jeg skal vise hende, at det ikke er hende der bestemmer, hvilken er meget lang.. Derfor rider jeg med pisk, og er ikke bange for at give hende et lille klask, hvis det går helt galt smiley

Jeg har dog aldrig brugt sporer, da jeg ikke rigtig har noget at bruge dem til smiley

• #21   22. jun 2013 Okay..?
    Og hvad så?.... Jeg ved ikke om det er mig der er dum her, men hvor vil du hen med det?

• #22   22. jun 2013 Maria - Det betyder at hesten ikke kan være stædig. Den kan ikke tænke så langt, at nu er den stædig og på tværs. Den del af hjernen har hesten ikke.

• #23   22. jun 2013 Ja okay hun er heller ikke ligefrem stædig, jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal kalde det smiley

• #25   22. jun 2013 Jeg rider selv mod spore, men kun som en hjælpende hånd, da mine ben ikke er lange nok til at kunne nå ordenligt ned, uden at jeg skal tage hælen op. Og så fordi jeg har det meget bedre med at jeg bare lige kan prikke til hende, end at skulle sidde og sparke lidt hårdere!

Pisk bruger jeg stort set aldrig, men har intet i mod at folk bruger det, så længe man bruger den med tanke på at hesten er et levende væsen, og at man ikke skal misbruge hjælpemidlerne smiley

• #26   22. jun 2013 Maria - Jeg kalder selv min egen for stædig, i mangel på bedre ord :).

Luna - Så lidt :).

Kommentér på:
pisk

Annonce