{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at blive trukket.
  • #1   12. jul 2009 dengang da jeg lærte charlie det, satte jeg grime og træktov på.
    derefter klikkede jeg med tungen, hver gang han gik. jeg tvang han iké, jeg ventede på han selv gik(; og roste ham derefter i:


  • #2   12. jul 2009 Nej, ikke hive, lægge et let tryk, og sige den der fremad lyd i ved, man ikke kan stave til..

    og lette trykket når føllet går frem.. smiley

    Nu reagerer han på min stemme.. smiley


  • #4   12. jul 2009 Der er mange måder man kan gøre det på. Kommer an på mor og føl.
    Lige nu ved Zoomse trækker jeg enten både mor og føl, eller jeg tager føl alene ud på gangen med torv og grime, og skubber bag på. Roser selvfølgelig meget ^^


  • #5   13. jul 2009 Jeg startede da miin var nogle dage gammelt. Fik en til, at trække hoppen, så gik jeg med følle. Han havde selvfølgelig grime på og havde så et longetov på ham, så han selv kunne følge med sin mor i hans tempo, men fik han for travlt, trak jeg lidt i tovet, så han kunne mærke lidt modstand. Der gik ikke lang tid før vi kunne trække ham alm. I dag er han 1 år og er super sød, at trække med.

  • #6   13. jul 2009 Altså føllet Dixie og jeg har et rigtig godt forhold til hinanden men selvfølgelig ville hun gerne når jeg lægger grime på hoppe og danse lidt. Så når hun stopper roser jeg hende og lader hende gå. lige nu går vi me moderen Lady og så holder jeg Dixie i et træktov men det skulle jo gerne blive til at jeg selv skal kunne gå med Dixie smiley

  • #7   13. jul 2009 jeg begynde fra han var få dage gammel, og der var ham ékk så glad ved det. jeg lagde en arm og bag ham, og pressede ham fremmad

  • #8   13. jul 2009 ...
    Bare husk at de endelig ikke må begynde at bakke, når man lære dem det... Det kan fører til at de begynder at stejle senere :S
    -Vi plejer at have en til at prikke den lidt i nummeren, og en der går med et løst træktorv i grimen (: - Og self en der trækker moren ved siden af, eller foran (:


  • #9   13. jul 2009 Team HRK

    Jeg bakkker laudino når han er slem, især når han stejler, det HADER han, og han skal gå foran sin mor, og jeg går ikke før han reagerer på kliklyden.. smiley

    Laudino stejlede første gang da var 1 uge, inden jeg begyndte at håndtere ham, og hvis han stejler efter jeg har bakket ham (hvilket han ikke har gjord) bakker jeg ham bare igen..

    Men han stejler kun 1 gang pr. gåtur, nok fordi han lige skal have at vide om han må eller ej...


  • #10   13. jul 2009 Føl har rimlig bløde led, og hvis de får for kraftige ryk i nakken kan nakkevivlen blive beskadiget. Derfor kan man, når de skal lære at blive trukket med, ligge en snor rundt om røven på føllet, krys det hen over rykken og så begge ender igennem grimen ved mulen. Så når føllet trækker, vil den få hjælp bagfra, og ikke kun pres i nakken. Der gik 5 dage ved mit føl, og derefter kunne jeg tage ham i et alm. trække tov helt uden problemer fordi han havde forstået princippet i det..



  • #11   13. jul 2009 Jacqueline H - Det tror jeg, jeg ville bruge. Hvornår begyndte du med dit føl, altså hvor gammel var det?

  • #13   13. jul 2009 Jeg begyndte at lære ham det da han var en måneds tid.. smiley

  • #14   14. jul 2009 hvad lavede du så i den måned inden? smiley

  • #15   14. jul 2009 Han var meget sky allerede fra fødsel, så brugte den første måned af han liv på at gøre ham menneskevant, og da jeg synes han var klar begyndte jeg at lære ham det..

  • #16   14. jul 2009 Altså Dixie er slet ikke sky, hun er mget nysgerrig og lige nu (intil jeg har fundet ud af mere omkring trækningen) øver vi os på at blive rørt over det hele. Fra dag et af kunne jeg rører hende overalt. Så hun er ikke sky og lige til at gå til, ville du mene jeg kunne starte nu med den øvelse. Hun går hellere ikke så tæt op på Lady mere?

  • #17   14. jul 2009 Hvis hun er begyndt at søge lidt væk fra moderen ville jeg begynde nu. og hvis hun er tryg ved dig, synes jeg bare du skal komme igang smiley

    Jo tidligere, jo bedre, så er hun heller ikke så stærk..


  • #18   14. jul 2009 altså hun ville ikke helt væk fra Ladu(moderen) men er meget nysgerrig og når jeg sidder og betragter dem er hun nysgerrig nok til lige at komme og kigge og gerne stå at bide lidt( allerede dårlig vane)

    Jeg har haft træktov i hende hvor Lady blev trukket ved siden af og der fulgte hun jo bare efter. Men synes du godt jeg kan begynde at bare gå i små cirkler om Lady uden der sker noget eller måske gå med Dixie og Lady bagved?

    Hun siger ikke rigtig noget til noget. Hun er snart hel vant til grimen, blive rørt overalt og så træktov der bare hænger løst smiley


  • #19   15. jul 2009 Altså jeg bandt hoppen med lidt hø for at tage opmærksomheden lidt (selvom hun var pisse ligeglad.. hehe) og så trak jeg lidt rund med ham på overstående måde, mens jeg holdte mig i nærheden af mor. Da han så havde forstået princippet, tog jeg ham i et almindeligt trækketov..
    Så prøv bare at holde dig tæt ved hoppen når du forsøger at lære hende det.


Kommentér på:
Lære at blive trukket.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce