29. nov 2003 Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Part har fejlredet min hest {{forumTopicSubject}}
Jeg har ellers været glad for min part.. hun virkede oprigtig og hun accepterede at jeg ønskede hesten redet efter bestemte principper.. hjalp hende mange gange i starten med at vise og forklare og undervise (for har før haft kedelige oplevelser med parter).. hun har redet hesten i ca ½ år og hver gang jeg var der foregik det som instrueret..
Nå men hesten skulle så egentligt sælges og det havde jeg det rigtig skidt med, brød nærmest sammen når jeg var i stalden, og da vi samtidigt er igang med flytning + forsøg på at "lave" baby og så min kroniske sygdom, så var tiden der ikke til at tage de 70 km til hesten med offentligt.. derfor har parten haft hende som sin egen i 2 måneder.. følte mig tryg ved det da hun jo havde redet hende et stykke tid (og behøver ikke få at vide at jeg skulle have været der mere, har det skidt nok som det er)..
Men har så brugt tiden til at få styr på en masse og har fundet et sted jeg kan have hesten i nærheden og billigt endda, så det blev muligt for mig at beholde hende.. så idag tog jeg ned for at hente hende.. parten kunne ikke være der.. men har selvfølgelig takket hende for at tage sig af hesten i denne periode.. (skal lige siges hun ikke skulle andet end nusse og ride og det gratis).. min part har så kun skullet ride ture her de sidste par måneder, da jeg mente hun havde brug for en "læringsfri" periode, samt at jeg ikke ville ligge ansvaret for indlæring på parten.. så det var klart aftalt kun rolige tur..
Lige inden jeg tager afsted får jeg en besked(på HG) for en der lige ville fortælle mig hvor sød min hest er og hun kender den fordi hun underviser min part på den.. øhhh ava ?? parten har ikke fået lov at ride undervisning, hun skulle ride ture ikke dressur og hun skal ikke bruge en underviser jeg ikke har godkendt, de billeder underviseren har fremviser bestemt ikke en ridemetode som jeg går ind for..
Skriver pænt tilbage og spørge ind til hvordan og hvornår osv, uden at antyde at der er noget galt..
Tager med uro ned for at hente hesten og får et chok, men hest har ingen ryg mere hvad hulan har hun lavet i de 2 måneder, hestens ellers så pæne og nærmest medfødte rygmuskler som vi har arbejdet med i 1 år er væk og hun er tydeligt sammensunket på hver side af rygraden, rygraden står en anelse frem (og hesten er en fjordhest hvor rygraden normalt lå nede mellem 2 gode muskler).. blev så ked af det..
seriøst hvordan kan man ride rygmusklerne væk på 2 måneder..
Og nu har underviseren/veninden skrevet at min part har sagt hun har fået springundervisning (har hun fortalt hende).. for pokker min hest er ikke indsprunget..
Hvordan tillader man sig at misbruge en andens hest på den måde og misbruge den tillid man er blevet vist af ejer ? er så skuffet, nu kan jeg begynde for fra, hun har mindre ryg end før tilridningen
Hvad ville i sige i den situation ?? jeg ved da godt det ikke er normalt at man ikke ser hesten i sådan en periode.. men svare nærmest til at parten har lånt hende som tur hest i den periode, fordi der var så meget jeg skulle have styr på.. øv at man ikke kan stole på mennesker..
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Har I lavet en kontrakt på jeres partaftale? Og står der noget i denne kontrakt om brug af hesten osv.?
Forhåbentlig har du valgt at opsige parten omgående?
Men øv at du og din hest skulle udsættes for dette...
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Hvad jeg ville gøre? Ja jeg ville aftale en tid med din part og fortælle hende at du bare gerne ville have den sidste snak med hende da hun nu ikke var der til afhentning, uden at antyde at der er noget galt. Og så tror jeg at jeg ville stille hende nogle rigtig lede spørgsmål.
Jeg er ikke sikker på at det den rigtige måde at gøre det på, men i sådan en situation ville mit lille hævngærige væsen blive taget frem fra gemmerne for jeg ville bare være SÅ ked af det
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
Nu dør hesten ikke af det, du har forklaret - men jeg ville da pænt opsige min part. Jeg vil vædde med hun ikke har gjort det i en ond mening, men selvfølgelig er det brud på tillid.
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
Din hest er dit ansvar og selv med instrukser kan der ske misforståelser.
