{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Foldtid for en konkurrencehest? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sad netop og tænkte på en ting, som jeg ikke syntes at kunne finde noget omkring i forum.
Jer med konkurrenceheste fra LB-LA og op eller jer der generelt træner "hårdt".

Hvor meget foldtid får jeres hest, hvor den stadig har energien og driften under træning??
Og hvad fodre i med, for den mest optimale træning?

Jeg mener selv at hesten skal have alt den foldtid som muligt, men hvad mener i, med heste som skal præstere dét mere på banen?

Og foderet skal jo passe til hvad hesten præstere og derved har brug for til muskler osv osv ov.

Hvad siger i?
(Hold en pæn tone, så vi kan få en god "diskussion" omkring emnet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foldtid for en konkurrencehest?
  • #1   28. aug 2013 Jeg rider Ma, internationalt niveau - min hest har gået på fold 24 timer i sommeren - uden foder den første måned og derefter med foder + hun får Mash efter hård springtræninger og efter stævner. Pt. er vi igang med at finde nyt foder, da det hun får nu ikke er godt nok. Hun taber sig - men er dækket ind med vitaminer og mineraler. NU skal vi have noget foder der feder mere og giver en smule energi!

    Det kan godt være min hest går MA nu, men hun er stadig en hest, som skal have lov at bevæge sig og komme på fold som alle andre heste. For mig burde der ikke være forskel på lille lotte på rideskolen og på stjernehestens foldtid.


  • #2   28. aug 2013 Mine er konkurrence ponyer og går mange stævner og bliver trænet ordenligt! De går på fold fra 9 morgen til 16-19 aften. Jeg synes det er vigtigt de kommer ud og kan gå rundt! Især når de bliver trænet hårdt og går mange stævner! smiley

  • #3   28. aug 2013 Helena helt enig! Ved ikke om det burde nævnes. Men mine ponyer har altid gået på døgn om sommeren og har redet landshold i 5 år. smiley

  • #4   28. aug 2013 Helena: du har ikke haft problemer med at hesten ike havde energi til træning på døgnfold og uden foder?
    Min venindes hest har hvertfald ingen energi efter den har sovet udenfor i de varmeste perioder.


  • #5   28. aug 2013 Min går kun fra 8-13 men det er fordi så gider hun ikke gå der ude længere, så hopper hun enten over ledet, eller tager fat på det sorte håndtag og åbner xD ville gerne have hun kunne gå der ude lidt længere;-)

    Jeg rider pt. La4 i dressur og LC spring



  • #6   28. aug 2013 Min hest går på fold fra ca 8 om morgenen og indtil jeg lukker ind.. i sommers var det nogle gange først kl 20, men ellers er det normalt mellem 16 og 18.

    Han fodres med Krafft Grund 3 gange dagligt - også da han gik på græs. Han har ikke gået på fold med meget græs, da han ikke skulle blive græs-fed og doven...men jeg synes stadig han skal nyde de lange dage på en stor fold med græs i det gode vejr... smiley

    Derudover får han dagligt mellem 600-800 g. betfor (opmålt inden det er blødt op)

    Da han står på træpiller får han stadig hø; 8 kg. i vinterhalvåret og ca. 5-6 kg. om sommeren hvor han jo går på græs smiley

    Jeg har absolut ingen problemer haft med energien, men Don er også en meget energisk og fremadgående hest - til tider lige lovlig meget om vinteren især smiley
    Men jeg synes godtnok også det er vigtigt at en hest får lov til at blive ved med at være hest selvom den bruges til konkurrence smiley


  • #7   28. aug 2013 Til foder for hun noget grundfoder stalden kører med. Struktur-E fra st. Hippolyt (mere energi) Lina mix fra pavo (noget omega 3 olie og andre vitaminer til ledene)

    Hvert forår og efter (når de skifter pels) får hun mikrovital fra st. Hippolyt. Det er en vitamin kur.

    Når hun har arbejdet hårdt for hun elektrolytter fra blue horse i hendes mash(det genpåfylder hendes energi niveau:D

    Hun får en masse forskelligt foder men hun er også den pony ude i stalden hvor pelsen skinner mest:D


  • #8   28. aug 2013 Rider military på min hoppe, som derfor er i ret hård træning.
    Den har gået på døgnfold siden 1/5 og gør det stadig.
    Jeg fodre med Dangro Omega 3 junior.


  • #10   28. aug 2013 Dejligt at læse at jeres heste får dejlig meget foldtid!
    Jeg mener nemlig også, at selvom hesten går de højere klasser, både dressur , spring samt military, har de ret til at komme ud og bare være hest.


  • #11   28. aug 2013 Jeg rider la og skal ud til c stævner nu her i efteråret.
    Min går på fold hver dag 5-10 timer alt efter hvornår på dagen jeg rider. Fodres med piller der indeholder alt, og ved siden af får den noget tilskud. Og så hø. Den har fin energi osv. Min hest går ikke på døgnfold medmindre den har ferie. For det bliver den for doven af.


  • #12   28. aug 2013 Michelle H : nej det har jeg ikke - hun har over sommeren stadig gået en smule stævner med placeringer - energi niveauet har været fin - men hun har også stor andel af fuldblod i sig, og er en ret energisk hest generelt smiley

  • #13   28. aug 2013 Min military hest går i Løsdrift.
    Han fodres med equsana cool performance og har ikke mærket mangel på energi


  • #15   28. aug 2013 Travhestene hvor mine drenge står, går i løsdrift året rundt under top forhold, lige fra føl, løbsheste og til avlshestene... De mangler ikke energi eller power til hverken træning eller løbene smiley
    De har ad libitum grovfoder året rundt og fodres med Krafft 125-90.... Og får hyben, hvidløg og salt efter hård træning...


  • #16   28. aug 2013 Rider godt nok ikke stævner, men træner seriøst 5-6 gange om ugen i baneridning.

    Min hest går pt på døgnfold, og i vinterhalvåret går hun ude fra ca. 7.30 til 16-17 stykker.
    Hesten kan, efter min mening, ikke komme nok på fold. Det er det sundeste for dens fysik (led, ligamenter, muskler), luftveje og psyke. Har aldrig haft problemer med energien, såfremt hesten bliver fodret rigtigt, og man tager hensyn til dens naturlige døgnrytme.


  • #17   28. aug 2013 Tak for alle jeres brugbare svar! smiley
    Skønt, at alle tænker over hestevelfærden og ikke bare tænker "min hest er 100.000 værd, så derfor kommer den ikke ud!"


Kommentér på:
Foldtid for en konkurrencehest?

Annonce