Jeg har også "part" på en hest for tiden, for at aflaste ejeren og jeg prøver så tit så muligt at filme det, og aftaler faste dage hvor hun ser mig ride, selvom hun har så travlt som hun har, bliver hun NØD til at tage sig tiden jo, da det er svært som part altid at vide hva ejer HELT nøjagtig søger efter. Derudover rider hun selv en gang om ugen så hun kan forsikre sig om at jeg ikke har indredet fejl.
Jeg kan forstå dig, og din situation, men jeg kan ikke forstå din holdning omkring ikke at se til hesten.
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Parten skulle under alle omstændigheder stoppe da hesten flyttede, da hun nu bor ca 80 km fra den..
Team Bitless: Misforståelse er desværre ikke en mulighed.. jeg brugte 2 måneder i at lære parten at ride korrekt og forklare principperne og har sørget for at forklare alle regler meget tydeligt for netop at undgå misforståelser..
Moe: Desværre bor parten over 70 km for mig, så orker ikke bruge tid og penge på at tage der ned.. har forsøgt at kontakte hende både på telefon + herinde for at få forklaring.. men endnu intet svar.. håber på forklarting og svar om hun har redet..
Sabrina: Jeg kan jo ikke gøre så meget andet end at håbe på et svar og så starte forfra med hesten..
Disturbia: Jeg behøver ingen belæring om noget, jeg har det skidt nok som det er.. og hesten er blevet passet og set efter af staldejer.. hesten stod over 70 km fra mig og har ikke bil, jeg er kronisk syg og har haft en meget dårlig periode, samtidigt er vi ved at flytte bolig og har førsøgt at blive gravide. Hesten skulle sælges og jeg var så ked af det at jeg brød sammen hver gang jeg var i stalden.. derfor blev det besluttet at jeg skulle tage en pause fra den.. parten havde der redet hesten i 4 måneder og ville meget gerne fortsætte (for ellers kunne hun bare have fået fri (gik i løsdrift) og blive passet af det meget kompetente personale på stedet.. jeg brugte 2 måneder på at "oplære" parten og sikre mig der var styr på alt, og endnu 2 måneder hvor vi ofte mødtes og jeg sikrede mig at alt gik fint.. så synes ikke jeg har handlet uansvarligt.. vi snakker 2 måneder ikke halve år.. hvis den havde været lånt ud, havde jeg nok også set til den ca hver 2 måned..og jeg stolede jo på parten..
Selvfølgelig dør den ikke, men vores arbejde er bare sat tilbage før start (og hun skulle have holdt den i den form den havde med rolige ture) og nej nok ikke i en ond mening, men hun har åbenbart ment hun vidste bedre end mig..
Kathie: Læs min forklaring oppe over.. jeg har absolut ikke en holdning om ikke at se til hesten, det var desværre bare en nødvendighed pga mit helbred i en periode.. og alt det du beskriver gjorde jeg i 4 måneder.. skulle jeg gøre det altid ville ideen i en part lidt forsvinde..
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 237
Men hvor gammel er pigen? Har hun evt gjort det af uvidenhed om heste?
Men. Hun har ikke overholdt et løfte, så du kan jo med god grund "fyre" hende.
jun 2005
Jeg kan ikke helt læse mig frem til, om hesten stadig er tilsalg, men i så fald kan jeg heller ikke se det kæmpestore problem, som du gør det til. Hesten mangler lidt rygmuskulatur, ja, men den er jo ikke hovedsky, har mærker efter bid eller er underenæret.
Man kan komme til at gøre sin hest til sin baby - at det kun er dét, man SELV gør, der dur - men når andre tager over, så er jeg altså af den overbevisning, at man skal give plads til, at alle mennesker ikke gør det hér på samme måde.
Ikke at jeg er for, at din part nok har trænet forkert. Det er jo brud på tillid - men det kan jo være uvidenhed. Og det ER dit ansvar som hesteejer at holde øje med det, især når du har så stramme træningsregler. Uanset hvor mange gode undskyldninger man så end har.
I hvertfald kan man ikke tillade sig at blive SÅ vred. Kan forstå skuffet og ærgerlig.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
jun 2005
Ja, det er tillidsbrud, og ja, det er ærgerligt: men alt andet end lige ER der en person, der har taget sig af hesten i to måneder, hvor ejer åbenbart ikke selv har kunne. Så jeg ville i hvertfald lige skrue min vrede lidt ned.
nov 2003
Camilla: Ja puha den er ikke nem.. kan godt forstå du er i vildrede
Og jeg tænkte at det ville være bedre hun blev holdt igang med ture og ville gerne glæde parten og stolede nemlig på hende..
Jeg ville nok tage en snak med din part hvis jeg var dig og bede hende være helt ærlig, sige til hvis hun føler der er for meget pres for at følge de andre.. men den er jo svær, for man ved aldrig om hun er ærlig.. og uden andre der gør som dig så kan du jo ikke engang lige bede en anden tage et kig når du ikke er der
Signe: Ind imellem ville det være godt at læse det hele
Disturbia: Sorry men kan ikke se hvem der ellers har skylden ??? parten har meget klare informationer og jeg har holdt kontakt med hende næsten hver dag og spurgt til hvordan det gik og om hun havde brug for hjælp, alligevel har hun valgt at gøre modsat af aftalt..
Og min mister heller ikke muskler når den står stille, derfor fik jeg jo også et mega chok over at den har mistet så meget mens den blev redet.. men du mener så måske jeg lyver omkring det eller hvordan ??
Nej hesten er ikke længere til salg, da jeg har fået mulighed for at flytte den tæt på hvor jeg bor (frem for 1½ time væk) samt har fået styr på de andre ting.. men uanset hvad er det da et stort problem at hesten nu står med en dårligere ryg end før den blev tilredet, det gør hesten svagere og måske den får brug for kiropraktor pga af det.. og havde den skulle sælges havde den da mistet værdi, en velredet hest med gode muskler er da betydeligt mere værd end en der er svær at ride og ingen muskler har..
Og nej når der er en helt klar aftale (igen jeg har "oplært" hende i næsten 4 måneder) så kan der ikke være tale om misforståelse eller uvidenhed, jeg ville da for pokker ikke overlade min hest til en jeg ikke mente havde styr på det..
Og jeg giver altså ikke plads til at en part kan ride modsat af hvad hesten trænes og derved ødelægge den træning der er lagt i den..
Og jo jeg ser mig berettiget til at blive sur over at man svigter min tillid så helt og aldeles og at man tager min ikke indsprungne pony til spring undervisning..
Og nej hun har ikke taget sig af den, det har opstaldningstedet.. hun har fået lov at ride den, fordi hun var så glad for hesten og gerne ville fortsætte ridningen, så hun har ikke gjort mig en tjeneste..
Suzy: Det reger så slet slet ikke dig, og jeg vil bede dig blande dig 500% uden om hvorvidt jeg skal have børn, det vedkommer kun mig og min mand og ikke en tilfældig trunte på HG
Ja hesten er mit ansvar, derfor jeg mente det var bedre med lidt hyggen og ture med en den kendte og om jeg stolede på end at den bare stod... da jeg stolede på hende, så jeg heller ingen grund til at bede staldejer spionere på hende.. det ville desuden kræve at jeg satte staldejeren ind i hvordan min hest trænes osv for at de kunne se om hun gjorde det korrekt..
Louise: Nemlig, jeg har vist hende stor tillid og den har hun klart brudt
Til alle jer der er så negative over at jeg har været fraværende i 2 måneder.. skriver i ligestand til folk der rejser til udlandet i ½-1 år og lader part eller lejer tage sig af hesten ?? og håber da aldrig i bliver alvorligt syge og måske indlagt i længere tid så andre må passe jeres hest
nov 2003
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
- og hun har endda sørget for at parten vidste hvordan det hele skulle tackles før hun overlod parten med ansvaret.
Kan slet ikke forstå hvorfor det kan være Signes skyld. Det er jo ligesom at låne sin hest ud og få den ødelagt tilbage igen, det synes jeg man hører tit om..
Til Signe
Hvor er det forfærdeligt ! Du har ikke lavet en kontrakt eller noget vel? Synes fanme det er en skam at hun ikke har overholdt reglerne ! Øv, for en omgang. Så mister man bare lidt tilliden til at lade andre passe ens hest.
nov 2003
Desværre ingen kontrakt da jeg jo stolede på hende og havde "lært" hende det hele og hesten jo blev stående hvor den stod.. men fortryder det jo næsten nu, selv om det nok ikke havde hjulpet meget..
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
Ikke for nået, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor du siger det er "uansvarligt" ikke at se til sin egen hest i 2 måneder? Så vidt jeg kan forstå, er du taget over til den anden side af jorden i over et halvt år, dvs. du ser ikke til Peter i så lang tid. Det er da værre?
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Vi snakker om måneders benhårdt arbejde og at man får lov til at have hesten som sig egen betyder jo kun at man får endnu større ansvar end man ellers ville have haft.
Det betyder så for mig, at man til punkt og prikke overholder de aftaler man har lavet og ikke bare sjusker af sted. Det er virkelig alfa og omega hvis man skal have et godt samarbejde. Det er strengt nødvendigt for at hesten kan udvikle sig i den retning som var/er hensigten at man har nogle klare mål og nogle aftaler som man bare overholder som om det var ens egen hest.
Jeg ville have blevet stjernetosset hvis nogen havde gjort noget lignende overfor mig og jeg havde nok ikke nøjedes med at gøre sådan men givet vedkommende den største svada man nogensinde havde kunne forestille sig. De træder på mine følelser og det er min hest vi taler om - ergo så behandler man den som det var sin egen.
Det er simpelthen tilliden der er så vigtig og hvis den ikke er der, så er det virkelig ikke noget ved at have en par. Det er hammer svært at ride sådan der og det er altså ikke noget man lærer i løbet af en dag. Det er noget der tager meget meget lang tid og man skal arbejde med det over meget lang tid for at det kommer til at give bonus.
Jeg har selv opgivet at have en part - rider faktisk 2 heste - selvom jeg ikke har ret meget tid. Det er så sindssygt svært at finde en der er i stand til at ride som man gerne vil have det - og det tager evigheder at lære en part op til at bære det ansvar på sine skuldre som der rent faktisk kræves.
Så jeg synes bare i skal lukke. Hvis man er kronisk syg - hvilket jeg også selv er, så det er det måske det man bliver aflastet en gang i mellem der gør at man holder modet oppe.
jun 2010
Det er usagligt og det hjælper på ingen måde Signe med hendes problem.
Signe ved bedst selv hvordan det hele er forløbet - og det er jo ikke ligefrem en 10 årig hun har efterladt sin hest hos.Og Signe ved godt at det var forkert af hende ikke at se hesten, men når Signe ikke havde muligheden + havde en aftale med en anden i stalden så har hun vidst sin ryg dækket!!
Så kan vi venligst holde os til emnet? Signe spørger hvad hun skal gøre.
Kære Signe. Jeg synes som skrevet at du skal "fyre" hende og forklare hvorfor. Hun brød et løfte. Man kan sagtens fortælle en pige i tyverne det på en høflig og ordenligt måde så de stadig forstår alvoren. Og så må du jo i gang med at træne hende op igen... Det er mit råd.
Held og lykke herfra!
jun 2010
jun 2005
Udover at folk sidder og spytter på din part - der SLET ikke kan forsvare sig, og hvis side af sagen vi SLET ikke har hørt :))
I'm just sayin.......
Og jeg har bestemt ikke udråbt dig som en dårlig hesteejer, jeg ville bare ikke have gjort det samme som dig.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Bare det at andre skal fodre hestene i min hoppes løsdrift kan jeg komme til at krumme tær over... okay, det bunder så self også i et brud på et løfte.. vi havde en "opstaldet" der "glemte" at fodre, eller sagde hun havde fodret, men hvor man kunne se på foderspandene at hun ikk havde givet dem til hestene (og kort forinden havde hun nævnt, at hun ikke vidste hvilket foder der var hvad, så hun blandede ikke selv...). Øv ! Det gik så vidt, at jeg lagde små "fælder" så jeg kunne genkende om hun havde fodret (fx havde placeret målebæger på en diskret men speciel måde, hvor der lå 5 stk foderpiller deri på den og den specielle måde..) og kørte tit ud om aftenen og tjekkede om det var blevet ordnet, ellers havde jeg mavekneb over det
Men hun røg ud af kahytten, og vi har heldigvis fået en god afløser! - men jeg kan stadig tænke "har de nu husket det" ind i mellem
Men I må bare godt igang med det hårde og sure arbejde igen. Tror du skal give hende en pause, så hun kan falde tilbage i den gamle vante måde at bruge sig selv på? Og så starte stille og roligt op fra jorden, så hun kan styrkes godt inden du sætter dig op igen. Heldigvis blev hun "vendt rigtigt" første gang (=det du har gjort under tilridning) og det lagres meget bedre end senere lærte ting, udover hvis man virkelig hårdt terper det ! Så mon ikke i kan komme godt tilbage til en pæn og muskulær Emma igen..?
Nu har du hende jo også tæt på dig, så du kan se hende og senere arbejde noget oftere med hende
nov 2003
Røsle: Ja det er jo det.. og man stoler jo virkeligt på en når man overlader sin hest til dem..
Vilddyret: Mange tak for dit lange indlæg og forståelsen..
Signe: Tak for støtten.. og hun er jo så stoppet da hesten er flyttet "hjem".. men ja ville gerne forklare hende problemet og høre hendes forklaring hvorfor, men hun ignorere alle henvendelser..
Disturbia: Som Camilla skriver havde jeg brug for luft, jeg var dybt ulykkelig og følte mig svigtet og trådt på, så havde brug for at dele det med nogen og nok også lidt for at få at vide at jeg ikke var helt galt på den i at være sur og skuffet..
Silverflake: Tak for dit lange indlæg.. Puha den er altså grum hvis man skal gå og frygte at hesten ikke får mad.. sådan en part har jeg også haft engang til min tidligere hest, der skulle hun give hø, men ind imellem tog hun bare ikke i stalden på sine dage og så stod min hest uden hø
Ja håber at grundridningen sidder fast da vi jo heldigvis har trænet det rigtig meget.. havde hende lidt løs på ridebanen idag så hun kunne se sig omkring og trænede stop og bak bare 2 min i grimen og hun reagerede heldigvis ret godt..
Så den næste tid skal hun falde til, træne fra jorden, gå lidt ture og når jeg føler hun er klar begynde skridt træning..
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Og ja, det er virkelig ikke sjovt mht maden, men mest af alt er det det dumme tillidsløfte som er hårdest, for hvad kan folk så også finde på at glemme..?
nov 2003
Alle: Tog billeder af Emma idag, ved ikke hvor tydeligt det er på billederne, har desværre kun halvgamle billeder uden sadel fra før, men hun har altid haft en flad ryg hvor rygraden nærmest lå gemt mellem 2 gode stærke ryg muskler og nu ser hun sådan her ud
(link fjernet)
(link fjernet)
Synes det er et stor svind på kort tid og ser nærmest ud som om musklerne er svundet under sadlen.. tænker at parten (som er en ret stor pige) måske har redet nedsidning en del som Emma slet ikke var klar til og hun derfor ikke har kunne bruge musklerne i sadellejet.. lyder det logisk ??
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
Men ellers er det der GODT NOK en stor ændring
nov 2003
Suzy: Du har da helt fået noget i den gale hals.. hvor i alverden får du fra at ´jeg/parten stod for alt ?? hesten stod i fuldpension og stalden har passet den ikke parten, parten skulle kun ride..
Og hesten stod der fordi den så netop kunne stå i løsdrift og på fulspension, så den i princippet ikke behøvede mig.. skulle den stå tættere på have det været i boks og det mente jeg ikke var fair når jeg ikke kunne komme hver dag.. så stedet var valgt fuldt ud for hestens skyld..
Og hvad forskel havde en kontrakt gjort ?? alt var forklaret både på skrift og ansgt til ansigt og vist mange gange og undervist i og jeg havde været der mange gange og set dem for at se hvordan det gik inden.. mente ikke kontrakt var nødvendigt når hesten blev stående og parten havde haft part i et stykke tid inden..
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
nov 2003
Jeg undre mig da også lidt over at staldejer ikke har bemærket ændringen.. men de har jo nok tænkt at parten jo passer den og derfor holder mig opdateret.. hvilket hun også gjorde, bare ikke med sandheden..
Og sjovt nok så vælger jeg opstaldningstedet efter hestens behov og den har stået der siden sidste jul, så jeg har altså regelmæssigt taget over 70 km for at ride og passe hende fordi det var det bedste sted for hesten.. vil ikke byde min hest for lidt fold eller halm og havre fodring fordi det skal være let for mig..
Men da flot du altid kan klare det hele med alle dine problemer.. hatten af for det.. men så heldige er vi ikke alle sammen..
Og selv om parten ikke var en veninde så var hun jo en bekendt inden jeg overlod hesten til hende alene, da vi jo havde været i stalden rigtig mange gange sammen og snakket og skrevet meget sammen, så stolede som sagt på hende..
nov 2003
Staldejer vidste ikke at jeg ikke kom i en bestemt periode, for det var jo ikke forudbestemt at det blev 2 måneder, prøvede skam flere gange, men måtte opgive.... men de holder altid øje med hesten, om den er ved godt huld har skader osv.. for de har mange ejere der ikke kommer hver dag..
Min hest betyder også ufatteligt meget for mig.. derfor tog jeg dette valg, frem for at sælge når det kun var en begrænset periode..
Men ja det er altså enormt irriterende at stole så meget på en og udvise dem så meget tillid og de så lyver og røvrender en
aug 2006
Jeg tror bare jeg havde sprængt 15 sikringer i hovedet på parten øjeblikkeligt og havde ikke på nogen måde været i stand til at gøre det sagligt - AT ALL!
Jeg kan godt blive rigtig rigtig sur og de der kender mig vil vide, at når jeg bliver sur bliver jeg totalt ked af det og så er jeg ikke til at være i stue med.
Det er altså en tillidserklæring når man som part får et sådant ansvar og jeg synes man burde være voksen nok til at tage ansvaret - for ellers er man ikke dygtig nok til at være part i mine øjne. Overhovedet.
I mine øjne har du det samme ansvar som hvis du selv havde en hest. OG det er et meget stort ansvar at stå med - og det skal man være i stand til at tage - faktisk større fordi du skal gøre noget som du har aftalt med en anden på deres præmisser - uden at hesten kommer til skade af det.
nov 2003
Vilddyret: Ja jeg måtte også bide mig i tungen, kan nemlig også blive rigtig sur.. og måtte endnu engang da parten endeligt svarede at det var korrekt men hun ikke mente Emma have lidt overlast..
Er så ret ked af at de på HN mener at det er min skyld fordi de mener parten er for stor (de skyder hende så til 35-40 kg mere end hun vejer) samt at jeg har en bomløs sadel.. de hører bare ikke efter når jeg forklare at det ikke er en bomløs som de kender den, men en helt ny type der fordeler trykket i hele sadlen (og jeg har haft hånden under mens jeg sad i den og man kan nærmest ikke mærke at der sidder en i pga at vægten fordeles over så stor område) men de har blot læst om barefoot og lignende og tror de så ved alt.. og hesten gik med sadlen i 8 måneder før (og tjekket af dyrelæge og kiropraktor) og kun ros til ryggen.. og parten red også i den i 4 måneder før uden at det skadede ryggen.. så det viser jo at det er det hun har gjort anderledes i disse 2 måneder og ikke hendes vægt eller sadlen der har skadet.. men ja vægten kan så have øget skaden når hun ikke gjorde de rette ting..
aug 2006
Folk derinde kan komme med meget konstruktive svar hvis det ellers passer dem, hvis man står i en kompliceret problemstilling, men nogle gange så er det også som om, at alle mennesker derinde kan blive meget mere hardcore end de ville være i den virkelige verden. Det er som om, man virkelig bliver dømt på forhånd, fordi man ikke lige handler som man selv ville have gjort. Og jeg tror desværre, at der er rigtig mange meninger om os på forhånd, fordi rigtig mange af os rider anderledes - og det ved mange jo godt. Og så dømmer de os på forhånd. Hestefolket er ikke et hak bedre end alle andre.
Hvis man står i en kompleks personlig problemstilling er det også virkelig som om det virkelig går ud på at hakke hovedet af folk nogle gange. Sådan er de bare.
Tag dig ikke af dem - hvis du ikke spørger ligesindede så får du nok heller ikke det mest konstruktive svar du kunne ønske dig.
Selvfølgelig har hun ikke lidt overlast - men jeg ved hvor frustrerende det er, når man ikke kan - for jeg kan heller ikke alt det jeg gerne vil nogle gange - og jeg kender faktisk kun en jeg ville betro at ride min hest sådan uden opsyn og bare lade hende få ham - for hun er virkelig virkelig dygtig - men tilgengæld kan hun så heller ikke komme hver eneste eneste dag.
Det er vilkårene. Vi der rider anderledes, har bare så meget sværere ved at finde parter end resten - som det ikke var svært nok at finde en i forvejen har jeg så måtte erkende.
nov 2003
Men så var der en der linkede til nogle billeder jeg lagde ind af min part på hesten tidligere (fra før det her) og så var det pludseligt min egen skyld for parten var jo mega fed og alt for stor til hesten og ja en bomløs så havde jeg jo selv bedt om en ødelagt ryg osv osv..
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Hesten var fin med det udstyr den havde - 2 måneder uden at du ser den (samme udstyr) og så ser den sådan ud .. ja, så er det sgu nok ikke udstyret.
nov 2003
Og bliver irriteret når de udtaler sig om bomløse fordi de har læst skræk historierne, den jeg har kan slet ikke købes i Danmark og har lige så god (måske endda næsten bedre) end en bom sadel, samt den ikke har bøjlerne i en rem og derfor gerne må bruges til letridning og let sæde..
Part har fejlredet min hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside